Pfff. Piaffe ruitersport.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Re: Pfff. Piaffe ruitersport.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:32

Kan wel zo zijn, dat je dat apart vindt.
Ik vind de reactie van ruitersport erg apart en kinderlijk.

Heb met een webshop een slechte ervaring, hierover zijn ook zulke topics als deze over geweest en dat is voor mij dus ook waarheid gebleken. En wat is er erg aan dat sommige mensen door dit topic gewaarschuwd worden? Mensen die het er niet mee eens zijn kunnen altijd nog bestellen lijkt mij.

@mistral94: Ik zou zeker mijn mening laten horen (maar rustig blijven) en vragen klanten hun positieve meningen te delen, maar je moet gewoon altijd professioneel blijven en als je even te emotioneel bent maar even wachten met posten.
Het is altijd erg belangrijk om op bokt drie dubbel na te denken wat je post, en dat lijkt mij al helemaal voor een persoon die een eigen zaak heeft.
En als ze liever al die mensen kwijt zijn, ik vind het prima, iedereen tevreden toch.

Reageer nu ff niet, ben in meeting, zo terug Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:33

Ik kan me een uitbarsting heel goed voorstellen na topic zoveel....
Misschien niet proffesioneel maar op den duur zal je er ook zat van worden

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:35

MISTRAL94 schreef:

idd een mens kan maar zoveel hebben...

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:37

MISTRAL94 schreef:
Misschien niet proffesioneel maar op den duur zal je er ook zat van worden

Hoe zat je er als bedrijf ook van bent, een dergelijke onprofessionele reactie kan in mijn ogen echt niet. Slechte reclame...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:38

De beste stuurlui staan aan wal zullen we maar zeggen...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:39

MISTRAL94 schreef:

Ben ik niet met je eens, ik werk in de horeca, ik kan een keer zo uit mijn vel schieten tegen een gast, maar dan kan ik wel mooi mijn boeltje pakken hoor.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:42

Jeetje, wat een verhalen over Piaffe Ruitersport zeg.
Ik heb het topic nog niet doorgelezen, maar ik lees wel veel negatiefs over deze winkel. Ik wilde er ook eens bestellen, maar heb het toch maar niet gaan om die reden.

Hopelijk TS wordt alles rechtgezet!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:43

Caira schreef:
MISTRAL94 schreef:

Ben ik niet met je eens, ik werk in de horeca, ik kan een keer zo uit mijn vel schieten tegen een gast, maar dan kan ik wel mooi mijn boeltje pakken hoor.

Ik vond eerlijk gezegd niet dat ruitersport uit haar vel schoot.....

orkaanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:44

weet je wat ik denk dat het grote probleem is

Puur en alleen de communicatie! no more no less.

Tuurlijk kan er iets niet op voorraad zijn, maar dan mail/bel je de mensen toch even en dan vinden de meeste personen het echt niet erg om wat langer te wachten. Met iets langer bedoel ik dus niet weken.Als mensen mij niet zouden bellen en ik overal achteraan moet lopen ja daar wordt ik doodmoe van. (en dan betaal ik liever meer om dat gestress niet te hebben)

Stel ze zeggen het duurt x weken dan vind ik ten 1ste dat Piaff het geld terug moet storten en pas het geld weer willen ontvangen zodra het artikel binnen is. Of ze moeten standaard doen bij een bepaalde tijd wachten x aantal % korting. Kijk dat is nu service!!

en nog een tip die ik ze zou willen meegeven, stuur alleen de dingen die mensen gevraagd hebben! ook al wil je het oplossen met een ander model etc (ook al is het duurder) bel even voor overleg. Een duurder merk hoeft namelijk niet altijd tot een tevredenere klantenkring te leiden.
Zowiezo een duurder product sturen kost jullie meer geld, en dat lijkt me ook niet altijd de bedoeling.

Een internet bedrijf moet het grotendeels van zijn service hebben en niet alleen van de prijzen (ook al zijn de prijzen lager, zodra de service verdwijnt, lopen je klanten ook weg)

dus tip nummer 1 bel en overleg met je klanten! en stel je proffesioneel op (dus niet zo'n emotionele reactie op bokt..) en verpak je artikelen ook op de juiste wijze (naar mijn inziens is een plastic zak ook niet optimaal maar wie ben ik)

Jullie zijn een serieus bedrijf dus moet je dat ook uitdragen en bovenal geldt eerlijkheid staat voorop. En bied mensen ook het alternatief (geld terug) als iets niet op voorraad

Dus ik hoop van harte dat we straks over een tijdje bijna alleen maar positieve reactie's kunnen lezen hier! en dat een "foutje/miscommunicatie" nog maar sporadisch voorkomt Knipoog

En ik geloof best dat jullie hard werken! wie doet dat nu niet voor zijn geld Cool maar blijf in je achterhoofd houden zonder klanten wordt het lastig om te blijven voortbestaan. Dus Klant is Koning Haha! (tot een bepaalde hoogte he Sigaar )

iig heel veel succes nog met jullie winkel en probeer wat met de klachten van mensen te doen en er lering uit te trekken.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:44

Marchador schreef:
Jeetje, wat een verhalen over Piaffe Ruitersport zeg.
Ik heb het topic nog niet doorgelezen, maar ik lees wel veel negatiefs over deze winkel. Ik wilde er ook eens bestellen, maar heb het toch maar niet gaan om die reden.

Alles is al rechtgezet.......

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 15:46

Marchador schreef:

Het is sinds gister allemaal rechtgezet, en daarom heb gevraagd het topic te sluiten, maar is niet gebeurd. Was blij dat keurig alles was opgelost samen met Yvonne, maar nu krijg ik weer en of andere mail van iemand die er niks mee te maken heeft, terwijl het wat mij en Yvonne betreft klaar was.
Wat mij betreft mag dit topic echt dicht, alles is gezegd en mijn kwestie is opgelost. Ondanks alles ben ik tevreden met hoe Yvonne het heeft opgelost. En dit was niet de bedoeling dat dit een 10e negatief ervaringentopic werd.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:48

MISTRAL94 schreef:

Onzin. het gaat hier niet om beste stuurlui, maar om hoe een bedrijf overkomt op (toekomstige) klanten.
Ik ben klant en heb tot nu toe goede ervaringen met Piaffe. Maar als ik zo'n reactie lees dan denk ik (als klant)daar toch het mijne van. En volgens mij moet je het als bedrijf toch echt van je klanten hebben.

Ik kan me trouwens wel heel goed voorstellen dat een topic als dit heel frustrerend is voor het bedrijf...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:49

shera schreef:
Ik kan me trouwens wel heel goed voorstellen dat een topic als dit heel frustrerend is voor het bedrijf...

Natuurlijk, maar het is in mijn ogen in veel van de gevallen ook onnodig.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:49

Het vervelende is gewoon dat mensen de slechte ervaringen wel lezen en onthouden en over de goede verhalen leest het gros van de mensen heen. Dat is gewoon erg jammer al zegt het meer over die mensen dan over dat bedrijf...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 15:50

MISTRAL94 schreef:
Het vervelende is gewoon dat mensen de slechte ervaringen wel lezen en onthouden en over de goede verhalen leest het gros van de mensen heen. Dat is gewoon erg jammer al zegt het meer over die mensen dan over dat bedrijf...

Wacht maar tot je zelf eens in die situatie zit, ben je ook echt wel teleugesteld.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:51

MISTRAL94 schreef:

Dan moet je als bedrijf voor zoveel mogelijk goede ervaringen zorgen
Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:52

Ik heb ook genoeg negatieve ervaringen gehad met andere online ruitersportzaken dus ik weet wel degelijk wat teleurstelling is Knipoog

Shera: Je kunt nooit elke klant tevreden krijgen dat is onmogelijk!
Feit blijft wel en daar praat men weer overheen dat slechte verhalen dus wel onthouden worden maar de goede verhalen vergeet men voor het gemak

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:07

Ben het helemaal eens met Shera.

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:08

heb er pas nog een halster en een touw gekocht
netjes binnen gekomen

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:17

MISTRAL94 schreef:
Ik heb ook genoeg negatieve ervaringen gehad met andere online ruitersportzaken dus ik weet wel degelijk wat teleurstelling is Knipoog

Shera: Je kunt nooit elke klant tevreden krijgen dat is onmogelijk!
Feit blijft wel en daar praat men weer overheen dat slechte verhalen dus wel onthouden worden maar de goede verhalen vergeet men voor het gemak

Ik zeg ook zoveel mogelijk klanten.
En wat betreft de negatieve verhalen die blijven hangen. Dat is helaas zo en daar moet je als bedrijf ook mee om kunnen gaan. En niet reageren in een topic zoals hier gebeurd is. Dat doet de zaak geen goed. En dat is jammer...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:19

En daarom snap ik dus niet waarom dit soort topics nog mogen, het loopt altijd uit op een reltopic en daar is maar 1 de dupe van...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:20

MISTRAL94 schreef:
En daarom snap ik dus niet waarom dit soort topics nog mogen, het loopt altijd uit op een reltopic en daar is maar 1 de dupe van...

Ik begrijp ook niet waarom dit is toegestaan....

injo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:22

Ik lees hier nu een tijdje mee, en eigenlijk heb ik iets van.. nou boeien ik ken de site niet, geen ervaring. Maar als ik de reacties zo lees dan moet ik eerlijk bekennen dat ik (mocht ik iets moeten bestellen) piaff maar oversla.. tjonge jonge wat een felheid zeg. Ik kan me de frustratie goed voorstellen maar omdat nou op tevreden klanten te botvieren, beetje onproffesioneel dunkt mij.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:23

Miryamk schreef:
Caira schreef:

Ik vond eerlijk gezegd niet dat ruitersport uit haar vel schoot.....

Ik vond het een onprofessionele en chaotisch geschreven berichtje die denk ik snel uit emotie geschreven is, als idd een klant van mij zo'n bericht zou lezen/ontvangen denk ik dat die niet meer teugkomt..

@Mistral94: Als iemand zijn ervaring wilt meedelen, en mensen hebben zelf ook een ervaring met die ruitersportzaak (zowel positief als negatief) en dat wordt uitgewisseld is het toch geen reltopic?
Ik volgde het alleen ter informatie (en nam ook de positieve reacties in acht), vond er weinig "relberichtjes" tussen staan.
En als je dit werkelijk zo'n reltopic vindt, ik denk dat jij er dan ook een groot aandeel in hebt (je verdedigt dan wel de zaak, maar zwengelt alleen maar andere discussies aan imo).

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:24

Oh dat is nieuw vertel welke discussie zwengel ik aan?