Hebben jullie de naam van je paard zelf kunnen verzinnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

essmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:51

mijn eerste av daarvan heb ik de naam mee bedacht (ze was nog een veulen) Ess Mira ,wat zoveel als prinses betekend en uitstekend bij haar past. Haar volle broer daar heb ik ook mee zitten denken maar is uiteindelijk iets heel anders geworden nl Ess Arrogan en mijn laatste av had zijn naam al nl Ess Oterro

StippTwingo

Re: Hebben jullie de naam van je paard zelf kunnen verzinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 01:07

over het algemeen hebben de paarden die ik heb gekocht (3) echt gewoon geen leuke namen.
mijn eerste paard heette Bjorn(fjord) lekker onorgineel dus. Mijn vader en ik hebben hem Babba genoemd(betekend vriend).
mijn tweede paard heette Vernon (echt gewoon zielig). Wij hebben hem de naam Loka gegeven(betekend wereld/plek of crazy).
Ik heb een paar maanden geleden nog een pony gekocht en zij heeft wel haar naam gehouden, namelijk Senna.

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 01:07

Ik heb altijd zelf de paarden namen gegeven ook als ze gekocht werden

stamboeknaam gigi werd toen salt 'n peppa ( naar de kleur vernoemd)
stamboeknaam naomi werd no nonsense!
zelf gefokt so what!
zelf gefokt was eerst Urbano ( truttennaam) heb daarna zijn troetelnaam als wedstrijdnaam gebruikt naam werd Ukkepuk( was 1.88 hoog!!)
Nu de twee pony's van mijn dochter heten eigenlijk marietje en sietske nu heten ze Florentine en Jillz.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 01:11

Nee, Caspian heette al zo toen hij bij mij kwam, maar ik vind het een mooie naam :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:56

Twee van de drie heb ik zelf verzonnen. Amber kreeg ik als 10 jarige, toen las ik de boeken van Jody en haar super paard heette Amber. Grietje had haar naam al en toen ik een hengstje kocht, moest dat Hans worden uiteraard.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:00

Suzie heette al zo, Venture is bij ons ventje geworden, Fanny heet ook in haar paspoort zo en Roos heb ik al Roos gekocht maar ze heeft meerdere namen gehad hiervoor.
Het veulen van suzie hebben wij Diablo genoemd maar de nieuwe eigenaren wilde graag Yaro. Op zn paspoort staat Yaro Diablo + stalnaam en nu hebben we een veulen van Fanny wat nog geen naam heeft maar dat wordt waarschijnlijk Flynn+ stalnaam!

Persoonlijk vind ik het een beetje raar om de naam van je paard te veranderen. De naam heeft hij bij geboorte gekregen net zoals wij zelf. Waarom zou je dat veranderen?

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:03

Mijn pony had zijn naam al. Zijn stalnaam is Gambler, wat eigenlijk ook heel goed bij hem past. Zijn stamboek naam is Oosting Gabber. Omdat iedereen hem eigenlijk alleen als Gambler kent, vind ik zijn (persoonlijk) minder leuke stamboek naam helemaal niet erg. En als ik boos op hem ben heb ik altijd een hele mond vol om op hem te schelden :D

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:05

mijn paard heet erna. }:0
dat vind ik echt stom. :')

maar ik reed haar al twee jaar voor ik haar kocht.
om je paard dan nog een andere naam te geven.

mijn volgende paard (een veulen die ik ooit nog koop) die geef ik zelf een naam,
ongeacht wat, iig geen mensennaam

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:08

Wij hebben ook zelf de naam verzonnen; Abeltje.. ( Zelf gefokt.. Ik was er toen der tijd niet blij mee, maar het pas zó bij hem! :) )

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:12

Ja ik heb de naam zelf kunnen bedenken. Was wel een heel gedoe voordat je wat leuks gevonden hebt. Grappig is dat een paar jaar later iemand die naam zo leuk vond en zijn paard ook zo genoemd heeft.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:18

Voor mijn pony heb ik de naam niet kunnen verzinnen, ze was eerst manege pony en die naam was ik gewoon gewend en heb ik aangehouden.

Mijn paard kwam naamloos, zijn papieren moesten nog volgen, dus die had ik wel een eigen naam gegeven. Wist al heel snel hoe ik hem wilde noemen :)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:44

beide heb ik zelf verzonnen, mn shetruin heet officieel rocky van het vossenland, ik heb hem omgedoopt tot Minime uit de film austin powers, hij leek echt op mn half eigen pony die ik heb moeten verkopen na mn ongeluk, vandaar Minime hihi

Mn shetmerrie die ik pas vijf weekjes heb heet officieel Chayenne, had moeite met het uitspreken van die naam. Ze maakt me altijd aan het lachen en is bont, ze deed me aan een clown denken dus heb haar omgedoopt tot Mamaloe

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:49

nja, ik vond marcel geen leuke naam. Ik haat standaard namen.
Dus heb ik het maar veranderd in Mundo. (Spreek uit als Moendo)
Betekent wereld in het Spaans :D
Vond het namelijk gepast omdat hij bont is, en natuurlijk dé liefste en geweldigste pony van de wereld is <3

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:51

ik heb zelf 1 naam veranderd. dat was bij mijn eerste pony, die heete boris :=
dat is Hephaistos (god van de smederij) geworden. maar op Stal Happy :)

de pony die daarna kwam heete Express, vond ik zelf erg leuk en de pony was 8, dan verander je dat ook niet meer zo snel. deze heet bij de nieuwe eigenaar door een fout van de KNHS nu Exprezz.

Daarna kwam Spirit. die heet nog steeds zo maar word spritskoek of spir genoemd. is gewoon zo gegroeid. op wedstrijd heet hij King tasso. dat is zijn stamboeknaam.

ik heb nog een tijdje een merrie gereden die heette Abayomi, voor de meeste te moeilijk dus dat werd Abricoos, gewoon Koos of terror :D

en dan hebben we nog Roy. die heet gewoon Roy maar word ook vaak Toyboy genoemd :D

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:10

Ze heette al zo, dus niet. De naam van mijn vorige paard (Snowflake) heb ik zelf verzonnen ;)

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:14

Mijn paardje heet op stamboom Eling E, maar heb hem Eros genoemd, betekend god van de liefde. :) Toen ik hem kocht was ie 6mnd en had ie nog geen naam..

Andere 2 gewoon eigen namen :)

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 00:35

Nee, helaas die van mij heet Macaroni ..

natascha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 13:20

nee, niet van ze allemaal maat wel van 2!
Grietsje heb ik voor mijn verzorgsveulen verzonnen
en Wodanter fan de Sûd-himmerik hoeve voor mijn eigen veulen. *\o/*

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:49

de eigenaar zei eerst dat die dorus heette
in het paspoort stond philip hahaha
maar ik heb hem marley genoemd! veel leuker en hij heeft enorme dikke zwarte manen
dus moesten mijn vriendin en ik aan bob marley denken haha!

dolllepeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:39

nou 3 van mijn paarden niet en 1 wel
Robijn van de kranekamp
grand cherochee
LIH littele shunshine coming tru

en deze wel Quikly,s Diamond

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:47

_Roxanne schreef:
Toen we mijn pony kochten heette hij nog; Ombos Yamma Yamma Man :D We hebben hem toen maar snel omgedoopt tot Bounty (ook bij KNHS enzo) (later kwamen we erachter dat de vorige eigenaar hem Yamma-man noemde :r )

Nee hoor Yamma noemde ze hem!
En die eigenares was ook de fokster (eigenaresse van de moeder van Yamma)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:03

ja, van mijn veulen heb ik het zelf bedacht! moest met de G en heb hem Gentleman genoemd :)

Moeder heet op papier Cofarose - C, die noemen we roos of rosie

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:09

Op papier heet onze nieuwe aanwinst Emanuel. Toen we na een lange zoektocht bij dit paard kwamen vroeg ik aan mijn dochter; is dit niet wat! Waarop ze zei; echt wel!! Nu heet hij dus Echt Wel.

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:14

Die van mij heette al Ero, vond ik wel een leuke, korte naam dus heb ik zo gehouden.
Mijn vorige pony heette op papier Princess van de Karbrug, maar noemde ik eigenlijk altijd Prin of Prinny.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:17

Ik heb mij onlangs een jaarling gekocht :) Toen ik ze ging ophalen was ze 1jaar en 4 maand.
Op haar papier noemt ze Midnight, maar dit vond ik een beetje te stereotyp en onorigieel... Ik heb haar dus maar omgetoverd tot "Legend of Zelda", kortweg Zelda ^^
Ze luistert geweldig goed naar haar naam én naar haar bijnaam (smurf), plus, ik denk dat de naam best goed gaat klinken op wedstrijd later :D