Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Lizet

Re: Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 11:50

nee. mn pony betekend zo veel voor me die verkoop ik gewoon niet. tenzij het moet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:12

sevke schreef:
Het gaat niet over wegwerpen, toch ? Het gaat over verkopen als er echt véél geld voor geboden wordt. Kijk, alles heeft zijn prijs. Ik heb al -tig paarden in mijn leven gehad. Bij heel veel daarvan heb ik gezegd : "die verkoop ik nooit ofte nooit". Toch komt er dan toch een reden waarom ik van gedachte verander. Het vreemde is dat die reden nog nooit "geld" geweest is.
Mijn eerste eigen paardje was mij heel dierbaar. We hebben heel wat watertjes doorzwommen en echt een hechte band. Toen werd mijn dochtertje geboren. Toen ze zo anderhalf jaar oud was liep ze eens achter dat paardje langs. Het paard gaf me daar een mep naar dat kind (gelukkig rakelings ernaast). De dag erna stond ze op de trailer naar een nieuwe eigenaar.

Een ander paard was ook heel speciaal voor mij. Heb ik zelf helemaal opgeleid, kende niks komma nul, zelfs geen halster toen ik hem kocht. In geen geval te koop.Tot ik er eens vanaf kukelde en ze mij ongeveer weer aan elkaar moesten puzzelen. De knoop doorgehakt en verkocht aan iemand die een gezelschapspaardje zocht.

Dit waren andere redenen. Geld zou ook een reden kunnen zijn. Haha!

Jij zegt dat je al tig paarden in je leven gehad hebt. Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik (37 inmiddels) heb nog geen tig eigen paarden in mijn leven gehad (wel tig verzorgpaarden Clown ). Grotendeels bewuste keuze, omdat mijn manier van leven lange tijd niet handig genoeg was om een eigen paard te hebben. En ik niet van plan was het risico te lopen, zo'n dier alsnog te moeten verkopen of wat dan ook en daarbij heb ik zo mijn eisen om zo'n dier te geven wat hij nodig heeft. Ik heb altijd gezegd dat ALS ik een paard aanschaf, ik hem principe voor het leven koop. Lijkt mij toch een iets andere insteek, hoor. Knipoog
Inmiddels geniet ik al een paar jaar van mijn eigen paardje en daarbij hebben mijn paard en ik een hele, hele hechte band. Ik zou hem echt niet meer kunnen verkopen, echt niet. Hij heeft geen prijs, hij is voor mij onbetaalbaar.
En ik ben er toch al twee keer afgekukeld overigens. Was geen kwade opzet van hem en ik heb me totaal geen pijn gedaan. Ook ik ben hem aan het beleren en tja, hij schrikt wel eens van iets van buitenaf. Clown
Dat kan gebeuren....

Het gaat mij om het verschil: Jij hebt blijkbaar bij heel veel paarden geroepen 'die verkoop ik nooit'. Ik zeg dat bij die ene die mijn hart helemaal gestolen heeft. De redenen die jij aanvoert, zie ik bij hem namelijk ook nog niet zo snel gebeuren en geld vind ik niet belangrijk. Ik kan er natuurlijk wel door een ongeluk afvallen en gewond raken. Maar dat is voor mij persoonlijk geen reden hem weg te doen, hoor. Want er zit geen kwaad in hem, zeker naar mij toe niet. En met mijn dochter bij de paarden ben ik uiterst voorzichtig. Trappen zal die van mij ook niet snel doen, dat zit er niet in.

Geld interesseert me helemaal niets. Wij kunnen prima leven, zelfs op 1 salaris. Ik ben niet bezig met rijk worden, rijk ben ik al door mijn gezondheid, mijn geliefde gezin en onze dieren. Als we al problemen zouden krijgen, kan ik trouwens altijd weer gaan werken. Knipoog

Dat jij het anders doet, prima, ieder zijn ding. Maar ik denk dat een ander niet van mij kan zeggen dat voor mij 'alles een prijs' heeft. Is namelijk hele grote onzin wat mij betreft. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 26-04-08 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:16

nee.
ik ben al 2 paarden kwijt geraakt (omgekomen en verkocht) waar ik het nog moeilijk mee heb, dus deze verkoop ik echt niet!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 16:30

Nee Asje gaat echt niet weg.. heb hem al vanaf 1,5jaar en rij hem zelf in enzo en we kennen elkaar door en door.. vind het altijd zo zonde om het op te geven.. je paardje weet ook niet wat hem overkomt.. heeft ie zo zn best voor je gedaan word ie zo ineens verhuist zonder zn baas waar ie zo mee overweg kon die hij ook door en door kent.. nee dat lijkt me niet wat, zou me super schuldig voelen

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:18

Nee. En ben ook heel blij dat mijn ouders er net zo over denken. Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:27

sevke schreef:
Mijn eerste eigen paardje was mij heel dierbaar. We hebben heel wat watertjes doorzwommen en echt een hechte band. Toen werd mijn dochtertje geboren. Toen ze zo anderhalf jaar oud was liep ze eens achter dat paardje langs. Het paard gaf me daar een mep naar dat kind (gelukkig rakelings ernaast). De dag erna stond ze op de trailer naar een nieuwe eigenaar.

En wat heb je met het kind gedaan? Ik zie dus in dit verhaal dus echt geen reden om dat paard zo maar te verkopen, maar goed dat zal wel aan mij liggen. Rolleyes
Ik had eerder dat kind bij d'r arm gesnokt. Zo hecht is die band dus blijkbaar niet als je een paard verkoopt voor iets waar het indirect niks aan kan doen.

verder moet iedereen zelf weten wat iemand doet als er veel geld voor zijn paard wordt geboden, zolang het dier er maar niet slechter van wordt.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:27

Sammie schreef:
sevke schreef:

En wat heb je met het kind gedaan? Ik zie dus in dit verhaal dus echt geen reden om dat paard zo maar te verkopen, maar goed dat zal wel aan mij liggen. Rolleyes
Ik had eerder dat kind bij d'r arm gesnokt. Zo hecht is die band dus blijkbaar niet als je een paard verkoopt voor iets waar het indirect niks aan kan doen.

verder moet iedereen zelf weten wat iemand doet als er veel geld voor zijn paard wordt geboden, zolang het dier er maar niet slechter van wordt.

dat was mijn reactie dus ook al maar dan iets beknopter Bloos
kleine kinderen en paarden horen niet bij elkaar.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:29

Nope, Nicky is en blijft van mij Haha!
Er zullen niet veel paarden zijn waarmee ik zo een goede band kan krijgen als ik nu met Nicky heb.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:07

Ik ben zelf ook uiterst voorzichtig als ik met mijn dochter (van inmiddels 3) naar de paarden ga. Ze mag er niet rond rennen, ze moet naast me blijven lopen als we in de kudde wandelen en achter een paard of onder een paard door, no way !! Ze is nog steeds te klein om zonder 200% toezicht bij de pony's rond te lopen. Het blijven paarden en je kunt van een jong kind (zeker van 1,5 jaar oud) niet verwachten daar goed mee om te gaan. Eerlijk gezegd vind ik dat je als ouder niet oplettend genoeg bent geweest als zo'n kind een trap krijgt. Scheve mond

Overigens zie ik nog zat kinderen van 12, 13 of 14 jaar die niet goed met paarden omgaan en getrapt worden.
Een paar weken terug nog meegemaakt dat een meisje het nodig vond om rond te gaan rennen in de kudde. Ze werd in haar rug aangevallen door een Shetlander, die niet gediend was van haar gedrag middenin de kudde. Ik had haar van tevoren duidelijk gewaarschuwd om zich rustig te gedragen, maar ja, wie niet luisteren wil, moet maar voelen:j.
Ik nam het die Shet niet kwalijk in elk geval.

lisannewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:29

mmm goede vraag om over na te denken, maar ik zou het doen!
met een ander paard krijg je ook een band en je kan er een beter paard voor terug kopen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:41

Beter paard Verward ? Ik heb de beste allang. Haha!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:58

Nadya schreef:
Beter paard Verward ? Ik heb de beste allang. Haha!

ROFL nee hoor,die heb ik al Clown

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:18

IK heb al de liefste, de mooiste, de knapste, de intelligenste en goed goed-gemutste Haha!

Ik heb dr 2 en kan me nu nog niet voorstellen dat ik ze zou moeten verkopen, tegen welk geld dan ook. Ze zijn me teveel waard.
Je kunt met ieder paard wel een band krijgen, maar met deze 2 heb ik iets aparts. Zulke paardjes kom je in 1 op de zoveel paarden tegen. Die zijn onbetaalbaar Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:24

Precies, Emilion1985. Ik snap helemaal wat je bedoelt!! Blijkbaar hebben mensen die hun paard zo in leveren om er vervolgens een andere (en/of betere?????) voor te kopen, die band toch niet met hun paard.Haha!
Dat lijkt me dan wel duidelijk. Knipoog
Tja, dan is het misschien een heel ander verhaal, ik weet het niet. Haha!
Maar deze schat gaat voor geen goud weg.

Mariska, neeeeeee, IK heb de beste al, hoor. Clown
Daar kan geen paard van 100.000 euro tegenop. Tong uitsteken

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:28

nope dat zou ik niet doen. Ik zou het niet eens kunnen ik kan niet zonder dr! De band is nu zo sterk, ik wil haar nooit meer kwijt!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:46

Mocht er uberhaupt ooit iemand komen die een geweldig groot bedrag voor wil geven, wat ik betwijfel, gaan die 2 van mij alsnog niet weg. Haha!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:56

als ze mij een net bedrag bieden verkoop ik hem,
maar ja ik koop een paard dan ook om hem weer te verkopen,
1 keer heb ik een paard gehad dat ik niet kwijt wou en die heb ik dus gehouden,helaas overleed hij op een rot manier na 2 jaar,toen hij 5 jaar oud was.
dus als ze geld bieden wat ik genoeg vind dan gaat ie.
maar dat is maar net wat je zelf wilt,ik vind het leuk om een jong paard op te leiden,als ze eenmaal fijn een parcours springen,dan begint het bij mij al weer te kriebelen om weer een jong paard op te leiden.plus ik heb het talent niet om zz te rijden,en ik vind het dan zonde om een paard met talent,de kans niet te geven om zijn talent ook te benutten.
maar dat is natuurlijk ieder voor zich!
vr groetjes saskia

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:42

Die van mij mag meteen vertrekken als ze mij een mooi bedrag bieden. (al ben ik ook wel realistisch genoeg dat ze dat voor die van mij nooit gaan doen Haha! )

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:54

Ja hoor, mooie strik erom heen en de trailer op!
Geen probleem, geen hand vol paarden maar een land vol paarden.
Het enige paard dat de rest van zijn leven hier mag slijten is mijn pensionado Fitzroy.
Voor de rest is alles te koop tegen de juiste prijs.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:21

Meen je dat nou?
Dat kan ik echt niet hoor. Ik kon dat eerder wel hoor en nog steeds wel, maar met 1 van mn 2 paardjes ben ik volop bezig op de grond (Parelli) en hebben we al een hele goede band opgebouwd. Om die reden kan ik dat paardje echt niet meer weg doen.
Ik ken dat dier vrijwel door en door. Op dat punt verkoop ik echt geen paard, voor welke prijs dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:29

Ik ben eigenlijk best "jaloers" op de mensen die dat zo makkelijk kunnen.
Ik zou echt willen dat ik dat makkelijker kon Ja

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 23:25

runningkawa schreef:
Ik ben eigenlijk best "jaloers" op de mensen die dat zo makkelijk kunnen.
Ik zou echt willen dat ik dat makkelijker kon Ja

ik denk niet dat dat iets is om jaloers op te zijn. Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 23:37

Nee, ik ben er ook helemaal niet jaloers op.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 23:47

Wat is veel geld...
Heb 1 1/2 jaar geleden of zo.. bod gehad van 3500..
Dat is voor een fjord best veel.... Cool
Meer zal er nooit geboden worden, dus geen verleiding Knipoog ...
Dus blijft ze!! Want die luizige euros kan ik ook wel missen...

Wordt dus niet verkocht..
Misschien ooit doorgegeven.. ?? zonder betaling..
wel in mijn bezit..
Maar dat iemand anders haar rijdt.. mijpart wedstrijden..
of in een weitje zet en af en toe het bos in gaat...
weet het nog niet... Maar wel in mijn bezit blijvend...
Als dank voor de gedane diensten!!!

Niet verkocht.. redenen:
1. ik kan nog genoeg van en met haar leren..
2. voor dat geld, kun je ook niet makkelijk een goed paard weerkopen...
(of het moet weer een fjord zijn.)
3. weet wat ik heb, kan er mee lezen en schrijven..
4. vind het ondankbaar Bloos om haar te verkopen...
Ze heeft keihard voor me gewerkt de afgelopen jaren..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 06:51

Ach ja, het is maar net hoe je er in staat.
Ik heb al een aantal paarden gehad, maar de band waarvan je denkt dat die uniek is met je huidige paard, krijg je ook met een ander paard weer.
Ook andere mensen kunnen goed voor je paard zorgen, zo niet beter, ook al denk je nu dat dat niet zo is Knipoog

Verder moet iedereen doen waar hij of zij zich goed bij voelt, maar dat is mijn motto voor alles in de paardensport. NH of 'dressuurmuts', paard houden of verkopen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vind dat er altijd respect moet zijn voor iemands beslissing.