Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:49

Arabesk schreef:
Je moet je voor de gein eens verdiepen in dat pups verhaal van dierenzaak Entius en zíjn kant van het verhaal horen.

Krijg je meteen een heel ander beeld van dat verhaal.

Ik weet waar zijn pups vandaan komen, hoe de ouderdieren erbij zitten enz. enz.
Die kant van het verhaal krijg jij echt niet te horen hoor.
Maar leef lekker verder in je droomwereldje.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:50

Quellian schreef:
De eigenaar van deze paarden is IMO zo schuldig als maar kan. Ieder weldenkend mens wéét dat dieren in september uit uiterwaarden moeten en uit weides die overstromingskans hebben.

Hij was vast niet de enige boer die elk jaar zijn dieren langer dan de uiterste houdbaarheidsdatum van de uiterwaarden buitendijks liet staan. Worden die dan ook allemaal aangepakt, of dient deze man als een soort voorbeeld voor de rest, net als vroeger de galgen aan de rand van elke haven?

Hoe schuldig hij was, zal de rechter bepalen, dat is zeker niet aan ons als bokkers.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:51

Karl66 schreef:
Dat heeft niks met achterover zitten te maken, als je vindt dat bepaalde wetten niet goed zijn, dan moet je daar tegen in het geweer komen. Je kan in een rechtstaat nou eenmaal mensen niet aanspreken op het feit dat ze zich aan de wet houden.

Dus moet die wet veranderen want volgens de wet is dierenmishandeling dus gewoon toegestaan.
Maar ik kom in het geweer op mijn manier. Bij de basis. Geen afzet is geen handel meer.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:52

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:52

ThePast03 schreef:
Ik weet waar zijn pups vandaan komen, hoe de ouderdieren erbij zitten enz. enz.
Die kant van het verhaal krijg jij echt niet te horen hoor.
Maar leef lekker verder in je droomwereldje.

Dat ging al jaren lang zo en niemand viel erover. Totdat een medewerkster ontslagen werd en zij het nodig vond om het aan te kaarten. Zuivere motieven? Ik denk het niet, maar wel goed dat het aangepakt werd, beetje jammer dat ook dit niet eerder gebeurd is.

En wat je zelf zegt 'geen afzet is geen handel', toch kocht iedereen die pups....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:53

Enfin, de moraal van het verhaal:

Elk verhaal heeft twee kanten, oordeel niet zomaar over iemand en laat vooral het veroordelen aan de rechterlijke macht over.

ik ga maffen Doei!
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 04-11-06 01:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:53

Gemma schreef:
Het echte weeralarm is pas dinsdagavond afgegeven...
http://www.nu.nl/news.jsp?n=868821&c=10

Ja het knmi wacht altijd zo lang mogelijk met een weeralarm, maar daarom was het wel eerder bekend.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 01:54

Ach, mijn mening is niet alleen gevormd door Bokt hoor (of andere media), ook van mensen die ik persoonlijk ken en die hem persoonlijk kennen.
Lijkt mij dat als er op een gegeven moment de verhalen los komen (en niet van 1 iemand, maar van vele meer, inclusief officiele instanties) je gaat relativeren en niet meer denkt, och zielige man, wat zal hij veel verdriet hebben om zijn paarden die het niet overleeft hebben want dat is het eerste wat je denkt als zelf paardenliefhebber.

Daarbij, heb ik deze actie niet op touw gezet om op wie dan ook wraak te nemen en dat was volgens mij ook wel duidelijk genoeg.
Maar om de paarden bij die boer vandaan te houden, tenminste tot het onderzoek afgerond is.
De instanties nemen de beslissingen, maar wij mogen wel laten horen hoe wij er over denken.
Daarbij meteen om duidelijk te maken dat men de put moet dempen voordat het kalf verdronken is, in dit geval kan je kalf voor paard vervangen, o nee, herstel, tig paarden Verdrietig

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:54

ThePast03 schreef:
Gemma schreef:
Het echte weeralarm is pas dinsdagavond afgegeven...
http://www.nu.nl/news.jsp?n=868821&c=10

Ja het knmi wacht altijd zo lang mogelijk met een weeralarm, maar daarom was het wel eerder bekend.

Maar we zijn nou eenmaal niet allemaal zo voorlijk dat we het al eerder weten, ik wist het namelijk niet eerder dan dinsdag halverwege de middag..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:55

We kunnen ook nog het KNMI opknopen Clown. Dáár actie voeren voor de deur.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:56

Arabesk schreef:
We kunnen ook nog het KNMI opknopen Clown. Dáár actie voeren voor de deur.

Ja, omdat ze niet eerder het weeralarm hebben afgegeven Nagelbijten / Gniffelen Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:56

Chrystal-gek schreef:
Maar om de paarden bij die boer vandaan te houden, tenminste tot het onderzoek afgerond is.

Waarom? Hij gaat ze echt niet weer terugzetten in het water neem ik aan? Ik zie echt de zin niet in van deze actie!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:58

Arabesk schreef:
Quellian schreef:
De eigenaar van deze paarden is IMO zo schuldig als maar kan. Ieder weldenkend mens wéét dat dieren in september uit uiterwaarden moeten en uit weides die overstromingskans hebben.

Hij was vast niet de enige boer die elk jaar zijn dieren langer dan de uiterste houdbaarheidsdatum van de uiterwaarden buitendijks liet staan. Worden die dan ook allemaal aangepakt, of dient deze man als een soort voorbeeld voor de rest, net als vroeger de galgen aan de rand van elke haven?

Hoe schuldig hij was, zal de rechter bepalen, dat is zeker niet aan ons als bokkers.

IMO = in mijn ogen. Ik zorg er niet voor dat die man strafrechtelijk achtervolgd wordt, daar heeft hijzelf voor gezorgd.

Túúrlijk zullen er altijd boeren zijn die hun dieren te lang buiten laten staan, maar praat dat dan dit verhaal goed? Lijkt mij nogal krom gedacht.

Dus ja, van mij zou hij een voorbeeld voor de rest mogen zijn. Laat ze die mensen maar knoerdhard aanpakken!

ThePast03

Erg grappig allemaal, maar het lijkt me dat als je paarden in zo'n gebied hebt lopen dat je de weersverwachting wel wat beter in de gaten houdt.

Dit gaf het knmi in ieder geval al aan op maandag 30 oktober om 19.29:

WIND: HiRLAM OK! Alle modellen geven rond het secundair laag een sterk windveld dat de Noordzee komt afzakken. Hirlam en ook UKRM geven boven de Noordelijke Noordzee morgenavond en in de nacht naar woensdag kans op zware storm (10 Bft ). Boven onze kustdistricten neemt morgenavond de wind toe tot stormachtig 8 (met boven land mogelijk zware windstoten), rond middernacht en in de nacht naar woensdag maakt het noordelijk kustgebied kans op NW-storm (9 Bft). Woensdagoverdag neemt de wind vervolgens geleidelijk weer in kracht af.

Maar wat willen jullie nu eigenlijk horen? Dat het zo'n lieve man was en dat hij zo goed voor zijn paarden is en dat hij nu zo zielig is?

Karl66

ThePast03 schreef:
Karl66 schreef:
Hoe lang van tevoren? En hoeveel dieren moesten er weggehaald worden?

Ik wist maandagavond in ieder geval al dat er een extreem hoge waterstand zou komen in het Noorden. En als die man zijn dieren niet in veiligheid kan brengen binnen 24 uur dan heeft hij gewoon teveel dieren.

Dat is het verschil tussen een boer en een hobbyist.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:59

Arabesk schreef:
Waarom? Hij gaat ze echt niet weer terugzetten in het water neem ik aan? Ik zie echt de zin niet in van deze actie!

Misschien omdat hij zelf heeft aangegeven niet eens over ruimte te beschikken voor al zijn paarden? Clown

March

Arabesk schreef:
Chrystal-gek schreef:

Haha nee inderdaad. En zolang de zaak nog loopt zal hij wel wat zorgvuldiger met de boel omspringen (wat natuurlijk ook nadeling kan zijn, dat realiseer ik me ook.)

Arabesk

Nee ik praat niet recht wat krom is, dit voorval is ernstig en onderzoek moet ingesteld worden.

Maar als hij aangepakt wordt, moeten ook alle andere boeren die hun vee in risico gebied hebben lopen aangepakt worden. Die zijn dan nét zo fout bezig (geweest)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:00

ThePast03 schreef:
Arabesk schreef:

Misschien omdat hij zelf heeft aangegeven niet eens over ruimte te beschikken voor al zijn paarden? Clown

Waar moeten ze dan heen? Verdelen over allerlei bokkers? Niemand kan zo ff 100 paarden ruimte bieden.

Ze staan nu toch ergens? En ze hebben eten, so what's the point.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:01

ThePast03 schreef:
Arabesk schreef:

In andere berichten lees ik dat hij heeft aangegeven wel over voldoende ruimte te beschikken..

ThePast03

Karl66 schreef:
Dat is het verschil tussen een boer en een hobbyist.

En ik heb niet eens paarden. Afbeelding

050206051012

Arabesk schreef:
Nee ik praat niet recht wat krom is, dit voorval is ernstig en onderzoek moet ingesteld worden.

Maar als hij aangepakt wordt, moeten ook alle andere boeren die hun vee in risico gebied hebben lopen aangepakt worden. Die zijn dan nét zo fout bezig (geweest)

Absoluut met je eens! Maar dat geldt niet alleen in de risicogebieden, want wát valt onder een risicogebied?

Ik ben hier -nog- niet langs de uiterwaarden gereden, dus weet ook niet of het vol water staat en of er nog dieren zijn, maar daar hebben ze de Inspectiedienst voor, lijkt me.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:02

Arabesk schreef:

Ik kan hierbij niet anders dan het er volledig mee eens zijn.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 02:02

Arabesk schreef:
Chrystal-gek schreef:

Omdat hij niet voor ze kan zorgen, dat is wel gebleken...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:02

Chrystal-gek schreef:
Ach, mijn mening is niet alleen gevormd door Bokt hoor (of andere media), ook van mensen die ik persoonlijk ken en die hem persoonlijk kennen.
Lijkt mij dat als er op een gegeven moment de verhalen los komen (en niet van 1 iemand, maar van vele meer, inclusief officiele instanties) je gaat relativeren en niet meer denkt, och zielige man, wat zal hij veel verdriet hebben om zijn paarden die het niet overleeft hebben want dat is het eerste wat je denkt als zelf paardenliefhebber.

Daarbij, heb ik deze actie niet op touw gezet om op wie dan ook wraak te nemen en dat was volgens mij ook wel duidelijk genoeg.
De instanties nemen de beslissingen, maar wij mogen wel laten horen hoe wij er over denken.
Daarbij meteen om duidelijk te maken dat men de put moet dempen voordat het kalf verdronken is, in dit geval kan je kalf voor paard vervangen, o nee, herstel, tig paarden Verdrietig

Ook dat zijn weer horen van verhalen en allemaal uit dezelfde periode namelijk dat op emotionele basis die boer zwart gemaakt werd, of werden deze verhalen over deze boer al jarenlang aan jou verteld en zo ja waarom heb je toen geen aktie ondernomen?