KiWiKo schreef:nog een definitie van een paardenmens![]()
sociaal wat zwak tegen wezens op 2 benen
![]()
![]()
wahwhahha dan zou ik er 1 moeten zijn.

maar als ik aan al die andere dingen denk dan zeer zeker niet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KiWiKo schreef:nog een definitie van een paardenmens![]()
sociaal wat zwak tegen wezens op 2 benen
![]()
![]()
LDRD schreef:Voor paardenmensen en mensen met paarden.
KiWiKo schreef:Citaat:Het ik kom met de vraag hoe bepaal je of iemand paardenmens is of een mens met paarden, geef mezelf als voorbeeld, mn paard staat voorop krijgt goed spul, wordt nagekeken krijgt dr inentingen noem maar op, veel dingen die somige mensen niet eens elk jaar laten doen.
Geef aan dat ik ook setjes heb, puur als VOORBEELD.
maar dit maakt je dus geen paardenmens![]()
tuurlijk zorg je goed voor je paard, absoluut
maar dit maakt je geen paardenmens.......
een paardenmens is iemand die instinctief het goede doet, instinctief weet of iets uit dominantie of angst gebeurd, instinctief weet of er een aai of een skup nodig is, iemand die geen discussies met een paard aangaat, iemand die een natuurlijke aanleg heeft om net dat stukje wat nodig is boven een paard te staan om een goede/gezonde relatie te hebben.
Of je wel of niet in setjes rijd, de entingen op tijd doet, aan NH doet, met S&T rijd of wat dan ook voor een sjit, dat is helemaal niet aan de orde
Mindim schreef:@eilander, als je weer eens in daam bent, neem haar van Langerijpdan eens mee voor een biertje in Holwierde, gezellig!
Ashley250 schreef:Ik vind het beginpost geweldig geschreven. Het is tegenwoordig inderdaad erg makkelijk om een paard te kopen maar dat wilt dus nog niet gelijk zeggen dat je een paardenmens bent.
Zelf rijd ik nu 10 jaar paard en ken ik mijn eigen paard voor zo'n drie jaar. Naar mijn eigen idee moet ik nog zoveel leren. Vaak heb ik het gevoel dat ik nog vanalles fout doe. Ik rijd dus ook geen wedstrijden
Maar het belangrijkste is natuurlijk om lekker lol te maken met je paard en gewoon altijd heerlijk te rijden en te verzorgen. Het geeft me altijd een heerlijk gevoel als ik weer bij de stallen aankom en ik mijn paard naar me zie omkijken!
XAngel_ schreef:ja, dat vind ik ook.. nu kom je idd steeds meer mensen tegen die het bijv. chique vinden om een arabier te hebben. of zich heel stoer vinden met een mooie pony in de wei. ik hou ook meer van paardenmensen die echt van hun paard houden en hem liever in de wei zien rollen dan mensen met paarden die het chique vinden en hun paard de hele tijd aan dure keuringen enz. laten meedoen..
xx
secricible schreef:Naar mijn idee moet het niet uitmaken of je paardenmens of mens met paard bent, zolang je bereid bent te leren en te luisteren en je het doet met je hart op de goede plaats.
En als zo iemand dna toevallig dol is op dekjes en mooie kleding, heeft dat niets te doen met het zijn van een mens met paard of een paardenmens.