BRIEF GEHAD VAN MN EX ZN ADVOCAAT OVER FLAME

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 00:35

Ik kan hier niets zinnigs over zeggen.
Maar iig heel veel sterkte!

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:27

Hebben jullie ook al aan de advocaat gevraagd of jullie in aanmerking komen voor pro deo? Als ik het zo lees allemaal heb je daar recht op. Bel eens naar het advocatenkantoor en vraag om een Verklaring omtrent Inkomen en Vermogen. Heb je het ook al met de advocaat gehad over een schikking? Dat spaart de kosten van een rechtszaak. Misschien kan je Flame wel overkopen zo.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 11:39

Je kan inderdaad je advocaat opbellen om te vragen of jullie geen bedrag af kunnen spreken dat het b.v. niet boven de 600 of 700 euro uitkomt!!
Als jij de papieren hebt, ben jij de rechtmatige eigenaar, en anders bel je naar de vorige eigenaar of hij/zij een brief wil schrijven dat jij je adres hebt gegeven omdat hij het niet wou doen vanwege z'n vader!! Deze moet zij dan opsturen naar jou advocaat!!!
Wel een rotsituatie..maar volgens mij moet je gewoon doorgaan..
Succes in iedergeval..

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 12:45

Wat een oliebol situatie.

Ik zou toch doorzetten als ik jou was.
Met een goede advocaat kan je niet anders dan winnen. Ze staat op jouw naam!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:11

Aangezien jij de papieren hebt en ze op jouw naam staat....
mochten jullie geen advocaat nemen, kun je nog beter het paard zelf verkopen aan iemand die er goed voor zal zijn.
Maar wat je eerst zou kunnen doen...
Laat eerst de waarde vast stellen door een kenner, dan aftrek van jouw gemaakte onderhoudskosten en het bedrag dat er overblijft.... mocht er iets overblijven daar heeft je ex recht op.
Het Bureau voor Rechtshulp al geprobeert?

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:17

Wat is dit vreselijk! Sterkte hoor, als ik de adviezen van anderen lees, Bureau voor Rechtshulp, papieren op jouw naam enz, hoop ik dat je een goede kans maakt.
Ik hoop echt dat het allemaal goed voor jou MET paard afloopt en dat je maar weer vrolijk kan zijn want dit is absoluut nooit leuk...
Heel veel sterkte Naomi!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:22

Naomi schreef:
die kunnen het niet, mijn vader is werkeloos
ik heb nix te beslissen
ik kies voor een rechtzaak, maar het geld moet er zijn


Omdat jij minderjarig bent zijn je ouders idd verantwoordelijk en hebben het laatste beslissingsrecht.

Maar als je vader werkloos is (en een WW uitkering heeft neem ik aan?) komen jullie in aanmerking voor een "toevoeging". Dit houdt in dat er op basis van inkomen een vast bedrag afgesproken wordt voor de kosten van de advocaat. De rest van de kosten komen uit een ander potje. In dat geval wegen de kosten wel degelijk op tegen de baten!

Laat idd een expertisebureau komen om de waarde van Flame vast te stellen, trek daar alle door jullie gemaakte kosten (stalling, voer, smid, wormenkuren etc.) vanaf en kijk of er nog wat over blijft voor je ex. Vast niet! Haha!

De advocaat van der tegenpartij bluft enkel, want hoe kan hij zien/weten dat Flame 3000 euro waard is?

Ik heb door een ontslag mijn paard moeten verkopen (geen centjes meer), dit ontslag is aangevochten en de zaak is door ons gewonnen. Ook ik heb de waarde van mijn paard opgegeven als geleden schade, maar ze pakken puur de slachtwaarde. In mijn geval nadelig, in jouw geval voordelig.

Laat tevens een overzicht maken van alle materiele en immateriele schade. Je kan Flame nu wel zonder meer teruggeven, maar daar wint hij enkel alles en jij verliest alles. Ook de al gemaakte kosten aan je paard!

Hou oud is je ex-vriend?

Is zou zeggen Go for It! Het is -lijkt mij- een zaak voor het Kantongerecht en dus geen bodemprocedure, dus het hoeft geen jaren te duren.

Let op, hij die eist, bewijst! En wat kan hij bewijzen?

Sterkte!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 14:05

Josephine schreef:
Hebben jullie ook al aan de advocaat gevraagd of jullie in aanmerking komen voor pro deo? Als ik het zo lees allemaal heb je daar recht op. Bel eens naar het advocatenkantoor en vraag om een Verklaring omtrent Inkomen en Vermogen.


hiervoor moeten mn ouders deze week terugbellen
ze kijken naar het inkomen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48693
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:14

als jullie gezamenlijke inkomen is minder dan € 1300 per maand krijgen jullie gedeeltelijk de kosten vergoed.... afhankelijk van de hoogte moet je (in de hoogste schaal) € 500 eigen bijdrage leveren.... (Ik ben pas nog bij een advocaat geweest, alleen dan voor een andere zaak)

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 14:23

ik ben naar een bureau voor rechthulp geweest,gisteren weer en daar heb ik die advocaat van die m wil helpen.
die 3000 euro(afgerond dan) is wat flame heeft gekost (1250 guldens) voer,stalling,dierenarts en hoefsmid.
als ik dat terug betaall dan mag ik flame houden van mn ex.
die advocaat die mij wil helpen zegt: het is het zelfde als een brommer, hij geeft een brommer,verzekering op jou naam en betaal benzine, hij zegt: als het uitgaat dan hoef jij toch ook niet alle benzine en die scooter terug te betalen?
die man heeft zelf ook paarden, hij wil me graag helpen.mijn ex vriend is nu 20.
hij weet dat het financieel slecht gaat,hij is hier dan ook 2 jaar over de vloer geweest..
het gaat hem niet om het paard, maar om ons..als hij zou winnen verkoopt hij flame en kan ik een schade vergoeding betalen.
van dat geld heb ik 2 andere paarden.
als mijn ouders die rechtzaak niet voortzetten, dan ga ik sparen voor een groot paard, een nrps, dan weet ik zeker dat ie voor mij alleen is, geen gezeik, geen problemen met anderen...
ik accepteer mn ouders besluit.
en als ik het paard terug moet geven hou ik ze echt wel in de gaten, de papieren moeten ook terug,( nrps staat ook achter me trouwens.)
ik hoop dat dat mn ex de papieren laat overschrijven op de nieuwe eigenaar haar/zijn naam,misschien kan ik flame ooit dan nog terug krijgen.
ik ben gewoon alles van verschillende kanten aan het bekijken.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 14:26

SmithsGirl schreef:
als jullie gezamenlijke inkomen is minder dan € 1300 per maand krijgen jullie gedeeltelijk de kosten vergoed.... afhankelijk van de hoogte moet je (in de hoogste schaal) € 500 eigen bijdrage leveren.... (Ik ben pas nog bij een advocaat geweest, alleen dan voor een andere zaak)


klopt helemaal, maar we komen op iets teveel uit, we zitten denk ik net niet daaronder.
maar dat gaat die advocaat eerst nog uitzoeken

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:33

ff rekenen hoor.... hij heeft 1250,-- GULDEN gekost, voer, stalling, wormenkuren ed gehad??? Komen ze volgens mij lang niet op die 3000,--. Lekkere ex heb je dan zeg..... e*kel..... die advocaat is je aan het intimideren zoals ik al meer gelezen heb, maar het paard staat op jou naam. Dus de rechtmatige eigenaar dacht ik, tenminste als er niks op papier staat dat hij hem betaald heeft. Als dit niet het geval is, hoe wil hij dan bewijzen dat hij hem betaald heeft terwijl ie op jou naam staat? Vraag de vorige eigenaar te getuigen! En vraag desnoods een betalingsregeling aan bij de advocaat, volgens mij zijn ze wat dat betreft de beroertste niet. Meid sterkte hoor!!!!!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 20:36

tnx, de vorige eigenaar staat achter me en nrps ook...tja en die 3000 euro is gelul natuurlijk.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:06

En daarbij komt:
Stiekum de papieren op naam gezet?
Dan heeft hij ze afgegeven aan jou......

Wat die advocaat doet is inderdaad intimideren....dmv hoge bedragen als schade vergoeding stellen...

En de tijd die jij aan het paard hebt besteed dan?
En als het paard dan van hem was, waarom heeft hij dan de stalling niet verder betaalt?
Geen stappen ondernomen toen het paard van stal verhuisd is, proces verbaal op laten maken wegens diefstal/ontvreemding?

en dan dat bedrag, 3000 euro.....
ik weet niet wat het stalgeld is/was waar Flame eerst stond, maar denk dat ze dat rekenen, en de DA kosten dan, smid, wormkuur, tuig.....

Laat hem mooi gaar koken in zijn eigen sop....

Maar wat eerder gezegd is: sponsoraktie voor Flame houden.....
Ik doe in iedergeval mee....

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 11:39

Naomi, weet je al iets meer van de advocaat.? We zijn nu een paar daagjes verder en ik ben erg benieuwd (samen met de rest van Bokt ofcourse)

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 16:22

jah ik heb heel veel nieuws,er zijn zoveel problemen meer bijgekomen.
de kosten voor de rechtzaak zijn 532 euro...niet zo heel veel dus.
op die brief van mn ex zn advocaat mag ik niet reageren, die advocaat mag helemaal geen 16-jarige beschuldigen en voor de rechter uitdagen dus mn ouders moeten het doen .of mn advocaat alleen.
hij is zo'n schat, hij heeft zelf ook een dochter met een paard vandaar.
de vorige eigenaar wil getuige,zonder haar dan verlies ik het, ik moet eerst cker weten of ze het doet...
ik heb kans om het te verliezen, mn ex heeft een bewijs dat flame van hem is zegt zijn advocaat, wat het is, willen ze niet zeggen.
mn ouders moeten beslissen of ze ervoor willen gaan.
nu moet ik afwachten of ik wat hoor van mn ex(omdat ik niet op die brief van zijn advocaat heb gerageerd)
en mn ouders moeten een beslissing maken, ze zijn al aa het praten enzo.
wij zitten financieeel k u t, en als we het verliezen hebben mn ouders een heeeeeel groot probleem...
dat is het dus...
ze willen het proces wel aan gaan.
we moeten nog heel goed gaan nadenken.
zaterdag ga ik naar flame toe, praten met die vrouw of ze wil getuigen enzo
dus het is weer afwachten Huilen

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 16:27

Als 532 euro alle kosten zjn dan is een best bereid dat bedrag te lenen hoor, dus dat hoeft geen belemmering te zijn. Heb je ook een baantje ofzo dat je dat geld snel bij elkaar kunt krijgen??
In ieder geval veel succes

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48693
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 16:32

Dat ze niet willen zeggen da je ex een bewijs heeft dat Flame "van hem" is, kan een vorm van intimidatie zijn....

Uit je verhaal begrijp ik dat als de vorige eigenaresse getuigd, dat je dan op zeker wint??? Als dat zo is zou ik zeker doorzetten!!!

Heb je eigenlijk al met de ouders van je ex gepraat? Zou ik zeker nog wel gaan doen!!!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 16:43

die 532 euro heb ik hoor daar niet van, maar als ik verlies voor dat geld kan ik bijwijze van spreken 10 andere paarden kopen, dat geld kunnen wij niet opbrengen
met de ouders van mn ex praten hahaha daar valt njiet me ete praten, zn vader is zwaar alcolist en zn ma heeft me nooit gemogen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48693
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 16:45

je zou dan misschien een (aangetekende!) brief kunnen sturen, met daarin het hele verhaal? Want z'n ouders mochten toch zogenaamd niks weten?

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 16:47

die weten alles

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48693
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 16:51

tja... dan kan ik niet anders dan je (nog een keer?) heel vel sterkte en succes wensen...

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 16:53

neeh ik ga niet naar die ouders, je wil niet weten hoe ze zijn..en het heeft geen zin

IcePrincess

Berichten: 7745
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 17:34

Alane schreef:
Maar wat eerder gezegd is: sponsoraktie voor Flame houden.....
Ik doe in iedergeval mee....


goed idee, zo kun je de rechtzaak houden en mocht je verliezen houden we zo'n aktie, maar je verliest toch niet echt alles wijst erop dat jij de eigenaar bent.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 18:33

mensen ik heb weer heel veel nieuws
ik zal het hele verhaal vanaf het begin vertellen
ik ben dus naar flame geweest

ik kwam om 1 uur aan in assen, had de trein gemist dus was een half uur later,
die vrouw zou er om half 1 zijn...
ik wachten en bellen, heel verhaal.
uiteindelijk kwam ze er aan om 4 uur.
we gingen naar dr huis en dr dochter was er ook.
ik kwam in dat huis en schrok me kapot, het stonk vreselijk en dr was haast geen meubulair in huis, maar goed.
ik dacht we gaan gelijk naar flame, niet dus.
we gingen eerst eten ik kreeg een half kommetje soep, geen brood want dat was niet in huis.
ik vond het allemaal vreemd.
toen kwamen ze met een verhaal dat ze om 10 uur naar de bios gingen naar Harry Potter, ik moest perse mee, want mocht daar niet alleen thuis blijven.
daar kwam ik dus niet voor, ik had niet veel geld meer, omdart ik deze week me geld van mn werk pas kreeg.
ik wou naar flame, jah we gaan morgen zeiden ze, ik wou om half 3 de trein weer terug nemen...
ik met hun naar de bios, ik had dorst ik ging wat drinken halen, hun hadden ook geen dorst dus moest hun ook wat geven..
na de bios om 1 uur, gingen ze kijken bij de paarden..
flame staat in een loopstal met allemaal broertjes en zusjes(binnenkort foto's van flame dr familie)
wij de paarden water geven en weer weg.
ze zagen er heel goed uit, allemaal verschillende kleurtjes hebben die paarden, bijna allemaal van de zelfde hengst Raisuli, ook de vader van flame.
ik moest wel een beetje huilen toen ik flame zag, zo mooi!!! ze was heel erg donker geworden, haast zwart, toen ik haar riep ging ze hiniken en kwam gelijk naar me toe Lachen
om 4 uur waren we thuis en gingen slapen, die vrouw zei, zet de wekker op je tel om 8 uur dan gaan we om 9 uur naar de paarden(wat daar vandaan een uur rijden is)
ik om 8 uur eruit was om half 9 klaar, 11 uur was er nog niemand wakker, ik had honger en dorst,maar ga niet in hun koelkast ff eten en drinken pakken zonder te vragen..
ik deed t toch, ik trok de koelkast open en tot mijn grote verbazing: 1 pak melk, 1 pak yogurt, en een klein beetje kaas en siroop.
ik had maar nix gepakt.
toen waren hun wakker en gingen we ten, ik kreeg een broodje en 1 plakje ontbijtkoek en siroop.
toen ik het zag had ik al geen trek meer.
toen gingen we naar de paarden...eindelijk
de helft van de paarden gingen naar buiten.
toen gingen we mesten,maar er was maar 1 riek, dus ik heb alle stands gedaan.
ik wou de trein vroeg hebben maar we waren nog lang niet klaar en we zouden nog gaan rijden.
toen ging ik op een halfzusje van flame, 4 jaar , 1.45, een hele leuke schimmel.
het begon al donker te worden,die pony was wel druk in het begin, ik heb nu echt spierpijn joh, maar ik heb ook 1,5 jaar niet meer gereden...vandaar
wij het bos in, in duitsland, moooooooooooi bos, zwemplekken voor paarden, leuke paadjes enzo, veel mogelijkheden daar.
er zijn daar vier verschillende bossen, we gingen er 1 in waar roofvogels zijn(zitten in kooien, waar je langskomt)
dr waren heel veel uilen die langs en om je heen vlogen en andere vogels, paarden vonden het fantastisch, gingen helemaal showen haha.
er zijn daar ook veel monumensten, we kwamen een begraafplaats tegen van een Joodse familie, een belangrijke familie.
we kwamen langs een klooster, die verlicht was en de dochter van die vrouw ging vertelllen erover, dat vond ik wel heel erg gaaf.
op een gegeven moment was het zo donker dat we niet meer konde draven, dus t werd stappen en t werd alleen maar kouder, we waren al op de terug weg. toen kwamen we aan op stal en gingen we naar huis.
we hadden 3,5 uur gerden, eerst wou k niet omdat ik vroeg naar huis wou, maar ik kon ook geen neeh meer zeggen, we zouden een half uurtje gaan rijden...
het was half 8 en moest met de bus naar assen, anders moest ik benzine geld betalen en mn geld was inmiddels al bijna op.
de laatste trein moest ik halen.
voor de bus moet je bellen, hij rijd anders niet.
ik moest ook nog een buskaart halen.
mn ouders hadden me al thuis verwacht en waren boos dat ze me alleen lieten gaan, mn vader wilde me ophalen.
uiteindelijk heb ik die jongen geld gegeven,heeft ie me gebracht.
ik op de trein heb me gehaast..
dat was wel het verhaal zo'n beetje..
die mensen hebben 22 paarden, ze geven alles aan ze, terwijl ze zelf nix hebben...
ik heb gepraat met die vrouw en ze gaat er een paar verkopen, daar ook binnenkort foto's van.
maar het viel me allemaal zwaar tegen.