oomens schreef:Hier heeft het dus ook geen zin met een beschuldigende vinger te wijzen naar de andere partij (hier, op een "ruiterforum" naar "Die #@!$! wielrenners" of op een "wielrenforum" naar "Die #@!$! ruiters")
Hier ben ik het dus volkomen mee eens.
Ik ben ruiter en wielrenner. Als ruiter hou ik ook niet van wielrenners, met name omdat mijn paard (de meeste) het toch een enge ervaring vinden als een groep voorbij komt.
Als wielrenner hou ik totaal niet van ruiters. Ruiters zijn niet te peilen. Je weet nooit wat ze doen.
Als ATB, ben ik al zo vaak bijna van de sokken gereden door ruiters die in volle galop de bocht om kwamen, en dan zijn ze boos op jou. (ben zelfs een keer door een ruiter met de zweep geslagen)
We hebben het over al die assiocale wielrenners, maar ruiters kunnen er ook wat van. Je wilt niet weten wat ik als wielrenner naar mijn hoofd geslingerd krijg van ruiters. Dat wil niet zeggen dat ik het goed keur, zowel van ruiter als wielrenner. Ik vindt dat je respect voor bijde partijen moet hebben.
Probeer als wielrenner en ruiter eens de tegenpartij te groeten.
Daarnaast is mijn ervaring dat de meeste wielrenners echt wel afremmen als je elkaar dicht moet passeren (geen bermen hebt). Je kan alleen niet verwachten dat ze stapvoets gaan rijden, als een groep wielrenners je met 20 km/h voor bij rijden lijkt dat nog heel hard, hoewel ze dan al zeker 10 km langzamer fietsen dan gewoon.
Als er echter een berm is ga ik er van uit dat de ruiter even een stukje door de berm loopt om ruimte te maken. Je kan je nu afvragen moet de ruiter plaats maken voor de wielrenner, NEE ik vindt dit gewoon sociaal gedrag, met je paard heb je de mogelijkheid om in de berm te lopen.
nogmaals Ik keur het niet goed wat de wielrenners gedaan hebben, maar ook zeker niet wat TS heeft gedaan. Hoe weet ze zeker dat de wielrenners niet langzamer gingen, moesten ze met zijn alle in de remmen gaan knijpen (dit geeft ook een leuk effect op je paard al dat gepiep). Wie zegt dat de wielrenners niet achter elkaar gingen, dit heeft even tijd nodig de achterste moeten allemaal gaan remmen om de rest er tussen te laten. Je kan zelfs als voorste rijder dan niet heel hard afremmen. die wielrenners zullen toch ook wel ander verkeer op dat fietspad tegenkomen (fietsers of zo) Hiervoor zullen zij ook achterelkaar moeten.
Er zijn altijd rotte appels bij beide partijen.
Ik wil alleen TS er op wijzen dat zij ook niet al te slim gehandeld heeft, zij gaat er van uit dat de wielrenners rekening moeten houden met haar en hun in haar situatie kunnen inleven. Zelf doet ze echter geen enkele moeite zich in te leven in hun situatie en hoe gevaarlijk het is om in 1 keer te moeten stoppen omdat in 1 keer de weg geblokkerd wordt.