vervolg " god o god wat een gedoe"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 07:51

ik ben al lang ingeschreven op dit topic, maar heb steeds mijn mond weten te houden. Gewoon, omdat ik mijn mening niet zo mooi kon verwoorden als Heike.
dus Heike, amen!

natasja50

Re: vervolg " god o god wat een gedoe"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 08:14

We hebben idd maar één kant van het verhaal gehoord en zowel voor de voorstanders als de "tegenstanders" is het allemaal maar gissen of dit de waarheid is. Wel vind ik dat als de eigenaar opeens op komt dagen en het allemaal overneemt dit toch niet goed heeft aangepakt. Een beetje inleven in de gevoelens van de verzorgster is er helemaal niet bijgeweest. Nee ze heeft die gevoelens diep en diep gekwetst. Als de eigenaar het allemaal met de beste bedoelingen deed dan heeft ze een duidelijk communicatie probleem.
Maar ik vind dat zolang ik maar één kant van het verhaal ken ik op die kant van het verhaal ga reageren en dan is het voor de TS om uit te maken of ze deze steun "verdiend" heeft.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 08:17

Maar toch heike, ook jij gaat uit van aannames!

Je gaat uit van je eigen situatie, maar ik begrijp dat TS al jaren dit paard volledig als eigen beschouwd en dat de eigenaar dit al jaren best vindt. Zolang zij maar geen omkijken heeft naar het paard is het wel best zo.

En dan vind ik het niet vreemd dat TS zich heel vervelend voelt als "opeens" alle touwtjes uit haar handen worden getrokken.

Maar goed, dat is mijn idee. Ook een aanname. En als "eigenaar" niet reageert( haar goed recht, aan die discussie doe ik echt niet mee) dan blijft het gissen.

En mocht "vraag" de eigenaar zijn dan is het het beste als ze idd niet (meer) reageert, met zo'n bijdrage zet je jezelf voor schut.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 08:21

Klopt ga ik uit van mijn aannames. Dat is nu eenmaal menselijk.

Maar ik heb ook gezegd onderaan. Dat ik niet kan zeggen wie gelijk heeft.

Citaat:
Ik weet niet wat er gebeurt is. En ik kan dus niet zeggen dat jij gelijk hebt of dat zij gelijk heeft. Er is duidelijk een meningsverschil. Dat op een internetforum heel eenzijdig opgeschreven is. En waar meteen een heleboel bokkers een mening hebben gevormd en iemand beoordeeld en veroordeeld hebben zonder zelfs maar haar kant te horen.

mela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:13

Wil ten eerste ff zeggen dat ik heel blij ben hoe sommige van jullie denken met name vikki, ThePast03, heiki, en als ik sommige ben vergeten sorry.

Ik zal kort uitleggen wie ik ben. ik ben de medeverzorgster van tamara. Sinds kort doe ik dit dan alleen omdat niemandweet het niet meer doet. Het gaat super goed met Tamara, ze kan weer normaal lopen en over een paar maanden gaan we weer rustig met haar bezig, eerst longeren stap opbouwen naar draf als het goed gaat naar galop.Zo niet terug weer naar stap ect ect. Ik heb deze topic nu ff globaal gelezen maar vindt dat deze topic wel een hele nare wending krijgt. Sommige beschuldigen de eigenaresse zo erg dat ik denk dammm jullie kennen deze persoon niet eens. Als de eigenaresse zo erg is zoals jullie denken waarom is ze dan bij Tamara steeds en waarom betaalt ze dan alles dan had ze het Tamara net zo goed aan niemandweet kunnen geven. Ook staat in deze topic dat ik moet bellen wanneer ik naar Tamara toe ga, misschien heb ik het verkeerd verwoord naar niemandweet, Maar ik hoef geen toestemming te vragen aangezien de eigenaresse interesse heeft gaat ze mee met mij om te zien hoe het gaat, omdat Tamara anders reageert op mij (in de positieve zin). Ik ben er ook regelmatig alleen als dat zo uitkomt en hoef echt niet eerst te bellen. De eigenaresse vertrouwt mij zoals ze ook niemandweet ook vertrouwde. Ook staat in dit topic dat niemandweet misschien bedreigd is dat Tamara naar de slacht zou gaan. Dit is onzin een goed paard doe je niet naar de slacht en als je het naar de slacht gaat brengen ga je er niet eerst geld aan spenderen. Er is dan ook geen sprake van dat ze naar de slacht gaat. Hoe vikki het verwoordde als ik het goed heb dat de ts het anders beleeft. Dit is ook zo want ik heb het ook anders beleefd. En waarom moet de eigenaresse haar verhaal doen? De meeste hebben zich toch al vast genageld op ts want die heeft gelijk, Kijk eens wat jullie allemaal hebben getypt naar de eigenaresse toe, Tamara naar de slacht de eigenaresse spoort niet ect ect. Omdat het verhaal van de ts de waarheid is in jullie ogen he want het is zo droevig en omdat het droevig is, is het meteen de waarheid. Tuurlijk is het droevig dat het zover hebt moeten komen maar het droevige is dat jullie meteen ze cru denken over de eigenaresse. En dan wil ik ook ff terug komen op een topic van de ts van een poos terug,” een medeberijder waar moet ik beginnen of zoiets dergelijks” zij wou meer vrije tijd maar zij wou ook geen afstand doen van Tamara ze had keuze uit 2( in overleg met de eigenaresse dus niet alleen beslissen) maar ze koos voor mij dus ze wist waar ze aan begon. Ook over dat Tamara een veulen heeft gedragen Tamara heeft nooit een veulen gehad. Tamara haar moeder is al met moeite zwanger geraakt, Tamara is alleen gedekt geweest meerder keren maar dit is nooit geslaagd. Toen was tamara tussen de 15e en 17e levensjaar en verzorgde niemandweet haar nog niet eens. Dus dit klopt ook al niet. Er zitten veel “eigen/droom” verhalen in het hoofd van ts. En als sommige van jullie niet zo fel hadden gereageerd had je wel het verhaal misschien kunnen volgen. Ook staat er in deze topic dat ze langs tamara haar stal moet. Dit hoeft echter niet, deze ligt niet op de route want zo kan je niet naar het bos want dan moet je eerst echter over water en de stal van Tamara is een doodlopende weg. Omdat de ts altijd met vol overgave bezig is geweest met Tamara, is er alleen gezegd toendertijd tegen mij door de eigenaresse, het is meer ts paard dan dat het van mij is, omdat zij er veel meer mee bezig is. En dat de eigenaresse opzeker hoogte lichamelijk beperkt is, is dat is alles. En daar kan je natuurlijk uit opmaken wat je wilt. Maar als de eigenaresse echt Tamara kwijt wou had ze dit toch meteen gedaan. Er zijn nooit papieren van Tamara aan niemandweet gegeven en ook het verhaal van de dierenarts en hoefsmid over alleen mogen beslissen klopt niet. Die mensen gaan toch niet zomaar rekeningen betalen waar ze niets over weten. Maar als je steeds in de clinch bent met de eigenaresse omdat jij a zegt en deze b, Ook vond je het onverantwoord dat ik met Tamara buiten ging rijden omdat ze haar kure heeft terwijl ik keurig met cape, zadel en alles en nog wat buiten rij en dat je zelf zonder cape en zadel af en toe naar buiten gaat dit vind ik persoonlijk zeer onverantwoord want dan heb je nog minder macht en als ik val heb ik nog bescherming aan mijn hoofd ook heb je toen dat ik voor de eerste keer buiten ging met Tamara richting stal laten draven en vervolgens moest ik rustig gaan galoperen terwijl je me daar voor al in heb geseind dat ze dan er vandoor kan gaan dit deed ze inderdaad maar ik bleef erop. Als ik alleen ben met Tamara is ze een zeer rustig lief paardje en komt ze vanuit haar zelf naar mij toe ect en heb ik geen problemen met buiten rijden ze probeeerd er ook niet om er van door te gaan maar als wij samen waren kwam ze niet naar mij toe en elke keer lag ze te poedersuiker wat ik dacht jezus Tamara laat nu ff zin hoe je normaal ook met me bent. Ik heb meer het idee toen gekregen dat ik niet buiten mocht rijden dat je liever achteraf toch alleen was geweest om Tamara te verzorgen. Ik wou Tamara nooit van je afpakken heb er zelfs geen tijd voor om haar continu te doen heb zelf een heel huishouden en een kindje wat ik ook moet verzorgen alleen. Vervolgens na deze kreupelheid bijna alle spullen weghaalt omdat je boos bent, inclusief halsters die wel gebruikt worden ook al is het beestje kreupel, sta je ook raar te kijken of zie ik dit verkeerd? Want ze ging alles schoonmaken, hoofdstel sporen laarzen oke, maar halster, die je nodig heb. Had dan afgewacht na je gesprek die afgesproken was in het weekend. Je schreef op het forum al dat je spullen weg ging halen maar in het logboek gaf je er een draai aan dat je schoon ging maken. Overigens wilde je zelf pas na een week een gesprek om vervolgens nooit geen telefoon meer te beantwoorden. Met andere woorden je ging gewoon elk gesprek en poging om het weer goed te krijgen uit de weg. In plaats daarvan ben je op het forum heel zielig gaan doen en heb je aardig de waarheid verdraaid. Sorry ts maar door jouw verhaal hier te plaatsen heb je je medebokkers erg geraakt en sommige zijn erg fel, heb altijd naar je geluisterd maar ik vind dat deze topic nu te ver gaat ondanks dat je veel verdriet heb hoef je de eigenaresse niet zo ver in de grond te stampen. Dat heeft ze ook niet bij jou gedaan naar vreemden toe dit is niet reeel. En de eigenaresse hoeft zich niet te schamen, enkele van jullie misschien wel omdat jullie meteen zo reageerden. Tot slot jij hebt zelf de beslissing genomen om weg te gaan (wat echt niet had gehoeven want met deze eigenaresse valt goed te praten want anders had je het niet ruim drie jaar volgehouden) en is er nu geen omkeer meer mogelijk. Misschien heb je daar nu spijt van en reageer je daarom nu zo. Van de eigenaresse weet ik dat ze altijd blij met jou is geweest en vond dat er vanaf het begin een klik tussen jou en Tamara was. Ze heeft je dit ook vaak gezegd,je gewaardeerd en kwam op je verjaardagen Je kreeg van haar alle ruimte. Ze toonde wel degelijk interesse in het welzijn van Tamara. Alleen rijdt ze niet meer op haar. Haar man voert iedere morgen Tamara, de bok, kat en de kippen. Kwakt echt niet het eten erin en is weer weg. Het is logisch dat je zelf even de dagelijkse mest ruimt als je gereden hebt, maar hij mest de hele stal op zaterdag uit en doet alle omliggende klussen. Vanaf het voorjaar 05 voerde jij s’avond af( gaf je zelf aan te willen doen) omdat je altijd in de middag bij tamara was. Dus al deze jaren heb je het echt niet alleen gedaan. Nogmaals , ik vindt dat je nu te ver bent gegaan en daarom heb ik nu gereageerd en inderdaad heb leuk met je kunnen lachen soms dat ga ik zeker niet ontkennen.

Groetjes Chantal

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:29

Om te beginnen moet ik zeggen dat ik erg blij dat het weer beter gaat met Tamara, en dat we het verhaal ook eens van een andere kant horen. Helaas nog steeds niet van de eigenaar, en dat vind ik ergens toch wel jammer.

Je kunt de TS er nu wel van beschuldigen dat ze dingen overdrijft, maar ze zal het hier net zo opgeschreven hebben zoals zij het voelt. En als je denkt in je gelijk te staan, zou je je dan niet ook aangevallen voelen als men in jou ogen je gaat stalken, en je beschuldigd van diefstal?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:30

Hoera welles-nietes.
Als ik het nu nog begrijp is deze situatie dus ontstaan vrijwel direct nadat jij medeberijder/verzorster bent geworden?
Citaat:
Maar ik hoef geen toestemming te vragen aangezien de eigenaresse interesse heeft gaat ze mee met mij om te zien hoe het gaat, omdat Tamara anders reageert op mij (in de positieve zin).

Dit is heel erg vriendelijk, geef nog maar een schop na....

Dat van die spullen staat heel eerlijk en open beschreven in dit topic, ook de reactie van de eigenaresse hierop( zoals TS dat heeft beleeft, niet zoals de eigenaar aan jou heeft beschreven), dat had je zelf kunnen lezen en je verder op de vlakte houden. Dat ging/gaat jou niks aan.

Citaat:
Er zijn nooit papieren van Tamara aan niemandweet gegeven en ook het verhaal van de dierenarts en hoefsmid over alleen mogen beslissen klopt niet.
Ben jij hier bij geweest dan? of was je toen nog helemaal geen bijrijder?

Nee, sorrie je hebt alles van horen zeggen lijkt het wel.
Verder wens ik je heel veel succes en plezier met Tamara, ik hoop voor jou dat je niet op dezelfde manier wordt weggestuurd als TS het heeft beleeft, maar dan kun je nog altijd op Bokt terecht, no problem.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:41

Als we dit gehoord hebben dan denk ik eerder dat het gewoon vervelend gegaan is. Maar dat de TS toch flink heeft lopen overdrijven. Ookal zal er heus wel een kern van waarheid in haar verhaal zitten.

@mela mag ik vragen hoe jij in 1 keer op bokt en dan specifiek bij DIT topic komt?

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:49

Ik vind het wel typisch dat Mela pas reageert nadat iemand (Heike) het een beetje voor de staleigenaresse heeft opgenomen. Zoals ik al zei wordt er veel over elkaar achter de rug om gekletst. De waarheid ligt in het midden.....

Feit blijft dat TS enorm veel verdriet is gedaan en dat verdient ze niet.

Mela doet haar verhaal duidelijk in opdracht van eigenaresse !!! Gevoelsmatig vind ik het een raar verhaaltje dat ze schrijft.... Waarom zou er geen weg terug zijn??? Of wil jij dat niet hebben !!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:56

Ik zou de TS als verzorger ook niet terug willen. sorry hoor maar ze loopt de eigenares wel zwart te maken.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 13:10

Ik vraag me wel af hoe het nu met TS gaat...

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 13:11

nielsd, je hebt misschien gelijk, maar de eigenares heeft haar ook zwart gemaakt, door leugens over haar te vertellen aan haar schoonmoeder. Dat slaat nergens op.

Het is idd ook waar wat mensen zeggen, over dat we het verhaal maar van 1 kant kennen, dat had Heike ook goed..uu..verwoord
maar toch, ik geloof het verhaal van Niemandweet wel.

Maarja, het is idd ook wel zo, dat je als eigenares wel schrikt als je paard zo iets heeft. Maar als je dan op een hele rare manier (die volgens haar wel goed was..) je paard probeert beter te maken.. en je bijrijdster die weet een betere manier en doet dat, vind ik niet dat je dan meteen boos moet worden en zeggen dat ze liegt enzo.
maarja.. wathever.. ik weet ook niet, dit is mijn mening..

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 13:12

beantsje schreef:
Ik vraag me wel af hoe het nu met TS gaat...

Dat vraagt de "nieuwe" verzorgster zich niet af maar idd ik vind het zielig voor de TS. Hoe gauw trouwens de stemming op een topic om kan slaan zeg.

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 13:18

ja idd natasja, eerst was iedereen voor Niemandweet, en nu zijn de meningen verdeeld..
raar
maarja...
offtopic: had je m'n pm'tje(of pb'tje, weet niet precies hoe dat heet ) nog gelezen?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 13:52

Ik denk niet dat wij het recht hebben om hier iemand (ts of eigenaar of wie dan ook) te beoordelen...
We zien het toch altijd weer opnieuw: iemand post een verhaal, niemand denkt na en iedereen vormt dadelijk een mening die nooit objectief kan zijn... Ik word daar soms zo boos van.
Iedereen met een beetje gezond verstand, weet dat wij ons hier beter buiten houden. Dit is een probleem dat die mensen zelf moeten oplossen. Wij hebben daar absoluut geen zaken mee en naar mijn mening wordt het probleem alleen erger gemaakt doordat er hier op Bokt zoveel reactie gegeven wordt op die eigenaresse en nu ook op de mede-verzorgster.
Als er dan iemand zegt dat de mede-verzorgster hier 'in opdracht van' komt spreken, denk ik over die persoon: wordt volwassen! Alsjeblieft, even normaal doen kan niet meer?
Je kan hier geen waarheid uit opmaken. Iedereen die een verhaal vertelt, zal ooit wel eens overdrijven en het allemaal iets erger maken dan dat het is.
Ik vind het heel jammer voor de TS, echt waar. Maar meer kan ik daar niet over zeggen, ik wil hier geen partij trekken voor iemand. Ik begrijp dat het een hele teleurstelling is voor haar, maar ook teleurstellingen horen nu eenmaal bij het leven en daar moet je mee leren omgaan...

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 13:57

Tieneke schreef:
Ik denk niet dat wij het recht hebben om hier iemand (ts of eigenaar of wie dan ook) te beoordelen...
We zien het toch altijd weer opnieuw: iemand post een verhaal, niemand denkt na en iedereen vormt dadelijk een mening die nooit objectief kan zijn... Ik word daar soms zo boos van.
Iedereen met een beetje gezond verstand, weet dat wij ons hier beter buiten houden. Dit is een probleem dat die mensen zelf moeten oplossen. Wij hebben daar absoluut geen zaken mee en naar mijn mening wordt het probleem alleen erger gemaakt doordat er hier op Bokt zoveel reactie gegeven wordt op die eigenaresse en nu ook op de mede-verzorgster.
Als er dan iemand zegt dat de mede-verzorgster hier 'in opdracht van' komt spreken, denk ik over die persoon: wordt volwassen! Alsjeblieft, even normaal doen kan niet meer?
Je kan hier geen waarheid uit opmaken. Iedereen die een verhaal vertelt, zal ooit wel eens overdrijven en het allemaal iets erger maken dan dat het is.
Ik vind het heel jammer voor de TS, echt waar. Maar meer kan ik daar niet over zeggen, ik wil hier geen partij trekken voor iemand. Ik begrijp dat het een hele teleurstelling is voor haar, maar ook teleurstellingen horen nu eenmaal bij het leven en daar moet je mee leren omgaan...

Ik snap niet wat jij nog op bokt doet. Dit is internet en dus hardstikke openbaar. En de bedoeling van topics is: dat er gereageerd wordt. En als jou sommige antwoorden niet aanstaan is dat jouw probleem !!

Ga maar patiencen!!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:01

Het is niet de bedoeling om mensen te beledigen of om te snel conclusies te trekken. Soms moeten mensen wat voorzichtiger leren zijn in hun commentaar, in plaats van nogal rechtlijnig te doen. Je kent die eigenaresse niet, de mede-verzorgster niet, ken je de ts??? Waarschijnlijk ook niet, hoe kan je dan in godsnaam iemand beoordelen/veroordelen??? Dat sommigen niet snappen dat het hier wel om mensen gaat en misschien zit het helemaal niet zo in elkaar zoals jij denkt...

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:03

En ik denk dat jij het allemaal niet zo zwaar op moet vatten...... Er worden toch helemaal geen namen genoemd of zo !!

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:15

@ Tieneke
Jij doet alsof iedereen die dit verhaal leest meteen conclusies trekt, en alsof niemand nadenkt bij wat diegene schrijft.
Ik moet toegeven dat ik idd eerst niet echt nadacht, maar meteen iets zei. Toch ben ik het wel nog steeds eens met mijn eerste reactie, nadat ik er ook nog over heb nagedacht.
Tieneke, ik vind dat jij nu ook zelf te snel conclusies trekt..

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:23

Ik heb het lang niet over elke reactie die hier staat, maar wel over vb. over die van natasja50... Ik trek zeker niet te snel conclusies, want het bijna zo in elk verhaal dat hier op Bokt terecht komt en waar meerdere 'partijen' in betrokken zijn. Ik snap het heel goed dat mensen een verhaal neerschrijven om het van hun af te schrijven, dat heb ik zelf ook al gedaan. Ik vind ook dat de TS netjes is gebleven in haar uitspraken in vergelijking met andere topics die je hier vindt... Zoals ik eerder zei: iedereen kan wel eens iets erger of dramatischer laten lijken dan dat het is. Misschien is het echt zo gebeurd zoals zij het heeft laten blijken, maar misschien ook niet... Dat weten wij niet.
Het zijn gewoon sommige reacties die soms echt misplaatst zijn en niet overdacht... Ik ga ook volledig akkoord met Heike, het heeft als eigenaar ook niet veel zin om te reageren, het vonnis is al geveld.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:24

Citaat:

dit zeg je..als je het niet zo bedoelt.. zeg dat er dan ff bij

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:25

maar ik ga idd wel met je mee in dat sommige mensen niet nadenken.. idd (ik eerst zelf ook )

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:26

Chrisje92 schreef:
Citaat:

dit zeg je..als je het niet zo bedoelt.. zeg dat er dan ff bij

Ok ja, zoals ik al zei: "iedereen overdrijft wel eens" Ik bedoel dus niet iedereen, maar wel velen... beter?

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:32

perfect!

OlympicOrry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:29

Nou Allemaal ff in en uit ademen!