Wie is er tegen "natuurlijk bekappen en Naturals"?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:39

Anoniem

Re: Wie is er tegen "natuurlijk bekappen en Naturals&am

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:41

Juco schreef:
Nee, sorry, snap ik. Maar in mijn omgeving zijn alleen mensen die zo doorgeslagen zijn naar NB, die staan niet open voor vragen of discussies. Tenzij je je bekeerd.

Doorgeslagen (klinkt erg negatief) of overtuigd zijn?

Ik kan me wel voorstellen dat mensen die eenmaal overtuigd zijn van blootvoets en geen heil meer zien in ijzers, dat ze geen discussies meer willen. Ik heb er eerlijk gezegd ook niet altijd zin in en wellicht kom ik ook nog op een punt dat ik niet meer mee-discussieer over dit soort zaken.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:44

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:44

KiWiKo schreef:
dan heb jij je niet genoeg verdiept in de materie.

Woon eens een lezing bij van Van Nassau, doe ik ook regelmatig en dan weet je dat een hoef gewoon uitzet met ijzers onder

Ook kan je dat zien aan ijzers die eronder uit gehaald zijn
.

dat klopt inderdaad want dan zie je een soort slijtage op t ijzer daar waar de hoef heeft gewrikt ( weet even niet hoe je t anders moet zeggen) maar het lijkt mij toch logisch dat de beweging van t hoefmechanisme in ieder geval beperkt word. Zonder ijzer meer bewegingsvrijheid en dat is dus ook wat Bart ( smid) mij verteld heeft toen hij de ijzers onder mijn paard er af heeft gehaald.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:47

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:48

Kiwiko, thanks, ik was al op zoek naar die site.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:50

Bedankt voor de link van het dierenhospitaal, KiWiKo. Inderdaad interessant!
Die van Hoofcare kende ik al en staat ook veel interessante materie op.

Maar vertel mij nou eens hoe het hoefmechanisme - volledig! - kan plaatsvinden terwijl er een ijzer onder zit, dat vastzit met nagels.
Àls de hoef wèl uitzet, dan gaan de nagels toch mee?!
Als dat niet zo is (de nagels fixeren 'goed'), dan kàn de hoef toch niet uitzetten?

Het lijkt mij zó logisch.
En ja, dat kun je aan de ijzers zien. Ik heb heel wat ijzers van verschillende paarden bekeken (tis echt een interessant item voor mij , en je kunt zien dat er aan de achterkant inderdaad wat mechanisme heeft plaatsgevonden, maar nièt helemaal rondom. En nogmaals, als dat wèl zo zou zijn, dan wrikken de nagels dus mee in de hoef.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:52

wellicht heeft daar hoofcare een antwoord op

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:57

Als je hoofcare goed leest, vind je daar het antwoord. Als je het mij vraagt, het enige juiste antwoord.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:05

Goh Fronton, om 10.48 uur lees jij de link en nu - 10 minuten later - heb jij al gelezen dat er prima hoefmechanisme plaatsvindt met ijzers?

Doe me dan effe de directe link daarnaartoe.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:08

Wie weet kende Fronton de site al

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:12

Cer, je zou het bijna denken. Je zou ook bijna denken dat het hoefmechanisme niks nieuws was voor mij .

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:15

Nou ja, 'men' gaat er wel een beetje vanuit dat anderen eigenlijk niks weten natuurlijk Of zich er iig niet in verdiepen.... schandalig ook :/

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:19

Fronton schreef:
Cer, je zou het bijna denken. Je zou ook bijna denken dat het hoefmechanisme niks nieuws was voor mij .

Oh?

Fronton schreef:
Kiwiko, thanks, ik was al op zoek naar die site.

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:20

Ja, dat gevoel kreeg ik ook een beetje.
Maar goed, ik kan bijvoorbeeld zonder omhaal exact vertellen hoe dik de wand van de hoef van mijn paard is. Dat is dan natuurlijk het niet doorbloedde gedeelte... MIjn hoefsmid en ik hebben veel overleg over zijn voeten, het beslag en hoe hij op zijn voeten staat en loopt. Geen natuurlijk bekappen, dan kan ik hem binnen een maand af laten schieten, gegarandeerd.

Jovarna, omdat ik de site kende, maar niet op de url kon komen .

Anoniem

Re: Wie is er tegen "natuurlijk bekappen en Naturals&qu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:29

Ladies, help me dan even zoeken.
Het enige wat ik op Hoofcare heb gevonden over het mechanisme mèt ijzer, is een kleine animatie van dat de achterkant van de hoef inderdaad wat ruimte heeft om uit te zetten.
Deze staat op deze pagina:

http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/fra ... 0index.htm

Maar dit wist ik dus al en is dus ook wat ik telkens aangeef.

Maar goed, ik sta open voor 'bewijzen' dat inderdaad de hele hoef kan uitzetten met een ijzer, zonder dat hierbij de nagels in de hoef zitten te wrikken, dus wie weet waar ik daar meer over kan vinden??

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:32

Ik denk Jovarna dat dit komt omdat de voorkant van de hoef misschien helemaal niet uitzet??? Er zitten geen weke delen in de voorkant van de hoef

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:35

ja, Kiwiko heeft het verklapt. Jovarna, je schijnt te denken dat de hoef rondom evenveel uitzet, maar dat is dus niet waar.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:41

KiWiKo schreef:
Ik denk Jovarna dat dit komt omdat de voorkant van de hoef misschien helemaal niet uitzet??? Er zitten geen weke delen in de voorkant van de hoef

En de zijkanten???????

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:44

de zijkanten zetten gewoon uit kijk maar eens op de site van Hoofcare

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:46

Dat is de achterkant.
En dus daar waar geen nagels zitten.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:47

vanaf de derde nagel......... bladibladibla Lees het nou gewoon even

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:49

ja, gewoon even aandachtig lezen, verdiep je er eens in.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:54

Jovarna schreef:
Juco schreef:Nee, sorry, snap ik. Maar in mijn omgeving zijn alleen mensen die zo doorgeslagen zijn naar NB, die staan niet open voor vragen of discussies. Tenzij je je bekeerd.Doorgeslagen (klinkt erg negatief) of overtuigd zijn? Ik kan me wel voorstellen dat mensen die eenmaal overtuigd zijn van blootvoets en geen heil meer zien in ijzers, dat ze geen discussies meer willen. Ik heb er eerlijk gezegd ook niet altijd zin in en wellicht kom ik ook nog op een punt dat ik niet meer mee-discussieer over dit soort zaken.

Ik bedoel het ook negatief. Als ik steeds wordt aangesproken omdat ik mijn paarden gruwelijk mishandel met bit, ijzers, dekens enz..
Dan vind ik dat ik dat best mag tegenspreken. Daar krijg ik alleen de kans niet toe. Ik mag alleen luisteren en niet praten. Het zijn juist deze mensen die dit alles in een negatief daglicht stellen. Ze worden op stal soms al een sekte genoemd.. (als grapje, niet serieus)

Maar ik heb het nu over de "harde kern" in mijn omgeving. Ik ken ook iemand die gewoon respecteerd wat mijn keuzes zijn en pas hebben wij ook een heel leuk gesprek gehad waarom je kiest voor bepaalde dingen.

Maar nogmaals mijn vraag: Wat doen NBers met hoefproblemen en leren ze deze en ziektes te onderkennen?????

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:01

Juco, eens. Dat in negatief daglicht stellen van een normale gang van zaken, heeft alleen ten doel om de eigen bedoelingen en benaderingen beter te laten lijken. Maar goed, iets anders de grond in boren maakt de eigen argumenten niet overtuigender, lijkt mij.