Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:24

Oh ik ben wel jaloers hoor Marije.. Dat zou ik ook wel willen een bos om de hoek ... We hebben weer loten gekocht dus misschien volgend jaar :=

Fokfanaat, ziet er heel relaxt uit , snap dat je blij bent met dat meisje.. Ze rijd heel vriendelijk.

Vandaag na 3 passen draf afgestapt, m'n zadel ligt niet meer goed... Stom van mezelf maar door het bontje viel het niet op, had hem een week vakantie gegeven omdat hij steeds wilde aangallopperen in draf..
Vandaag er weer op na 1,5 week en draafde aan en voelde dat hij z'n schouders vast zette en liet z'n hals daarbij vallen en nam geen verbinding aan.. Afgestapt zadel eraf bontje eronder uit en ja hoor helemaal verkeerd.. Braaf dier dan nog zo lief blijven lopen , voel me heel schuldig dat ik er niet op gelet heb. Morgen even langs de zadelmaker die was vandaag dicht. Dan is het nog maar te hopen dat hij hem goed krijgt , anders moet ik aan een ander en dat komt niet echt goed uit. :(:)

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:59

Snap dat je blij bent met haar fokfanaat. Ziet er keurig uit ! Ben jaloers op haar stille benen.

Balen Moniek van je zadel...Wel fijn dat hij zo braaf bleef dan, ondanks het zadel :)

Heerlijke foto's Marije, genieten een bos zo dichtbij! Ook super leuk dat je andere paard mee kan als steun.

Bedankt voor de voeradviezen, hij krijgt nu wat meer brok. Hopelijk helpt dat.

Ik wilde een paar dagen geleden nog wat voer in zijn stal gooien terwijl hij stond te eten. Op het moment dat ik het in zijn stal legde deed hij zijn hoofd omhoog (hij schrok denk ik) waardoor ik tegen de metalen deurpost werd gesmeten. Daarna werd ik wakker op de grond.... Ik dacht eerst dat het wel meeviel maar bleef wel erg veel pijn houden en kon me moeilijk concentreren/duizelig/misselijk. Toch maar naar de HA geweest en door naar het ziekenhuis; botvlies is beschadigd en mogelijk een scheurtje in mijn schedel. Dat laatste was moeilijk te zien vanwege de locatie en zwelling. Kunnen ze ook niets aan doen dus moet rust houden en heel veel pijnstillers. #) Ik kan nu echt niets , gelukkig willen andere hem wel longeren voor me..

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:31

Getver Switt wat een domper.. Heel veel sterkte en beterschap Y;(

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:40

Jeetje, switt, wat een pech zeg!
Beterschap, doe maar even kalmpjes aan!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:49

Wauw dat is een smak geweest! Doe maar rustig aan. Fijn dat mensen er voor zorgen kun je mooi even rust nemenen genezen.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:39

Hoi dames, ik val weer even binnen. Het is al even geleden. 2016 is bijna zo ver. De paarden van 2015 zijn grotendeels mak. Op naar een mooi nieuw jaar. Dan begint het eigenlijk pas he. De eerste stappen van het doorrijden.

Ik zie geen goed nieuws Switt. Wat een schrik zeg!!!! Ik hoop echt dat het toch meevalt.

Wat hebben jullie voor zadel op je jonkie liggen?
Ik moet een ander. Mijn paard is nu 5,5 dus ik zit een beetje te twijfelen wat of hoe. Uiteraard in samenspraak met zadelmaker. Mijn paard heeft een korte rug dus dat is wel belangrijk om rekening mee te houden. Ik heb een budget van max. 1000 (heb ook nog 2 zadels ter inruil).

Moniek; jij ook zadeltroubles. Wat een gekloot he. Je weet het wel, maar toch is het altijd balen. Hier het zelfde verhaal. Voel me ook intens slecht dat ik het niet eerder in de gaten had. |(

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:48

Marije, heerlijk. De billen van je gouwe ouwe en de oren van je jonge god.
Moniek, goed dat je het nu merkte toch?
Switt, auw! Beterschap

Roos, ik heb er nu het dressuurzadel van mijn andere paard op liggen. Mijn springzadel past er geloof ik niet echt op. Volgende week komt een zadelpasser. Dan ga ik voor een eigen springzadel voor mijn jonkie. Wil graag een zadel met verwisselbare boom. Anders blijf ik bezig de komende tijd. Heb een hele mooie bates gezien gister.... :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:11

Jeetje heftig Switt! Neem voldoende rust hoor.

Heel herkenbaar Moniek. Wij waren voor ons gevoel ook net te laat. Zadel kon gelukkig goed aangepast; er kan nog heel wat uit. We hebben hem daarna een week vrij gegeven en een lekkere fysio behandeling.

Roos ik heb er een Albion SLK op liggen. Die lag op ons vorige paard die ook een korte rug had en een flinke schouderpartij. Ook History heeft een korte rug. Ben erg tevreden over de pasvorm van Albion.

Pol013 Ik zag gisteren bij een stalgenoot haar nieuwe Prestige springzadel met anatomisch gevormde boom. Erg fraai zadel.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:26

Prestige zadels zijn zo ontzettend mooi he.!

Fuut heeft al 2 keer een osteopathie behandeling gehad en gisteren ook dry needling. Ze was nog steeds zo extreem gevoelig. Dus ik ben benieuwd hoe ze zich nu ontwikkeld.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:34

Beterschap Switt. Wat een pech! rustig aan!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:49

Beterschap Switt, doe je rustig aan. Een hersenschudding is niet niks.

Praat mij niet over zadels. Ik heb er nu een prestige opliggen. Hopenlijk blijft deze een tijdje goed liggen

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:05

Roos, ik heb er een KN allegro op liggen.. Ik hoop dat wanneer ze hem aan de voorkant bijvullen
hij weer ff mee kan.. Anders ben ik bang dat ik ook aan een nieuwe moet. Ben zelf erg fan van anatomica en van de Brandt ( Arno van de Brandt heeft altijd bij hulsebos gewerkt en is voor zichzelf begonnen, de zadels lijken daardoor ook erg op hulsebos. )

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:08

Nee idd Leonie. Had ik gedacht een paard gekocht te hebben met een "gemakkelijke" rug, glijdt de hele boel weer naar voren _-:( Gelukkig is dat nu redelijk onder controle.
Onze vorige had echt een "moeilijke" rug. Flinke schouders, korte wat weke rug, zodat de plek waar het zadel feitelijk kon liggen maar heel kort was. Diverse zadelmakers/passers langs gehad. Tot twee x toe een nieuw aangemeten zadel, waaronder een "op maat gemaakt" zadel terug laten nemen omdat het toch niet goed paste. Drama gewoon. Ik weet zeker dat de zadel ellende voor een deel heeft bijgedragen aan de artrose die zich uiteindelijk in zijn rug had ontwikkeld. Ben er wel veel wijzer door geworden (helaas meer door trial and error, dan door de kunde van enkele zadelmakers/passers)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:23

Ik heb er twee met wisselbare boom en wol / memofoam kussens. Die passen nagenoeg altijd wel maar heb er nu een pro lite pad onder want zit nu een. Medium boom in en die is net te breed. Dressuur zadel heb ik er nog niet op durven leggen

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:24

Ja vreselijk Babootje.

Ja ik hoop t ook voor je Moniek!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:16

Tjee swit dat is hard gegaan, sterkte.

Hier moeten we ook nog even iemand laten komen voor een zadel, de dame die hem rijdt neemt nu elke kaar haarspringzadel mee. De bedoeling is dat zijn moeders custom op hari aangepast wordt, maar denk dat het voor het begin we gaan kijken of een kiefer veelzijdigheid pas gemaakt kan worden, dat zit wat steviger denk ik.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:27

Zadels, ja, lastig. Ik heb een wintec 500 dressuur op Elmo liggen.
Hij veranderd momenteel per dag van vorm, lijkt wel.
Helemaal ideaal ligt het niet. Wil in januari de zadelmaker erbij hebben, Jips zadel moet ook weer nagekeken worden. Er kan nog 1 maat breder kopijzer in bij Elmo en het zijn met wol gevulde kussens, dus ik hoop dat hij het nog even redt met dit zadel en dat hij op termijn Jips zadel kan overnemen. Dat is een Massimo Trail en zit zo waanzinnig lekker, dat ik hoop dat die door kan naar Elmo straks.

Vandaag moest ik pas om 11 uur werken, ipv de gebruikelijke 7:00 uur. Wel tot 18:00 ipv tot 15:00, dus vanmorgen eerst maar naar stal geweest, was er al om 8:05 uur. Zat om 8:30 op Elmo, bij een prachtig opkomend zonnetje, genieten! Hij wordt echt braaf en kan nu ook echt op dingen gaan letten.
Mijn eigen houding (foei, dat viel tegen op de foto's van laatst...) maar ook bij hem wat strenger worden op buitenschouder mee de bocht innemen. Niet dat het dan meteen lukt, maar kan het nu wel echt gaan oefenen. Daarna mijn ouwe gebakkie even heerlijk gepoetst, die had in de modder liggen rollen en daardoor had hij zwarte manen en een egaal grijs hoofd, ipv witte manen en een nog steeds grotendeels oranje hoofd (met steeds meer grijze haren, dat dan weer wel).
Nu inmiddels aan het werk, maar even een broodje eten en bokt bijlezen :-)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:05

Heerlijk! Leuke baan heb je trouwens zeg. Ik werk bij RVO. Tot morgen. Daarna werkloos. Jullie nog op zoek naar een HBO Dier- en Veehouderij-er? :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:10

O dat is jammer zeg, dat je geen werk meer hebt.
Binnen onze divisie van de NVWA is alleen plaats voor veterinairen, ik weet niet of ze bij de divisie landbouw en natuur nog nieuwe inspecteurs in jouw vakgebied zoeken.

En ja, was echt even genieten in het opkomende zonnetje vanmorgen. Echt fijn dat dat kon, het trekt nu steeds verder dicht hier. Blij dat ik gewoon op tijd mijn bed ben uitgekomen :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:03

Hari heeft nog energie genoeg, dit is wat hij onder andere uit vreet met zijn grote kleine vriend en partner in crime, boris de c-pony. Lijdend voorwerp is een gesloopt opblaasbaar paardje.

https://youtu.be/ot2GGMK1El8

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:08

Bedankt allemaal, het gaat al el iets beter :) Was gewoon echt pech hebben.. Zo stom, ik roep altijd dat hij zo braaf is krijg je dit, haha.

Haha, dat filmpje. Heerlijk!

Oh werk je bij de NWVA Marije, leuk! Heb je hiervoor wel in de praktijk gewerkt?

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:16

Mooi gezicht die 2 Fokfanaat!

Hummer heeft vandaag vrij gesprongen. Hij liet fijne dingen zien! binnenkort maar wat balken in de bak als ik erop zit.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:21

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:26

Switt: veel beterschap!!

Roos: ik heb een prestige Helen. Was eigenlijk op maat gemaakt voor mijn andere merrie. Ligt oké maar niet perfect. Wil wel nog even afwachten, want ze is weer aan het veranderen.

Die van mij is veel te slim :roll: was laatste weken wat aan het spelen met overgangen en tempowisselingen, maar dat ziet ze niet zo zitten. _-:( eerst heel flink en super netjes. Ging ze echt heel goed aan het lopen. Nu heeft ze dus het idee gekregen dat echt voorwaarts gaan niet nuttig is, want je moet daarna toch weer trager >;)
Dus na enkele overgangen of een keer terugrijden in draf, vertikt ze weer aan te draven of weer naar arbeidsdraf te gaan. >;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:09

Coberlina. Wahahaha herkenbaar. Dat had ik na het achterwaarts. Wilde hij niet vooruit na 3 keer.

Haribo loopt fijn fokfanaat!

Ik heb ook eindelijk een filmpje. Ben blij met mijn paard maar wat minder met mijzelf. Heb echt wiebelbenen en hoewel ik ze wel van mijn paard af kan houden wiebelen ze vrolijk in de rondte....grrrr