Drama: pony meegenomen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Drama: pony meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:21

runningkawa schreef:
Wg... was dat maar zo...was het maar zo...

DB doet gewoon 9 van de 10 keer niks...ook als het wel noodzaak is.
Dan word er wat gezeverd over wetgeving..wat best wel zal zijn...maar daar heeft het dier geen drol aan natuurlijk...

Die ervaring hebben wij ook gehad.
Terwijl de eigenaar die wij bij de DB hadden gemeld al eens al z'n dieren kwijt geraakt was!
En dus al bekent stond bij hun.

TS, ik vind het ook een goede actie van je!
Je handelde vanuit je hart, maar ook vanuit je verstand.
Ik zeg TOP gedaan!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 22:23

slimmerik schreef:
Nee, ze moet 'm morgen teruggeven.
Ik weet wel dat TS het allemaal met de beste bedoeling heeft gedaan (en met een beetje nijd richting buurman )maar had ook anders gekund. Als ze niet met buurman kan had ze toch ook buurvrouw kunnen overtuigen van een grondpin?

Ik denk dat iemand pas kan oordelen als deze peroon op de hoogte is van wat er speelt.
Bovendien begrijp je er in mijn ogen bar weinig van.

Ik moet helemaal niets terug geven omdat die pony niet van mij is maar slecht opvang heeft gehad omdat het in nood verkeerde.

De pony gaat in goed overleg met de inspecteur van de DB en de eigenaren terug. Er moeten wat dingen veranderen en de eigenaren hebben toegezegd hun verantwoording te nemen. Met andere woorden die pony krijgt de verzorging die iedere pony zou moeten hebben. Een prima oplossing waar ik tevreden mee ben.

Ik denk dat de dingen soms niet zo makkelijk liggen als jij ze schetst, slimmerik. Maar je wekt op mij een beetje de indruk dat jij precies denkt te weten hoe het allemaal zit. Dat mag hoor, maar ik houd liever vast aan mijn eigen waarheid.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:24

Zammie schreef:
slimmerik schreef:
Euh als ie echt een ingegroeid halster had gehad en 2,5 dagen niet vermist was geweest was ie écht niet teruggegaan hoor. Knipoog En dat paard inslapen? Vreemd dat ik dat topic niet terug kan vinden Verward

Moet je toch ff beter gaan lezen. Staat in opening van de topic.... Knipoog

UUh, de pony waarvan wij een medling hebben gemaakt had ook een ingegroeid halster en was mager tot op het bod.
Z'n hoeven waren mega lang, hij liep slecht en was zo mager dat ik mijn handen om z'n keel kon doen van duim tot duim en middelvinger tot middelvinger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 00:10

Super oplossing zo Ja
Pony krijgt als het goed is waar het om draait, betere verzorging.
Hopelijk is het kwartje bij de eigenaren nu echt gevallen.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 05:33

Dat is ook mijn gedachte RK.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 07:50

Carole, volgens mij ben jij Aqua8horse, toch? Ik denk dat het verhaal wel klopt, jouw heb ik altijd wel gezien als een dierenvriend met verstand van paarden.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 08:00

Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben. De DB komt veeeeeeeeeel te traag in actie dus moet je het heft in eigen handen nemen! Succes verder!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 11:32

russel schreef:
Carole, volgens mij ben jij Aqua8horse, toch? Ik denk dat het verhaal wel klopt, jouw heb ik altijd wel gezien als een dierenvriend met verstand van paarden.

Ja dat klopt. Bedankt voor het compliment Pling

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:43

het gaat er uiteindelijk om dat dat beestje goed terechtkomt en dat gaat nu gebeuren dus super afloop lijkt me

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:09

Fijn dat er een oplossing is gekomen! En zo te horen gaat het beestje het beter krijgen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:25

Goede oplossing! Hopelijk blijven ze nu de verantwoordelijkheid nemen.

@ Slimmerik
Het lijkt of je naar redenen loopt ze zoeken om mensen af te z##ken. Je mening weten we nu wel.
De TSer heeft misschien wettelijk niet geheel goed gehandeld en had idd kans op een boete. Maar misschien vond de TSer dat het wel waard.

Zij weet waar ze voor staat en dat is nog altijd beter dan met alle winden mee l#llen. Daar schiet je pas niets mee op.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:14

pff wat een verhaal en wat ben je een ontzettende moedige meid.
Echt petje af voor je en dikke knuf voor de pony.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:15

Tjonge jonge, die Slimmerik blijft maar bezig. Heb je niks anders te doen?
Het is waar: we horen het verhaal maar van 1 kant, maar als je toch zoooo ontzettend achterdochtig moet zijn en niemand meer op zijn woord kunt vertrouwen, waar zijn we dan mee bezig!

Get a life!!

En effe off-topic aan Slimmerik:
Met je onderschrift schop je ook veel mensen voor de schenen Boos! . Ik heb zelf een ontzettend (kind)lieve Bull-terrier, die door de meeste mensen voor Pitt-bull wordt aangezien Boos! en waarvoor ze dus ook opzij springen en rare opmerkingen over maken(ze weten niet eens wat voor ras het is en denken meteen aan een pitbullachtige,omdat ze een gespierd uiterlijk en een dikke eierkop heeft) . Mensen worden door de media bang gemaakt en opeens zijn alle honden van dit type gevaarlijk. Terwijl tien tegen een de bijtende honden niet goed zijn opgevoed en ligt het aan de eigenaar en niet aan de hond. Zelf ben ik tot 2 keer toe gebeten door een engelse foxterrier, mijn broertje door een Mechelse herder, mijn man door een Berner Sennen, maar dat soort honden zie ik niet in je onderschrift staan!!!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:54

Isabonny schreef:
Tjonge jonge, die Slimmerik blijft maar bezig. Heb je niks anders te doen?
Het is waar: we horen het verhaal maar van 1 kant, maar als je toch zoooo ontzettend achterdochtig moet zijn en niemand meer op zijn woord kunt vertrouwen, waar zijn we dan mee bezig!

Get a life!!

nou, reden genoeg om achterdochtig te zijn hoor
vaak genoeg meegemaakt en slimmerik ook

daarbij, als het echt zo erg was, met ingegroeid halster ed, had de man zijn pony ook niet terug gekregen of wel dan??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:55

heb je inmiddels foto`s die je nu wel kan plaatsen?
aangezien onderzoek is afgelopen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:56

Je mag niet zomaar foto's van andermans paard plaatsen. Dat is geen nieuwe regel.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:25

Tieneke schreef:
Je mag niet zomaar foto's van andermans paard plaatsen. Dat is geen nieuwe regel.

Nee, maar de verwondingen kun je toch wel laten zien? Daar is zo'n paard niet aan te herkennen lijkt me. Gebeurt wel vaker toch vooral als mishandeling c.q. verwaarlozing in het spel is en TS gelijk heeft gekregen van DB.

Maar wellicht heeft TS er geen behoefte meer aan.

Mooi dat je er tevreden mee bent TS Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:35

Helaas kan een paard dan gerust terug moeten als de eigenaar beloofd voortaan anders te handelen.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:52

Rare reactie van mensen dat ze over diefstal spreken...

Ik heb vorig jaar het vak Inleiding Nederlands Recht gevolgd (ben er verder niet in thuis ofzo) Maar daar kwam duidelijk uit naar voren dat je de wet mag overtreden als dat noodzakelijk is.

Nood breekt wetten...

Als ergens op een terrein een ongeluk gebeurd en je ziet dat gebeuren en er staat een bordje: "Geen toegang voor onbevoegden" zal je iemand dan aan zijn lot overlaten omdat er toevallig een bordje staat dat je daar niet mag komen?

@TS:
Supergoede actie, het is misschien niet rechtmatig, maar wel rechtvaardig!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:59

Lynn_Nikita schreef:
nou, reden genoeg om achterdochtig te zijn hoor
vaak genoeg meegemaakt en slimmerik ook

daarbij, als het echt zo erg was, met ingegroeid halster ed, had de man zijn pony ook niet terug gekregen of wel dan??

Het zal wel per regio verschillen hoe men er mee omgaat.

Bij mij in het dorp woonden mensen die honden fokten en 2 paardjes in de wei hadden staan. Met een buitenrit reden we langs de wei en ik heb mijn vriendin geroepen om eens terug te rijden, want ik geloofde mijn ogen niet. De hoeven van de dieren waren helemaal omhoog gegroeid.

Toen ik thuis kwam stond mijn buurvrouw buiten en die heb ik het verteld. Zei zij dat de DB er al een paar keer was langsgeweest n.a.v. meldingen van mensen die er een puppie wilden kopen of gekocht hadden. Niet alleen vanwege de paarden, maar ook vanwege de slechte conditie waarin de honden zich bevonden.

En weet je wanneer er uiteindelijk echt iets gedaan is geworden? Toen het te laat was! Boos! Toen 1 van de pony's dood in de wei lag. Toen kwamen ze met man en macht en werd er groot vertoon gemaakt. Haalden ze de overgebleven pony en alle honden weg.
En dat terwijl ze al een aantal keer waren langsgeweest. Niks meenemen, alleen maar een preek geven dat het anders en beter moet en ...uiteraard beloven de eigenaren verbetering, maar dat was elke keer maar tijdelijk.

Ik ga er van uit dat hetgeen de TS schrijft, ook zo is gebeurd. Misschien is het hier en daar wat overdreven, maar dat kan ik niet beoordelen want ik ben er niet bij geweest.
En jullie ook niet. Dus waarom dat gekat. Ik vind het echt flauw worden. Je kunt je mening een keer geven, maar Slimmerik blijft bezig.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 16:09

slimmerik schreef:
Tieneke schreef:

Nee, maar de verwondingen kun je toch wel laten zien? Daar is zo'n paard niet aan te herkennen lijkt me. Gebeurt wel vaker toch vooral als mishandeling c.q. verwaarlozing in het spel is en TS gelijk heeft gekregen van DB.

Maar wellicht heeft TS er geen behoefte meer aan.

Mooi dat je er tevreden mee bent TS Ja

Je schrijft dat ik gelijk heb gekregen van de DB. Wat voegen foto's dan nog toe?
Ik neem geen risico door die foto's te plaatsen. Voor mij is het voor alle duidelijkheid geen spelletje "Wie heeft er gelijk " Het gaat mij alleen om het welzijn van de pony en zoals het nu lijkt, gaat het goedkomen met dat welzijn. Ik ben dus zeer tevreden met deze uitspraak van de inspecteur van de DB. En hiermee is voor mij de kous af.

En ik wil het nogmaals benadrukken, ook over het optreden van deze inspecteur van de DB ben ik zeer tevreden Ja

adeltje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:18

Heb je verder nog zicht op de pony, ik bedoel, kan je 'm nog een beetje in de gaten houden ?
complimenten voor je actie !
groetjes Judith

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 16:23

Ja ja voor alle zekerheid houd ik nog wel een heel klein oogje in het zeil. Maar eigenlijk doe ik dat altijd als ik dieren zie. Ik heb net nog een schaap gered wat op zijn rug lag.......auto in de bern, rennen, slootje springen, rennen naar het schaap.....
Maar het was niet voor niets daarna liep het schaap weg en ging lekker grazen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:28

Reddende Engel !!!! Haha! Haha!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:01

super dat het voor de pony goed afloopt!
hopen dat de eigenaar zich aan zijn woord houd en de pony een bestaan geeft waar hij recht op heeft!