Pff wat een reacties hier soms zeg, zulke onwetende mensen..
Mijn paard háát het om op stal te staan. Hij staat 24/7 buiten (een gedeelte van de wei is blubber, de rest is nog mooi groen, als hij staat te rusten staat hij áltijd in de blub, geen idee waarom, zal ie wel fijn vinden oid
) . Hij heeft momenteel een hoefzweer, dus elke dag zet ik hem ongeveer een uurtje op stal met een hoefzak om waar een reinigend sopje in zit, zodat hij even goed kan weken. Als ik de staldeur open laat, loopt hij er meteen weer uit en gaat ergens anders op het erf gras of hooi eten. En ja, er ligt ook gewoon hooi in de stal. En zo gaat het bij alle paarden die ik ken.
Ik reed boomloos maar ben niet zo'n fan van dat concept, vandaar dat ik een zadel op maat ga laten maken; dus wat nou goedkoop?
Achja de rest van wat ik allemaal wilde zeggen is al gezegd dus ik laat het hier maar even bij voorlopig.

En juist die mensen kraken dan naturals af..
ervaring met paarden hebt - er is niet één manier, één soort paard, één soort ruiter. Iedereen - en dus ook het paard - heeft andere behoeften. Sommige paarden vinden het echt niet fijn om 24/7 op de wei te staan, dus hen een natural-way-of-live laten leiden kun je zien als egoïstisch. Andere paarden daar en tegen zullen het prima vinden 24/7 op de wei te staan en hen een natural-way-of-live onthouden kan men zien als egoïstisch. Een paard dat geboren is voor de topsport, hoge prestaties moet leveren en dus vaak ook heel wat extra aandacht nodig heeft, natural houden kan daarom ook eigenlijk niet. Beiden groepen doen niets liever dan elkander veroordelen, tsjaaa
Naturals, wat jullie doen is jullie zaak. Zelf bekappen, paard 24/7 met zijn kont buiten, etc etc. Not-so-naturals, wat jullie doen is ook jullie zaak. Paard onder een dekentje en 's nachts binnen, etc etc. Elkaar overtuigen van elkaars religie heeft toch geen zin
. Moet ik ze dan maar in stallen gaan zetten omdat er wat modder ligt? Ze staan nu al bijna nooit in de schuilstal en dat zegt toch wel iets.