Wat voor ras zou je nooit willen hebben/kopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:33

Fjord, haflinger, arabier, tinker, fries, western. Doe mij maar gewoon eenn mooie KWPN er of een lusitano of andalusier dat vind ik ook wel leuk

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 21:41

Ijslanders vind ik maar niks... En verder, wat ik noooooit zou willen hebben, tjee... Een Falabella of een ander klein minipaardje. Neh, lijkt me ook niet echt wat. En een appaloosa ook niet. Hmmm hoe harder je erover nadenkt, hoe meer je bedenkt Tong uitsteken

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 22:35

Pellie"]
[quote="Anna-Jelly"][quote="Pellie schreef:
Een nrps-je.. véél te smal tussen mijn benen! Haha!

ervaring mee ofzo Schijnheilig

Een tinker is ook niet mijn favo, maar de tinker bij ons op stal is wel heel leuk Haha!
[/quote]

Eeeuhm bedoel je Gammon soms??? Haha! Haha! Lovers Galopje was oké hè?
[/quote]

galopje was zóóóó oke.. Jullie moeten tinker Gammon echt eens uitproberen, hij zit als een huis in de galop Haha!

Maar wat ik verder nog zeggen wou is.. Dat ik voor ik Gammon kende toch voor geen cent een tinker wilde... Maar Gammon is een verhaal apart (en het maatje voor het leven van Ewald Lovers )

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 00:28

doe mij maar een nederlands trekpaard, want je moet eens weten hoe hard ze kunnen......en geloof je het niet, moet je maar eens bij ons op stal komen kijken...dan zeg je nooit meer dat ze groot log lomp en sloom zijn! ze zijn erg veelzijdig.....ze kunnen dressuur, beetje springen, ik rij er marathon mee, super bij buitenritten en ze kunnen nog ploegen ook....denk niet dat veel mensen dat na kunnen zeggen! andere paardje zoals tinkers, spaanse paardjes en af en toe een hoogopgeleid springpaard of dressuurpaardje is ook niet verkeerd hoor, maar dan ga ik me heeel snel vervelen!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 00:36

Ik zou nooit een fries of een heel groot fors gebouwd paard kopen. Een grote pony of een klein paardje zou ik kopen. Of natuurlijk een haf!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 16:40

Ik zou nooit een Fries of Fjord kopen. Zo'n fors paard .. Dat lijkt me gewoon niet zo leuk. Ik vind Fjorden leuke dieren, maar ik zal nooit zelf een Fjord kopen.
Je kunt nou eenmaal met Friezen en Fjorden niet echt goed springen ( niet erg hoog ).
Geef mij maar een Quarter Horse of een Welsh Cob ( ik kwam gister nog een vergroot exemplaar van Renza tegen. Zo'n pony wil ik nu later waarschijnlijk Kwijl !)

Adventure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 18:54

ik zal geen fries tinker shet ijslander haflinger fjord ofzo kopen ook zal ik geen super overbouwd paard kopen of een heel gemeen beest.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 23:46

ik houd absoluut niet van quarters (of hoe je dat dan ook schrijft),neej niets voor mij!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 23:52

een fjord of een ijslander

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 04:50

Anna-Jelly"]
[quote="Pellie"][quote="Anna-Jelly"]
[quote="Pellie schreef:
Een nrps-je.. véél te smal tussen mijn benen! Haha!

ervaring mee ofzo Schijnheilig

Een tinker is ook niet mijn favo, maar de tinker bij ons op stal is wel heel leuk Haha!
[/quote]

Eeeuhm bedoel je Gammon soms??? Haha! Haha! Lovers Galopje was oké hè?
[/quote]

galopje was zóóóó oke.. Jullie moeten tinker Gammon echt eens uitproberen, hij zit als een huis in de galop Haha!

Maar wat ik verder nog zeggen wou is.. Dat ik voor ik Gammon kende toch voor geen cent een tinker wilde... Maar Gammon is een verhaal apart (en het maatje voor het leven van Ewald Lovers )
[/quote]

*zuchtje* ik ben zóoow blij dat je het gevoel met me deelt!! Lovers

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:02

Tja...als ik het over mocht doen zou ik eigenlijk denk ik ook geen tinker meer kopen. Ook geen fjord, haf of ijsco.

Mocht ik het overdoen kocht ik een meer sportgerichtpaard. Toch.....misschien ook nog wel een Tink, maar dan ook een sporttinker, gewoon met uistralingen gangen Eentje die WEL voor een tinker veel toekomst in de sport heeft.

Ik geniet de gewoon heel erg van dresuur kopen en ik zou dus geen paard kopen die daar echt totaalgeen bouw voor heeft, en geen plezier in heeft. Ook wil ik absoluut geen sloom paard.....

*haha...hoezo heb ik toch in godsnaam Tiek gekocht Haha!*

lottiey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 16:11

een gelderse, paard met een ramshoofd dat absoluut niet, en een fjord

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 20:19

Geen quarter, fallabella, tinker.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 23:49

Ik zou idd nooit een tinker ofzo willen hebben of ijslanders. Maar volbloeds vind ik ook vaak lelijk een veel te klein hoofd in verhouding met hun nek echt afschuwelijk. Maar ja dat zal dan wel weer aan mij liggen!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:34

oud topic Lips are sealed

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:37

mmm hele moeilijk vraag want ik vind elk paardje wel lief maarre de volgende vind ik nix om te hebben/kopen :

Tinkers, Haflingers, fjorden, Friezen, Belgische werkpaarden of hoe heten die.

dat was het ik hou meer van slanke ranke felle paardjes zoals een arabiertje ik wil dus altijd iets apparts ik zou ook nooit een kpwn-er kopen!!

groetjes Dunja

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:42

Haflingers, Fjorden, Tinkers en dat soort rassen. Ik hou er niet echt van, het is gewoon niet mijn type. Ik vind de wat smaller gebouwde paarden of pony's (NRPS, New-Forest enzo) over het algemeen mooier en leuker!
Wel vind ik dat er soms hele leuke tussen zitten hoor, maar ik hoef er zelf geen te hebben.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:03

Barb schreef:
oud topic Lips are sealed

Ze kan ook een nieuw beginnen , maar het lijkt me leuker om een bestaand topic dan naar boven te halen en daar wat aan toe te voegen Tong uitsteken
Anders heb je straks 100 topics over hetzelfde terwijl het allemaal netjes in 1 kon staan .

Dus wat maakt het nou uit dat ie oud is , er worden toch on-topic dingen toegevoegd Verward

Jokky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:44

Ik zal nooit kopen: ( komt ie! Tong uitsteken )
Arabieren, KWPN ( en nog meer rassen die daar op lijken ), NRPS, Fries, tinker, fjord, new forest, quarter, connemara etc.!

Haflingers dus weer wel he...en ik wil later ook nog een shet en een lippizaner! *LOL*

Jokky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:45

Oja, en ook nooit rassen met rare gangen!
Ijslanders, Paso, hackney weet je! Dat was ik ff vergeten :p

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:56

Wat is er mis met gangenpaarden? Nooit op een Ijslander gezeten terwijl hij toelt? Dan lever je meteen je driegangenpaard in hoor!

Tja, en wat voor een ras zou ik nou niet willen hebben? Eigenlijk sta ik open voor alle rassen. Allemaal hebben ze hun charmes, en in ieder ras zitten individuen die je liggen, of individuen die je niet liggen.

Dus: ik wil een redelijk gevoelig paard (dus niet oversensibel, maar ook weer geen botterik) , rond de 1.45m-1.50m met makkelijke gangen (dus rijpaard)

Aan deze beschrijving voldoen een heleboel dieren. Maar een Quarter heeft dan toch mijn absolute voorkeur...

Ik heb het alleen niet zo op grote paarden. Een grote pony heb ik dan nog het liefst....

citalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 17:11

Ik heb het niet zo op de zwaar gebouwde paarden.

Haflingers gaan nog wel mits ze niet te zwaar gebouwd zijn dus (meer iets richting sturm of strizzi)

Ik heb liever een volbloed.

salinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:13

Misselijk Ik zou echt nooit een arabier kopen. Die vind ik echt niet mooi. Verder vindt ik echt bijna alle paarden mooi, maar een arabier vind ik een beetje kakkig. Ook zou ik nooit een engelse volbloed nemen. Die vind ik een beetje op windhonden lijken. Doe mij maar een stoere Tinker!

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:30

ik vind alle paardjes wel leuk... zolang ze maar een beetje vet hebben..

Er worden hier wel onzin uitpsraken gedaan dat fjord ofzo geen dressuur kunnen..
Ze kunnen het wel!! Guus van Jolanda