Niet natural, niet normal, maar LOGICAL!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: Niet natural, niet normal, maar LOGICAL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:52

ik was altijd wel een nuchtere harry maar sinds de gebeurtenissen rond mijn veulen en hoe Yippie in mijn leven is gekomen, sta ik daar wel anders in en kan ik me goed vinden in wat je zegt Miska.. maar of dat ergens onder valt?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:56

doe mij ook maar bij de logicals dan. Lachen

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:05

Nou, ik voel me ook wel thuis in dit hokje Haha!! Ik ben dus ook een Logical Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:02

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:05

Ik denk dat paarden enorm spiritueel zijn, Miska, sowieso zijn dieren dat. En kinderen ook. Grote mensen worden in onze materialistische wereld beetje afgestompt. Met mijn eerste merrie was mijn band enorm sterk en kon ik denken waar ik heen wilde rijden en ze liep die kant op. We leken qua karakter ook enorm op elkaar en ze volgde me overal en liep eigenlijk los op ons erf, ging door het vuur voor me en was kon letterlijk tegen me aan kletsen. Haar directheid en vergevingsgezindheid was qua chemie de perfect match. Vanaf dag een maakte ik bizarre dingen mee met haar en snapte mijn extrainer er ook niks van. hij kende haar al drie jaar en haar verandering die ik spontaan ontstond toen ik haar 24 uur verzorgde was voor mij heel speciaal...kan er uren over kleppen maar wil geen mensen hier belasten; is misschien beetje offtopic..

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:32

Ja, leuk is dat hé Detour?
Ik had het vroeger heel erg met mijn verzorgpony, die ging ook de kant op waar ik aan dacht!
Dat was zo´n bijzonder paard op dat moment in mijn leven!
Hij stond alleen in de wei en had niemand verder en in die periode gingen mijn ouders ook scheiden en voelde me ook ziels alleen.
Ik zeg ook altijd dat hij mijn leven gered heeft, want ik knalde zo hard in een dip dat ik het allemaal niet meer zo zag zitten, maar ik hield zo van dat dier en kon hem niet in de steek laten.
Met mijn eigen paarden heb ik het nu ook wel, maar niet zo sterk als vroeger met die pony.
Dat was heel bijzonder, hij wist ook altijd wanneer ik er aan kwam, terwijl ik op verschillende tijden kwam.
Die mensen zeiden dan altijd, Mariska zal zo wel weer komen want hij staat op de uitkijk.
Ze zeiden ook altijd, het is echt jouw vriend en je doet er meer mee dan onze dochter ooit gedaan heeft.
Dat was ook zo, want door weer en wind ging ik op mijn fietsje elke dag heen, 7km fietsen.
Later dan op de brommer! Ja Tong uitsteken Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:39

Miska schreef:
Ja, leuk is dat hé Detour?
Ik had het vroeger heel erg met mijn verzorgpony, die ging ook de kant op waar ik aan dacht!
Dat was zo´n bijzonder paard op dat moment in mijn leven!
Hij stond alleen in de wei en had niemand verder en in die periode gingen mijn ouders ook scheiden en voelde me ook ziels alleen.
Ik zeg ook altijd dat hij mijn leven gered heeft, want ik knalde zo hard in een dip dat ik het allemaal niet meer zo zag zitten, maar ik hield zo van dat dier en kon hem niet in de steek laten.
Met mijn eigen paarden heb ik het nu ook wel, maar niet zo sterk als vroeger met die pony.
Dat was heel bijzonder, hij wist ook altijd wanneer ik er aan kwam, terwijl ik op verschillende tijden kwam.
Die mensen zeiden dan altijd, Mariska zal zo wel weer komen want hij staat op de uitkijk.
Ze zeiden ook altijd, het is echt jouw vriend en je doet er meer mee dan onze dochter ooit gedaan heeft.
Dat was ook zo, want door weer en wind ging ik op mijn fietsje elke dag heen, 7km fietsen.
Later dan op de brommer! Ja Tong uitsteken Haha!

Geweldig zulke verhalen daar word ik een beetje week van en het is zo herkenbaar.. Eigenlijk zou ik daar al een topic over willen maken.."Dat ene paard wat je leven veranderde".. Zucht.. Bloos

Bij mijn dier vroegen mensen zich af of ik haar vanaf veulen had omdat de band zo intens was. Maar ik leerde haar pas op haar achtste kennen.

Ik ben dankbaar voor elk moment en heb haar staart begraven op de heuvel in ierland waar ik haar trainde. ben niet sentimenteel ofzo.. Clown

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:56

Leuk!
Die VZ-pony kwam pas met 14 jr in mijn leven en hij was dat ook!
De reden daarvan is voor mij wel duidelijk, hij heeft mijn hart geopend en mij weer vertrouwen gegeven in het leven.
5jr lang heb ik op m gereden totdat ik ging verhuizen voor mijn studie, tranen met tuiten gehuild omdat hij niet mee kon!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:58

Mooi is dat he? Ach gut
Mijn merrie verloor ik hoogdrachtig door beenbreuk in de wei; ze was in shock maar ik was de enige waarbij ze kalmeerde, ze schreeuwde om hulp toen ze mijn stem hoorde. Toen ze de volle dosis kreeg en ik afstand nam, wilde ze achter me aan komen, ze heeft de dubbelde dosis moeten krijgen om te sterven. Het was erg wreed. Zelfs in haar doodsstrijd zocht ze me..

Ze is echter nog bij me. En dat gaat niet meer over! Knipoog

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:06

oe Detour... daar krijg ik toch even kippenvel van Huilen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:35

Ja, apart hé!
Ken dat ook wel!
Helaas is die vz-pony ook niet meer onder ons, is 27jr geworden en daar bij die mensen geboren en ook gestorven, zo uniek!
Ze hebben m ook stiekem in de wei begraven (kennis kwam met graafmachine), want ze konden het niet over hun hart verkrijgen om m af te laten voeren en in zo'n vrachtwagen gegooid zien worden.
Dus dat is wel speciaal, was heel bijzonder toen ze hem in lieten slapen, want voordat ik gebeld werd door die mensen dat ze dat zouden gaan doen, had ik al over hem gedroomd.
Ik was er niet bij helaas, woon nu 2 uur verderop, maar ik heb het moment gevoeld en ik begon ineens te huilen op mijn werk en het was net of hij nog even bij me was om afscheid te nemen en ik heb m gezegd, ga en geniet van je vrijheid.
Zo bijzonder!
Dus er is echt wel meer tussen hemel en aarde!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:18

Zo heb ik ooit gedroomd dat mijn eigen 1e gekochte paard een witte Arabier zou zijn, terwijl dat toen nog lang niet aan de orde was.
Na lang sparen kwam er via via mijn 1e paardje een paar jaar later in mijn leven, en warempel een schimmel Arabier!

Toen ik de vorige eigenaar aan de tel had gehad, info over het dier had gekregen was ik al helemaal enthousiast.
Het was een roodschimmel van 9jr en vervolgens een afspraak gemaakt had om een week later te gaan kijken, kon ik niet zo lang wachten en ben ik diezelfde dag nog op mijn fiets gestapt om te gaan kijken waar die in de wei stond, was namelijk in de buurt km of 10.
Mijn brommer was kapot en een auto had ik nog niet, het was mooi weer dus ik dacht, doe eens gek! Tong uitsteken

Na een relaxed fiets tochtje kwam ik bij het weiland aan en zag m staan, tot mijn verbazing was hij meer wit met rode stipjes dan echt roodschimmel, wat ik in mijn hoofd had dat me verteld was!
Toevallig was de vader van de vorige eigenaar in de tuin bezig en liep ik naar hem toe en vertelde dat ik zijn dochter aan de tel had gehad.
Ja klopt, kom maar mee gaan we even bij hem kijken!
Ikke helemaal blij natuurlijk! Ja

Nou dat was liefde op het 1e gezicht en toen ik later weg fietste en bijna uit het zicht was, keek ik nog even achterom en net op dat moment doet hij zijn hoofd omhoog en kijkt ook mijn richting op!
Toen wist ik het helemaal, jij wordt mijn paard!
Hij zal zijn dagen bij mij slijten, gaat ook niet meer weg en met de vorige eigenaar heb ik nog wel eens contact en is super blij dat hij bij mij terecht is gekomen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:21

Heerlijk, zo'n verhaal! Als 12 jarig meisje reed ik graag op de exrenpaardjes op de manege en mijn eerste merrie (van het verhaal hierboven) was dus ook een Volbloed. Het had vast zo moeten zijn!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:53

Ja, leuk hé!
Vind het ook altijd erg bijzonder, want alles staat gewoon met elkaar in verbinding.
Kan me ook geen leven zonder paarden meer voorstellen, ik geloof dat ik dan dood ongelukkig zou worden.

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:09

Yes Yes Yes, eindelijk!!!!!!! Clown Ook ik meld me aan in dit hokje Go jij! Go jij!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:00

Mijn naam is hier niet voor niets HippoLogic. Haha!
Ik ga morgen het topic doorlezen, 11 pagina's is aardig wat.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:23

Ik voel me ook thuis in dit Hokje Haha!!

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:34

Ik pass in dit hokjee Tong uitsteken ik zit er altijd preciess tussen in xD

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:55

heerlijk... het eerste hokje waar ik in gestopt wil worden Clown

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:01

c_alsemgeest schreef:
heerlijk... het eerste hokje waar ik in gestopt wil worden Clown

Haha!
Zolang er maar geen deurtje inzit, dat niet open kan aan mijn kant!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:21

en ik zie dit nu pas! Wow!

eindelijk mijn 'hokje' gevonden! Haha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:29

Geweldig he dit hokje Clown

Tsja ik pas er zeker in... ik rij met boom, bit, sporen... maar ook vaak bitloos... verder staat mijn paard op het land wanneer het weer het toelaat en ze komen er op de 'niet weidedagen' minimaal 4 uur uit verdeeld over de dag. Verder train ik tussen klassiek en diep er rond in... en doe ik ook nog eens aan grondwerk Tong uitsteken Tsja voor medische kwesties ga ik naar een VA, osteopaat, masseuze of acupunctrurist, net wat mijn paard op dat moment nodig heeft.
1 staat blootvoets, 1 op ijzers voor... beiden is goed doordacht en met medische aanleiding Knipoog
Ook hebben beide gevarieerde voeding aangevuld met de (per paard verschillende ) natuurproducten en suplementen Vork

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:44

Ik pas helemaal in dit hokje! Ja
ik sluit me aan bij de Logicals Ja

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:03

Ik heb geen enkele behoefte aan een hokje, ook niet aan deze Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:05

Dit is een hokje wat voor iedereen toepasbaar is. Voor de naturals is natural logical en voor de hoge dressuur is dat logical. Tja iedereen vindt toch wat hij/zij doet logical is.

Vreemde naam.