ThaGirl schreef:Hier ben ik het wel mee eens.
En iedereen die niet wil dat er beesten geslacht worden, die zijn dus vegetarier? Want waarom zou het wel eerlijk zijn om jullie paard niet naar de slacht te brengen, maar andere dieren zoals kippen en koeien, dat is wel eerlijk om geslacht te worden en lekker op gegeten te worden?
Wij hebben vorige week ook een koe naar de slacht laten brengen en hebben daar nu het vlees van in de diepvries liggen. Zijn we nou zo'n dierenbeullen??
Dat bedoel ik dus met een andere band met je paard hebben dan ik. Heb je ook bijv. dertig jaar lief en leed gedeeld met die kippen. Of was het je lievelingskoe waar je iedere dag liefde en aandacht aan besteed hebt en wat je maatje was voor het leven ? Waar je iedere dag mee staat te knuffelen en lekker een stukje gaat rijden of wandelen en waar je ieder vrij uurtje aan hebt besteed ?
Moet ik nog duidelijker zijn of snap je het verschil ? Kijk dat je dat zo gewend bent snap ik best dan ga je er ook vanzelf anders mee om. Maar om nou vegetarier te worden omdat 1 van jouw wie weet hoeveel koeien die ik niet persoonlijk heb gekend en van heb gehouden op mijn bordje ligt. Nee dus.
Maar dit bevestigd dus duidelijk mijn vage vermoeden dat sommige paardenmensen een andere band hebben met hun paard of ander huisdier dan ik. Ik laat mijn hond toch ook niet slachten waarom mijn paard dan wel, is het beter voor het paard of wordt jij er beter van. En ja ik eet liever jouw koe op dan bijv. mijn ene koe die ik al jaren heb (heb ik niet) Het gaat puur om een gevoelskwestie.
Niemand heeft ook nog antwoord gegeven op mijn vraag wat het voordeel van slachten is voor het paard ?? en of het echt zo is dat hij na het schieten niet dood is maar in coma, en dat dan zijn halsslagader doorgesneden wordt. Wat is het voordeel nou t.o.v. inslapen en waarom is inslapen slechter voor het paard??? (kom aub niet met doodstrijd als antwoord want dat is echt onzin dan begrijp je de methode inslapen ook niet)