Lynn_Nikita schreef:nou, reden genoeg om achterdochtig te zijn hoor
vaak genoeg meegemaakt en slimmerik ook
daarbij, als het echt zo erg was, met ingegroeid halster ed, had de man zijn pony ook niet terug gekregen of wel dan??
Het zal wel per regio verschillen hoe men er mee omgaat.
Bij mij in het dorp woonden mensen die honden fokten en 2 paardjes in de wei hadden staan. Met een buitenrit reden we langs de wei en ik heb mijn vriendin geroepen om eens terug te rijden, want ik geloofde mijn ogen niet. De hoeven van de dieren waren helemaal omhoog gegroeid.
Toen ik thuis kwam stond mijn buurvrouw buiten en die heb ik het verteld. Zei zij dat de DB er al een paar keer was langsgeweest n.a.v. meldingen van mensen die er een puppie wilden kopen of gekocht hadden. Niet alleen vanwege de paarden, maar ook vanwege de slechte conditie waarin de honden zich bevonden.
En weet je wanneer er uiteindelijk echt iets gedaan is geworden? Toen het te laat was!
Toen 1 van de pony's dood in de wei lag. Toen kwamen ze met man en macht en werd er groot vertoon gemaakt. Haalden ze de overgebleven pony en alle honden weg.
En dat terwijl ze al een aantal keer waren langsgeweest. Niks meenemen, alleen maar een preek geven dat het anders en beter moet en ...uiteraard beloven de eigenaren verbetering, maar dat was elke keer maar tijdelijk.
Ik ga er van uit dat hetgeen de TS schrijft, ook zo is gebeurd. Misschien is het hier en daar wat overdreven, maar dat kan ik niet beoordelen want ik ben er niet bij geweest.
En jullie ook niet. Dus waarom dat gekat. Ik vind het echt flauw worden. Je kunt je mening een keer geven, maar Slimmerik blijft bezig.