Professor schreef:Mijne Dames en Heren,
Zoals ik al eerder geschreven heb, heeft de Stichting Horses Care Good, geen vervlechtingen met de bezitters van de stal.
De Stichting benut alleen de accomodatie, voor het geven van paardentherapie aan misbruikte kinderen en volwassenen.
Dat wij niet aan de weg timmeren met onze Stichting is een gevolg van.
Niemand die misbruikt is schreeuwt dat over straat, dit wordt diskreet behandeld.
Dat met de Friesepaarden is en wordt nog steeds verdraaid, wij komen net zo als vele andere organisaties op voor de paarden wanneer zij ondergebracht moesten worden. Gelukkig is dit niet doorgegaan, en hoeven wij de hulp niet te geven. De paarden gaat het schijnbaar goed.
De Stichting Horses Care Good, krijgt een website, maar tot nu toe hebben wij dit allemaal nog uit eigen zak betaald, en die zak is niet groot.
En daarom vonden wij het verstandig daar vooreerst mee te wachten.
Wij zijn net een paar maanden oud, en moeten alles opbouwen.
Dan mag een website een paar 100 Euro kosten, ik vind dat voor ons veel, en dat sparen wij eerst.
En van de aktie om de Friesepaarden, waren wij er ook niet beter van geworden, dus daar gaat het helemaal niet om, telefoon kosten allemaal uit eigen zak betaald.
Vind het jammer dat suggereren, dat zwart maken op een forum, en halve waarheden schrijven.
Heb me lang ingehouden, maar de achtervolgings kracht die sommige van u laat zien, door op andere fora in te loggen alleen om een bericht zwart te maken, met argumenten die niet kloppen.
En nogmaals de Stichting Horses Care Good, is jong, en benut alleen de accomodatie.
Dat het oprichtingsadres gelijk is dat is waar, maar het postbus adres niet.
Omdat ik zelf niet in de omgeving woon, leek het mij handig om dat adres te gebruiken.
Daar is toch niets mis mee.
Laten wij aub ophouden met deze betichtingen, in de toekomst kunt u zien en lezen wat wij als Stichting tot stand gebracht hebben, dit gebeurd allemaal achter de schermen, omdat het onderwerp misbruik nogal gevoelvol is voor diegene die betroffen zijn.
In Europa bv Duitsland en Belgie kent men deze therapie al, en wordt erkend door de overheid.
In Nederland is hier geen opvang voor via paardentherapie, niet zo als gehandicapten enz.
Daarom is de Stichting opgericht, om dit in Nederland bespreekbaar te maken, zodat net zo als Gehandicapten rijden het erkend te krijgen.
Zodat er met vrijwilligers deze groep van mensen over het gehele land geholpen kan worden.
De misbruikte mede mensen weer de teugel in eigen handen te geven.
Wetende dat 1 op de 5 mensen (kinderen) in West Europa betroffen is, zijn wij in Nederland tamelijk op achter geraakt.
Mede door deze gegevens, en mede dat ik in Duitsland hier mee gewerkt heb, en mede dat ik in mijn jeugd enige ervaring heb gehadt, was het en is het mijn droom om met de paarden deze mensen te bevrijden.
Wat de paarden mij gegeven hebben, en nog geven, wil ik niet alleen voor de sportruiter verdergeven, nee ik wil deze grote groep van mensen in staat stellen dit te mogen ervaren, de warmte van het paard, de eerlijkheid van het paard, en de zuiverheid van het paard.
En daarom is deze Stichting Horses Care Good opgericht.
Het is werkelijk een zeer gevoelvol thema, dat men ook gevoelvol moet behandelen.
En al de andere "moeilijkheden" die u misschien ziet, zijn er niet, het gaan om de misbruikte kinderen en volwassenen.
En ik hoop in naam van hen, die anoniem willen blijven, u als paardenmensen, meer respekt tegenover hun wilt tonen.
En al uw prive grieven, aub aan de kant zet, en deze Stichting gewoon in stilte verder laten werken, in het belang van 1 op de 5 medemensen.
Sorry dat ik niet nog duidelijker kan zijn op dit moment, maar laat dit in alle respekt zijn voor de betroffenen.
Ik quote, omdat nu het hele verhaal de verkeerde kant op gaat. Verbogen wordt.