heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitje__

Re: heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:56

Heel vaak. Ben op den duur toch door gegaan met rijden omdat ik de paarden anders zou missen. Maar nu ik een eigen paard en een vzpaard heb die allebei ingereden moeten worden, ga ik echt stoppen met op de manege te rijden.

Liesje1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:05

Ik heb dit inderdaad ook wel is gehad, door verschillende redenen. Bijvoorbeeld als het rijden een lange tijd bar slecht ging... dan ga je er inderdaad erg tegenop zien om er weer op te klimmen. Gelukkig was dat niet voor lange duur en klim ik er nu weer met plezier op Haha!

Maar als ik me een leven zonder paarden voorstel, weet ik dat ik dit niet lang vol ga houden!! Tong uitsteken

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:17

Echt helemaal zonder paarden heb ik 3 maanden volgehouden, nadat mijn vorige vzpony verkocht werd. Daarna ben ik toch maar weer op zoek gegaan naar een manege.

Michh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:15

Idd, dat heb ik helaas wel eens overwogen...
Kwam ook niet zo goed overeen met de eigenaars!
oorzaak - martelen van paarden
- onaanvaardbaar taalgebruik tegen nieuwelingen
- voortrekkerij
- Problemen thuis....

Heb toen een tweetal weken niet naar de manege geweest, maar kon uiteindelijk toch niet zonder het bijzijn van paarden! vaak ging ik gewoon naar de manege om bij de paarden te zijn ( bijna elke dag!)

Groetjes Michh_X

SpeedyValena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:53

Nee nog nooit .

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 21:40

[quote="Michh_X"]Idd, dat heb ik helaas wel eens overwogen...
Kwam ook niet zo goed overeen met de eigenaars!
oorzaak - martelen van paarden
- onaanvaardbaar taalgebruik tegen nieuwelingen
- voortrekkerij

- Problemen thuis....

Dat heb ik precies hetzelfde gehad! Verdrietig
Heb gelukkig de kans gekregen om ergens anders te gaan rijden en heb het nu super naar mijn zin! Ja

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:06

Heb er over na gedacht ja, anderhalf jaar terug. Het rijden wou op dat moment echt niet meer, ik voelde me niet prettig op het paard, had er geen zin meer in.
Toen had ik een gesprek met de eigenaar en uiteindelijk na wat wroeten is er toch uitgekomen dat ik door school en werk behoorlijk was opgevreten (liep enorm achter op school) en toen heb ik een stap teruggenomen en was toen 1x in de week gekomen en de eigenaar had zelfs met school geholpen tot ik weer bij was.
En vanaf dat moment had ik er weer vollop zin in Haha!

sunny86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:34

weleens gehad en kort gestopt en dan nu toch weer volop in de sport.. ik denk niet dat ik ooit zonder door t leven zal gaan Lachen

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:36

Ja, na de verkoop van m'n pony ben ik er een tijdje uitgeweest. Had er totaal geen zin meer in. Maargoed, dan heb je vriendinnen met paarden, dan moet je mee, dan moet je er toch maar even op van ze. En dan begint het toch maar weer te kriebelen. Inmiddels ben ik weer zo ver dat ik op zoek ben naar een verzorgpaard en inmiddels ook weer een paar keer per week rij. Lachen

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:38

Ik had er nooit over nagedacht, maar ben wel gestopt na 11 jaar. Meer vanuit principe, de meeste vinden het raar klinken, maar ik had een paard en die heb ik weg moeten doen en dat vond ik echt heel erg. Daarna heb ik eigenlijk uit principe niet meer paard gereden, vond het niet eerlijk tegenover hem. Dat ik hem weg deed en daarna nog wel lol had met een andere knol. En zonder hem was het ook gewoon niet leuk meer. Mis het nog wel af en toe, maarja ik heb nu ook weer andere dingetjes waar ik mee bezig ben.

Maar als ik langs een wedstrijd terrein of langs een manege rij ofzo begint het toch wel enorm te kriebelen.

Simone_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:47

Vroeger een keer maar nu niet meer!

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:01

Toen ik heel klein was vond ik het af en toe eng en heb ik ook wel eens willen stoppen.
M'n moeder zei toen:'we kijken het nog even aan en als je het dan echt niet leuk vind mag je stoppen'

IK BEN ZOOOOOO BLIJ DAT ZE DAT TOEN GEZEGD HEEFT!!! Haha!

xNicky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:12

Ik ben een tijdje geleden elke keer van me nieuwe pony afgevallen.
Laatste keer viel die ahcterover met mij eronder.
Ik besef nu wel dat ik heel veel geluk hjebt gehad dat ik er
heel vanaf ben gekomen.
Toen ben ik ok heel erg bang geworden& wou ik ook eigenlijk niet meer.
Me pony moest bij de DA blijven en daarna zouden we haar te koop zetten
heeft ze ok wel gestaan, maar ik had nog eregsn het gevoel
dat ik er nog mee door kon gaan.
Nu rijd ik er sinds een 2 maanden weer op & dat gaaat echt super goedd.
ben nu echt heel blij dat ik het niet heb opgegeven Haha! .

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:36

xxJenn schreef:
Ik heb het ook overwogen.
Echt om de domste dingen,
Ik moest en ik zou en bodyprotector aan moeten van mijn moeder met springen.
Ik wou niet, ik vond het voorschut en dat ding zat toch maar vervelend.
Mijn moeder heeft er weken over doorgezeurd en iedere keer zei ik : "als ik een bodyprotector aan moet stop ik serieus met rijden."
Aan de ene kant was het wel fijn bedenk ik me nu dat ik hem alleen aanmoest met springen.
Iedere keer als we in een ruiterzaak waren of iedere keer dat we bij divoza waren wilde me moeder dat ik een bodyprotector ging passen.
Maar bij iedere winkel was er wel iets mis (volgens mij) met de bodyprotector.
Deze zat te strak die stak uit onder mijn armen en zo ging het gezeur door.
Uiteindelijk na veel zeuren van mijn moeder en doen toch maar een bodyprotector gekocht van kieffer.
Ik had een deal met mijn moeder gesloten.
Ik zou hem een paar keer dragen ging het niet goed of weet ik veel wat zou ik hem af mogen doen en dan hoefde ik hem niet meer aan .
(maar mijn moeder dacht daar anders over in haar hoofd terwijl ze gewoon trouwplechtig "Ja" zei. Haha!)
Bij de laatste keer dat ik de bodyprotector om had (tenminste ik dacht dat het mijn laatste keer was) struikelde mijn paard flink en ik vloog er kei en kei hard vanaf.
Nu wil ik nooit meer zonder mijn bodyprotector of mijn paard.
Het was echt heeel dom van me om eraan te denken om te stoppen alleen om z'n domme bodyprotector!!!

oeh dit komt me heel bekent voor. ik moest er 1tje kopen voor het springen. anders mocht ik nooit meer springen Verdrietig ... maar nu... ik durf veel hoger met dat ding te springen... maar hihj blijft lelijk en vervelend zitten...

_Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:39

Heel saai: Nog nooit Haha!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:10

RUI --> PP

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:14

Op de middelbare school ben ik wel een paar keer een jaar gestopt met rijden omdat ik het te druk had. Ik kon het toch echt niet missen, dus in de 6de een verzorgpaard en daarna eigen paarden. Ik zou het voor geen goud willen missen. Als ik eens door omstandigheden een paar weken niet kan rijden, mis ik het echt. Inmiddels rij ik ruim 20 jaar.

edi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:35

ik rij nu niet meer,
ik reed eerst een lange tijd op een manege maar ben daar toen uiteindelijk gestopt omdat ik een verzorgpaardje vond, heb toen een aantal verzorgpaardjes achter elkaar gehad, ende laatste ging byna een jaar geleden weg. sindsdien rij ik niet meer écht maar wel af en toe op paardjes van vriendinnen enzo
maar ik mis hetwel hardstikke, daaromben ik nu opnieuw opzoek naaren paardje
ik denk dat als je eenmaal paardengek bent geweest,dat je altijd wat met paarden zal hebben Knipoog

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:37

ik heb zelf een jaar lang geen paard meer aangeraakt of gereden...
omdat ik me lease pony niet meer had en er nogal boos/verdrietig om was wou ik geen paard meer aaien of rijden..

op vakantie maar weer wezen rijden en heb echt genoten en kreeg toen door hoeveel ik t gemist heb..
heb nu zelf weer eigen haflinger hengstje aangeschaft Haha! waar ik lekker mee kan oetelen..

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:59

Twee jaar geleden zat ik ook te twijfelen of ik nog wel door wilde gaan met rijden (reed 1x in de week op een manege) omdat ik vond dat ik niet genoeg leerde en zo was het plezier er snel af. Paardrijden vind ik leuk, maar dan wil ik wel graag leren, dus dan moet er verbetering in zitten.
Omdat ik toen niks meer leerde op de manege vond ik het het geld niet meer zo waard, dus ik twijfelde of ik nu door moest gaan met rijden of moest stoppen. Toen ik een pony aangeboden kreeg om mee te rijden e.d. ben ik dat gaan doen en natuurlijk door gegaan met lessen. Die pony heeft al wat hoger gereden en met goede lessen kan ik daar dus heel veel van leren. Nu heb ik weer plezier in het paardrijden! Haha!

_Jeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:05

Toen ik mijn eerste pony moest verkopen wilde ik stoppen omdat ik het niet meer helemaal zag zitten, maar we konden hem inruilen op een schat van een beest.. en ik heb hem nou 3 jaar en ben nog steeds helemaal verliefd op hem.. dus ik rij gelukkig nog steeds Haha!

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:07

ja dat wel maar het lukt me steeds niet Haha!
en ik vind het ook helemaal niet erg.
1 maal is altijd toch?

Mel_issa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:05

Euhm ja heb het een tijdje echt wat minder gevonden en was meer bezig met andere dingen. Nu nog steeds ook wel met andere dingen maar 2x in de week lekker rijden zou ik nu niet meer willen missen!

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:30

Ik was zo'n 2 jaar geleden een keer tijdelijk gestopt.

Had het gewoon helemaal gehad en vond rijden gewoon totaal niet leuk meer. Na zo'n 3 maanden ofzo begon ik het eindelijk pas wat te missen en ben ik weer gaan rijden. Gewoon manegeles. Rijd nu weer 1x in de 14 dagen en vind dat voldoende.

Ik ben veel meer van het tuttelen en andere dingen als wandelen en dingen vanaf de grond doen, dan fanatiek ruiter. Af en toe wat recreatief hobbelen is voor mij goed genoeg.

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:08

Nooit Clown

Ik kan het me niet voorstellen een leven zonder paarden! Ik word al onrustig als ik een paar dagen niet naar me paard geweest ben door iets dan wil ik er echt heel graag naar toe. Ik zou me echt doodvervelen zonder me paardje. Maar misschien als mijn paardje nu onverwachts overlijd dat ik wel even de tijd neem, maar ik zou niet stoppen omdat ik er geen zin meer in zou hebben ofzo want dat zal denk ik niet gebeuren. Maar zeg nooit nooit! Oke wat staat er bovenaan dit bericht Clown Maar ik kan het me gewoon niet voorstellen een wereldje zonder paarden Lachen