Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amigootje

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:16

Hier ook nog niks gevonden,

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:24

Zaterdag afspraak om bij een Andalusier te kijken, over 2 weken afspraak bij Woeste Hoeve om daar te kijken.
Ben benieuwd!

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:42

Het is inderdaad heel moeilijk om een goed paard te vinden. Ik merk hier op bokt ook vaak tegenstrijdige berichten op. Paardjes die in een advertentie super braaf en verkeersmak zijn, maar waar uit andere berichten kan worden afgeleid dat dit paardje juist heel schrikachtig buiten is en dat dat de reden van verkoop is. Ook paarden waarvan rassen niet kloppen of verschillen van eerdere berichten. Ook worden veel paarden afgeschilderd als braaf en als je er dan naartoe gaat om te kijken, valt het vaak erg tegen.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:05

heb in het begin van het topic wwel eens gereageerd...

@kunamosity...die ervaring heb ik helaas ook...dat er vaak iets aan mankeerd terwijl ze hebben gezegd van niet.
ik heb zelfs mijn boktnaam (zoekend) genoemd omdat ik maar niks kon vinden.
Ben recent wel geslaagd voor een heel braaf paard,.helaas de eerste keer eeraf gevallen en nu ernstig bang geworden hoop dat het goed komt, het paard verdient het.

ben het trouwens niet helemaal eens met alle berichten hier over de prijs van paarden, ik moet wel zeggen dat ik niet ervaring heb met echte handelaars maar wel met stallen die paarden zadelmak maken en ook wat handelspaarden hebben staan of weten van particulieren. zoals bv. stal Verhoeven in st.Oedenrode.
Zij zijn toch wel heel persoonlijk en eerlijk, zij zeggen het ook gewoon als ze een paard niet bij je vinden passen ook al vind jij hem te gek.
daar hou ik wel van.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:22

ik heb ook gereageerd in je " angst" topic.
Ik ben door een eerdere val (2 jaar geleden) ook angstig. Toen ik mijn vorige paard nog had wat het te doen want ik kende hem en wist wat kon verwachten. Nu ik op zoek ben naar een nieuw paard is het verschrikkelijk/
Ik wil helemaal niet op die onbekende paarden stappen.

In welke zin ben je het niet eens met ons over de prijzen?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:36

Ik ben ook door een valpartij angstig geworden, meld dit ook altijd als ik contact heb met mensen. Heb toch al vaker gehad dat idd het paard toch niet braaf was en zelf dat de voor rijder vreselijk afgebokt werd. als ik een paard niet vertrouw stap ik er echt niet op. Vind het steeds weer spannend om op een vreemd paard te stappen.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:43

ik heb er over nagedacht en ik ga het niet doen...
Ik heb nog eens goed mijn doel voor mij genomen en een paard met maar 1 oog is teveel risico. De verkopers hebben me nog verschillende paarden voorgesteld en daar ga ik nu eerst eens over nadenken :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:04

waar een nachtje slapen dan al niet goed voor is :)

was gisteravond even op stal. BRR wat was het koud. Ook wel lekker dat ik er niet iedere avond heen hoef.
Het was wel gezellig dus we zoeken toch langzaam verder.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:06

fijn dat je terug meepraat in het topic :)

We komen er wel Adin!

Dit weekend komt mijn jaarling naar huis, toch iets om naar uit te kijken!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:08

Een nachtje slapen is altijd goed, denk dat het een goede beslissing is.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:08

Joh, ik wist niet dat je een jaarling had.....
wat voor een?

ach, heb de grootste moeite met alleen meelezen, en wat je zegt, gewoon niet reageren als het geen zin heeft :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:11

Moeilijk lijkt me het de angstige kopers ook voor verkopers mijn ruin bijv is bij mij vreselijk braaf ok hij kan wel eens klieren maar hij is er makkelijk uit te rijden maar zet een een ander op en je weet niet hoe ze reageren :j

Er zijn vast wel zeer brave paarden te vinden maar wat iedereen braaf vind is zo vreselijk verschillend, vaak reageren paarden zo anders op andere ruiters vooral als die ook nog eens onzeker zijn dan kan zelfs het braafste paard moeilijk gaan doen.

Jammer nathe maar wel begrijpelijk, goed dat je verder kijkt er komt zeker een paard voor jou langs.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:11

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:13

Seven schreef:
Moeilijk lijkt me het de angstige kopers ook voor verkopers mijn ruin bijv is bij mij vreselijk braaf ok hij kan wel eens klieren maar hij is er makkelijk uit te rijden maar zet een een ander op en je weet niet hoe ze reageren :j

Er zijn vast wel zeer brave paarden te vinden maar wat iedereen braaf vind is zo vreselijk verschillend, vaak reageren paarden zo anders op andere ruiters vooral als die ook nog eens onzeker zijn dan kan zelfs het braafste paard moeilijk gaan doen.

Jammer nathe maar wel begrijpelijk, goed dat je verder kijkt er komt zeker een paard voor jou langs.

mijn ruin is een super braaf paard tijdens het rijden, in de stal, tijdens het poetsen....

Maar als je op een buitenrit gaat en hij ziet een grote open vlakte dan ben je verloren ;)
Gelukkig maak ik zelf niet graag buitenritten :D

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:15

Gave merrie en wat een heerlijk bloed nathe.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:17

was thans ook een "koopje" ;)
Heb vorig jaar even moeten zoeken voor mijn klein budget. Gelukkig lag de veulenmarkt toen ook stil. Dat was in dezelde periode vorig jaar.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:18

Precies mijn ruin vind buitenrijden niet erg maar de rit terug windt hij zich vreselijk op, gaat stuiteren etc maar buiten vind hij niets eng maar heeft wel een ruiter met vetrouwen nodig.

In de bak ziet hij nog wel eens spoken, ik voel dat dus stopt het voordat er wat begint maar iemand die een paard niet kend kan daar veel meer moeite mee hebben, daarom is het rijden van nieuwe paarden ook zo moeilijk angstig of niet.

Leuke jaarling inderdaad nathe :j

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:20

als jullie ooit in BE een paard komen bekijken, ik wil gerust meekomen ;)
Ik kruip op bijna elk paard dus als je dan wil testen of hij/zij bomproof is...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:26

Ik heb dr ook geen moeite mee, ben in mijn zoektoch ook van een jong dier afgegaan geen probleem zijn ze jong voor.

Maar ben toch voor een onbeleerde merrie gevallen toen we haar kochten kregen we hele rodeo verhalen van een andere eigenaar (info pb) maar kijk dr nou een weekje wennen en dan longeren en dit was de tweede x er op direct al los en braaf dat ze was.
Afbeelding

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:30

Wat ''braaf'' is kan je inderdaad een hele discussie over voeren. Ik zoek ook een braaf paard doordat ik ook wat angstig/onzeker ben na een keiharde val een paar jaar geleden. Zo'n val kan je pret lange tijd blijven bederven, heb nu nog last van angst om er weer af te vallen zeker als een paard gaat ''stuiteren''. Ik vergeet op zo'n moment dan ook te blijven rijden maar ga teveel ''afwachten'' wat er gaat gebeuren. Fout dus. Als een paard met voorrijden braaf is, ga ik er zeker wel op. Drie keer diep ademhalen en dan lukt het wel. Ben slechts 1x niet opgestapt.

Braaf bij mij is. Netjes stilstaan met opstappen (stap met krukje op). Niet te schrikkerig op elk blaadje/geluidje. Werkwillig/voorwaarts vind ik prima. Als ie wel schrikt dat moet het paard bewerkbaar blijven dus snel weer terug te nemen. Niet als een wilde gaan rennen. Het paard moet vertrouwen geven. Als ik er dan een beetje mee vertrouwd ben en weet hoe hij reageert, dan is het ook klaar.

Wil er ook zeker vertrouwd/relaxed mee op buitenrit kunnen.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:32

@nathe wat een leuk veulen. Heb laatst ook bij een Ronaldo merrie gekeken. Super leuk dier maar vond haar iets te ril voor mij. Jammer dat je zo ver weg woont anders kon je mooi mee paarden uitproberen :-)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:34

Met mijn ruin zul jij je dus prima moeten redden in de bak :j maar anderen weer helemaal niet. Bij hem is het wel je moet wel kunnen rijden geen getrek, uit balans raken, schoppen ea dat vind hij helemaal niets.

Toch bestempel ik hem als braaf dit is mn eerste paard waar ik zo opstap naar bijv 3 weken niets gedaan te hebben en die braaf blijft ookal is hij wel vrij voorwaarts.

waar woon je in drenthe? ik vind mee gaan naar paarden altijd heel leuk maar ben wel vreselijk kritisch :o

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:53

joke165 schreef:
@nathe wat een leuk veulen. Heb laatst ook bij een Ronaldo merrie gekeken. Super leuk dier maar vond haar iets te ril voor mij. Jammer dat je zo ver weg woont anders kon je mooi mee paarden uitproberen :-)

dit niets voor jou:

http://www.virtualzonehorses.nl/pg5.html

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:08

nathe schreef:

Absoluut helemaal mijn type paard! Althans wat ik lees en zie op de foto's. Zou er zo gaan kijken ware het niet dat dit binnen NL echt niet verder weg kan voor mij...... 270km. Echt jammer. En ik wil toch graag meerdere keren kijken dat is met dergelijke afstanden nauwelijks te doen. Probeer binnen 100km van mijn woonplaats te zoeken. Maar vind aldoor leuke paarden die verder weg staan.

Nu had ik ook geen erge haast omdat ik een superleuke 5 jarige merrie bijrijdt momenteel. Maar deze verhuisd met mijn instructeur mee volgende week dan heb ik niets meer te rijden en ga ik weer fanatieker zoeken/kijken.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:11

oei ja nu zie ik het. Jammer :)

Ik heb een tijdje heel BE en NL afgereden maar nu zoek ik ook liever wat dichterbij.
Ik krijg nog gegevens door van een dreamcatcher x zeoliet, hopelijk is dat wat :)