Ruin wordt merrie...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

skessa

Re: Ruin wordt merrie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:51

Ben erg blij te horen dat het naar omstandigheden goed gaat! Knipoog

ik vind het heel knap dat je zo optimistisch blijft!!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:52

Wat goed dat het allemaal goed lijkt te gaan. Ben benieuwd naar de foto's.
Groetjes, mij

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 19:21

Esmeralda schreef:
nou een super update zullen we maar denken Bloos
hopelijk kan hij idd snel naar huis, waar je alle tijd voor hem heb. Cool
scheelt in elk geval heen en weer rijden. Clown
Beterschap voor je ventje Ach gut

Zeker ! De tijd die ik nu aan heen en weer rijden, en in file staan Boos! besteed, gaat straks allemaal extra naar hem ! Moet stiekum wel oppassen dat ik niet vergeet dat ik er nog meer in de wei heb staan...hoewel, die hebben vandaag nieuwe schoenen gekregen, dus er moeten km's gemaakt gaan worden !

MarjoEisla schreef:
heej les, echt super om te horen dat het weer beter gaat! Mag ik weer eens op ziekenbezoek komen Knipoog?

Tuurlijk !! je bent welkom hoor ! Inclusief je appels Knipoog ( spreek even namens fjal hihi)

Only schreef:
Hee Lesley..
gelukkig dat het allemaal goed is gegaan.. En wat ook belangrijk is.. Wees trots op jezelf! En ook op je mooie paardje, maar dat jij echt heb laten zien aan mensen op bokt, dat je echt super veel aan je maatje heb.. en hij aan jou. Is gewoon super om te lezen. Dat jij je paard een kans gaf, er zijn zat mensen op de wereld die denken, : ow ik laat hem maar inslapen, ik koop wel eenandere. MAar jij niet! echt heel goed, zo kun je zien wat echte liefde voor dieren is!
die foto's zijn erg schokkend om te zien, maar dat is verleden tijd. tijd voor nieuwe foto's dus! haha Knipoog
groetjes eline

Wat een lief berichtje ! Net als een hele hoop andere berichtjes hier !
Doet me echt goed om dit even te lezen, vooral omdat een hele hoop mensen me voor gek verklaren,gezien de kans die hij had, en vooral om de torenhoge kosten ......Maar weet je....Fjal is het zo ontzettend waard... En als ik hem straks weer thuis heb staan gezond en wel, en weer super fijne ritjes met hem ga maken.....dat vooruitzicht is onbetaalbaar !

skessa schreef:
Ben erg blij te horen dat het naar omstandigheden goed gaat! Knipoog

ik vind het heel knap dat je zo optimistisch blijft!!

Komt vooral door Fjal zelf........hij geeft me echt het gevoel dat ik er goed aan heb gedaan.. Als ik aan kom , hij staat overdag buiten, dus rij eerst langs de wei met de auto, herkent hij de motor als...en schiet omhoog met zijn koppie hihi. Hij is al zover gekomen, zo sterk, zo dapper...dat het eignelijk niet meer fout zou mogen gaan......En dat gaat het ook niet, let maar op Hyper!

Zojuist nog even co assistente aan de foon gehad, die even belde om me op de hoogte te houden...en de chirug gaat er van de week even naar kijken, die heeft misschien nog een plannetje als slijmvlies blijft afsterven...Verder hebben ze hem lekker gewassen ( van achter, en zijn staart en achterbenen enzo), en heeft zij ook het idee dat hij wat opgewekter is, vooral buiten. Ze zei het zo duidelijk aan hem te merken dat hij heel anders is op stal dan buiten... En daarom super dat ze daar de mogelijkheid hebben om hem buiten te houden........Morgen reis ik weer af naar hem Lachen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:31

Oh fijn om te horen dat hij wat opgevrolijkt is! Nu maar hopen dat ze het afsterven van het slijmvlies tegen kunnen gaan! Kan hij nu trouwens al weer goed plassen?

Ik vind het erg dapper en goed van je dat je hem nog een kans gegeven hebt! Jij kent je paard het beste en ik denk dat jij als beste in kunt schatten of je je paard wel of niet had moeten opereren! Veel sterkte!

tasjee_bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:46

ik heb alles even gelezen
en wat heftig zeg

maar erg mooi dat het nu zo goed gaat
zal duimen dat het ook nog goed blijft gaan,,
en dat hij snel weer thuis is Knipoog

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:51

Ik duim voor hem!
Wat ontzettend lief dat je dit allemaal voor hem doet! OK dan!
Nog veel sterkte!

thafalonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:53

hoi hoi,

Ik heb dit bij een oude pony gehad, hij was 37 jaar en heeft altijd bij een manege gelopen totdat hij een tumor aan zijn penis kreeg wilden zij hem aflaten maken.
Ik heb toen bezwaar gesproken en heb de zorg voor de pony op me genomen, en heb hem toen ook laten opereren.

Zekorten daarbij idd de penis in, ligt eraan tot hoever de tumor zit, en dan maken ze idd een verbinding naar achter.

Aangezien de pony 37 jaar was, was dat eigenlijk de enige reden voor een risico.
Maar de pony is de operatie perfect doorgekomen, en heeft daarna nog 5 mooie jaren gehad op ze oude dag op het weiland.

Helaas is de tumor wel terug gekomen na die 5 jaar, maar dat was waarschijnlijk ook vanwege zijn leeftijd, dus dat wil niet zeggen dat alle paarden het terug krijgen. Ik heb de pony dan ook met 42 jaar inlaten slapen voordat hij pijn zou gaan krijgen.

Als ik je mijn mening mag geven, gewoon doen, je paard kan er perfect mee leven en ik vind dat ik het als goed ervaren heb met mijn pony.

Veel succes ermee

groetjes Djama

P.s. Ja ik las net dat de operatie al gedaan was, nou super, ik weet zeker dat het goed komt, ik zal duimen voor je. Ik heb er nooit spijt van gehad, gaat helemaal goed komen

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 20:00

Ook heftig verhaal Djama ! Vooral omdat het al best een oud dier was. Fjal is 18, en dus nog niet op de helft hihi.

Maar bij Fjal hebben ze niets ingekort, maar in zijn geheel geamputeerd, dus terug komen kan het niet.....enkel als er nog niet zichtbare uitzaaiingen waren.

Plassen gaat trouwens prima ! Alleen plast hij heel zijn achterbenen onder, dat smeren ze in met vaseline, anders is de kans groot dat er een soort van exzeem ontstaat ( urine is bijtend).

Zie je ! Met al dat geduim van iedereen hier kan het toch bijna niet anders dan goed komen Lachen Thanks !

thafalonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:10

ìdd, en we hebben allemaal hele grote duimen, dus dan kan het ook niet anders dan goed komen hihihiihi Haha! Vingers aflikken Knipoog

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:06

Fijn om te lezen dat alles voorspoedig verloopt.
Ben stiekem benieuwd hoe het er nu uit ziet.
We blijven in ieder geval duimen hier. Knipoog

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:07

Wat super dat hij zich weer wat beter gaat voelen!
Lekker naar buiten is voor een ijslander ook veel fijner natuurlijk!
Mooi dat dat kan en dat ze dat ook doen!

We blijven inderdaad duimen voor jullie! OK dan!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:26

Only schreef:
Hee Lesley..
gelukkig dat het allemaal goed is gegaan.. En wat ook belangrijk is.. Wees trots op jezelf! En ook op je mooie paardje, maar dat jij echt heb laten zien aan mensen op bokt, dat je echt super veel aan je maatje heb.. en hij aan jou. Is gewoon super om te lezen. Dat jij je paard een kans gaf, er zijn zat mensen op de wereld die denken, : ow ik laat hem maar inslapen, ik koop wel eenandere. MAar jij niet! echt heel goed, zo kun je zien wat echte liefde voor dieren is!

Helemaal mee eens! Ja OK dan! Ik vind het geweldig wat je voor je paardje over hebt. Het doet me goed om te lezen. Echt super! OK dan!
Veel succes en sterkte en een dikke knuffel voor Fjal

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:14

haha ja onze duimen hebben hun werk gedaan. Geweldig dat je dit voor je dierbare vriend over heb. Er zullen er idd nog maar weinig zijn. Sterkte met zijn hertsel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:28

Wat een verhaal! Fijn dat nu weer zo aan opknappen is! Sterkte nog komende tijd

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:50

Ik wil jullie ook even een hart onder de riem steken.
Petje af!
Ik hoop dat alles weer goed gaat komen.

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 19:57

Even wat nieuws, en wat voor !

Uitslag van het pathalogisch onderzoek gekregen. Het bleek inderdaad om een zeer kwaadaardig tumor te gaan ( was te verwachten ). Ze hebben tijdens de operatie hebben ze ook wat lympeknopen weggehaald omdat deze vergroot waren. Ook deze zijn onderzocht....en wat bleek, deze waren vergroot door ontstekingcellen, en waren dus geen uitzaaiingen aanwezig ! Dit maakt de kans dat hij uitzaaiingen op een ander orgaan heeft/krijgt wel heel klein Lachen!!

Wat betreft het stoma, dit is nog steeds aan het afsterven en ze verwachten dat eind volgende week hier wat meer over te zeggen is.. Of er dus nog een keer geoppereerd moet worden, of niet. Dan hoop ik ook wat meer zicht te krijgen op zijn thuiskomst....Hij is het er iedergeval niet echt mee eens dat ik steeds alleen naar huis ga. Als ik het hek achter me dicht doe, is het van....Duwen tegen het hek aan..... "fiets hij gaat niet open...Uhm...joehoe, vergeet je niet iets.........?!... Mij bijvoorbeeld !! " Ach gut Clown Lovers

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:02

nou dat is super nieuws Lesley, lekker hoor, er vallen denk ik wel een hoop zorgen van je af. Nog effe afwachten wat dat stoma gaat doen. Maar voor de rest kan je denk ik wel heel blij zijn. Fijn hoor

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:04

Heej
Wat erg zeg dat het om een kwaadaardige tumor ging!! Maar goed dat alles nu verwijderd is dat is echt super! Nu er voor zorgen dat ie gewoon weer helemaal zich zelf wordt! Nog ff volhouden dan mag ie weer mee naar huis! Ik blijf voor je duimen hoor!! Nog steeds veel sterkte!!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:09

Jeetje wat een verhaal! Wel ontzettend fijn dat er wat aan gedaan kon worden. Ik wens jullie heel veel sterkte en beterschap!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:45

Super dat het zoveel beter gaat met Fjal! Ik vind het echt toppie dat je dat voor hem gedaan hebt, echt waar!
Voor jou geldt hetzelfde takeshi: je hebt je paard nog zoveel extra gelukkige (!) jaren gegeven. Echt knap. Hij is zelfs 42 jaar geworden: wauw! Wow!

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:15

hoop dat het allemaal goed komt Lachen
ik duim voor je !!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:59

gelukkig gaat het goed met hem. Ben wel erg benieuwt, net als anderen, naar de foto' van nu.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:47

Goed nieuws!! Houden zo! OK dan!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:24

wat een onwijs heftig iets zeg!
Ik kom net je topic pas tegen en ik vind het echt SUPER van je dat je hem deze kans hebt gegeven!

Ik vind het echt super goed dat je dit risico heb durven nemen, en dat het nu beter gaat met hem!.
Nu hopen op nog meer goed nieuws en dat je hem snel mee naar huis mag nemen!

Sterkte!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:08

Wat ontzettend fijn dat hij waarschijnlijk geen uitzaaiingen heeft! En nu maar hopen dat alles goed komt met het stoma. Succes!