Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:17

Hey Griebels, waar over heb jij met haar contact gehad dan? (als ik zo brutaal mag zijn tenminste )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:20

amondi schreef:
Het maakt niet uit of je gemakkelijk engels tikt, die lui lezen zelf in het nederlands mee, plaatsen op een nederlands forum dus moeten dat gewoon in het nederlands doen.

Moedig ze aub niet aan om in hun eigen taal te zwetsen, zometeen krijg je nog frans en spaans om je in vast te bijten.

Wat is het probleem nou? Als je je hier druk om gaat maken, heb je volgens mij helemaal niks te doen of wel? Er word hier ook vaak zat topics geplaatst door een meisje uit Amerika, ik wist niet dat ze zelf nederlands zijn, dus antwoord ik in engels.

Big deal

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:21

Kelloriejj schreef:
Citaat:
Moedig ze aub niet aan om in hun eigen taal te zwetsen, zometeen krijg je nog frans en spaans om je in vast te bijten.

Naja dan halen we dat toch ook ff door de vertaalmachine amondi

Geen Probleem

Ik ben benieuwd of jij er dan nog wijs uit kunt halen

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:23

Nou dat weet ik ook niet maar dit is btw hartstikke off-topic! het gaat hier om dieren die verwaarloosd worden...

ff om het weer omhoog te halen

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:27

Wonen er geen bokkers in Spanje die we kunnen vragen wat hun mening is?

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:29

@ ShannaY; laat het ze maar lekker in het Nederlands doen. Zat mensen hier die geen wijs worden uit een Engelse tekst, dus waarom moeilijk doen?

Amondi: Huertecilla woont -volgens mij- in Spanje En Blensink ook

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:36

ik zal ze even pbén met de vraag of ze een mening hebben over deze "landgenoten" Ik weet tenslotte niet of het normaal is om je paarden op zand en rotsen te houden. Ik vind het niet normaal( zonder hooi) maar wie weet is het in Spanje heel gewoon.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:40

Zand en rotsen is voor zover ik weet redelijk normaal. Zeker in de droge periode is er gewoon weinig gras in Spanje (behalve in het noorden van Spanje: Catalonië). Maar zorg dan wel voor zoveel mogelijk ruwvoer in de vorm van hooi en stro (ja, ook stro is een ruwvoer, al zit er erg weinig voedingswaarde in natuurlijk).

Ylana

Re: Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:48

Wat is eigenlijk de reden dat die levendige niet meer op bokt mag komen?

vikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:50

amondi schreef:
Wonen er geen bokkers in Spanje die we kunnen vragen wat hun mening is?

Volgens mij woont Blensink ergens in Spanje.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:53

Spanje is een vrij droog land, dat paarden er niet op mooie groene weides staan is geen gek verschijnsel hoor... Dat is nu eenmaal het land daar, en de paarden zijn daar aan gewend. Ik denk niet dat de DB van spanje hier iets aan gaat doen, maar ik zou zeker schrijven naar programma's zoals opgelicht, radar, breekijzer, hart van nederland enz! Die smullen hiervan!

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:54

Ja ik wil ook wel eens de reden weten waarom levendige niet meer onder díe naam op bokt mag komen...

Ellende: Kun jij dat vertellen?

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:57

Paarden staan er inderdaad niet op mooie groene weides, heel af en toe kom je een groene wei tegen.
Dat ze op zand staan is niet gek, vind ik persoonlijk, Shannay zegt het ook, het is een droog land.
Op de maneges waar ik kwam daar, stonden de paarden buiten met voldoende hooi, dus te eten kregen ze wel.
In de zomerperiodes staan ze over het algemeen smiddags op stal waar het koeler is en gaan ze savonds naar buiten en smiddags weer naar binnen.

Ik denk trouwens niet dat de programma's uit Nederland hier iets aan kunnen doen, aangezien het zich afspeelt in Spanje ?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:01

Blensink en Huerta(nog iets) wonen in een heel andere regio. Land is ook vele malen groter dan Nederland. Ze zullen w.s. beide geen enkel zinnige inside info kunnen verstrekken.

Zullen we helaas toch nog ergens ons best moeten doen om ex-klanten te vinden. Tevreden en ontevreden.

Je moet proberen om de zaak van 2 kanten te kunnen blijven zien.
De meeste van ons zijn er niet geweest( ook al spreken de foto's voor mijzelf al boekdelen) Ik zou juist zo graag een tevreden klant willen horen( en dan niet die frans/engelse eigenaar) Of de menng van de Spaanse DB, zoiets.

Wel is er een duidelijke moraal, ga niet in het buitenland werken bij particulieren die niet zijn aangesloten bij een au-pair bedrijf of een nederlandse school. Als het een goed adres is zullen ze echt wel stagiaires kunnen krijgen via een uitwisselings programma.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het meestal precies dat!

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:03

In welk deel van Spanje zit deze ranch eigenlijk dan? dat heb ik niet kunnen vinden

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:05

Olerdola. ligt blakbij Sitges dacht ik. Vlakbij de kus noord/oost Spanje!

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:09

pfoe wat een evrschrikkelijk verhaal zeg! ik hoop dat jullie met de bewijzen iets kunnen bereiken en die vivian eens een lesje leren!

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:21

ja iedereen hoopt dat wel...

Huertecilla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:51

[quote="QuellianAmondi: Huertecilla woont -volgens mij- in Spanje [/quote]

Ik krijg hier verschillende pb's over en begrijp niet waarom:
- Spanje is een héél groot land en de betreffende regio is net zo ver van mij als van jullie
- Spanje bestaat uit verschillende deelstaten met eigen regels en wetten
- ik heb geen mening over zaken die mij alleen uit derde of vierde hand bereiken

Ik vind het al ingewikkeld genoeg om mijn eigen paardjes, mijn eigen wereld, naar mijn eigen normen en waarden in te richten.
Mijn persoonlijke ervaring met stagiaires en toeristen is dat die daar in de regel nog niet eens aan begónnen zijn en doorgaans zéér weinig van paarden en paardenwelzijn begrijpen..

Mijn eigen paarden maken dagelijks pittige bergritten en galopperen/ leven 24/7 op
Afbeelding
Voor meer ref. zie mijn profiel:
Geen hoefproblemen, geen blessures, geen koliek, geen drukplekken, geen gedoe; gewoon gelukkige werklustige en initiatiefrijke paarden die komen als we ze roepen.

Als je de B&B of een paardgerichte kursus bij mij wil boeken prima, maar verder wil ik bij dit topic niet betrokken worden.

Als jouw eigen wereld al perfect is en je dán ergens mee zit, doe er dan zélf wat aan.

xMarieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:51

Het paard op de foto met lange hoeven (Flamenco) lijkt er nog aardig uit te zien maar het tegendeel is waar. Op zijn schoft had (heeft?) hij twee grote wonden. Hij staat niet voor niks met een zadel op de foto.

Vivian was idd eerst levendige op bokt, maar na veel negatieve ervaringen op de ranch wilde de moddies Vivian geen advertenties meer laten plaatsen. Zodat er geen bokkers daar meer terecht zouden komen.

Olerdola ligt idd in de buurt van Sitges. Dus in Catalonie

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:26

Ik ben het met Huertecilla eens. Begrijp ook heel goed dat je je erbuiten wilt houden. Ik wilde dat ik hetzelfde kon doen.

De foto die plaatst, daaraan kun je al zien dat die paarden in een totaal ander gebied staan. Zulke stenen heb ik er niet gezien, deze zijn afgerond (gebied in de buurt van een rivier?) De stenen waar ik met deze paarden over heb moeten rijden waren scherpe stenen, echt afgebroken stukken. Op zich helemaal geen probleem, je laat je teugels lang en je paard zoekt zelf zonder moeite te doen het beste pad. Maar de jonge paarden en de paarden waarvan de hoeven echt heel erg slecht waren hadden veel moeite om eroverheen te gaan. Vooral als je en groep met beginners reed reed je alleen maar op die paden, beginners wilden draven, galopperen. Dat doe je niet op zulk terrein, dan struikelen en glijden de paarden over de stenen.
En wat doen de 'slimmeriken' dan? Paard inhouden en dat weer terug naar de groep galoperen , ik kon zo boos worden als ik wilde maar ze luisterden absoluut niet. Spaanse mentaliteid, want waarom zou je als stoere man naar zo'n dom meisje luisteren?

Direct na aankomst op de ranch heb ik een knop om moeten draaien. Dit is Spanje, hier gaan ze anders met dieren om. Het scheelt dat ik geen nette dressuurstallen gewent ben. Al die tijd heb ik dingen met tegenzin gedaan wat betreft de paarden 'in spanje gaat het anders' maar achteraf hoor je zelfs als spanjaard niet zo met je dieren om te gaan.
Het was bijv. een heel groot verschil met een stal die ze vlakbij de ranch aan het bouwen waren, superdeluxe, echt zo'n nette dressuurstal maar dan op z'n spaans.

De hoeven Flamenco, ie waren nog veel erger toen ik op de ranch kwam en het heeft nog 3 weken geduurt voor ze er wat aan deden. En inmiddels zagen zijn hoeven er dus weer zo uit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:09

Ik ben dit hele topic al een paar dagen aan het volgen en vind het echt schandalig zoals deze Ranch te werk gaat. Dat mag niet eens de naam Ranch dragen

ik zag ook een paar foto's voorbij komen en schrok ergens van..

Afbeelding

is dit hetzelfde paard?

Afbeelding

ik ben er niet zeker van maar de aftekeningen lijken wel te kloppen. De verschil in kleur van vacht kan door de (avond?)zon op de eerste foto komen..

mhazyr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:14

hoi,

Ik heb zelf 2 Merensen van Vivian gekocht en heb daar vervelende ervaringen mee. 1 Merens werd in zeer slechte gezondheid afgeleverd (het rapport van de dierenarts spreekt boekdelen) en heeft zelfs 1,5 week in Utrecht gestaan voor een operatie. Alle verhalen over de paarden die Vivian mij verteld heeft bleken niet te kloppen. Ze kent veel van de paarden die ze verkoopt niet eens en verkoopt ze voor veel meer geld door. Als er na aankoop problemen zijn geeft ze niet thuis. Ik heb op dit moment een rechtszaak tegen haar lopen. Ik zal hier niet het hele verhaal uit de doeken doen maar kan niemand aanbevelen zaken met haar te doen. Degenen die meer info willen kunnen bij PB´en.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:24

Ons land is inderdaad de binnenbocht van de rivier. Overstroomt ook regelmatig. Als het regent tenminste.... Nu staat de rivier al sinds april droog en daar zou nu 2 meter wild kolkend water in moeten staan.
Aan de zuidkust zijn legio paardeneigenaars die noodgedwongen bieten- en alfalfakorrels voeren omdat er door de droogte mislukte oogsten geen stro ís en hooi al helemaal niet.
Je kan dan wel wíllen, maar dan houdt het toch echt gewoon op.

IcePrincess schreef:
Dat doe je niet op zulk terrein, dan struikelen en glijden de paarden over de stenen.

Ik doe dat dus wél, doch ik laat in principe niemand anders op onze paarden Kan ook niet want bv mijn 'favoriete' merrie is nu helemaal gewend aan het rijden zonder teugels en wil niet anders meer

Citaat:
.... superdeluxe, echt zo'n nette dressuurstal maar dan op z'n spaans.

... en dát is wel paardgericht???

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:42

Ja maar jouw paarden zijn in topconditie , deze paarden zijn wandelende skeletjes met stuiterende vette catalanen op hun rug, slecht passende zadels, schoftwonden en hele slechte hoeven.

En het was om duidelijk te maken dat het wél anders kan in Spanje, zelfs een paar honderd meter verderop.
Een wereld van verschil, paarden die op droge stukken land staan (lijkt zand maar in feite is het gewoon gedroogde en uit elkaar gevallen mest, mest hoefde niet uit het land gehaald te worden) als het droog is geen probleem maar zodra het regent een drama. De paarden van deze ranch hebben geen onderdak, staan gewoon op een stuk open grond zonder iets. De merensen hebben we wat bomen om te schuilen, maar de spaanse paarden hebben niets.
Een groot verschil met een net terrein met mooi ruime stallen waar goed voor de paarden gezorgt wordt.