Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mim11

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:05

Ik wil ook naar dat topic :D :D :D

nescio1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:37

hey inge

mooi, leuk en lief paard hoor ;) ik zie dat hij het na zijn zin zal krijgen. veel plezier ermee
ik kom hem nog een opzoeken :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:08

ik wil ook naar dat topic :) maar ja ....

gefeliciteerd met je aanwinst

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:31

@ Inge; Gefeliciteerd!! Nu mag je over naar het vervolg topic :D! Leuk beestej zeg! Hoe groot is ie?

@ Adin; hoe staat het met jou zoektocht?

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:54

Bedankt! Hij is 1.63. Wel stukkie kleiner als wat ik gewend ben :D maar dan kon ik hem niet om laten staan.
Net nog even bij hem wezen kijken, hij stond op stal alsof hij er al jaren staat. echt fijn :)
Succes allemaal nog, en dan zie ik jullie ook wel in 't vervol topic verschijnen! :D
@Mandy, kom maar gauw een keertje kijken hoor!
Laatst bijgewerkt door __inge__ op 07-10-11 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:58

Dat is fijn inge! Haha als de combi maar klopt qua lengte ;)
Heb je hem voor de sport of?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:00

slecht :( staat een prachtpaard op MP maar ik heb eigenlijk geen tijd om er heen te gaan omdat het te ver weg is. Het is in Vleuten bij Utrecht. Kost me 6 uren ofzo en zit met een baby van 4 mnd die wat uit z'n ritme is. Die wil ik niet te lang alleen laten. Dit weekend ga ik het gewoon niet redden. Wie weet is ie er volgende week nog en dan ga ik alsnog en anders komt er vast weer iets moois op mijn pad.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:08

Romanoff schreef:
Dat is fijn inge! Haha als de combi maar klopt qua lengte ;)
Heb je hem voor de sport of?

Ja dat kan nog goed! Ben zelf niet erg lang.
Hij is nog niet de sport in geweest maar ik denk dat hij dat zeker in zijn mars heeft, en ik hoop van het voorjaar met hem te kunnen starten!

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:06

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:14

is voor mij ook te oud. Liefst max 8.
Dit jaar is al bijna om dus dan is ie alweer 11, maar wel mooi!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:20

Gefeliciteerd Inge! Ik zie je wel verschijnen op concours.. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:26

Adin schreef:
is voor mij ook te oud. Liefst max 8.
Dit jaar is al bijna om dus dan is ie alweer 11, maar wel mooi!

Is ie wel goed volwassen; alle idioterie eraf en nog "plenty of life left".......

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:39

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:41

te klein :) zoek echt eentje die meer neigt naar de 1.75

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:58

Ja dat dacht ik al, maar ik vond haar best veel 'paard' vandaar.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:01

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:09

Oh sorry, had helemaal niet door dat deze al voorbij was gekomen. Moet zeggen dat ik jou er goed op vind staan. Ik ben zelf ook 1.75m en ik hoef ze echt niet groter dan 1.75m, liever 1.70m.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:10

ik ben 1.82 en wat steviger dan Nathe, vooral na mijn zwangerschap heb ik nog wat kilo's teveel :)
ik heb echt een iets groter paard nodig.
Deze spreekt me ook niet aan.
Die vos van marktplaats is echt helemaal mij ding, heb alleen geen tijd vanwege de grote afstand. Misschien volgend weekend als ie er dan nog is ofzo

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:01

Zal wel niet zo snel verkocht zijn toch.... Tegenwoordig staat alles wel wat langer op internet voordat ze daadwerkelijk weg zijn. Hoewel ik toch ook wel 2 gevallen heb gehad die voor mijn neus verkocht zijn. Maar zou in iedergeval proberen of die er volgende week nog staat!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:34

vandaag naar de alabastro merrie gaan kijken. Ze waren wel helemaal vergeten dat ik kwam :D
Ben dus gewoon al eens in de weide gaan kijken. Was een leuke merrie met voldoende maat.

Nu gaat hij haar van de wei halen, van haar veulen halen en wat longeren enzo en dan kan ik in de loop van volgende week zien lopen (werk toch in Hasselt). Maar hij was wel overtuigd van haar kunnen, ze heeft blijkbaar een sterk achterbeen.

Ik vond dieje WS dus echt ne aangename mens. Straalde heel veel vertrouwen uit.
En als klap op de vuurpijl waren ze Alabastro himself aan het rijden toen we uit de weide kwamen. *\o/* <3

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:16

Ik meld mij ook even in dit topic!
Heb zelf ook een topic: [PP] Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Mijn 8 jarige flemmingh merrie staat sinds half juli op de wei. Ze heeft een straalbeen klasse 4. Ze is van 21 maart tot 19 juli kreupel geweest. Sinds ze op de wei staat is ze bijna de hele tijd goed geweest (op 1 week na) en ben nu alweer 6 weken aan het rijden. 3 x per week ongeveer 3 kwartier per keer. Het gaat super goed.
Toch ben ik op zoek naar een nieuw paard.
Zoek een 2,5 jarige of 3 jarige grote merrie/ruin.
Moet als 2,5 jarige rond de 1.68 zijn en als 3 jarige toch al rond de 1.71
Braaf karakter en prettig in de omgang.
Dus als iemand nog iets weet :)

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:56

@ingetje Ja, zo één heb ik net onder voorbehoud gekocht :D Ben echt superblij, vandaag voor de 3e keer geweest kijken, en was wéér blij verrast (na steeds superkritisch te zijn geweest). Dus nu de keuring afwachten, vind ik echt het spannendste van allemaal... nog even nagels bijten dus.

Misschien is dit iets voor iemand hier die niet zo'n grote zoekt, wat een prachtpaard: http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... zoekid/126

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:37

@ Mimpje; Hm die merrie zegt mij dus weer helemaal niks eigenlijk.. erg "gewoontjes " qua kleur, en vind ik het weer jammer dat ze dan 1 niet zo'n wit voetje heeft :D *haha hoezo zeikstraal*
Daarbij loopt ze mss los wel erg "leuk" maar ohz kan het soms een enorme tegenvaller zijn met beleren enzo kwa gangen :j

* Zo loopt mijn paard aan de longe nooit echt spectaculair.. maar ohz aiaiaia! :D

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:59

Nou ik vind d'r allesbehalve 'gewoontjes'. Volgens mij moet je ook een beetje door de foto's heen kijken, want als deze foto's bij stralende zon waren gemaakt, had ze je tegemoet geglansd en dat geeft meteen een heel ander beeld. Verder is dit paard rijk bespierd, ze heeft genoeg massa maar toch elegant, een sterk achterbeen, mooi knietje in het voorbeen, prachtige bovenlijn, mooi hoofd en een mooie houding in beweging. Dat zijn denk ik toch wel dingen die je in een gemiddelde Z-proef (en hoger) goed kunt gebruiken. Verder is ze röntgen ook ok, kun je er ook nog leuk mee fokken want ze is ster en heeft een mooie bloedopbouw én er zit een mooi prijsje aan.

Natuurlijk wilt dit niet zeggen dat ze het ook allemaal gaat doen over een paar jaar, maar bij zo'n jong paard koop je toch de verwachting. Als je op zoek bent naar een beleerd paard, nogal wiedes dat dit dan niks voor je is... En smaken verschillen natuurlijk! Gelukkig maar, anders wordt de vijver wel erg klein waar je met z'n allen in aan het vissen bent ;)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:39

@Mimpje: Heb je foto's van je het paard dat je onder voorbehoud gekocht hebt? Wanneer is de keuring? ik vind het een gaaf paard hoor! Gelukkig ben ik al voorzien! Hoewel ze sowieso niet in mijn lijstje gepast had! Wilde en geen merrie. Minimaal 5 jaar oud en meer springbloed als dressuurbloed! En minimaal 1.68 maar liefst groter. Hihi maar toch vind ik het een gaaf dier hoor!
Heb nu een 5 jarige bruine ruin van Toronto V X Democraat. Hij is 1,73 en lekker breed. Past kwa maat ook beter bij mij! Ben zelf ook behoorlijk breed!