ervaring leiding zijn ponykampen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: ervaring leiding zijn ponykampen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 16:48

Jammer van het weer idd!
Ik heb er net mijn eerste week opzitten, trektocht. We hadden 11 meiden, allemaal superlief en behulpzaam, en allemaal tussen de 13 en 16 jaar. Alleen maandag hebben we een aantal stortbuien gehad, waardoor de bak niet begaanbaar was (gelukkig wilde de buurman er even overheen met zijn eg, daarna was het wat beter, heb wel kaplaarzen aan moeten trekken voor tijdens het lesgeven Haha! )
De meiden hadden allemaal ontzettend veel plezier in de buitenritten (maandag en dinsdag bleven we in de buurt van de manege; woensdag t/m vrijdag reden we van kampeerboerderij naar kampeerboerderij, 30 km per dag). Op dinsdag vielen er twee van de pony toen die in volle galop een verkeerde afslag namen Nagelbijten / Gniffelen
Woensdag werd ik gebeld dat we direct naar het bos moesten komen met de auto, ik reed niet mee met de groep. Wat bleek, er was weer een valpartij geweest en het meisje was onder de pony terecht gekomen en moest naar het ziekenhuis voor een foto van haar hand. Gelukkig was het niet gebroken, en ze wilde nog wel verder rijden, dus heeft de donderdag en vrijdag op de braafste pony van de manege gereden, met één hand en een knup in de teugels Haha!
Verder was het natuurlijk lachen gieren brullen en laat naar bed, en wij als leiding gingen ook helemaal op in het 'slaapfeestje'-gevoel *LOL*
Nu zit ik samen met m'n vriendin, die ook leiding was, uit te puffen en op te laden; maandag moeten we aantreden voor nog een week kamp Haha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 16:57

t reelaer?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 00:30

nee, het Lamoen Ja

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 00:46

Ik kom ook even binnenvallen hier, heb alleen het midden niet gelezen.

Is het Lamoen niet met veel Fjorden?

Citaat:
Bij ons zijn wel vaker meiden die onbekend zijn met de manege dus als het je leuk lijkt kun je je zo opgeven volgend jaar

Hmz, even kijken hoe het loopt, maar dan houd ik me alvast aanbevolen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 08:40

Hmmmm heeee, het Lamoen doet toch ook buitenritten naar de Lemeler/Archemerberg? Geloof dat ik nu al 3 jaar achter elkaar steeds in ieder geval één groep ben tegengekomen van het Lamoen daar.... Paar keer terwijl wij een huifkartocht maakten en een aantal keren tijdens een buitenrit.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 08:51

ik heb een week ponykampgeleid met een vriendin en nog 2 andere meisjes, wij waren aan de jonge kant omdat er 2 kinderen (nouja kinderen) inzaten die 17 waren maar geestelijk beperkt waren. er waren meerdere kinderen die niet helemaal goed zaten, zoals een meisje die was op jongere leeftijd misbruikt. er was ook een jongen, nouuu in het begin was het de leiding is een prutsmuts. mij napraten, echth eel irritant. heb deals met hem gemaakt. aan het eind van de week kon ik alles met hem! zelfs knuffelen haha. ik vond het een super ervaring. helaas moest ik er 3 dagen bij werken dus geestelijk was ik wel op zijn eind. ik moet vanaf vandaag weer, hoop dat ik het volhoud. heb de hele week moeten werken en dat viel me ontzettend zwaar. maargoed een weekje moet lukken Knipoog

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 12:19

° Wat vonden jullie ervan? Was het zwaar(en leuk natuurlijk Tong uitsteken)?
Ik vond het super leuk om vorig jaar begeleiding te mogen zijn, de 1ste week was heel relaxt maar de 2e week was het wel zwaar.
° Hoeveel weken achter elkaar doe je dat?
Ik zou eerst 3 weken gaan, maar er waren weinig aanmeldingen, waardoor het naar 2 was gegaan.
° Wat zijn de eisen en minimumleeftijd?
Minimumleeftijd is 17 waar ik was, de eisen dat maakte niet zoveel uit volgens mij
° Krijg je ervoor betaald?
Kleine vergoeding, om de kids naar het zwembad te rijden (lees onkosten benzine heen en terug)
° Nog tips?
Ik zou het nu anders doen, niet meer in mijn eentje al begeleiding maar met zijn 2e. Verder veel lol maken!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:04

Nouks schreef:
Hmmmm heeee, het Lamoen doet toch ook buitenritten naar de Lemeler/Archemerberg? Geloof dat ik nu al 3 jaar achter elkaar steeds in ieder geval één groep ben tegengekomen van het Lamoen daar.... Paar keer terwijl wij een huifkartocht maakten en een aantal keren tijdens een buitenrit.

Volgens mij komen wij niet over de Lemelerberg/Archemerberg, het zegt me iig niks.. één week per jaar, eind juli, hebben we trektocht en dan rijden we via de Borkeld/Friezenberg naar de Holterberg, volgende dag via Stokkum naar Goor/Herike en daarna terug naar de Borkeld. Kan het zijn dat je ons daar een keer ergens hebt zien rijden? Lachen
Verder rijden we alleen maar op de Borkeld en heel af en toe in het Rijssense bos.

TurdusMerula schreef:
Ik kom ook even binnenvallen hier, heb alleen het midden niet gelezen.

Is het Lamoen niet met veel Fjorden?

Citaat:
Bij ons zijn wel vaker meiden die onbekend zijn met de manege dus als het je leuk lijkt kun je je zo opgeven volgend jaar

Hmz, even kijken hoe het loopt, maar dan houd ik me alvast aanbevolen. Lachen

We hebben veel fjorden staan ja. Je kan wat informatie aanvragen op de site of even bellen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:15

Zwartwitje schreef:
[***] schreef:

Volgens mij komen wij niet over de Lemelerberg/Archemerberg, het zegt me iig niks.. één week per jaar, eind juli, hebben we trektocht en dan rijden we via de Borkeld/Friezenberg naar de Holterberg, volgende dag via Stokkum naar Goor/Herike en daarna terug naar de Borkeld. Kan het zijn dat je ons daar een keer ergens hebt zien rijden? Lachen
Verder rijden we alleen maar op de Borkeld en heel af en toe in het Rijssense bos.

Hmmmm staat me toch iets van bij... Zit even terug te denken, geloof op woensdag dat we vrijwel standaard een groep van het Lamoen tegenkomen. 2 jaar geleden midden op de berg op een klein ruiterpad plotseling met een groep van ons (man of 12) een groep van Het Lamoen (man of 15 dacht ik me te kunnen herinneren?) moesten passeren, leuk joh Haha!

Vorig jaar en dit jaar ook steeds een groep tegen gekomen, maar dan terwijl wij op woensdag met de huifkar over de berg via Ommen naar de Sahara gingen. Ook op de berg. Wij met grote huifkar + 2 trekknollen, Lamoen meestal (?) verzameling paarden en een huifkarretje of 2 met Fjorden... Kan dat kloppen?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:13

Hmm, je beschrijving klopt wel ongeveer, maar wij komen daar echt niet, bij mijn weten Haha!

Ik heb er weer een ponykampweek opzitten, wat zal ik ervan zeggen...misschien niet helemaal professioneel om te zeggen, maar ik heb geen superweek gehad. De groep was ontzettend moeilijk, ze hadden allemaal problemen met luisteren, maar dat was nog wel het minste. Ik zal niet in detail treden, maar er werd getreiterd, gediscrimineerd (echt!), gemept, buitengesloten, etc. En dat alles achter mijn en mijn collegaatje's rug om. Bovendien waren er een stuk of 5 meiden die grof gebekt waren en constant bezig waren met seks, jongens, uitgaan en hun uiterlijk. Ze stonden liever 's ochtends hun haar te stijlen dan mee te helpen met het voeren van de paarden

Ik kon maar niet ophouden met denken: wat zijn deze kinderen slecht opgevoed...en ik had zelf vaak momenten dat ik er helemaal doorheen zat, ook omdat ik de week ervoor al de (overigens geweldige) trektocht gedaan had. Dan zonderde ik me even af.

Ik ben ook nooit zo boos geweest als deze week; ik heb er eentje op tafel laten slapen en eentje op de grond.. die op tafel moest slapen stond erbij te lachen, en die heb ik toen toegesnauwd: 'ik vind het zelf niet om te lachen. Vertel dit maar aan je ouders als je thuis bent, ik denk niet dat ze trots op je zijn, ik denk dat ze zich voor je zullen schamen'. Toen was het lachen haar snel vergaan.. Nagelbijten / Gniffelen

Ook werd er op buitenrit aan een stuk door gevraagd of we harder gingen, of we gingen galopperen, of ze mochten inhalen. Echt constant. Omdat ik daar zelf ontzettend zenuwachtig van kan worden (en constant raggen niet bepaald goed is voor de paarden) heb ik gezegd dat als ze daar nog een keer om zouden vragen, we helemaal niet meer gingen galopperen.. toen hielden ze snel hun mondje dicht Clown
Ik klink zo als een ontzettend strenge leiding, maar het was echt nodig, en ik vond mezelf dan ook niet bepaald leuk... Verdrietig

We hadden zeker ook wel leuke/grappige momenten hoor, daar niet van. En op vrijdagavond stonden ze allemaal te huilen omdat ze niet naar huis wilden..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:06

aggg zwartwitje Ach gut klinkt niet echt al de ideale week...
hehe ik zou het daar ook zwaar mee hebben ! gelukkig zijn er ook leuke momenten!

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:14

Hoi hoi

Hier ook een verslagje van mijn weekje ponykamp.(heb echt een week nodig gehad om bij te komen)
We hadden erg veel geluk met het weer en maar 1 dag in de regen gereden (en 1 dag zijn we overvallen door een bui in het bos)De pony,s waren erg braaf en er zijn geen grote ongelukken gebeurd(wel een hoop kleintjes maar niet met paarden gelukkig)
We hadden een leuke groep kinders en een hele gezellige week gehad.De laatste rit is er iemand van de pony gevallen maar daar konden ze beiden niets aan doen.we gingen vaak nog even zwemmen in het ven en de pony struikelde.maar gelukkig de ruiter had niets en we hebben er best om gelachen.
Over het algemeen werd er goed geluisterd met een enkele uitzondering dan alleen de laatste avond hebben er een paar het wat te bont gemaakt met keten en de rest met make-up besmeurd.We hebben de daders s,ochtends blauw gesminkt en strafcorve gegeven.
Verder was het echt top en zeer geslaagd zowel voor ons als voor de kinders.

En zwart-witje dat van dat gaan we nog galloperen?dat heb ik ook meerder malen gehoord de meeste denken echt dat die pony,s machines zijn ofzo.ik reageerde meestal hetzelfde van nog 1x en er word helemaal niet meer gegalopeerd.dan werd het vaak wel rustig

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:14

poekie, die week van jou klinkt een stuk beter dan die van mij Haha!
Bij ons zaten die meiden op de bonte avond elkaar (inclusief de twee jongens van 10, die dat nog heel leuk vonden ook Nagelbijten / Gniffelen ) op te maken.. zag er wel grappig uit allemaal, we zouden nog een avondwandeling gaan maken maar die hebben we maar afgelast omdat het steeds later werd, in plaats daarvan hebben we broodjes gebakken. Nouja, we = ze, want ikzelf viel pardoes in slaap om 22:00 om om 00:00 weer wakker te worden, ik was zooooo moe Haha!
dat van die blauwe schmink is wel heel grappig als straf! En wat voor strafcorvee moesten ze doen?

dat van dat galopperen vind ik idd heel erg ja. Dat heb ik ook aan de manegehoudster gemeld en die was het volledig met me eens; kijk, sommige paardjes zoals de fjordjes kunnen het wel aan om veel te crossen, maar er zijn er ook bij die een stuk gevoeliger zijn en daar moet je toch echt niet te veel van vragen! En voor alle pony's geldt: ze moeten nog langer mee dan deze week

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:28

Tja bij mij is ook de regel.. geen gezeur over wat we gaan doen in de rit. Dat vertel ik ze ook bij de eerste die maar probeert te vragen of we gaan galoperen, door het water, springen oid.
Ik vind dat ik zelf prima ritten doe, die zeker niet saai zijn dus gemuts over galoperen wil ik niet horen anders wordt er alleen maar gestapt. Als ze het weten hoor ik ze er ook niet meer over.. en heb nog nooit geklaag achteraf gehoord dat het te saai was. Ach soms dat ze hun pony niet snel genoeg vinden.. maar goed niet iedereen kan voorop rijden. Dat leg ik dan uit en de meeste snappen dat ook wel.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:45

Misschien idd een goeie om bij voorbaat te waarschuwen dat ik geen gezeur over de rit wil hebben. Ik vind: dagelijks een buitenrit van 1,5 a 2,5 uur is al bij voorbaat een traktatie, ik kan dan ook heerlijk genieten van de natuur om me heen, het gebries van de paardjes en dat soort dingen. dan hoeft de rit echt niet superspectakulair te zijn voor mij Lachen Soms vertel ik aan de kinderen die daarin geinteresseerd zijn (en die heb je, geloof me Knipoog ) iets over het landschap of de vogels die je ziet.
Ik vind een rit zonder gemiep of gezeur gewoon het beste, daar genieten de pony's ook van en soms als 'extraatje' doen we dan een leuk pad nog een keer, of gaan we in galop door de kuil, of even door het water heen. En achteraf komt het echt haast nooit voor dat kinderen geen leuke rit hebben gehad Lachen

Trouwens, op trektocht hebben we uitspraken gehoord tijdens de rit, waar we toch wel om moesten lachen. Voorbeeld: we hebben net een lang stuk gegaloppeerd, daarna gestapt en draven daarna weer een klein stukje aan. No way dus dat we meteen weer in galop gaan. Roept iemand vanuit de achterhoede: "Mag je inhalen?" Wij: "Knock yourself out" Haha!
Of dat we een pad indraaien en iemand roept: "Gaan we hier galopperen? Nee? Wat gaan we dan doen?" Wij: "Nou eh, ga lekker in de boom hangen, of verstoppertje spelen..?"
En deze: We draaien nogmaals een pad in, en iemand vraagt "Gaan we hierin?" Wij: "Nee, we doen maar net alsof" Koe

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:57

Zwartwitje: Ik heb nooit meer wat terug gehoord van Het Lamoen Boos!..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:42

Zwartwitje schreef:
Ik vind: dagelijks een buitenrit van 1,5 a 2,5 uur is al bij voorbaat een traktatie, ik kan dan ook heerlijk genieten van de natuur om me heen, het gebries van de paardjes en dat soort dingen. dan hoeft de rit echt niet superspectakulair te zijn voor mij

dat zijn de lekkertje ritjes vind ik! gewoon rustig hobbelen op een paardje en genieten van de rust Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:47

Petulan schreef:
Zwartwitje: Ik heb nooit meer wat terug gehoord van Het Lamoen Boos!..

Hmm.. heb je een mailtje gestuurd dan? Het is met de ponykampen momenteel nogal druk, misschien is het antwoorden erbij ingeschoten. Bovendien heeft de manegehoudster een tijdje op bed gelegen met een hersenschudding en heeft ze toen (en nu nog) ook weing kunnen doen helaas. Het zal zeker niet met opzet onbeantwoord zijn gebleven Lachen
Misschien kun je even bellen, als je het zeker wilt weten? Lachen

edit: je had idd een mailtje gestuurd las ik in je PB Lachen