Wat was jou ergste val!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn159

Re: Wat was jou ergste val!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:17

In galop, van mijn leasepony. Die remde, gaf een bok en deed zn hoofd naar beneden. Gevolg: ik vlieg als een raket met mn hoofd tegen de grond. Ben even bewusteloos geweest en daarna was t wel weer oke, maar toch nog even langs ziekenhuis geweest. Daar kan ik me achteraf niets meer van herinneren Tong uitsteken Dus zal wel een dikke hersenschudding geweest zijn..
Op dezelfde manier heb ik trouwens mijn neus gebroken, was toen alleen niet buiten bewustzijn.
Weet eigenlijk niet wat erger was Tong uitsteken

itsmemelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:25

paar jaar terug in de zee
samen met 2 vriendinnen in draf langs het randje van de zee
riep naar een vriendin van mij dat ze niet zo diep het water in moest gaan en uitgerekend ik loop door een gat
over de kop met paard en al zeik nat en die andere vriendin ging er achter aan, paard over me heen bont en blauw
hoofd helemaal open !!!
maar verder niets paarden bleven keurig staan !!!
hebben mazzel gehad ik draaf nooit meer langs het randje van de zee !!!!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 09:58

Eva_ schreef:
Eeuh, paard achterover getrokken, gelukkig kwam paard niet op mij, maar ik bleef hangen met mijn lip aan de grond en schoof zelf door, dus toen was mijn lip eraf gescheurd, jeaks.

aah dat is niet fijn Bah!,
ik ken ook iemand waar dat mee is gebeurtt..
haar paard is wel op haar gekomen en is overleden

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:17

ik ben er 2x afgevallen in die tijd dan ik haar heb Tong uitsteken
maar 1x een hele zere val Tong uitsteken
ik was in het bos en er lagen allemaal bomen om en daar wilde ik even overheen springen maar hij was best wel hoog wat ik later pas inzag Tong uitsteken Dus ik spring erover heen en toen nam ze z'n hoge sprong dat ik er aan de andere kant naast lag haha ik moest wel lachen hoor maar ik kon nog net op het zadel klimmen om terug te gaan ik was op mijn bekken gevallen en de volgende dag kon ik niet meer lopen...

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:20

Mijn ergste val was niet zozeer pijnlijk, maar vooral eng.
Ik was in Frankrijk met een groep buitenrijden, en ik kon geen woord frans, er waren gelukkig ook nederlandse mensen, maar we gingen dus rijden door de bergen, toen schrok de paarden ergens van, en gingen 2 paarden ervan door. de mijne ging erachteraan, en ik kon hem niet meer houden, maar hij kon ze niet bijhouden, het beest werd gek, en begon te bokken, en ik als klein meisje viel eraf, gelukkig was ze wel op het pad gebleven, had niet willen weten wat er was gebneurt als ze de bergen in was gerend en de weg kwijt was geraakt...

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:55

een maand of 2,5/3 geleden ben ik van mijn paard afgevallen tijdens het springen. Ik durfde niet zo goed en mijn paard twijfelde dus ook, na aanmoediging van mijn instructrice sprong mijn paard er keurig overheen, alleen ik ging totaal niet goed mee in de beweging en viel er na de hindernis dus vanaf. Met als gevolg dat ik op mn rug klap en daarna achterop mn hoofd.. Ik heb nu iets van een whiplash opgelopen en heb al die tijd niet mogen paardrijden en iedere week fysiotherapie, nu ik het weer mag heb ik het 2 keer geprobeert op mijn fjord, maar als ik ga draven voel ik mn nek al weer heel erg..
Ik hoop dus echt dat het snel over is.. Ga het vrijdag nog maar is vragen aan mn fysio wat zei ervan denkt hoe lang het nog kan duren.. Want het paard waar ik vanaf ben gevallen kan ik nu niet rijden, dat is een paard wat echt aan het werk moet (en niet verkeersmak is), dus alleen stappen gaat daarop niet..

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:02

Mijn ergste val was toen ik verkeerd terecht kwam (op mijn stuitje) en een ruggewervel brak. 4 dagen ziekenhuis, 8 weken helemaal plat thuis in bed (en er niet uit mogen) en daarna revalideren met een brace.

Conquesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:29

mijn ergste val van een paard was een keer tijdens een manegeles op Blondy; in de manegegang ware n paar van die meiden die 'indruk' wilden maken op een paar jonges door met dingen te gooien...Blondy schrok en bokt mij eraf en ik kwam met mij rug tegen de muur vd bak aan; dat deed best pijn kan ik je zeggen!

Een andere keer tijdens een manegeles ben ik er niet van afgevallen maar had ik me tog flink pij gedaan: we gingen springen en de pony waar ik op reed vond dat niet echt leuk. Ze bokte als t ware over de hindernis heen waardoor ik keihard in de nek van haar terecht kwam. Gevolg: dikke lip en binnen in mn mond boven bij mn voortanden was dat zogenaamde verbindinkje met mn lip zeg maar gescheurd (hahaha ik weet nie hoe ik t anders moet omschrijve)
Maar in vergelijking met de rest wat hier staat stelt t natuurlijk niets voor...

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:36

-
Laatst bijgewerkt door Charlottte op 22-09-24 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:40

wow jemig ik schrik van dat verhaal

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:43

Toen mijn pony van zichzelf schrok in de spiegel, hij wilde wegrennen maar struikelde en viel voorover, ik viel eraf en hij viel bovenop mij.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:51

-
Laatst bijgewerkt door Charlottte op 22-09-24 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:51

De engste val was, toen het paard waarop ik reed een paar rare bokken maakte en ik tussen paard en schotten in de bak kwam te hangen. Hier heb ik nagenoeg toen niets aan overgehouden (schaafplek op mijn arm).

De val met de meeste pijn (wat relatief wel meevalt) heb ik vorige week gehad. Toen is mijn paard geschrokken, draaide zich om en gleed uit. Hierdoor kwam ik met mijn voet onder hem terecht en nu is mijn voet gekneusd.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:52

Oh sorry heb het bericht 2 maal geplaats, niet mijn bedoeling

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:55

Mhh toen ik nog op de manege reed..
Zat ik op m'n lieveling maar die was de dag ervoor beslagen met te grote hoefijzers.. En het was zo een hittepitding
Daar moesten we altijd apart galoperen en toen in de hoek struikelde hij en ginge we samen overkop.

En laatst moest ik even met iemand anders haar pony springen omdat zij nog niet zo lang rijd en de pony met haar voeten speelt.. Maar ik had er ook nog nooit opgereden en toen stond er een oxertje van 80 ofzo en hij ging er keisnel op af en stopte en toen vloog ik lekker op de hindernis .. toen was mijn lip en kin blauw en geschaafd. Toen had ik zijn trucjes wel door en heeft hij niet meer geweigerd.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:57

Heel vroeger van een shetlander. Ik wou vooruit, pony niet dus die gaf een gemene bok en tergelijk met een ruk zijn hoofd naar beneden, dus ik vloog er met een salto vanaf. Ben toen een hele tijd heel erg bang geweest. Van mijn eigen pony ben ik niet zo vaak gevallen, ook nooit ernstig *afkloppen*

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:59

van mn oude vz-paard. was 20 en vond het niet leuk om aan het werk gezet te worden, rustig galopje, voelde de spanning al in zn lijf. daarna iets druk op de teugel want wilde hem de volte insturen, een paar scheve en gemene bokken waren genoeg om me eraf te krijgen. ik de lucht scheen ik raar te zijn gedraaid en ben met mn rug op de grond geklapt Nagelbijten / Gniffelen kon eerst niet bewegen, wilde weer opstaan maar moest van de manege-eigenaar/instructrice met de ambulance mee..

Vitj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:49

1. Van een B-pony, bij de ponyspelen tijdens een voorstelling. Wou er op springen maar op het moment dat ik spring en er half met mn been over zit schiet ze weg. Ik haar vast gepakt aan haar hals maar hielp niet. Dus met gevolg pony speelpt me mee, stapt op mn tok en overal zn beetje. Ik er dan weer op gekropen want wou me niet laten doen. Komen toe aan de camion en kan me niets meer herinneren, ik in totaal paniek. Dag erna helemaal stijf en hoofdpijn.

2. Van een paard van 1m70,5, was geschoren dus dekentje erop bij het inrijden. Was heel den tijd vies aant doen, dus ik zeg: ga deken eraf doen. Maar diegene da aant les geven was zei dat niet nodig was. Dan galopperen en bokte, eerste bok ging nog, 2e bok in de nek en pak ze dus vast aan haar hals. Kon me dan niet meer houden want was nog aant bokken. Gevallen en paard op schouder, heup en scheenbeen gestapt. Met als gevolg bijna een hele week niet kunnen stappen en kwam niet goed uit want zit in sportschool. Het enige wat ik nu heb is een klein putje in mn scheenbeen, maar das ook alles Party!! .

3. C-pony bij het springen, sprong 1e sprong van dubbel en 2e sprong twijfelde ze maar dan toch gesprongen, had balk mee en struikelde met als gevolg dat ze op mn been lag. Ik heel geschrokken want was ook de eerste x dat me dat overkomen was. Maar dan toch weer mee gesprongen.

Heb nu al 4x meegemaakt dat er een paard/pony op me gelegen of gestapt heeft dat bijna een gwoonte komt. Haha!

Vitj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:50

ghihi, is best wel lang verhaal Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:02

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:02

De ergste weet ik nog zo goed. Toen ik nog op m;n oude manege reed, reed ik altijd op hetzelfde paard. Dus ook in de springlessen. Ben toen dwars door de hindernis gevlogen. Maar ja, dan stap je natuurlijk weer op. Heb nog zeker een paar maanden last gehad van me stuitje.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:20

Uhm.. de val waarbij ik mijn pols heb gebroken denk ik, hoewel ik toen helemaal niet hard ben gevallen ofzo Lachen

De engste was wel dat ik er net afgevlogen was en toen ik omhoog keek een steigerend paard recht boven me zag.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:12

Hihi, Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben maar ooit 1 keer gevallen pas nog!!
Toen we gingen galoperen, galopeerde de pony van t meisje achter mij veel te hard,
Haar pony botste tegen de mijne op. Mijn pony schrok gaf een hele hoge bok!
Ik hing over zijn hals en besefte dat ik toch niet meer recht op zou komen te zitten,
dus liet ik me vallen!!

Verder ben ook een keer gevallen, maar dat was niet echt een val vind ik!
Ik steeg af en kwam niet op mijn voeten terecht Bloos !

maarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:18

2 jaar terug, met mijn kin op zo'n ijzeren knop van m'n zweep gevallen. Dat was een groot gat, tot in mijn mond te zien(kon er dus met vinger en al doorheen) met ambulance naar het ziekenhuis gebracht, gehecht en al. 2 weken niet kunnen eten (alleen appelmoes etc.) en nu loop ik nog steeds bij de plastische chirurg.

kwam er trouwens door omdat mijn pony er vandoor ging, bokken en doen, ik kon niet blijven zitten helaas.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 09:08

nou voor mij 2 weken geleden (exact)
20 december ging ik even zonder zadel uitstappen (mijn 2 paardjes hadden we ff lekker met dat vriesweer in de binnenbak laten rennen en gek doen) en ik moest heel eigenwijs natuurlijk even aandraven, maar mijn bonte paard is nogal bang en mijn sleutels in mijn jaszak begonnen te schudden en mevrouw sprong met 4 benen in de lucht heen en weer en toen heel haaks opzij dus lag ernaast......

flink pijn in stuitje en onderrug en riep gelijk dat ze een ambulance moesten bellen, die was er met 10 minuten....

rugwervel gebroken.... 6 tot 8 weken in een gipsen korset (heb ik nu meer last van dan van de pijn Haha!) en dan met fysio mijn rugspiertjes weer kweken Haha!
maar met 3 maanden zat ik er wel weer op volgend de arts Haha!