Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xRowina

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:45

Ik kom hier ook even langswaaien! Vanmiddag ga ik samen met mijn moeder een paard bezichtigen! Een 12-jarige BWP merrie van 1.73, ze is heel lief en koel in het hoofd en 100% verkeersmak. ook heeft ze veel ervaring in dressuur, springen en cross. Ze lijkt bij ons te passen :) Ben heel erg benieuwd!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:46

Succes! Zoiets zoek ik ;-)

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:56

Oké ja echt ideaal, we zoeken het vooral voor mijn moeder die door twee hernia's + operaties niet veel kracht meer heeft in haar linkerbeen en snel vermoeid is. En die dus eigenlijk het liefst rustige buitenritjes maakt :) Maar goed, we gaan nu in de auto! Ik laat wel weten hoe het ging :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:55

Ik ben weer terug vd kijktocht.
Pony was mij teveel pony,kon goed lopen en was knap maar mij ook iets te kort in de rug.
Zo met kijken kom je er igg achter wat je nu eigenlijk echt wilt.

Tango kon fijn lopen en liet zich ook goed sturen maar had beetje een karperrug en dan moet hij wel heeeeel fijn zijn want kijken kan ik er niet naar.
Hij had ook net een 5jarige Rhodium merrie,kon nog niets en niet makkelijk in de aanleuning maar je kon er wel aan rijden.
Erg schraal dus kost nog wat voer,denk wel dat het een fijne wordt.
Eerst volgende week bij de Houston kijken en ik ga noig eens wat rondmailen.

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:32

Pollux schreef:
@VINJ: ik geloof dat we dezelfde smaak hebben, vind jouw paard ook echt geweldig, helemaal mijn type. Mijn instructrice heeft naar het filmpje gekeken van de zizi top en vindt het een leuk paard. Ze viel ook wel een beetje over de schoudervrijheid, maar vond dit ondergeschikt omdat het type paard helemaal ok lijkt zo van de foto en film. Ik ga dus voor dit weekend maar eens een afspraak maken.. neem een picknickmandje mee voor onderweg, haha!

hihi dankje!
oooh ben benieuwd als je bent gaan kijken!! inderdaad die schoudervrijheid.. maargoed dat kan misschien nog beter worden, of valt in het echt misschien wel mee! ben ech theel benieuwd haha!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:33

Misschien een rare vraag, maar als jullie een verkoper bellen doen jullie dat dan ook 's avonds of in het weekend?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:34

Ja ligt wel een beetje aan de tijd, maar nu kan het nog wel! :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:35

Ik bel niet na 21 uur en niet op zondag.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:36

Ik bel eigenlijk net wanneer het uitkomt, alleen niet op zondags en 's avonds laat.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:41

Ok. Ik voel me vooral bij bedrijven wel wat bezwaard over 's avonds bellen.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:41

Ik zou niet na 10 uur 's avonds bellen, maar ik bel meestal rond 8 uur. Bellen op zondag doe ik wel gewoon, als de verkoper dat liever niet heeft hoor je het vanzelf. Tot nu toe ben ik geen enkele verkoper tegengekomen die perse niet op zondag gebeld wil worden.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:48

Staat ook wel op de advertentie meestal!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:52

Als ik op bijv. MP een paaard zie wat me aanspreekt ga ik eerst mailen om iets meer info.
Door mailen krijg je ook een beetje een idee met wat voor type mens ik te maken krijgt mocht ik een afspraak willen maken.
Als ik een afspraak overweeg te maken ga ik bellen, is het een handelstal dan doe ik dat door de week tijdens kantooruren en anders niet op zondag en niet na 21.00 uur.
Of er moet iets in de adv. staan over wat ze wel of niet op prijsstellen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:30

MelanieB schreef:
Die Jazz hierboven is leuk! Al heb ik wel voorkeur voor schimmels hoor... :))
Wat heeft die man eng tuig om.. ziet er niet al te veilig uit..

Dat tuig hangt hij om elk paard. Het is wel veilig hoor, maar het is heel oud en het wordt helemaal opgebruikt. Hij betuigt dagelijks diverse paarden. Paarden van hem zelf, en paarden voor anderen. Dat kan hij ook heel goed. HIj is heel eerlijk en de dieren weten precies wat ze aan hem hebben. Maar zelf heeft hij ook goede kijk op paarden. Op karakters, gezondheid, etc .

jessie84 schreef:
weten jullie waneer iemand een handelaar is.Niet persoonlijk ik doel dan meer op de regeltjes.Ik wil liever bij een handelaar kopen omdat je dan meer "'garantie'' hebt.
Wat het verschil is weet ik niet precies dus als er iemand is dat ook weet.
Adin ik doe weleens een icepack om het paard zijn been.Eerst een handdoek en dan met een bandage vastmaken.Wel zorgen dat je in de buur bent voor als het losraakt maar zo koel je en kan je tch bijv poetsen of laten grazen ;)

Bij een handelaar heb je wettelijk veel meer rechten als consument, dan bij een particulier.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:07

Ulfeino schreef:
Als ik op bijv. MP een paaard zie wat me aanspreekt ga ik eerst mailen om iets meer info.
Door mailen krijg je ook een beetje een idee met wat voor type mens ik te maken krijgt mocht ik een afspraak willen maken.
Als ik een afspraak overweeg te maken ga ik bellen, is het een handelstal dan doe ik dat door de week tijdens kantooruren en anders niet op zondag en niet na 21.00 uur.
Of er moet iets in de adv. staan over wat ze wel of niet op prijsstellen.

Ik ben zelf eerlijk gezegd niet zo'n beller :o Maar krijg op mails niet altijd een reactie.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:10

ik ben inderdaad ook niet zo'n beller.
Met een mail kan je nog even goed bedenken wat je wilt zeggen en kan je nog nadenken over vragen, allemaal in je eigen tijd. Bellen is voor mijn gevoel altijd zo definitief.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:35

MarvinSgatJ schreef:
ik ben inderdaad ook niet zo'n beller.
Met een mail kan je nog even goed bedenken wat je wilt zeggen en kan je nog nadenken over vragen, allemaal in je eigen tijd. Bellen is voor mijn gevoel altijd zo definitief.

ik ben ook geen beller ja later voor een definitieve afspraak.
Ik heb ook al verschillende keren geen reactie teruggehad en ik stel toch normale vragen nog nieteens direct naar de vraagprijs
En als je iets op email hebt heb je ook iets op terug tevallen.Een vriendin van mij verkocht een niet makkelijk paard een tijd later begon de nieuwe eigenaal tedreigen dat ze hem terug moest nemen.Gelukkig had ze alle corespondentie bewaard en zo kon ze wel aantonen dat ze alles eerlijk had verteld.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:36

langara weet jij dan ook wat de rechten zijn dus het verschil tussen particulier en handelaar?

malibu1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:03

ik ben ook geen beller vooral omdat het voor mij mijn eerste paard word ben ik niet zo'n held daarin. weet niet echt wat ik moet vragen in zo'n gesprek.
maar vind het ook niet netjes als je geen reaktie krijgt op je mail. vraag me dan af of je paard dan wel wil verkopen. maar ben nog steeds kijkende naar iets wat me aanspreekt.
groetjes

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:08

Vanmiddag wezen kijken bij een 12-jarige BWP merrie van 1.73m. Echt een superleuk dier! Heerlijk voorwaarts en zeer soepele gangen. Maar ondanks dat ze erg voorwaarts is toch heel erg beheersbaar en koel in het hoofd. Echt het paard dat we zoeken! Dus we gaan nog even een vervolgafspraak maken om nog eens te komen rijden en zijn we dan nog steeds zo enthousiast dan maken we de keuze :D

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:10

jessie84 schreef:
langara weet jij dan ook wat de rechten zijn dus het verschil tussen particulier en handelaar?

Een handelaar moet het paard terugnemen als achteraf een mankement blijkt te zijn die ten tijde van de overeenkomst niet naar boven kwam, wanneer niet aangetoond kan worden dat het paard het mankement achteraf opgelopen heeft. Een handelaar loopt veel meer risico's dan een particulier. Hoe het uitgebreid zit weet ik niet precies. Maar ik lees wel eens over rechtszaken over aangekochte en/of verkochte paarden.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:35

Talietjuh schreef:
@lovestimba, wat doet je paard niet wat jij van haar vraagt? Hoe oud is ze?
Het is een mooi dier om te zien.
Wat zoek je nu voor paard?

ja laat maar zeggen de klik is er niet en zij wilt links en ik rechts. ik kan er wel mee rijden maar zodra we moeten samen werken gaat het echt mis. ik kan er gewoon netjes mee rijden, maar het gaat mis als we echt een proef moeten rijden of als ik meer van haar ga vragen. bij een vriendin van mij loopt ze de sterren van de hemel en ze kan er alles mee.
ze is nu 12, ik zoek nu een paardje waar ik een klik mee heb het liefste een ruin de rest maakt mij niet uit als hij maar tussen de 1.65-1.75 is.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:42

Kennen er hier nog mensen goede fok/handelstallen waar ze jonge springpaarden hebben die ook fijn kunnen lopen? Voor max 10000?

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:47

Vandaag bij de Zizi Top wezen kijken. Leuk dier! Pietsie ril in de omgang, maar niet erg. Wat kat uit de boom kijkerig, maar als hij het vertrouwt nieuwsgierig naar je. Fijn dier om te rijden, maar de beweging schiet voor mij te kort: te ponyachtig, eigenlijk wat ik een beetje verwachtte naar aanleiding van het filmpje. Paard gaf me een heel goed en safe gevoel verder, maar heeft te weinig beweging voor mijn ambities en smaak. Kan het paard wel aanraden voor wie beweging wat minder belangrijk vindt. Beestje is nu ongeveer 1.62 m en is 3,5 jaar .

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:51

Pff ik zit echt in dubio.. ik heb twee heel erg interessante paarden gezien dit weekend, heel erg verschillend van elkaar en toch allebei een super optie.. Ik heb van allebei een filmpje van het rijden, die kan ik sturen via PB (niet via dit topic, vind ik niet netjes richting de eigenaren). Iemand tips om te kunnen kiezen? Ik weet het echt even niet meer..