Wat vinden jullie van mensen die te groot zijn voor hun pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HorseGurl13

Re: Wat vinden jullie van mensen die te groot zijn voor hun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 19:37

superwoman schreef:
Citaat:
ik ben het gedeeltelijk met je eens Horsegurl, maar een té kleine ruiter/amazone vind ik ook niet mooi, het plaatje moet gewoon compleet zijn.. nou snap ik ook dat dit voor veel mensen moeilijk is...

maar het paard wordt daarmee niet gehinderd in tegenstelling tot te grote ruiters. Dus dat vind ik niet erg! Het beste is een paard "kopen" naar je karakter én je lichaamsmaat Knipoog

Ovr die laatste zin: Daar ben ik het mee eens!!!! Beide lijkt me heel erg belangrijke Knipoog

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:14

Die zin ben ik het wel mee eens, maar ik denk dat je ook vooral een paard moet kopen, dat je vantevoren wel een idee hebt wat je ermee wilt.. wil je gaan springen, moet je geen dressuurpaard of een belg nemen bijv. Of wil je gewoon een knuffelpaardje erbij bijvoorbeeld.. allemaal dingen waardat je wel overna moet denken, niet alleen maar dat het diertje bij je karakter&lichaamsmaat past.

HorseGurl13

Re: Wat vinden jullie van mensen die te groot zijn voor hun pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 18:56

Ja idd daar ben ik het ckr ook mee eens Knipoog Lichaamsmaat en karakter zijn ook ckr belangrijk Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:49

als je per sé wilt rijden, en je pony je hele leven wilt houden moet je gewoon voor een grotere gaan. ik kocht op mijn 13e, (als echt klein meisje zijnde) een veulen, die een D-pony zou worden. iet slanger doorsparen, want in eerste instantie zou het een shet worden, maar dat veulen kwam te koop, enz...
hij is 1,52 meter geworden, een E-pony dus, en ik heb hem nu al bijna 8 jaar. we zijn echt een team samen, en ik blijf er mijn hele leven goed oppassen. de shet is er ook nog gekomen, al is het dan uiteraard niet om mee te rijden. dáár heb ik een bijrijder voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:34

superwoman schreef:
Citaat:
ik ben het gedeeltelijk met je eens Horsegurl, maar een té kleine ruiter/amazone vind ik ook niet mooi, het plaatje moet gewoon compleet zijn.. nou snap ik ook dat dit voor veel mensen moeilijk is...

maar het paard wordt daarmee niet gehinderd in tegenstelling tot te grote ruiters. Dus dat vind ik niet erg! Het beste is een paard "kopen" naar je karakter én je lichaamsmaat Knipoog

Hier ben ik het dus helemaal mee eens!!!!

mmmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:34

kijk eens even in dit topic :

viewtopic.php?f=10&t=613299&hilit=

dat ben ik met mijn pony.. ik word er wel wat te groot voor... maar het gaat nog net, vind ik zelf.. ik stop aan het einde van het jaar, maar... kijk maar even wat jullie er van vinden!! en laat maar een berichtje achter! Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:37

Dta kan inderdaad nog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:38

Dat staat alleen verkeerd hier. Er is een centraal topic voor.
Maar idd het kan nog.

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 17:28

Ja ik vind het ook nog wel kunnen Knipoog Het bederft het plaatje (nog?) niet tenminste Knipoog Haha!

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:39

Mijn eerste reactie: Waarom stopt zij al met rijden daarop? Je bent ietwat te groot misschien, maar ik vind het echt nog prima kunnen!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:47

AnnaBabs schreef:
Mijn eerste reactie: Waarom stopt zij al met rijden daarop? Je bent ietwat te groot misschien, maar ik vind het echt nog prima kunnen!

Hola verkeerde account...

mmmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:07

haha, het bederft het plaatje nog niet nee, maar over een half jaar ben ik weer groter... en dan ga ik niet nog de startkaart verlengen.. dan ga ik met mijn volgende starten!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:19

@ marieke, kan inderdaad nog prima. maar aangezien je wedstrijden rijdt kan ik me voorstellen dat je verder gaat op een grotere. maar van hinder is er in dit geval geen sprake!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:15

Ik vind het erg netjes als je gaat voor de wedstrijden om daar als goede combinatie te rijden. Soms zie je mensen rijden dat er gewoon slordig uitziet. Op een wedstrijd vind ik dat jammer.

mmmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:48

superwoman: precies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:15

Ik vind dat, voor de wedstrijd iig, je paard of pony ook goed moet passen bij je postuur en je lengte... Een heel slank meisje op een dik of breed paard vind ik niet ze erg mooi, ook al kan het in het dagelijks leven prima.... net als een stevige man of vrouw op een heel slank Arabiertje... moet wel toegeven dat ik door dit topic wel iets genuanceerder ben denken over het verschil in hoogte...
Maar zeker voor een wedstrijd moet je goed nadenken over het 'plaatje'...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:45

Yamcha schreef:
Ik vind dat, voor de wedstrijd iig, je paard of pony ook goed moet passen bij je postuur en je lengte... Een heel slank meisje op een dik of breed paard vind ik niet ze erg mooi, ook al kan het in het dagelijks leven prima.... net als een stevige man of vrouw op een heel slank Arabiertje... moet wel toegeven dat ik door dit topic wel iets genuanceerder ben denken over het verschil in hoogte...
Maar zeker voor een wedstrijd moet je goed nadenken over het 'plaatje'...

vind ik ook! het moet een geheel zijn, de ruiter en het paard moeten bij elkaar passen. zo zit er iemand op Bokt die tot voor kort wedstrijdjes reed met een shet, en zij was veel te lang, en te zwaar. gelukkig heeft ze dat onder ogen gezien, dankzij ons 'shet comité', maar het was gewoon geen gezicht! nu vind ik het plaatje minder belangrijk voor bijv. recreatief rijden, maar op wedstrijden moet het wel kloppen!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:48

En ik ben het weer met merrieveulen eens!! Clown

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:15

Toch klopt het plaatje tussen mij en mijn pony niet maar vinden mensen ons wel een leuke combinatie?

Ik ben iets aan de lange kant voor mijn pony, voor het plaatje tenminste hinder haar totaal niet.
Te zwaar ben ik ook niet maar voor het mooie plaatje zou ik eigenlijk 5 - 10 cm kleiner moeten zijn en 5 kilotjes lichter.

Die 5 kilotjes lichter werk ik aan, zowel voor het plaatje als voor mezelf.
Zie foto's profiel, onderaan.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:21

Combinatie wil in mijn ogen meer iets zeggen over de band en de samenwerking, hoe dat gaat. Dat jullie dus leuk bij elkaar passen. Dan kun je nog wel te groot zijn...

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:24

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel combinatie als leuk bij elkaar staan qua plaatje.
Ze vinden het niet misstaan ondanks dat het nog nét past.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:26

spoekie schreef:
Combinatie wil in mijn ogen meer iets zeggen over de band en de samenwerking, hoe dat gaat. Dat jullie dus leuk bij elkaar passen. Dan kun je nog wel te groot zijn...

hartstikke waar!!! ik vind de band ook het allerbelangrijkst! (heb je mijn topic over Flicka en max gezien? goed voorbeeld!!)
maar ik had het nu enkel even over het uiterlijk, en niet de uitstraling, hoewel die ook zeker te maken heeft met het uiterlijk, maar dus even los daarvan.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:31

Chocotof schreef:
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel combinatie als leuk bij elkaar staan qua plaatje.
Ze vinden het niet misstaan ondanks dat het nog nét past.

Dat kan ook... Dan vinden ze het gewoon niet storend om te zien, ondanks dat je ietwat groot bent.
Maar nou ja, ikzelf vind de combinatie dus wel de band e.d. Er zijn zeg maar mensen die mij en mijn vzshet een leuke combinatie vinden, maar ik rijd dus niet op haar, maar zij vertrouwt mij en ik haar. We hebben gewoon een enorme hechte en sterke band, en daarom zou ik haar nooit inruilen voor een pony waar ik wél op zou kunnen rijden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:21

Citaat:
vind ik ook! het moet een geheel zijn, de ruiter en het paard moeten bij elkaar passen. zo zit er iemand op Bokt die tot voor kort wedstrijdjes reed met een shet, en zij was veel te lang, en te zwaar. gelukkig heeft ze dat onder ogen gezien, dankzij ons 'shet comité', maar het was gewoon geen gezicht! nu vind ik het plaatje minder belangrijk voor bijv. recreatief rijden, maar op wedstrijden moet het wel kloppen

Met de wedstrijden vraag je ook meer van je paard. Wanneer je niet goed past op je paard heb je toch een bepaalde handicap. Ik vind het niet eerlijk tegenover het paard om meer te vragen wanneer je 'm in de weg zit. Wannneer je te klein bent voor het plaatje is de handicap alleen voor jezelf.

Ik vind soms dat mensen teveel vragen van hun paard, ook wanneer het paard er lichamelijk niet op is gebouwd.Dan moet je verrekte goed oppassen dat je paard het ook nog echt leuk vind.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:26

superwoman schreef:
Citaat:
vind ik ook! het moet een geheel zijn, de ruiter en het paard moeten bij elkaar passen. zo zit er iemand op Bokt die tot voor kort wedstrijdjes reed met een shet, en zij was veel te lang, en te zwaar. gelukkig heeft ze dat onder ogen gezien, dankzij ons 'shet comité', maar het was gewoon geen gezicht! nu vind ik het plaatje minder belangrijk voor bijv. recreatief rijden, maar op wedstrijden moet het wel kloppen

Met de wedstrijden vraag je ook meer van je paard. Wanneer je niet goed past op je paard heb je toch een bepaalde handicap. Ik vind het niet eerlijk tegenover het paard om meer te vragen wanneer je 'm in de weg zit. Wannneer je te klein bent voor het plaatje is de handicap alleen voor jezelf.

Ik vind soms dat mensen teveel vragen van hun paard, ook wanneer het paard er lichamelijk niet op is gebouwd.Dan moet je verrekte goed oppassen dat je paard het ook nog echt leuk vind.

inderdaad. de dochter van de stalhouder hier is haar hengst aan het inrijden, een kruising arabier, van 1,40 ofzo, en echt nog heel rank, als je zou zeggen dat hij twee is geloof je het ook, en hij is ook nog eens mager. je kan alle ribben zien, en de bespiering die hij heeft steekt helemaal uit. zij is aan de grote kant, maar rijdt met te korte beugels, waardoor ze zelf slecht zit en met haar hakken prikt. op zich zou ze er pima mee kunnen rijden als hij al doorgetraind was, maar zoals het er nu voor staat vind ik dat ze er niet op zou moeten rijden, vooral omdat hij zo mager is. ze doen er wel moeite voor om hem dikker te krijgen, maar doordeweeks rijdt ze soms weinig, en in het weekend soms ineens twee keer per dag. het paardje doet echt zijn best, en is gek met zijn baasje, maar ik vind het toch niet helemaal juist. zijn zien het zo, dat een paard in januari drie wordt, ook al is hij in mei geboren. en dat is nogal een verschil. als dit mijn paardje was geweest had ik hem nog lekker een jaar laten staan, maar goed. ik heb zelf nu een haf in training, en mijn zusje rijdt daarop. die is moddervet, en toen we begonnen was de 50 kilo van mijn zusje teveel voor erbij, terwijl het hier gaat om een grote haf, van een niet luxe type. het gaat steeds beter, maar we merken dat ze nog niet klaar is voor echt werk, dus we houden het rustig aan, vooral met de galop, want dat kan ze nog nauwelijks, haar achterhand kan dat nog niet aan. best zielig, dus moet er rekening mee gehouden worden.

ik snap wat je bedoelt in ieder geval...