Je ergste of grappigste val.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: Je ergste of grappigste val.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:52

beide vallen zijn van mijn eigen poonie.

Ergste ;
december 2002. Had gevroren en we waren naar buiten gegaan, de ruiterpaden en fietspaden waren goed te doen.
Lekker in het park gestapt. Het laatste stukje sneden we af over het gras, niet echt goede combinatie, bevroren gras en hoefijzers. Voorbenen ging goed, achterbenen op het gras niet. Ze gleed uit en ik viel er af, met me koppie op het fietspad. Gelijk bewusteloos en die poonie van me ging graslollys eten. gelukkig waren er mensen die het gezien hebben en over mij en me poonie hebben ontfermd.
Mijn man heeft me met de auto opgehaald en naar het ziekenhuis gebracht. Goede hersenschudding en verder dan alleen een blauwe heup en been er niks aan over gehouden. Had geen capje op me koppie zitten.

Grappigste ;
Juni - Juli 2007, bij de oefencross in rijpweteringe, de outdoor.
Mijn poonie vind de eerste ronde nog al spannend en een beetje eng tegelijk.
De hindernis met gewone balkjes en melkbussen eronder. Ze ging zo zelfverzekerd er op af, dat ik dacht die springt ze wel, dus ikgeef haar ruimte. Mooi niet dacht ze, die spring jij maar alleen.
Volledig in de rem en ik ging inderdaad over de hindernis. Poonie stond zo te kijken van, eigen schuld dikke bult.
Geen verwondigen aan over gehouden, alleen wat spierpijn.
En het ergste, wat ik toen vond, het staat nog op de film ook.

De 2e ronde sprong ze hem wel netjes. ....

Incredible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:22

Mijn vallen zijn meestal simpel en niet erg. Als ik val is het even schreeuwen van de schok, pijn enz. Dan komen ze op je af en gil ik mijn standaard zin; ga naar het paard, ik red me wel. Het is mn eigen schuld, ff bijkomen en er toch maar weer op klimmen zover het lukt. Ik schiet altijd in de lach van de dommigheid, ben blij als ik op de grond lig. Ben ik meteen klaar met de rit.. Voor het paard is het minder fijn, vooral voor die pas zadelmak gemaaktte. Moet ik weer zn vertrouwen winnen maar uiteindelijk is hij super braaf en deed het ook helemaal niet met opzet. Ze hebben altijd een goede reden bij mij.

1x ; Lang geleden op een a-pony die ging rollen en ik er automatisch van af kroop toen hij lag.
Wat heb jij met je zadel gedaan? Waarom zit hij helemaal onder het zand?
2x ; Omdat ik klemde moest ik zonder beugels op de volte waardoor ik zo naar binnen hing
dat ik eraf gleed. Stelde helemaal niets voor.
3x ; Toen de man beweerde dat hij goed genoeg was aangesingeld en mn zadel ging schuiven.
Dat is voor een 4-jarige eng, dus in galop ging hij schuiven, bokbokbok, daar lag ik.
4x ; Paard in 1,5 week bereden maar nog niet goed aan het been was. Ik ga een kleine hulp waardoor
hij zich opgesloten voelde en ook bokte.

Misschien kan ik beter rodeo rijden hahaha.. Tong uitsteken

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:32

Mijn grappigste,
ik was op een shetlander aan het springen Haha!
Maar ik had dit kunnen weten,
want na de sprong deed hij z'n nek omlaag en toen maakte in een koprol over z'n nekje in het zand Tong uitsteken
Toen zag ik opeens een heel onschulidg shetlander koppie boven me, EN ik lag helemaal dubbel x]

Mijn ergste:
Toen we aan het uitstappen waren (lange teugel+beugels uit)
Schoot mijn paard er vandoor!
Toen ben ik keihard op me stuitje gevallen!
En toen zei mijn leraar doodleuk:
'het is wel de bedoeling dat je pas afstapt als we op het midden staan'
x]

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:48

Grappigste: De hele rit het idee hebben dat je iets vergeten bent, en er bij het aangalopperen achter komen wat dat nou was: uhhhh aansingelen dus, en vervolgens twee rondjes aan de zijkant van je paard hangen voor je definitief op de grond klettert. En ook leuk (als kind) en pony beleren die het niet zo nauw neemt met de hulpen en sturen, maar net wel onder de afsluitbalk van de bak door kan lopen, en het vervolgens ook doet in middendraf, helaas paste ik niet onder de balk door.

De ergste: een paard van iemand overnemen die er middels een rodeo vanaf gesodemieterd is, vervolgens het paard flink aanpakken, tot de volgende rodeo begon. Ik heb het een paar minuten uitgezeten, tot er een beweging kwam die ik nog steeds niet snap, en ik een halve meter de lucht in werd geslingerd (+1.80 van het paard) en plat op mijn rug terecht kwam. 3 gekneusde wervels aan overgehouden. Een paar dagen later bleek het paard een ernstige hersentumor te hebben.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:38

grappigste: ik was aan het rijden, en de pony die is nogal bang voor zwepen... Bloos dus ze ging steeds stilstaan enzo maar ze was ook heel lang niet meer bereden dus ze moest alles nog een beetje leren zegmaar Knipoog stonden er 2 mensen achter der, die gingen allebei met een longeerzweep en een gewone zweep staan meppen:P dus ging ze eerst stil staan,-ik vloog op dr nek- toen bokte ze, -ik vlieg over der nek heen en lig op de grond- en toen galloppeerde ze weg, was gelukkig in de bak Knipoog maar omdat ze drachtig is past dr zadel niet zo goed dus die gleed op dr nek, en dr hoofdstel lag op de grond Haha!

en ook met jong paard van 3, is altijd super rustig enzo, dus er kwam zo visite toen waren we m aan he zzadelen dus wij vertellen dat ie zo ontzettend braaf en rustig is enzo, dus wij naar de bak, ik erop en ging super goed enzo, maar ze waren aan het jagen... dus ineens werd ie super schrikkerig enzo, dus schrok die, gaat ie tijden draven ineens stil staan, dus ik hang op zn nek, hij stapt naarachter en laat mij lekker op de grond glijden... Haha! dan komt ie egt aanlopen van wat doe jij nou op de grond? ik dacht dat je op mijn rug zat joh! Cool

Ergste: paard ging bokken toen ie moest aangalopperen, maar die bleek rugafwijking te hebben... :'( toen had ik mn pols en mn stuitje gekneust Clown

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:00

Grappigste Toen mijn toen nog 4 jarige fjord midden in drenthe op een schrikdraardje voor de koeien in het bos stond met zijn ijzer (pony week uit voor stapel boomstammen, want die zijn heel eng. Toen week ze naar de kant en daar lag het draadje plat). Met als gevolg dat ik dus afgeschoten werd en met mijn bakkes zacht in de hei landde Cool.

Ergste dat ik als 9 jarige in volle galop van een bokkende fjord kieperde voorover waardoor ik met een koprol voor haar belandde en zij over me sprong maar wel van een zijkant een heleboel vel mee nam Verdrietig auwtsj weet t nu nog op me 19de...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:05

Mijn ergste val
Maart 2001: zware val tijdens inrijden op springwedstrijd. Gevolg paard moeten inslapen en ik paar weken coma en jaar revalidatie.

Grappigste val, was van een echte bokzak van een pony die ik altijd kon uitzitten. Nu struikelde hij eens tijdens het afstappen en ja hoor daar ging ik. En nog had ik een pony en soms weigerde en dan ging die echt zitten en gleed ik soms gewoon naar achter er af.
En dan ben ik ook nog eens achter het hoofd van men paard terecht gekomen na een wat te hoog genomen sprongen. en dat paard heel lief met me naar de waterbak gestapt en daar heeft hij mij gedropt.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:12

Gatsie Bulck, da's niet fijn. Zo'n erge val Ach gut

Mijn ervaringen.
Mijn ergste val: bokkende zéér smallende manegepony, die had ontdekt dat wanneer je been tussen voorbenen gooit en achterhand zo ver mogelijk omhoog, dat dan alle manegeruiterjes eraf liggen!! Gevolg gebroken arm.. Scheve mond

Mijn grappigste val: is eigenlijk moeilijk kiezen, veel slow-motion vallen voor een hindernis bij weigering.
Maar de laatste is ook wel heel erg grappig, en waarom geen idee!
Ik ging springen met mijn paard. Echt een dressuurpaard in gehele lichaam , en de grootste sul tijdens springen.
Goed Dagmar met dressuurzadel een poging wagen. Een noodsprong van hier tot tokio!!! Halverwege vloog ik uit het zadel, geen steun en een soort schroefbeweging naar rechts. Al half onderweg tot grond was ik al in de slappe lach. Eenmaal op mijn kont heb ik daar wel 5 minuten in de slappe lach gezeten!!! Die mafkees!! Kan er nu nog zo omlachen!
'Misschien had je het gewoon moeten zien?!?

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:14

Grappigste: Op de manege 3 jaar geleden, ik had toen die tijd gezecht dat het vandaag de dag maar eens moest zijn dat ik eindelijks van een manege paard moest vallen. We sprongen en paard sprong te vroeg,dus ik ging pas in het midde van de sprong staan en hield me vast aan zijn hals. Toen stopte hij en glee ik verder pakte zijn hoofdstel vast om niet te vallen, maar was vergeten dat daar geen neus riem aan zat. Ben in een koprol op de grond gekomen en om me heen kijkend waar mijn paard nou was omdat ik zijn hoofdstel in mijn handen zat.

Ergste: Een jaar geleden. Ging op paard stappen en die liep opeens weg, moest dus plots snel gaan zitten en eigenlijks wat ik nog weet is dat ik met mijn hoofd op haar hals terecht kwam. Wat mij verteld is dat ze met 4 benen de lucht in ging en zo door bleef gaan tot ze de bocht om moest. Ben er afgeschoten en ben dubbelgeklapt tegen een paal aan, heb met mijn hoofd en knie een plank los gemaakt (We hebben later getest hoe snel je zo'n plank er uit kon trappen, maar zelfs met z'n drieen lukte het niet) Ik had een gekneust heup, gekneuste knie, gekneuste hand een hersenschudding en op een een of andere manier mijn bh bandje 5 cm in mijn rug zitten. Ziekenhuis gaf me geen krukken en zeiden ook niet hoe lang ik moest rusten of wat dan ook. Via mijn vader (Die is ambulance broeder en heeft in het ziekenhuis gewerkt) ben ik te weten gekomen wat ik moest, maar dat was eigenlijks te weinig rust en heb via via krukken van iemand kunnen lenen. Het duurde 4 maanden voor dat ik mijn geheugen goed terug had

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:16

trako schreef:
stonden er 2 mensen achter der, die gingen allebei met een longeerzweep en een gewone zweep staan meppen:P

Hoe moet ik dit opvatten??
Klinkt nogal brut zoals het overkomt.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:02

miss_lizje schreef:
trako schreef:
stonden er 2 mensen achter der, die gingen allebei met een longeerzweep en een gewone zweep staan meppen:P

en zadel past niet want was drachtig. En dier was bang voor zwepen. Nou, inderdaad erg grappige val Boos!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:08

Grappig:
Keihard op de eerste sprong afrijden, pony in de rem, ik eraf. Het is gefotografeerd:
http://schildknecht.nl/foto%27s/Raar%20maar%20waar/Val1.jpg
Haha! Haha!
Btw, ik zit hier op Elliot (hang er nog op) en het was op manege Schildknecht, ponykamp 2003.

En ergste:
Zo'n 4 jaar geleden: bij een buitenrit zat ik op een paard waar ik nog nooit op had gereden. De hele weg was hij ontzettend aan het klooien, hij was denk ik nog nooit buiten geweest. Er de hele tijd vandoor willen gaan, stijgeren, bokken (heel gemeen!)
Net voordat we bij stal aankwamen zouden we nog een laatste galop doen: bok één, ik hing nog, bok twee, ik viel er zijwaarts af. Ik viel met mn bovenlijf het eerst naar beneden, dus mijn reflex was om mijn arm uit te steken om dat tegen te gaan.
Resultaat: linkerarm openbotbreuk. Strek je linkerarm maar, waar jouw arm stopt, was die van mij verder naar links omgeklapt. Operatie, 5 dagen ziekenhuis. Verdrietig
Nog met mn arm in het gips op het paard gezeten hoor Vork , dus de paardenliefde was niet over.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:09

Echt erge vallen heb ik niet, ben meer van de blunders Clown

Op mijn oude shetlander toen ik een jaar of 10 was: Eerst op de volte rijden en daarna gewoon verder willen over de hoefslag. Alleen had de pony een ander idee, die ging doodleuk ipv rechtdoor linksaf. Het resultaat was dat ik er dus vanaf lag.

Verder afgelopen maart denk ik: Vriendin van mij zet mij op één van haar paarden neer. Zelf rij ik al erg lang niet meer en rijlessen kunnen wel eens handig zijn. Draf en galop waren na een tijdje weer onder controle en er stond nog een hindernis in de bak. Na overleg toch besloten om in draf een klein (!!) kruisje te springen. Alleen sprong Elton een paar passen voor de sprong aan in galop waar ik niet op was berekend en na de hindernis stond ik ook met beide benen weer op de grond. Een mooie landing van paard en 'ruiter' Huilen van het lachen

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:28

Ergste val: over de kop met mijn toenmalige verzorg-Forester Til's Abner, opgejaagd door twee jongens op crossmotors was hij niet meer te stoppen en naderde erg snel een vrij drukke weg. De enige mogelijkheid was om hem als het ware 'om te trekken'. Hierbij gingen we dus over de kop, gelukkig wat schuin weg, zodat ik er niet onder kwam. Wonder boven wonder hadden zowel de pony als ik niks, alleen wat stijf de volgende dag... Maar al met al een ervaring die ik niemand gun, vooral omdat het zó compleet anders had kunnen aflopen.

Grappigste: met wat vriendinnen had ik een pony gehuurd voor een buitenrit, er was begeleiding bij. Het was een fjord met de naam Bento als ik het me goed herinner en het was in Duitsland bij een park dat Gross Hesepe heette. Ik werd al gewaarschuwd dat Bento soms zomaar rechtsaf sloeg richting huis, maar we waren inmiddels al een stuk of 10 paadjes naar rechts voorbij en er gebeurde niets, dus mijn aandacht verslapte. Helaas werd het 11e paadje bedoeld, we deden net een fijn galopje... fjordenbeest ging in volle vaart haaks rechtsaf en ik rechtdoor ROFL Daar lig je dan, het gras van héél dichtbij te bestuderen... Kon er wel om lachen Haha!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:03

miss_lizje schreef:
trako schreef:

en zadel past niet want was drachtig. En dier was bang voor zwepen. Nou, inderdaad erg grappige val Boos![/quote]

Arme pony Ach gut

Butty_Tex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:11

we deden bierrace, das dus drinken van een emmer afnemen terwijl je op je paard zit.
ik wil mijn glas opnemen en mijn schoen viel uit, dus ik viel mooi voor al dat volk op de grond met een vol glas in m'n handen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:30

Grappigste val: in galop op een gevoelig paard, beest gaat rennen, ik knijpen, hij rennen, ik trekken. Beest staat in één keer stil en ik sta met de teugels naast het hoofd van het paard. Gewoon op mijn benen, ik weet nog niet hoe het precies gebeurde, maar ik ging voorover dus zal wel een salto hebben gemaakt.

Ergste val: zelfde paard, in draf schrok hij ergens van, gaf een bok, tonnetje rond. Gaf hiervan er nog 2 en toen lag ik ernaast, kon nauwelijks meer opstaan, maar daarna toch maar met knikkende knietjes een andere pony opgezadeld, ik ben nooit meer op dat dier geweest. Mooi beest hoor, maar geen manegepaard. Arabiertje.

Sjeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:35

nou vandaag me ergste val mee gemaakt.
we gingen naar buiten met de pony's komen we ergens langs pony schrikt en niet zo klein beetje ook nee heel erg ze draat zich om maar helaas daar zat een grepel van met ponyen al in de grepel ik val er voor over af gelukkig niet erg lach ook een hele laag bladeren,
en poný ook niks,
alleen stond daarn ate trillen op me benen,
nou snap ik me ouders ga nooit alleen naar buiten
was ik even blij dat we met z'n 3 waren.
en wat was ik blij dat ik me cappiee op had.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:22

miss_lizje schreef:
trako schreef:

en zadel past niet want was drachtig. En dier was bang voor zwepen. Nou, inderdaad erg grappige val [/quote]

Arme pony
----------------------------------------------------------------------------------------------------
1. dat zadel dat waren we aan het passen welke het beste paste, dus niks zieligs aan...

2. en inderdaad WAS dachtig, maar dr lichaam was niet helemaal in de oude vorm zegmaar...

3. we hebben ook nooit gezegt tegen dat meisje dat ze met die zweep moest gaan meppen maar dat deed ze gewoon....

dus er is echt niks zieligs aan hoor... ze wordt gewoon goed behandeld hier en heeft het prima naar dr zin, Knipoog

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:03

Ik was niet gevallen, maar ik was aan 't galopperen, een paar jaar geleden.
Op een superklein + schattig pony'tje, genaamd "Julieke".
Ik was rustig aan 't galloperen, ineens struikelt ze over haar eigen pootjes, en ik zat in haar nek.
Het duurde effe vooralleer ik doorhad dat ik in haar nek zat, ik voelde mezelf ZO dom!
Ik terug in het zadel kruipen en doen alsof er niks gebeurd was Vork

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:06

ben vroeger wel eens flink in een hindernis gevallen
heeft zo'n indruk gemaakt dat ik daarna nooit meer echt gesprongen heb

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:14

Mijn ergste;
Ik reed op de manege en ik wilde aanspringen in de galop, maar de pony waar ik op reed begon ineens hoog te bokken dus ik werd kij hard tegen de bakrand gelanseerd.. wat deed dat een pijn! gelukkig niks gebroken maar ik had me arm toen wel zwaar gekneust.

Mijn grappigste was 2 maanden geleden ofzo. Ik reed met een vriendin in het bos, en toen gingen we heel hard galoperen maar mijn pony was enorm aan het slingeren en ineens maakt ze een bocht naar links dus ik hing er half naast en toen sprong ik er ineens af en toen stond zij ook stil en ik belande gewoon zo op me voeten. Me paard en ik stonden er zelf een beetje van te kijken hoe het was gebeurt Clown

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:16

dipstaartje schreef:
ben vroeger wel eens flink in een hindernis gevallen
heeft zo'n indruk gemaakt dat ik daarna nooit meer echt gesprongen heb

Dat heb ik een half jaar geleden gehad, dat doet zo'n ontzettende pijn!! Ik spring nu nog wel vaak op me vp maar ik heb nooit meer met die pony gesprongen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:22

ergste; bij ons op de manege stond een pony die nogal vervelend was met rijden
met handveranderen in middendraf ging ze in galop en als ze in galop mocht ging ze bokken
eerste keer niet zo erg, maar die week daarom er zo hard van afgeklapt dat ik geen adem meer kon krijgen dus ik met stoten ademhalen (geen pretje tis netalsof je dood gaat oid) ingeklapte long ofzo, na een tijdje helemaal uitgerekt op de grond gezeten (lees, op de knieen en dan handen helemaal in de lucht) ging het wel weer, glaasje limonade gehad en er weer opgestapt (galopperen durfde ik niet meer <-- niet op die pony die dag, later wel weer alleen dan op anderen), die week daarop wou ik weer op d'r was ze verkocht (later kreeg ik te horen naar de slacht) omdat ze levensgevaarlijk was, ik heb er heel er verdriet om gehad
grappigste (vandaag nog Tong uitsteken); ik wou vanaf een hekje op me vz pony stappen, maar ik zat er half op begint ie te lopen Clown
toen ik er helemaal opzat zat ik het dak op me af komen (we hebben een laag dak bij de stallen)
dus ik wou er heel snel afstappen maar doe dat iets te onhandig (nee het ligt er niet aan dat ik niet stijf ben ben juist ontzettend lenig Tong uitsteken)
maar ik klap dus met me voet heel hard op de stenen en toen zat ik daar, me pony op de kop gegeven (even boos tegen hem gepraat)
hem weer neer gezet, toen bleef hij wel staan en rijden maar, later voelde ik iets heel vreemds in me knie onder het rijden maar dat was verder niks, maar ik vond het wel grappig. volgens mij zag het er heel sullig uit Huilen van het lachen
er was verder niemand bij, dus weet het ook niet, zeer doen doet het nu niet meer

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 01:20

Grappigste val (als getuige dan) was wel die van mijn moeder tijdens haar tweede les. Ze kon net stappen en draven, aan de longe ging het prima (mijn moeder heeft talent). Ze mocht dus los. Ze had alleen haar benen nog niet helemaal onder controle, dus legde per ongeluk haar buitenbeen tever naar achteren. Braaf paard als het was, sprong die meteen aan in galop. Maar dat had mams nog nooit gedaan, dus die glijdt zo van dat paard af, kon nog net een spant van de bak vastgrijpen. Paard stond op de pas stil, dus moedertjelief hing daar tussen het spant van de bak en haar paard. Dat was wel de meest hilarische bijna-val die ik ooit gezien heb, de instructrice kwam ook echt bijna niet meer bij van het lachen (toen ze doorhad dat niemand gewond was en het dus niet ernstig was). Was zelf ook aan het rijden en moet wel zeggen dat ik eerst enorm schrok, maar zodra ik doorhad dat mijn moeder niets mankeerde ook echt niet meer bijkwam van het lachen. Helaas hebben we er geen foto's van.

Moeders heeft er verder niets aan over gehouden en ging direct gewoon alsof er niets gebeurd was verder. Ze rijdt nog steeds, al plaag ik haar nog steeds graag met die val.