Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eliene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 15:01

Swieb schreef:
Er moet toch iemand met een bult op zijn rug rondlopen inmiddels van het sjouwen

Vandaar dat ze die grote diefstallen (+10 zadels) vrijwel altijd "doen" in de nacht van donderdag op vrijdag of de nacht van zondag op maandag... dan kunnen ze de rest van de week uitrusten...

super_blacky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 15:23

waar is het respect gebleven om van andermans spullen af te blijven grrrrrrrrrrrrrr helaas mogen lijfstraffen niet meer , lijkt mij een betere oplossing als de dure celstraffen die ze hier krijgen of als de cellen vol zijn een boete van 200 euro en 100 uur werkstraf , maar helaas daarmee heb je nog steeds je spullen en of beesten niet trug

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:02

volgens mij zijn ze zo'b beetje vertroken weer uit omgeving den-haag en omstreken??
zal maar gebeuren als diegene in me hande zal krijge zal die denk erge spijt hebben

Beber

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:53

Juich niet te vroeg, ze doen er een paar per regio en komen iedere keer weer terug.
Ik ben er ook van overtuigd dat ze in deze regio wonen.
Dan heb ik het wel over de grote diefstallen, waar alleen merkzadels gestolen worden en kruiwagens gebruikt worden, op zondag en donderdag nacht.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:35

Yo, het gaat goed hier, bij wéér een kennis van mij hebben ze alles gejat. hij heeft een pensionstalling, dus er lag voor veel geld aan spullen.

het valt me hier in de omgeving wel op dat het al 2 weken achter elkaar op vrijdag op klaar lichte dag!

hoeveel lef heb je? klaar-lichte-dag!

bahbah, word hier in huis maar een zadelkamer inrichten!

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:19

Pb maartjuh hier op bokt eens!
Bij haar is afgelopen week dus ook voor een hele hoop geld aan tuig gestolen..

tessie1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:57

vanacht is er op manege anydale in muiderberg zadels gestolen!!!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:56

En.. welke dieven waren het?

Die van "de merkzadels en kruiwagens", of
die van "pakken wat je pakken kan"?

tessie1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:18

ik weet dat er merkzadels zijn meegenomen
ik was vandaag bij een soort van winkel (de boer in naarden/muiderberg) en die vertelde dat er merkzadels waren gejat op de manege anydale

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:00

Nog verdere details? En was het echt afgelopen nacht?

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:12

ceesje schreef:
Bij ons is in de nacht van 6 op 7 december een kast opengebroken en een paard losgelaten. (Kast zit in de box)
Met de andere kasten is geen poging ondernomen.
Want onze zadels nemen wij mee naar huis. (wij zitten ook in het gooi)

Waar is dat in t Gooi Ceesje?

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:15

Yep, Any Dale is ook aan de beurt geweest, stuk of 8 zadels weg. En weer keurig uitgezocht wat de goede waren.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 08:57

Mietje schreef:
Pb maartjuh hier op bokt eens!
Bij haar is afgelopen week dus ook voor een hele hoop geld aan tuig gestolen..

dat weet ik. heb al contact met haar gehad!

hier zijn ze wel uit op duurder spul, maar van de andere kant is het pakken wat ze pakken kunnen.

bv bij maartjuh hebben ze alle dure dingen mee genomen (zadels, tuig, hoofdstellen, bitten, niet de gewone singels maar, de buiksingels enz)

terwijl ze bj de gene waar ik les geef ze gewoon alles meegenomen hebben, hoofdstellen dekjes, dekens zadels, zelfs het dressuurproeven boektje

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 09:53

Lies Beuker schijnt ook aan de beurt geweest te zijn? Iemand die daar meer van weet?

Rainta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:31

hoorde ik ook, maar of het waar is????......

tessie1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:57

nee ze zijn niet op liesbeuker geweest
mijn zadel en dekens liggen thuis

Motje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:41

De nacht van 16 op 17 december in Oude Molen (brabant) zadels, en tuigen gejat, niet bij ons, maar bij een kennis.

Lies_Beuker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:12

Margreet schreef:
Lies Beuker schijnt ook aan de beurt geweest te zijn? Iemand die daar meer van weet?

Als je je afvraagt of iemand daar meer van weet ? Even de manege bellen, dan krijg je ook geen wilde verhalen.
Ons en alle andere stallen kun je rustig bellen.

Lies_Beuker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:18

Margreet schreef:
mmmm
Hoe komt dat bericht dan in de wereld?

Van wie hoorde jij dat dan?
Vertel die persoon dan dat hij dingen even moet checken voor ze verder de wereld ingaan, denk maar aan dat vreselijke verhaal in Drenthe over de rhino affaire.
Ik zeg altijd:"Pas op met wat je zegt en schrijft, je kunt NOOIT iets meer terug draaien !
Margreet, ik bedoel dit niet persoonlijk of zeurderig; maar alleen maar om te voorkomen dat wij met zijn alleen mensen beschadigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:02

Bij ons op stal ging inderdaad het verhaal rond, dat er bij jullie ook zadels gestolen zouden zijn. Arnoud heeft diezelfde dag nog naar de manege gebeld en te horen gekregen dat er niets gestolen was en dat dit verhaal dus niet klopte.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:06

Openheid van zaken ervaar ik persoonlijk als positief. Jammer dat jij dat "beschadigen" vindt. Bovendien was het een vraag, geen suggestie.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:34

mijn buurman bracht net de krant (de Gooi- en Eemlander) van vanmorgen met de mededeling dat ik m'n spullen wel in zijn schuur mocht leggen voorlopig:

Citaat:

Onrust over zadeldiefstallen in Gooi

Tamar de Vries
eemnes-Een bende zadeldieven heeft het de laatste weken voorzien op maneges en pensionstallen in het Gooi. Zadelkamers en -kasten worden op grove wijze opengebroken en de dieven gaan er met vijftien tot twintig zadels vandoor. Een zadel kost gemiddeld 800 euro.

De dieven vervoeren hun buit in de mestkruiwagens van de manege of de pensionstal naar een gereedstaande vrachtwagen. De Larense Manege, pensionstal Pronk in Naarden en manege Any Dale in Muiderberg zijn de afgelopen weken getroffen.

De zadelrovers zijn het gesprek van de dag onder paardenliefhebbers.

,,Er moet een bende aan het werk zijn want ze werken overal op precies dezelfde manier'', zegt Marie Louise 'Okkie' Perier van Any Dale. ,,Ze rossen met veel geweld de zadelkamer open met een slijptol.'' De zadelrovers zaaien veel onrust onder manege- en stalhouders, zegt Okkie. ,,Je kunt je er bijna niet tegen wapenen. Ze slaan hun slag en zijn weg.'' Bij Any Dale bedroeg de buit vijftien zadels.

Waakhond
Bij pensionstal Pronk is de roof zadels vorige week hard aangekomen. Er werden dertien zadels gestolen. ,,Mentaal grijpt het je ook aan, want ze hebben aan je spullen gezeten.'' Bij Pronk wordt een beveilingscamera geïnstalleerd, dubbele sloten en de pensionhouder laat 's avonds een waakhond op het terrein rondlopen.

Drie pensionstalhouders uit Eemnes: Ton Rigter, Teus van 't Klooster en Arnoud van Daatselaar weten er alles van maar hebben zelf nog geen ongenood bezoek gehad.

Arnoud van Daatselaar begrijpt niet waar de plotselinge hausse vandaan komt. ,,Het is gewoon elke week wel ergens in de regio raak. Je begrijpt niet wat ze met zo veel zadels moeten. Ze zullen wel naar het buitenland worden gebracht. Misschien dat er in Oost-Europa ineens een grote behoefte aan bestaat. Het is gissen.''

Verkenner
De Eemnesser pensionstalhouders vermoeden dat de dievenbende een 'verkenner' vooruitstuurt. Iemand doet zich voor als potentiële klant, krijgt een rondleiding op het bedrijf, een kop koffie en uitleg wat waar te vinden is. Door de gebeurtenissen zijn de pensionstalhouders argwanend tegenover vreemdelingen geworden, vertellen ze.

Rigter: ,,Je bent minder snel enthousiast met een nieuwe klant. Het kan een dief zijn die poolshoogte komt nemen.''

Op het erf bij pensionstal De Heidehoek houdt een camera de boel in de gaten. Van Daatselaar neemt geen risico met mensen die om informatie komen vragen. ,,Ik vraag altijd om een telefoonnummer om contact op te kunnen nemen. Als ze wat te verbergen hebben, reageren ze ontwijkend.''

De maneges die al dieven op bezoek hebben gehad moeten alert blijven.

,,Er gaan geruchten dat ze na een paar weken terugkomen, als de meeste ruiters een nieuw zadel hebben.'' Vooral voor maneges zijn de diefstallen zuur. ,,Als er 15 zadels weg zijn, moeten ze rijlessen afzeggen.'' De handel in ruiterbenodigdheden in de regio heeft nog niet gemerkt dat er door de diefstallen meer vraag naar zadels is. ,,Soms betaalt de verzekering niet meteen uit.''

vrijdag 23 december 2005

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:41

Nou, de regio is dus gewaarschuwd...

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:59

Camera's , dubbele sloten en waakhonden.

Hoe bedoel je, Het paard achter achter de wagen spannen?

Als een stal het zich kan veroorloven, lijkt het mij handiger dat dat voor een eventuele diefstal wordt aangeschaft en niet erna.

super_blacky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:02

helaas word er dus nog steeds rondgestrooit met sugesties en dingen niet geheel de waarheid , mensen laat aub de gedupeerde eens reageren en niet van horen zeggen , zo worden namen te grabbel gegooit van stallen en maneges , iedereen weet nu dat ze heel voorzichtig moeten zijn met hun spullen , helaas het dievengilde houd nergens rekening mee , alleen hun dingen zijn belangrijk , wees voorbereid en zorg ervoor dat ze jullie ook niet te pakken nemen en je spullen ontnemen .
maar voor de laatste keer aub allemaal , gooi niet meteen met namen en vraag dingen aan de mensen zelf voor er weer een roddel de wereld ingaat