Geen bontonderlegger? Dan hoor jij er niet bij!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

danifur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:26

runningkawa schreef:
Een goed passend zadel heeft eigenlijk geen dekje nodig.
Het dekje is er eigenlijk alleen ter bescherming van het zadel.

En als mensen dat nu gewoon mooi vinden, dan kopen ze toch lekker een dekje, setje, bontje enz

idd

Bingelding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:09

ik ben het met danifur eens eigenliik! iedereen moet gewoon zelf weten wat ze kopen en hoeveel ze eraan uitgeven

Ik heb er ook geen 1 want zadels passen goed dus! dat scheelt mij dan geld maar als je het nodig hebt of en mooi vind naja dan moet je het zelf weten

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:43

danifur schreef:
Alane schreef:
dat dekjes eigenlijk ook overbodig zijn en dat je ook dekjes hebt die zelfs duurder zijn dan een bontonderleggers..

Ja en ik reageerde hierop.
Dat je zelf bepaald hoeveel je aan een dekje uitgeeft.
Je hoeft niet persee een dekje van weet ik veel hoeveel geld te kopen.

Maar jij bent dus van mening dat we maar het zadel op het paard zijn rug moeten leggen zonder iets eronder?

En wat betreft de bontonderlegger enzo.. waar ik op reageerde was in het algemeen bedoeld

Waar schreef ik dan dat ik het zou willen bepalen hoeveel iemand uit geeft voor ik weet niet wat voor zijn of haar paard?
En als je het in het algemeen bedoelde hoefde je mij ook niet te quoten....
Verder zou ik het zeer op prijs stellen dat je niet probeerd om voor mij te denken of mij woorden in de mond te leggen....

Een dekje heeft als enige meerwaarde dat je zadel niet vuil wordt, dat is het enige waar een dekje voor dient...
en voor mij part leg je 20 dekjes onder je zadel en heb je er 300 in je kast liggen, zal mij werkelijk wat boeien... dus not !!!

danifur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:13

Alane schreef:
Verder zou ik het zeer op prijs stellen dat je niet probeerd om voor mij te denken of mij woorden in de mond te leggen...

Een dekje heeft als enige meerwaarde dat je zadel niet vuil wordt, dat is het enige waar een dekje voor dient...
en voor mij part leg je 20 dekjes onder je zadel en heb je er 300 in je kast liggen, zal mij werkelijk wat boeien... dus not !!!

Waar heb ik gezegd dat ik 300 dekjes heb? En dat ik er 20 onder mijn zadel leg?
Ik denk wel voor mezelf, meer dan genoeg!
Ik ga hier niet verder op in, ik geef gewoon een reactie op jou post en ik kom hier niet om ruzie te maken, maar blijkbaar voel jij je erg aangevallen. Hoeft niet

Marina21

Re: Geen bontonderlegger? Dan hoor jij er niet bij!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:44

Ik heb laatst een nieuw zadel gekocht. Ik wilde daar ook graag een bont onderlegger bij. Zo'n dure van schapenvacht. De verkoper zij echter dat je beter geen onderlegger kunt kopen als je zadel goed past. Want dan heb je minder contact met je paard. Een onderlegger is alleen handig te gebruiken als tijdelijke oplossing voor als je zadel moet worden opgevuld of als op de rug van het paard bulten zitten van bijvoorbeeld horzels.

gr Marina

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:18

Ik had voor mijn eigen paard een bontonderlegger gekocht, omdat ik het zo mooi vond en het me lekker leek voor haar rug...

Maar dat lag voor geen meter onder het zadel, omdat dat zadel gewoon goed pastte...
Ik schoof alle kanten op met dat ding eronder!

Nu rijd ik een merrie met een erg arm bespierde rug, waar het zadel net te wijd voor is, en daar gebruik ik 'm wel bij.
Om de iets te wijde boom op te vullen totdat de bespiering is bijgetrokken, en om haar gevoelige rug wat meer te ontlasten...

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:39

ik heb geen bontje. bij mij op stal is er ook maar 1 die met bontje rijd, en dat is omdat die pony van suiker is en dus écht overal bontjes heeft;
kunstof hoofdstel, bontje om de neusriem, bontje onder het zadel, neoprene singel en voor het baasje nog een bontje óp het zadel

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:42

ik heb er 1 voor mijn paard, omdat zij ook last heeft van de rug..dat is ook de reden waarom ik er een heb aangeschaft, niet omdat het mooi zou zijn. ik gebruik 'm dan ook wel direct op de rug anders heeft het nog geen effect.
ik gebruik um nu dan ook wel op mijn andere paardje maar dat heeft niet echt een speciale reden..

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:44

Ik rij met mijn Haf ook niet met bontonderlegger. Die heeft hij van zichzelf al, hij heeft nu zo'n dikke vacht !! Ik vind het nergens voor nodig, het gaat prima zo. De manegepaarden bij ons hebben wel allemaal een bontje of een deken onder het sjabrakje. Maar dat hebben ze ook omdat sommige paarden plekjes krijgen van het zweten e.d. Maar de zadels passen we goed, dus daar ligt het niet aan !!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:45

Ik rij met mijn Haf ook niet met bontonderlegger. Die heeft hij van zichzelf al, hij heeft nu zo'n dikke vacht !! Ik vind het nergens voor nodig, het gaat prima zo. De manegepaarden bij ons hebben wel allemaal een bontje of een deken onder het sjabrakje. Maar dat hebben ze ook omdat sommige paarden plekjes krijgen van het zweten e.d. Maar de zadels passen we goed, dus daar ligt het niet aan !!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:47

Moreno schreef:
ik heb er 1 voor mijn paard, omdat zij ook last heeft van de rug..dat is ook de reden waarom ik er een heb aangeschaft, niet omdat het mooi zou zijn. ik gebruik 'm dan ook wel direct op de rug anders heeft het nog geen effect.
ik gebruik um nu dan ook wel op mijn andere paardje maar dat heeft niet echt een speciale reden..

Overigens passen de zadels op mijn paard wel prima, dus daar ligt het niet aan...

lucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:48

heyhey
ik denk nie dat het een kwestie van ''mode'' is maar adt steets meer mensen ondekkn dat je de rug van je paard goed moet behandelen bijv. dmv een bont onderlegger of een gelpad of extra deken
voor me eigen pony ga ik er ook een kopen

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 16:46

lucydan schreef:
heyhey
ik denk nie dat het een kwestie van ''mode'' is maar adt steets meer mensen ondekkn dat je de rug van je paard goed moet behandelen bijv. dmv een bont onderlegger of een gelpad of extra deken
voor me eigen pony ga ik er ook een kopen

Jammer dat heel veel mensen er nog niet achter zijn dat ze de paardenrug vooral op rijtechnisch gebied beter moeten behandelen, dat zou een heleboel gevoelige ruggen en dure bontjes schelen.

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:20

Ik probeerde op een ijslander een bontje omdat anders het zadel zo verrot werd van het zweet, maar het resultaat was dat het zadel minder goed lag, dus nu rijd ik weer zonder... Een goed passend zadel heeft geen bontje nodig!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:46

Ik rij met een Action Back Pad......
Hoor ik er nu bij?

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:27

ik heb mijn lammetjes kudde vandaag uitgebreid.... met...
lamsvellen kinketting beschermers, kopstuklammetje en halster lammetjes.....

Ook op het gebied van onderleggers wordt er veel gedaan en onderzocht....
Om het "volle kamer" probleem op te lossen zijn er nu spine-free onderleggers ....
en Mattes kent het saddle-fix systeem dat er voor zorgt dat je onderlegger goed in de kamer blijft zitten/niet kan verschuiven....

en verder heeft een goed passend zadel ook geen zadeldekje nodig... of een staartriem of en voortuig...... en laten we de voorsingel ook niet vergeten....

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:12

Alane schreef:
ik heb mijn lammetjes kudde vandaag uitgebreid.... met...
lamsvellen kinketting beschermers, kopstuklammetje en halster lammetjes.....

Ook op het gebied van onderleggers wordt er veel gedaan en onderzocht....
Om het "volle kamer" probleem op te lossen zijn er nu spine-free onderleggers ....
en Mattes kent het saddle-fix systeem dat er voor zorgt dat je onderlegger goed in de kamer blijft zitten/niet kan verschuiven....

en verder heeft een goed passend zadel ook geen zadeldekje nodig... of een staartriem of en voortuig...... en laten we de voorsingel ook niet vergeten....

Kijk, dan heb ik al bijna geen antipathie jegens bontjes meer!