Poetin zoek; update: gevonden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Poetin zoek; update: gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:41

Worden gemaakte kosten niet gewoon doorbelast dan ??

Een veilinghuis werkt toch niet op 'no cure-no pay' basis

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:54

Ik kan me voorstellen dat het een ingewikkeld verhaal is omdat Van der Zwan niet de opdrachtgever is voor de veiling.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:16

Dit is een gedwongen veiling, je kunt geen kosten verhalen op iemand die failliet verklaard is...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:17

Even tussendoor he, Van der Zwan is toch failliet? Hoe wil de goede man dan ooit die schuld betalen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:23

Sylvia schreef:
Dit is een gedwongen veiling, je kunt geen kosten verhalen op iemand die failliet verklaard is...

Denk je dat een curator gratis werkt???? Na de bank (in geval van hypotheek enzo). Krijgt hij voorang op andere schuldeisers hoor . Dat zijn ook kosten. Dat wordt gewoon betaald vanuit de opbrengst van de veiling.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:27

Sylvia schreef:
Even tussendoor he, Van der Zwan is toch failliet? Hoe wil de goede man dan ooit die schuld betalen?

Geldschieters bijvoorbeeld. Overigens is hij niet failliet, hij heeft 1 schuldeiser en dat is niet genoeg voor een faillissement. Hij kan wel een of andere BV van hem misschien failliet laten gaan en zo geld doorsluisen, wordt ook nog wel eens gedaan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:28

Eerder werd gezegd dat er tegenwoordig wel door 1 schuldeiser faillisement kan worden aangevraagd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:40

Ik heb uit een betrouwbare bron vernomen dat hij niet failliet is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:45

Vreemd dat dat wel in alle pers wel zo genoemd wordt......... wordt ook en beetje flauw van al die "betrouwbare bronnen".

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:06

Ja idd, iedereen heeft betrouwbare bronnen naar het schijnt. En tegenwoordig kun je wel degelijk met maar 1 schuldeiser faillisement aanvragen...

Als hij niet failliet is, waarom worden dan alle paarden onder de hamer gebracht?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:07

manzano schreef:
wordt ook en beetje flauw van al die "betrouwbare bronnen".

hier nog een

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:38

Sylvia schreef:
Als hij niet failliet is, waarom worden dan alle paarden onder de hamer gebracht?

Dat was in het vorige topic toch ook al duidelijk. Quote van Henry Lubbers in de Hoefslag:
Citaat:
Er is overigens geen sprake van een faillissement. De executoriale verkoop vindt plaats op het moment dat men de verplichtingen aan een geldschieter niet na komt en de geldschieter pandrecht heeft op goederen. In dit geval rust het pandrecht op de paarden van De Keizershoeve.

Dat is ook de reden waarom de veiling op het laatste moment alsnog afgeblazen zou kunnen worden (als vd Zwan op het allerlaatste moment zijn schulden betaald). Dat is bij een faillissement volgens mij niet zo.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:26

Juist.
En nog even over die betrouwbare bron, dat is iemand die veel met die paarden te maken heeft. Die persoon heeft het me verteld maar omdat het verder helemaal niet bekend is wil ik er ook niet teveel over zeggen. Wil niet de baan en het bedrijf van diegene op het spel zetten. Het enige wat ik tot nu toe gedaan heb is proberen wat roddels de wereld uit te helpen waar Poetin ondergedoken zou hebben gestaan, omdat deze mensen onterecht ervan beschuldigd werden.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:38

Ik denk dat we beter met zijn allen naar de veulenveiling in Borculo kunnen gaan want mijn betrouwbare bron zei dat vd Zwan toch voor de veiling zou betalen, ben erg benieuwd

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:13

Dan heeft hij toch niet zo heel veel tijd meer.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:40

Hij kan volgens mij nog 1 minuut voor de aanvang van de veiling betalen.
Ik ken de hele man niet maar het lijkt mij wel iemand die zo'n stunt uithaald. Hij lijkt mij namelijk wel een beetje mediageil

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:38

Nee hoor, als hij 1 minuut voor de veiling betaald is ie wel te laat. Tot 1 uur van te voren kan hij betalen, en verder zeggen onze bronnen dus hetzelfde. Denk dat men er maar van uit moet gaan dat men voor niks gaat.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:52

Ik heb de voorwaarden niet helemaal doorgelezen. Als er geveild gaat worden komen de resultaten dan op de website?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:08

Nou, morgen is hetd an zover. Ben heel benieuwd hoe het afloopt!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 18:40

Zeer benieuwd, meneer van der Zwan zou niet zo blij zijn met een nieuwe koper voor Poetin....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 19:25

Als hij idd op het laatste moment zijn schuldeisers betaald maakt hij zich onstervelijk belachelijk voor de serieuze kopers op de veiling.
Daar zal hij weinig vrienden aan overhouden.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 19:41

Ik heb gehoord dat hij een deel van de schulden af kan betalen door de verkoop van een van zijn ''betere paarden,'' maar welke precies kan ik helaas nog niet zeggen. (en ik heb al eerder gelijk gehad, terwijl ik door sommige mensen via PB ten onrechte belaagd werd)
Wie weet KAN hij dus toch nog de veiling af blazen.

sveny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:32

Het is allemaal vet gelul van de belasting dienst mannetjes! En van dat failisjement!!!! Want der heeft al 100 keer in de krant gestaan dat der een conflict was met de bank ( een meningsverschil dust!!! ) Ennuh wie weet der dat alles al goed is met de bank en dat meneer/mevrouw van der zwan niet gewoon de veiling door laat gaan en dan al ut opgeleverde geld voor hun is!!!! Dustja dit vindt ik der van en je moet niet oordelen als je der niks van af weet!!!! En als je eerst even de paardenkranten allemaal ff gaat doorlezen kom je interesantere dingen te weten i.p.v zo te gaan discuseren der hebben al ongeveer 5 stukken in gestaan dustja!! En ja ik vindt jullie eigenlijk best wel zielig om ut zo hier te zeggen van ja patty dit patty dat zeg ut dan gewoon recht in de gezicht!! Niet dat je daar de kans voor krijgt want je komt ut terein toch lkkr niet op }> Want ik heb gehoord ( ik zeg gehoord dust ik beweer niks!!!!!!) dat ut streng beveiligd daar is en der loopt elke dag 3 mannen over ut terrein (bewaking) En het verhaal van poetin dat die kwijt is klopt niet want hij stond in duitsland en iedereen wist dat zelfs justitie!! Maarja als de media zo zielig is omdat dat der niet bij te zeggen maja kan der ook niks aan doen maja jullie gaan nu maar weer verder met zeuren over poetin En ik gaat kappen mzzls

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:48

Bedankt voor je nuttige bijdrage sveny. Ook vooral omdat het zo lekker leesbaar is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:53

Sveny, Poetin was echt spoorloos. Justitie wist inderdaad waar ze stond, na eerst enkele dagen verdwenen te zijn.
En uit de krant haal je informatie, dat klopt, maar of het ook de juiste informatie is? Ik haal mijn informatie bij iemand die wel bij de familie op het terrein komt, en wat ik weet heeft druist helemaal tegen de kranten in.

En Nederlands is blijkbaar toch een hele moeilijke taal of niet? Russisch vind ik nog beter leesbaar als dit.