Damber schreef:Weet je dat mok weggaat als je er uierdroogzetter voor koeien erop doet....
Wist je dat mijn paard daar spastisch op reageert, maar dat uiercrème wel hielp bij haar?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Damber schreef:Weet je dat mok weggaat als je er uierdroogzetter voor koeien erop doet....
je dan 4 dingen kan doen: ofwel 

OemmiejO schreef:ImkeTarek schreef:wist je dat: ijslanders qua hoogte onder de ponyrassen vallen, maar toch (ik denk door hun kracht) als paardenras wordt gezien...
(ik weet eigenlijk niet of dit echt zo is... heb t ooit gehoord...)
Fjorden enzo ook.
FjordenPAARD![]()
reininglover schreef:Citaat:volgens mij is dit niet allemaal waar, want de jongste moeder is 8 en er wel albino paarden bestaan
wist je dat de jongste moeder wel degelijk 5 was. ze kreeg haar maandstonden al toen ze 3 was (yek ik moet er neit aan denken)
ik meteen een isabelkleurig paard ga kopen![]()
![]()
![]()

rudi schreef:wist je dat het goed is voor je paard om ook eens via de rechterkant op te stappen? Mensen stappen altijd links op, omdat vroeger aan de linkerkant de zwaarden zaten, bij het opstappen zouden ze in de buik van het paard steken wanneer je dat via de rechterkant van het paard deed. Maar die gewoonte heeft iedereen nu dus overgenomen. Maar als je altijd links opstapt, zet het paard zich altijd schrap naar de zelfde kant en het is dus beter af te wisselen!
Dat geld ook voor het lopen naast je pony. Je pony raakt zo gewend aan dat je altijd aan de zelfde kant loopt, dat hij altijd zijn half automatisch naar die kant beweegt wanneer er iemand naast hem loopt! Ook goed dus om af te wisselen!
andiamo97 schreef:Wist je dat je voor je echt begint met rijden je eerst 10 min lekker moet stappen, omdat anders de gewrichten van je paard op ten duur sneller verslijten???
Pas na 10 min komt er gewrichtssmeer vrij waardoor de gewrichten soepel kunnen bewegen zonder dat er op de lange termijn gewrichtsslijtage optreed. Dit zeg ik omdat ik vaak van die blije troela's al na 3,5 min stappen met hun pony/paard door de bak zie galloperen.
MissEvil schreef:Wist je dat:
Mijn paard een klootzak is bij het longeren?
Wist je dat:
Hij het gewoon té saai vind..
Wist je dat:
Ik dat wel snap, ik loop ook niet graag de hele tijd hetzelfde rondje..
Elena schreef:"wist je dat dat paarden eigelijk wel door alle plassen durfen? maar niet gaan omdat ze niet weten hoe diep het is en ze zich anders kunnen bleseren?"
Ik hoor zovaak mensen zeggen dat hun paard niet door een plas water door durft, maar eigelijk heeft een paard hier een geheel andere reden voor
Leuk toppic trouwens

Paula schreef:Ik heb nog een aanvulling; ze zien daar de weerspiegeling van de lucht in en denken daardoor dat ze eindeloos naar beneden zullen vallen in een plas, daarom willen ze er meestal niet doorheen.
Ik bedoel, als je je er goed in verdiept zou je aan de lichaamstaal kunnen zien wat een paard wil/voelt/denkt, maar dat er nou ook een speciaal 'teken' is voor: 'oh help, door deze plas wil ik niet heen want ik denk dat ik daardoor eindeloos naar beneden zal vallen', lijkt me sterk
)Quirinake schreef:wist je dat je je singel niet op je zadel mag leggen (als je gereden heb) omdat anders het zweet in het zadel trekt
Als ik gereden heb dan gooi ik de singel wel over het zadel want de voorkant van de singel is niet bezweet hoor. Of je moet de singel aan 2 kanten losgooien en vervolgens met de achterkant over het zadel leggen, maar dat lijkt me nou ook weer alles behalve practisch. 
Dieuwke1989 schreef:Quirinake schreef:wist je dat je je singel niet op je zadel mag leggen (als je gereden heb) omdat anders het zweet in het zadel trekt
Ik zie hem niet hoorAls ik gereden heb dan gooi ik de singel wel over het zadel want de voorkant van de singel is niet bezweet hoor. Of je moet de singel aan 2 kanten losgooien en vervolgens met de achterkant over het zadel leggen, maar dat lijkt me nou ook weer alles behalve practisch.
Ikzelf weet er zo gauw geen, maar vooral blijven posten!

Dieuwke1989 schreef:Quirinake schreef:wist je dat je je singel niet op je zadel mag leggen (als je gereden heb) omdat anders het zweet in het zadel trekt
Ik zie hem niet hoorAls ik gereden heb dan gooi ik de singel wel over het zadel want de voorkant van de singel is niet bezweet hoor. Of je moet de singel aan 2 kanten losgooien en vervolgens met de achterkant over het zadel leggen, maar dat lijkt me nou ook weer alles behalve practisch.
heb het zo vorig jaar te horen gekregen wanneer ik iemand zn paard moest rijden met zijn zadel. Met het afzadelen legde ik de singel op het zadel en ik werd bijna doodgeschoten