Sigaret roken op je paard????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:34

Ik heb niet alles gelezen, dus het kan zijn dat ik een dubbel antwoord geef.
Maar ik vind roken zowieso smerig, maar ja, dat is mijn mening. Haha! Wat ik gevaarlijk vind aan het roken op het paard in het bos, is dat je je sigaret brandend weggooid het bos in. Dat kan dus echt niet!

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:41

mooneyes

nou je zult je maar verslikken omdat het paard wegvliegt, dan heb je geen lekkere keel meer

nou dat is dna je eigen schuld tog?
ik zou als ik rookte ook nooit op mijn paard roken maar ik vind dat als je het je doet en je krijgt dta ding in je kele of je brand je er aan dna is het je eigen schuld! ik zou het voor de paarde wle zielig vinden als ze hem tegen zich aankrijgen.
zoasl ik al eerde zij , bij ons op stal mag ook niet gerookt worden.

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:17

Ik vind het echt niet kunnen, soieso bij de paarden roken vind ik eigenlijk slecht, stel dat er wat gebeurt, je weet het nooit met paarden... Maar OP het paard vind ik helemaal erg, ik vind het er ten eerste erg ordinair uitzien en bovendien kan het nooit goed zijn voor je paard!
Roken vind ik soieso vies, maar iedereen moet natuurlijk zelf weten of hij/zij rookt of niet Lachen

broke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:19

Mensen die willen roken prima, maar bij paarden (dieren) nee ben ik het totaal niet mee eens! Hebben jullie enig idee hoeveel brand er ontstaan is door roken?
Bij ons op stal mag er in en rond de stallen nergens gerookt worden, met uitzondering van de drinkcorner en terras.
Waarom moeten rokers eigelijk zo nodig roken, kunnen ze niet even wachten? Kost het hun te veel moeite, kan een roker me dat uitleggen?

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:40

Niemand hier op ooit op een arabierenstal geweest daar is het een onderdeel van het ritueel arabieren rijden. Inrijden roken,tussendoor even stappen roken,en ja de paarden worden ook uitgestapt dankzij een waterpijp.
De bak zag eruit als een grote asbak vol glascherven en ouwe waterpijptabak en er waren paarden bij die geen ijzers hadden en glasscherven onder hun hoeven hadden.
Maar moet kunnen he

Knipoog

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:43

Citaat:
doe zoals hierboven!!!
die vat ik niet helemaal!

maar voor de rest ben ik het met jou eens!

Ja sorry het is allemaal een beetje onduidelijk, maar ik bedoelde:
iedereen die western rijd doet het volgens haar maar verkeerd dus noemde ik een paar voorbeelden op van dressuur die wij maar moeten volgen om perfect te worden..
volg je het nog Haha!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:29

laukjefreak schreef:
mooneyes

nou je zult je maar verslikken omdat het paard wegvliegt, dan heb je geen lekkere keel meer

nou dat is dna je eigen schuld tog?
ik zou als ik rookte ook nooit op mijn paard roken maar ik vind dat als je het je doet en je krijgt dta ding in je kele of je brand je er aan dna is het je eigen schuld! ik zou het voor de paarde wle zielig vinden als ze hem tegen zich aankrijgen.
zoasl ik al eerde zij , bij ons op stal mag ook niet gerookt worden.

Haha!!ik heb nog nooit van schrik een peuk doorgeslikt Haha!

Maar als de wind mijn as in de richting van mijn paard waait,maak ik ook mijn peukie uit,dat wel.
Verder rook ik als een ketter,ook als ik aan het rijden ben *LOL*
En niemand hoeft mij te vertellen dat dat niet kan!!!
Zou me toch wat zijn,is toch mijn verantwoording.
En ik heb ook nog nooit mijn paard gebrand,dus het gaat me best goed af Schijnheilig
Overigens rook ik ook niet op stal,maar over het algemeen rij ik dan ook in de bak en niet daar Haha!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:31

broke schreef:
Mensen die willen roken prima, maar bij paarden (dieren) nee ben ik het totaal niet mee eens! Hebben jullie enig idee hoeveel brand er ontstaan is door roken?
Bij ons op stal mag er in en rond de stallen nergens gerookt worden, met uitzondering van de drinkcorner en terras.
Waarom moeten rokers eigelijk zo nodig roken, kunnen ze niet even wachten? Kost het hun te veel moeite, kan een roker me dat uitleggen?

Wel eens van een verslaving gehoord??? Schijnheilig

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:36

Danielle_1 schreef:
Haha!!ik heb nog nooit van schrik een peuk doorgeslikt Haha!

Maar als de wind mijn as in de richting van mijn paard waait,maak ik ook mijn peukie uit,dat wel.
Verder rook ik als een ketter,ook als ik aan het rijden ben *LOL*
En niemand hoeft mij te vertellen dat dat niet kan!!!
Zou me toch wat zijn,is toch mijn verantwoording.
En ik heb ook nog nooit mijn paard gebrand,dus het gaat me best goed af Schijnheilig
Overigens rook ik ook niet op stal,maar over het algemeen rij ik dan ook in de bak en niet daar Haha!

nou dan zie ik het probleem niet!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:48

ik ook niet Haha!
het is alleen zo jammer dat er mensen zijn die denken dat elke roker zijn peuken overal neergooit,zonder bewust te zijn van het brandgevaar.
Ik moet er niet aan denken dat mijn stal met paard affikt door mijn onoplettendheid Verdrietig
Of een bos dat afbrandt!

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:55

Kornelius: schreef
Niemand hier op ooit op een arabierenstal geweest daar is het een onderdeel van het ritueel arabieren rijden. Inrijden roken,tussendoor even stappen roken,en ja de paarden worden ook uitgestapt dankzij een waterpijp.
De bak zag eruit als een grote asbak vol glascherven en ouwe waterpijptabak en er waren paarden bij die geen ijzers hadden en glasscherven onder hun hoeven hadden.
Maar moet kunnen he

met een waterpijp op het paard?
zeg kornelius
ik vind echt niet dat dat kan hoor!
als die mensen buitenrijden en je paard slaat op hol dan ademt dat paard alle rook in (dat moet ik zien een paard dat kleuren bloemetjes enz ziet lijkt me wle grappig) dat is wel zielig vind je ook niet?

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:03

een waterpijp lijkt mij eigenlijk onhandelbaar als je op een paard zit Haha! (of het moet een hele kleine zijn)
hihihihi Haha!

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:04

nou kornelius hefet het gezien!!! op een arabierenstal
tja dat is ceht iets voor zoon stal vind je ook niet danielle?

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:21

ik vind het erg maf hoor Verward
ben nu ook benieuwd wat ze in die pijp doen dan Knipoog

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:31

Ik zal het recept eens navragen Clown

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:45

haha,soms gaat er ook gewoon tabak in,meestal wel iets met een fruitsmaakje,geloof ik.

Maar die lui prsteren het dus gewoon om met zo;n joekel van een ding te rijden? Verward
Heel bizar!!!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:50

.Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ook ik ben "schuldig" Haha! . Ik rook op mijn paard.

Maar ik gooi mijn peuken niet op de grond, ik heb een reis-asbakje in de zak van mijn rijbroek zitten en daar gaan mijn peukies in.

Ik heb nog nooit een paard gebrand met mijn peuk, en er nog nooit 1 doorgeslikt. Vorige week schrok Simon van een trekker met aanhanger waar 4 koeien inzaten. Simon draaide 180 graden en wou in een noodspurt naar huis, maar gelukkig ben ik al aardig geoefend in het met 1 hand rijden Cool , dus dat is 'm niet gelukt Haha!

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:59

Toen ik nog rookte (ben namelijk gestopt Haha!) rookte ik nooit op mijn paard.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 23:49

ik rookte eerst ook altijd gewoon op mn paard..
nu doe ik dat eigenlijk nooit meer het was ineens over ik weet ook niet hoe dat komt eigenlijk Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 23:58

Ik rook Haha! Helaas......

Maar ik rook nooit in de buurt van een paard, hooi, stro of stal. Dat vind ik werkelijk not done..........overigens rook ik ook niet bij mensen thuis die zelf niet roken. Vind ik ook not done... Haha!

Op je paard in het bos vind ik gewoon te gevaarlijk. Niet alleen de bosbranden die je mogelijk kan veroorzaken, ook het feit dat het paard kan schrikken en je peuk tussen het zadel en je paard kan komen. Ik vind het nergens voor nodig dat mijn paard slachtoffer moet worden van mijn verslaving. Daarnaast zit ik nooit langer dan 1 a 2 uur op mijn paard ( tijdens een buitenrit) en die tijd kan ik echt wel zonder sigaret.

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 08:21

hallo alle lieve rokers en niet rokers(wel of niet te paard Haha! )
Ben een niet rokende westernruiter(heb wel gerookt, ook te paard, heerlijk Tong uitsteken), maar ben 3 jaar geleden gestopt.
Het zal mij een zorg zijn of iemand rookt of niet, ik heb er geen last van.
Wat sommige mensen zeggen dat het een verslaving is waar een ander last van heeft????????, heb je dan wel eens met een vervelende junk te maken gehad, nou, dan vindt je het vast niet erg meer als er iemand in jou buurt een peukie rookt.
het is eigenlijk een discussie die echt helemaal nergens over gaat.
laat een ieder toch lekker zijn eigen leven lijden,(of is dit nu met een ei) en bemoei je met je eigen zaken.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 08:26

Geef je groot gelijk leven en laten leven. *LOL*

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:16

Ben zelf behoorlijk verslaafd aan m'n peukie maar nooit op m'n paard.
Vind dat teveel risico en dan denk ik nog niet aan de peuk die je weg gooit, paard dat weg springt. Maar gewoon dat als er een stukje brandend as af valt. Zal je gebeuren dat er een stukje op je paard valt en het blijf lekker doorschroeien.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 11:43

ik heb wel eens gerookt op het paard. Een paar keer in de bak tijdens het uitstappen en een x in het bos. Ik had toen gewoon behoefte aan een sigaret maar nu zou ik het niet meer doen. ik heb nu gewoon zoiets van alsje een sigaret rookt op je paard heb niet 100% je aandacht erbij klaar dus het is een risico. een risico wat ik niet meer neem Knipoog

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:10

promiss schreef:
Ik ging gisteren samen met mn Promiss ......
opeens pakte ze een sigaret...en ging gewoon zitte roken.. Verward
...Graag jullie mening

wat kan jij zeiken........................

[edit Sugarmiss: ellenlange startquote van TS verwijderd]