Ik heb er net mijn eerste week opzitten, trektocht. We hadden 11 meiden, allemaal superlief en behulpzaam, en allemaal tussen de 13 en 16 jaar. Alleen maandag hebben we een aantal stortbuien gehad, waardoor de bak niet begaanbaar was (gelukkig wilde de buurman er even overheen met zijn eg, daarna was het wat beter, heb wel kaplaarzen aan moeten trekken voor tijdens het lesgeven

De meiden hadden allemaal ontzettend veel plezier in de buitenritten (maandag en dinsdag bleven we in de buurt van de manege; woensdag t/m vrijdag reden we van kampeerboerderij naar kampeerboerderij, 30 km per dag). Op dinsdag vielen er twee van de pony toen die in volle galop een verkeerde afslag namen

Woensdag werd ik gebeld dat we direct naar het bos moesten komen met de auto, ik reed niet mee met de groep. Wat bleek, er was weer een valpartij geweest en het meisje was onder de pony terecht gekomen en moest naar het ziekenhuis voor een foto van haar hand. Gelukkig was het niet gebroken, en ze wilde nog wel verder rijden, dus heeft de donderdag en vrijdag op de braafste pony van de manege gereden, met één hand en een knup in de teugels

Verder was het natuurlijk lachen gieren brullen en laat naar bed, en wij als leiding gingen ook helemaal op in het 'slaapfeestje'-gevoel

Nu zit ik samen met m'n vriendin, die ook leiding was, uit te puffen en op te laden; maandag moeten we aantreden voor nog een week kamp