Waar is jou paard/pony bang voor?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amrah

Re: Waar is jou paard/pony bang voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:17

Die van mij is niet bang voor auto's, vrachtwagens of tractoren.. Maar een streepje over de weg Bloos!
Koeien, schapen, varkens, zeiltjes, dingen in de sloot ed noem het maar op Nagelbijten / Gniffelen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:19

Openstaande paraplu's, witte hekjes (alleen als mensen er mee lopen te zeulen en hij hoort ze klapperen, mensen die ineens uit de bosjes duiken.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:21

Limerick schreef:
GekkeLot schreef:
Mijn paard gaat langs tractoren, vrachtwagens, enzovoort.... Maar owee als er voor zijn neus een vogeltje uit de boom komt gefladderd of als er tussen de struiken een mannetje aan het tuinieren is. Clown

Ik herken dit helemaal!!!

Ik ook! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:22

Mijn paard is als de dood voor alles wat groter is dan een bestelbusje (ok, alles groter dan bestelbusje buiten eigen terrein dan). Gaat 'ie ook niet meer afleren denk ik.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:23

Op afstand de absolute nr 1! zijn KOEIEN, waarom geen idee maar ik kom er niet langs en ben al meerdere keren bijna in de sloot beland omdat ineens een koe zag.
Verder is mijn paard heel erg van gewoontes, is er iets anders in de bak dan is dat in het begin eng, dus een A bordje dat niet in het vakje zit bijt, hij spoort niet Tong uitsteken
vrachtwagens doen hem daarentegen niets

eszip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:28

Hmmm.. mijn paard zijn nieuwsgierigheid wint het eigenlijk van alles.. hij vind niks eng en wil alles zien en het liefst van heel dichtbij. Ik moet uitkijken als ik aan het buitenrijden ben en er rijd zo een groot giertank met trekker voorbij dattie niet zn kopstoot tegen de spiegel ofzo:P

eszip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:30

Ik zal het trouwens nog maar even afkloppen, ik heb dus tot nu toe nog niks gevonden in 2 jaar tijd wat hij eng vind. Knipoog

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:21

sethlover schreef:
Jaydee schreef:
Vliegenspray. Hij haat sprays. Net zoals glansspray voor in de staart. Alleen daar reageert hij minder op, omdat hij het niet kan zien. Maar, alles gaat al beter. Ik ben bezig om het hem af te leren Lachen

hee ! heeft die van mij ook, alleen heb ik bijna nooit vliegespul nodig Bloos Hoe leer jij het af??

Ik pak mn pony gewoon vast. Met halster en touw. Als ik spuit op zijn rug (niet op de hals, dat is al meteen te veel) gaat hij rondjes om me heen lopen. Omdat hij het vervelend vindt. Op een gegeven moment, houd hij op en blijft hij stilstaan. Dan stop ik met sprayen en ga ik ook niet meer verder. Zo leert hij, dat als hij netjes stilstaat, dat het dan goed is.
Maar iedereen heeft denk ik wel z'n eigen methode Lachen

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:23

Mijn verzorgpony is bang voor tractors, dan wordt ze helemaal hyper.
Meestal gaan we dan stilstaan op een oprit ergens en gaat een ander paard ervoor staan Knipoog

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:24

Jaydee schreef:
Vliegenspray. Hij haat sprays. Net zoals glansspray voor in de staart. Alleen daar reageert hij minder op, omdat hij het niet kan zien. Maar, alles gaat al beter. Ik ben bezig om het hem af te leren Lachen

hee ! heeft die van mij ook, alleen heb ik bijna nooit vliegespul nodig Bloos Hoe leer jij het af??[/quote]

Ik pak mn pony gewoon vast. Met halster en touw. Als ik spuit op zijn rug (niet op de hals, dat is al meteen te veel) gaat hij rondjes om me heen lopen. Omdat hij het vervelend vindt. Op een gegeven moment, houd hij op en blijft hij stilstaan. Dan stop ik met sprayen en ga ik ook niet meer verder. Zo leert hij, dat als hij netjes stilstaat, dat het dan goed is.
Maar iedereen heeft denk ik wel z'n eigen methode Lachen[/quote]
okay , tanx Haha!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:39

Pepper is een uberangsthaas, Clever, zijn volle broer is nergens bang voor te krijgen en hun moeder is alleen bang voor geklooi op d'r rug, dwz als je aan of in je jas loopt te frummelen, mijn paraplu, oja, en trailhekken (die hekken die ze op westernwedstrijden gebruiken), die gaan dan 'ineens' bewegen enzo en dan móét je gewoonweg het liefst heel hard wegrennen...
Jackie, volle zus van P. en C. is gewoon gek. Voor de duvel niet bang, ténzij het staatsgevaarlijke kittens, strotvliegende shetlanders of monsterachtige ganzen zijn. Pompoenen en putdeksels staan op de lijst van zwaar verdachte voorwerpen...
Maar zoals die stoere bok reageert op katten en shetlanders is gewoon hilarisch, maf beest, ze slaat nergens van op hol, maar zet één van die twee in de buurt en dan gaat ze...(niet op hol maar wel héél snel wandelen)

_Josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:43

voor ligfietsen XD vooral zo 1 met zo'n kap er overheen!

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:54

Mijn paardje was echt óveral bang voor! Vuilnisbakken, stapel stenen, paraplu, grasmaaiers, oud-ijzer, plas water...... zucht.....
Ik heb daar toen een jaar voor uitgetrokken, bij mezelf gedacht; Die tijd geef ik hem om zijn angst voor een groot gedeelte te overwinnen.
Na een maand of negen kon ik met 100% zeggen dat meneertje echt nergens meer bang voor of van werd. En tot op de dag van vandaag
is dat zo gebleven.
Na die negen maanden zijn we dus eigenlijk pas echt gaan rijden! Nou en? Helemaal niets mis mee. Het heeft juist alleen maar een positief
effect, hij vertrouwd me volkomen en ik hem!

Nu fungeert hij zelfs als 'voorop-loop-paard' voor jonge paardjes of angstige paardjes die verkeersmak gemaakt moeten worden.
Oehw, hij is dan echt dé bink! Gaan we in een groep op pad dan loopt hij wel effies voorop om de hele troep paarden duidelijk te maken dat
er niets ergs of engs te bekennen is Clown ...., ondertussen merk ik dat hij wel graag in zijn stoere gedrag positief bevestiging wil zien. Echt lachen
dat mannenbeest van mij Haha! !

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 10:56

Voor bosjes, als het waait.
Erg fijn dus aangezien er op heel veel wedstrijden struiken staan.

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:58

Ik reed een keer buiten met een paard ging allemaal heel goed enzo.
Totdat we in het bos aankwamen toen zag die plassen heel eng!! Rolleyes want het had geregend.
ik heb heel wat takken in mijn gezicht gekregen omdat meneer er echt niet doorheen wou maar erlangs!

Ilseej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:10

Als er een enorme trekker langs komt, geen reactie, maar ow wee als er oppeens een molshoop ligt Bloos . Nog erger zijn papiertjes, niet langs de weg, nee op haar rug... Je houd een papiertje te dicht op haar rug en het is rennen, ook bij jassen uitdoen (laatst is het gelukt, met wat hulp heb ik mijn jas uitkunnen doen op haar rug Haha!). Ook andere rare dingen, In het bos staan bomen, in plaats van te schrikken van een waaiende plastic zak op de grond schrikt ze van een boom. Indd, een boom... En huifkarren, een koetst maakt niet uit, maar een huifkar, daar zou zomaar eens een tijger in kunnen zitten Gaaaap. En dan heb je nog de "gewoon alles wat onbelangrijk is is eng"dag. Dan schrikt ze echt overal van, kikkertjes in de sloot, een stoeptegel die op een zandpaatje ligt, een rare struik, heideplantjes die over het pad heen groeien...

Nou is dat allemaal heel normaal, dat sommige pony's daarvan schrikken, maar toch geen pony van 18 meer? (dacht ik ooit). Zelfs de 3 jarige mede bosritpaardje, die vanaf haar 2 maanden bereden meeging, schrikt van nog minder als die maffe oude doos Tong uitsteken. Maar ik houd wel van haar hoor Tong uitsteken

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 20:13

Haha wat een leuke reacties allemaal Pling Maar ik was gister dus het bos in gegaan en mevrouw is tegenwoordig niet meer bang voor treinen maar ooh een pony die tegen een hek schuurt. (het hek piepte) Nou die van mijn zus en die van mij waren echt doodsbang elke keer als het piepte zakte die bene in elkaar Gestoord

Horsie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:26

heb recent een obstakeltraining gevolgd samen met mijn held Haha!

Alles wat in vantevoren had bedacht kwam uit... Clown
Paraplu's die moet je gewoon bekijken, dan besnuffelen en dan pak je ze gewoon (hier dus echt geen angst)
Gordijnen/hekjes en hindernissen met dekens etc eroverheen waren ook zeker niet eng (vroeg me af of ze ze wel gezien had,
zo weinig reactie was er Pling )
maar dan de dingen die "geluid" maken....het plastic zeil - een houten "bruggetje - de sirenes - de klappende mensen
arghh paniek in de tent Duivel
maar na voor alles uitgebreidt de tijd te hebben genomen heeft ze alles uiteindelijk gedaan!!! Haha!

Kan zo'n training iedereen aanraden!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:28

Ze is bang voor wit.. maakt niet uit wat.. ze heeft alleen nog niet ondekt dat ze zelf ook wit is.. als ze zichzelf in de spiegel ziet vind ze zichzelf ook eng Nagelbijten / Gniffelen

sofie_dekiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:22

Mijn pony is bang voor tractoren, vrachtwagens, bussen,
en.. omgevallen bloempotjes! Haha!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:46

Oja, vergeetmenietjes. Jeweetwel, die schattige blauwe bloempjes? Schattig? Vergeet het maar! Bloedzuigende, aanvallende, paardvretende undercover alien monsters zijn het...Volgens paard Jackie dan.

De_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:58

De mijne is bomproef,.maar als er een regendruppel in de plas valt dan kan dat wel schrikbarend zijn :S maar verder schrikt hij eigenlijk nergens van echt heel dom en wazig...

I_040

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:40

Schapen, koeien en nog meer RAAR vee.
Verder dingen die ineens anders zijn. Schaduwen, rare natte plekken in het zand, afgezaagde grote boomstronken.
Zo kan ik nog wel ff doorgaan Lachen

Annabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:04

Mijn stoer fjord is nergens bijna nergens bang voor
behalve; het geluid van kikkers!!! Hij kijkt, hij staat stil, hij schrikt(stap opzij), hij stapt weer rustig door...Haha! Ideaal

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:17

Luchtballonen,Koeien,Shetlanders,Blauw en karretjes en vrachtwagens
en ik vergeet vast nog wel wat dingen.

maar echt bang vind ik ook weer een groot woord, meer wat angstig Ja