Centrale onverantwoordelijke paardenacties en herinneringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

Re: Centrale onverantwoordelijke paardenacties en herinnerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:35

ik erinner me net dat we ooit met de pony van mijn vriendin gewoon haar huiskamer in zijnn gelopen

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:57

Nou ik heb mijn vroegere shet ingereden door in het park op te stappen en in rengalop achter de groep aan te gaan en klaar was hij.

Mijn pony heb ik 10 jaar geleden ingereden. Zadel heel erg scheef en gewoon naar buiten gaan, zo dat was ook weer gebeurd.(even kijken of ik foto kan scannen dan volgt deze foto nog)

We gingen ook weleens in rengalop naast een brommer of auto kijken hoe hard we gingen.
Hindernissen van levende mensen, bij gebrek aan echte moet je wel.
Greppeltjes springen, zandbakken in en uit, achterstevoren springen, elk veldje in rengalop hoe kort het veld ook was.
Dit zou ik allemaal niet meer durven maar er zijn nog dingen die ik doe.
Zo heb ik mn shet voor de kar gezet in de bak, ging zo goed dat ik gelijk naar buiten ben gegaan.(2 jaar geleden)
Zo komen de shetjes ook nog weleens in de huiskamer of in het buurthuis.
Ik fiets af en toe met de paarden ernaast om naar de wei te brengen.
Zomers wil ik nog steeds met ze zwemmen en voer ik ook gewoon met mn slippers. Afgelopen zomer sprong mijn pony bij mn nicht op haar voet (slippers), ze had dus een gekneusde voet.
Geleerd hiervan , ja 3 dagen daarna weer slippers hahaha.
Rij nog steeds zonder cap.
Zo zullen er nog wel dingen zijn die voor mij heel normaal zijn maar niet voor andere mensen.
Zolang ik en mn paardjes maar plezier hebben.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:04

Waar moet ik beginnen?

Met zijn tweeen naast elkaar rijden, en dan je voet bij elkaar in de beugels steken. Harstikke leuk totdat je vast zit in de beugel van de ander en de pony's lichtelijk geiriteert raken Clown .
Fietsen met 2 ponys. In een beekje willen stappen, maar de pony dacht dat we er over moesten, en daar gingen we, een steile wand vol uitstekende wortelstronken en omgevallen bomen. Wonder boven wonder hadden we niks.
Over houten bankjes springen tussen de wandelaars, door een rivier waden daar waar dat natuurlijk niet mag.
Allemaal dingen die ik nooooooit had willen missen, ik heb er ontzettend veel plezier van gehad en er is mij en de paarden en pony's nog nooit iets overkomen. Of ik het nu weer zal doen? Nooit van mijn leven, dat durf ik niet meer. Ik denk dat iedereen in zijn pony tijd dingen heeft gedaan die je nu nooit meer zal doen of durfen. Maar het is wel iets waar ik heel veel van geleerd heb. Ik vind dan ook dat kinderen de ruimte moeten krijgen om te spelen met de pony, tegenwoordig moet dat allemaal maar presteren op de concoursen, laat ze toch lekker expirimenteren, wel een beetje veranwoord natuurlijk.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:05

ik doe ook wel eens wat illigaals Ja zoals op een volbloed van 1.68 klimmen zonder cap en met nike's aan.
Afbeelding

op de foto lijk ik groot maar ben in het echt slechts 1.63 en een half Clown

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:17

[quote="Princess_"]
ik heb geen foto's wel domme acties Tong uitsteken

in een vol weiland effe opstappen en keihard gaan galoperen zonder hoofdstel/zadel/cap. Alle paarden er natuurlijk achteraan Clown

Op een 3 jarig net beetje zadelmak paard meegaan op bosrit en dan lekker hard galloperen (dandy weetje nog Bloos ) En het dan raar vinden als je dr af valt..
En op dat zelfde paard die net onder t zadel is je stijgbeugels uitdoen met rijden (klapper klapper) en ja.. dan raar vinden als ie dr vandoor gaat..

Pff vraag me af hoe we dat paard toendertijd ooit zover hebben gekregen om een B proefje te kunnen lopen..

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:19

Ik rij dus altijd met gympen, heb nog geen eens rijlaarzen Lonniejj Haha!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:33

Cap... dat is toch zo'n ding dat zorgt dat de zon niet in je ogen schijnt? Clown Zadel, zo'n ding dat gewoon in de schuur hangt en je nooit gebruikt? En rijlaarzen... met de rubberen laarsjes van de welkoop kan je ook prima rijden! Alleen vielen die dingen soms spontaan van je voeten af als je nieuwe had in een wat ruime maat Haha! Ik heb volgens mij ook weleens met klompen gereden maar dat was helemaal geen succes Knipoog

Afbeelding

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:41

De shets die wij hadden waren trouwens hoogbejaard, dus ik vind het eigenlijk wel zielig, maar ik had een oplossing! Ik heb in die tijd een nieuwe rijstijl ontwikkeld en dat noemde ik vrij-wil-rijden. Pony mocht zelf weten welke kant hij opging en hoe hard hij ging, als hij maar niet ging stilstaan en graseten vond ik het prima Knipoog Uiteindelijk resulteerde dat in rondjes door de wei sjokken. Clown

Nog een echt onverantwoordelijke actie, gelukkig wel met cap: de deel op willen galopperen, maar er niet op letten dat de bovenste deur dicht is en zodoende keihard met je kop tegen de rand aan knallen Haha! *LOL*

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:55

Ik ben ook wel eens op buitenrit geweest door een woonwijk.. toen ging ik over een spoorviaduct (of hoe dat mag heten) daarnaast is een weg. Was alleen vergeten dat pony's het wel eens raar konden vinden dat er auto's onder hen heen en weer kwamen razen.. Ik was met een vriendin en gelukkig ging het goed..

ben ook wel eens op buitenrit geweest toen het stormde .. ook niet zo geslaagd want je vliegt zo weg Nagelbijten / Gniffelen

Als je geen longeerlijn hebt gewoon allemaal touwtjes aan elkaar knopen.. kan toch ook makkelijk? Clown .. ( het ging kapot... Clown)

Koeien opjagen met een shet in de wei.. was ook altijd leuk Clown

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:09

Ja genoeg Haha!

- Met 2 vriendinnen in de buitenbak (80 m lang) een wedstrijdje crossen, helaas was het einde altijd veel te snel inzicht en moesten we daar op de noodrem.
- 2 pony's zonder zadel een wedstrijd doen wie het hoogste kan springen
- Shetlander pakken en flink gas geven, werd altijd bokken en vliegen en een lol dat we hadden.
- Op mn pas gekochte jonge Haf zonder zadel rondje polder doen (zonder cap natuurlijk!)
- Met mn welsh en haf koeiendrijven spelen en de welsh was de koe

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:16

Met je paard uit wandelen gaan en dan vervolgens denken dat hij als een hondje braaf los naast je mee loopt Clown . Resultaat.... Na 2 meter keerde hij om en rende in volle galop door het park terug naar stal. Ik bleef achter luid zijn naam roepend. Gestoord

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:42

zydeco schreef:
Pletje123 schreef:
In galop door een winkelcentrum! Alle bejaarden die er boven woonden riepen dat het zachter moest Vork

Ponyraces in de bak, met zn tweetjes op een haflinger om er vervolgens beide naast te liggen. Ik had een tand door me lip en liep de dag erna voor schut op school Clown

In woonwijken op van die grasstroken keihard in galop gaan.. eehhh.... nog meer? Ow ja! In galop zigzaggen tussen bomen *LOL*

waar herken ik dat nou toch van Bloos (toch maaike)

Sssssst Haha!
Als ik er aan denk wat wij allemaal gedaan hebben vroeger...... Bloos

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:33

Danielle_ schreef:
Koeien opjagen met een shet in de wei.. was ook altijd leuk Clown

Dat deed ik met ganzen *LOL* (en ik was een jaar of 19)

En als klein meiske op een veel te grote D-pony, die wel schaapmak was trouwens, zomaar los in de wei. Zat ik erop in mijn korte broek, T-shirt en een paar gympies, zonder zadel, zonder hoofdstel. Lekker achterover gaan liggen op die pony in het zonnetje en dan in slaap vallen met je kop op haar kont.

Op een bokkende stier van een Shetlander, zo vals als het maar zijn kon, en dan zodra ik erop zat minihindernisjes springen van emmers en bezems. Moest kunnen, als ik eraf lag moest iemand die pony wegjagen want dat beest viel echt aan.

Recent nog: mijn paard inrijden terwijl ik 20 weken zwanger was. Achteraf ook niet echt handig.

Verder ben ik echt geen lefkikker met rijden dus al te veel stunts zie je mij niet doen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:58

Dit soort dingen ja Haha!
Gewoon in volle galop zonder cappie met haftank die niet altijd heeel makkelijk terug te nemen was Knipoog

Afbeelding

Ik heb genoeg gekke dingen met haar gedaan.. reed toen ik 11 was al alleen buiten met haar, zonder zadel.. zonder cappie.. lekker een stukje crossen en over greppeltjes springen. Of in het weiland, gekke dingen doen zoals achterstevoren zitten, bokje springen op de kont, draven/galoperen in dameszit. Ach, ik heb er van leren zitten en pony heeft bewezen dat ze absoluut betrouwbaar is *LOL*

Of met z'n tweeen erop en dan een ijsje gaan halen Haha!
En je beugels heel kort doen en dan als een "jockey" hard gaan galoperen *LOL*

Nu nog steeds rij ik gewoon buiten met een touwhalstertje buiten of stap ik met helemaal niks op in de bak. Echt onverantwoordelijk vind ik het niet, Evita en ik weten inmiddels wel wat we aan elkaar hebben Knipoog

Toen ik nog een stuk jonger was (9/10) verzorgde ik ook een shetlanderhengstje en een paar merrietjes met een vriendinnetje. daar reden we ook op (met halster en geknoopte teugels). Dat hengstje is wel een keertje aan de kletter gegaan met mij! Wel in het weiland.. en hij ging een keer per ongeluk een merrie dekken toen ik er nog op zat Bloos (gelukkig was het verzorgstertje op die merrie er net afgestapt Haha! )

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 02:58

waar herken ik dat nou toch van Bloos (toch maaike)
[/quote]

Sssssst Haha!
Als ik er aan denk wat wij allemaal gedaan hebben vroeger...... Bloos
[/quote]

nu ik er over nadenk
wat is mick toch een super meegaand beestje eigenlijk

supersterk gestel heeft ze ook

de goedzak

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:27

Okay, naar aanleiding van: Miss_Malfoy @ [FZ] Ik zoek dat topic over vroegah? waag ik toch een gok om dit topic weer leven in te brouwen.

Ik hoop dat de mods het topic open laten ondanks dat het een oud topic is, daar er toch meerdere zijn die hier weer in willen reageren, en een nieuw topic openen is ook niet toegestaan, dusssssssssssss.

Bij voorbaat dank!

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:41

Hahaha waar ging dit topic ook al weer over? O ja onverantwoordelijke paarden acties. O in mijn jeugd te veel om op te noemen en op het ogenblik draai ik me maar om als m'n dochter bezig is want dan lopen soms de rillingen over m'n rug. Maar ach ja het is soms zo leuk om onverantwoord te doen :o

potverdikkie

Re: Centrale onverantwoordelijke paardenacties en herinneringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:23

Ik kan mij herinneren dat ik zelf ook niet de braafste was hoor! Cap? nooit van gehoord ....
Wat mij het meeste bij staat is dat ik een pony reed waarmee ik regelmatig op buitenrit ging. Als ik op een kruizing kwam waarbij het me te lang duurde voor ik over kon steken liet ik mijn pony stijgeren, en of de auto's dan stoppen!!

Ook vol gas over de middenberm naast de autoweg, was erug leuk....uhum.
Nee, ook ik heb capriolen uitgehaald waarbij ik nu denk "als mijn dochter dat ook gaat doen sleur ik haar van de pony af"!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:36

hahah leuk topic!
geen haar op mijn hoofd die bedenkt het nu 20 jaar later weer te doen. brrrr

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:40

Ik op m'n shet Malle en Saskia(knooopje hier op Bokt) op haar new forest pony Sander, in de stalgang(zo'n 50 meter lang) elk aan 1 kant gaan staan en dan in volle galop op elkaar af en langs elkaar galopperen.....met cap dat wel. Zonder ijzers gelukkig hahaha.

Of inderdaad bij mn verzorgshet x welshjes er gewoon opklimmen met alleen een halstertje(een zadel en hoofdstel hadden we namelijk niet eens)als ze drie jaar oud geworden zijn. Gelukkig waren we wel al vanaf de geboorte met die diertjes bezig dus vonden ze ons al zo normaal dat ze gewoon niks deden. En dan meteen langs de weg he, kom op we zijn geen mietjes!

hahaha als ik er aan terugdenk, fantastische tijd maar sommige dingen...

OHJA! Hahahah toen ik een jaar of 9 was stonden er wat paarden in een weitje naast ons huis, ergens achteraf en die vond ik zo liefffff......dus besloot ik er gewoon eens op te klimmen(wist ik veel dat paarden eerst zadelmak gemaakt moesten worden). Ik heb toe4n geloof ik van een dikke schoenveter een soortement van een halster geknoopt, maar aangezien paard blijkbaar niet zadelmak was had ik daar stuurtechnisch niet alles aan zeg maar...ding knapte kapot en paard gooide mij er met een paar goed gemikte bokken binnen 5 seconden af.

Hahahaha oh mennn...zonder stuur op een niet zadelmak paard gaan zitten,....hoe dom kun je zijn!

Maargoed ik was een kind :o

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:54

Nou ehm, sinds ik een verzorgpaard heb, en niet meer altijd in een manegeles rijd ben ik "goed" O:) bezig. :D
Cappie met draf en galop wel op, maar de laatste paar dagen als ik het warm heb is het met uitstappen erg verleidelijk om 'm af te doen. :o
En in galop wil ik 'm wel op, meneer springt vliegende wissels. (Dmv een rotbok. :+ )

Maar wat pennydingen betreft... Vzpaard is inmiddels omgetoverd tot mijn PG (Personal Glijbaan). Gewoon een keer proberen, er via de zijkant van zijn kont afglijden, en als hij bokt tja dan word je gelanceerd. :+

Op de te kleine pony van mijn nichtje op buitenrit met een vriendin... Beest had ik weet niet hoe lang niets gedaan, ze wou enkel hard hard hard. (Ik scheet serieus zeven kleuren. :') )
Foto heb ik ook nog wel... Alleen zadel past mij niet zegmaar, dus ga het maar niet meer herhalen.
(Pony wou niet stilstaan. :+ )
http://i213.photobucket.com/albums/cc158/Cisiiie/P220209_1536.jpg?t=1235330233

Oja, vriendin heeft een haf waar je op kunt gaan staan.
Afbeelding

Of liggen... Paardje was braaf aan het eten.
Afbeelding

Je kunt natuurlijk ook met zijn tweeën erop en doen alsof je een vliegtuig bent.
http://s213.photobucket.com/albums/cc158/Cisiiie/?action=view&current=d0052e59.pbr

En dan gaan we weer.
http://s213.photobucket.com/albums/cc158/Cisiiie/?action=view&current=Weggaan.flv

Oja, zonder zadel kom ik in alle gangen wel rond. Als Michiel vandaag niet zo veel bokt zal ik de galop eens proberen.
Wel iemand zoeken om te filmen, is wel stoer als het toch rodeo word. En als ik val, ach dan hebben jullie iets te lachen. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:12

Hahaha, ik denk al, waar komt dit topic plotseling vandaan :D

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:45

Vroeger reed ik nooit met cap of paardrijkleren, sterker nog, het geld was er gewoonweg niet voor. Bij ons in de buurt had elke boer wel een paard of pony staan. Ik heb op allemaal wel een keer gereden of er hard afgelazerd. Jong of oud, daar had je als 5/6 jarige toch geen verstand van. Als je er maar op kon zitten en als het maar hard ging.Je kende geen angst en stapte op elk paard. Ik denk er nu weleens met weemoed aan terug. Na een slechte ervaring ben ik ben ik heel erg voorzichtig geworden met rijden. Stap er alleen op als ze voor 100 pct. te vertrouwen zijn en daar baal ik best van.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:54

Zo leuk toppic! Wat ik wel niet allemaal heb gedaan :oo Maar reed toen eigenlijk altijd wel met cap... m'n moeder had het er gewoon zo ingestampt (en dan was ze 9 v/d 10 keer niet eens bij :') ) dat het zo dood normaal was, en ik dat ding mis als k m niet op heb :')

Maar zonder zadel of what ever (gwn lekker indiaantje spelen dus),, over de ijsbaan (die in de zomer droog lag en dus een leuke renbaan was :') ) keihard heen.. :P Leuk joh die wedstrijdjes!! :P

Turnen op het paard, (handstand, koprol, 'salto', etc.), en we hadden toen x 2 paarden, 1 zadel en 1 hoofdstel maar wouden toch altijd samen ridjen.. Dusjah met alleen hoofdstel of alleen halster naar buiten, en gewoon keihard rengalop gaan doen langs de weg :') Over vaste hekjes springen etc. etc.

Tja, durf het nu echt niet meer, had het er eergister nog over met m'n nicht.. Maar waar ik wel van mening ben, ik mis tegenwoordig die lol bij de kinderen, ze zijn banger geworden en het moet allemaal maar prestatie prestatie prestatie zijn.. Zo jammer! Want hoe ik wel niet heb leren zitten door al die actie's, en hoeveel ik er wel niet van heb geleerd (moeilijk voor te stellen denk ik ma goed :+ )

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:09

Nou je weet niet hoe het niet moet Marieke. Dat wel. :+
Ik ben er vandaag voor het eerst zonder zadel en hoofdstel opgeklommen. :D
Even stoel ernaast gezet, en toen ik zat begon paard braaf op de automatische piloot rondjes te stappen, dus ik dacht goh, dan maar een drafje. Ging ook wel goed, dus toen de galopshulpen gegeven. En toen zei paardlief in een keer BOK! Oké, dat weten we dan ook weer. :')