mn pony betekend zo veel voor me die verkoop ik gewoon niet. tenzij het moet. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mn pony betekend zo veel voor me die verkoop ik gewoon niet. tenzij het moet. sevke schreef:Het gaat niet over wegwerpen, toch ? Het gaat over verkopen als er echt véél geld voor geboden wordt. Kijk, alles heeft zijn prijs. Ik heb al -tig paarden in mijn leven gehad. Bij heel veel daarvan heb ik gezegd : "die verkoop ik nooit ofte nooit". Toch komt er dan toch een reden waarom ik van gedachte verander. Het vreemde is dat die reden nog nooit "geld" geweest is.
Mijn eerste eigen paardje was mij heel dierbaar. We hebben heel wat watertjes doorzwommen en echt een hechte band. Toen werd mijn dochtertje geboren. Toen ze zo anderhalf jaar oud was liep ze eens achter dat paardje langs. Het paard gaf me daar een mep naar dat kind (gelukkig rakelings ernaast). De dag erna stond ze op de trailer naar een nieuwe eigenaar.
Een ander paard was ook heel speciaal voor mij. Heb ik zelf helemaal opgeleid, kende niks komma nul, zelfs geen halster toen ik hem kocht. In geen geval te koop.Tot ik er eens vanaf kukelde en ze mij ongeveer weer aan elkaar moesten puzzelen. De knoop doorgehakt en verkocht aan iemand die een gezelschapspaardje zocht.
Dit waren andere redenen. Geld zou ook een reden kunnen zijn.
). Grotendeels bewuste keuze, omdat mijn manier van leven lange tijd niet handig genoeg was om een eigen paard te hebben. En ik niet van plan was het risico te lopen, zo'n dier alsnog te moeten verkopen of wat dan ook en daarbij heb ik zo mijn eisen om zo'n dier te geven wat hij nodig heeft. Ik heb altijd gezegd dat ALS ik een paard aanschaf, ik hem principe voor het leven koop. Lijkt mij toch een iets andere insteek, hoor.

sevke schreef:Mijn eerste eigen paardje was mij heel dierbaar. We hebben heel wat watertjes doorzwommen en echt een hechte band. Toen werd mijn dochtertje geboren. Toen ze zo anderhalf jaar oud was liep ze eens achter dat paardje langs. Het paard gaf me daar een mep naar dat kind (gelukkig rakelings ernaast). De dag erna stond ze op de trailer naar een nieuwe eigenaar.
Sammie schreef:sevke schreef:Mijn eerste eigen paardje was mij heel dierbaar. We hebben heel wat watertjes doorzwommen en echt een hechte band. Toen werd mijn dochtertje geboren. Toen ze zo anderhalf jaar oud was liep ze eens achter dat paardje langs. Het paard gaf me daar een mep naar dat kind (gelukkig rakelings ernaast). De dag erna stond ze op de trailer naar een nieuwe eigenaar.
En wat heb je met het kind gedaan? Ik zie dus in dit verhaal dus echt geen reden om dat paard zo maar te verkopen, maar goed dat zal wel aan mij liggen.![]()
Ik had eerder dat kind bij d'r arm gesnokt. Zo hecht is die band dus blijkbaar niet als je een paard verkoopt voor iets waar het indirect niks aan kan doen.
verder moet iedereen zelf weten wat iemand doet als er veel geld voor zijn paard wordt geboden, zolang het dier er maar niet slechter van wordt.
!! Ze is nog steeds te klein om zonder 200% toezicht bij de pony's rond te lopen. Het blijven paarden en je kunt van een jong kind (zeker van 1,5 jaar oud) niet verwachten daar goed mee om te gaan. Eerlijk gezegd vind ik dat je als ouder niet oplettend genoeg bent geweest als zo'n kind een trap krijgt.
? Ik heb de beste allang.
Nadya schreef:Beter paard? Ik heb de beste allang.
nee hoor,die heb ik al

dat zou ik niet doen. Ik zou het niet eens kunnen ik kan niet zonder dr! De band is nu zo sterk, ik wil haar nooit meer kwijt!
)
runningkawa schreef:Ik ben eigenlijk best "jaloers" op de mensen die dat zo makkelijk kunnen.
Ik zou echt willen dat ik dat makkelijker kon
...
om haar te verkopen...