De ego-trippers zonder cap...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:30

Feufollet"]
[quote="AlmostBlack"][quote="Desiree schreef:
Hm, dat wordt gezellig, als ze geen respect kunnen hebben voor elkaars keuze.....

(Net zo min heb ik respect voor drugsgebruikers.) Het is niet dat ik voor de persoon zelf niet respect heb en deze persoon niet mag. Maar ik heb zeker geen respect voor de handeling die ze op dat moment verrichten. Ik blijf rijden zonder cap dom vinden en zoals ik al vaker heb gezegt, wat mensen eens beter zouden moeten lezen, er is sprake van een zekere vorm van arrogantie
[/quote]
Dat je het dom vind heb je onderhand wel duidelijk gemaakt, net zoals het feit dat je geen respect voor andermans handelingen kunt opbrengen.
Ik zou dus ook niet weten wat ik hier verder nog over moet zeggen, behalve dat ik jouw mening (hoe kortzichtig ik die ook vind, maar dat is slechts mijn mening) maar zal respecteren.

Daarbij wens ik je toe dat als je wat ouder bent en wat meer levenservaring hebt opgedaan, je wat milder wordt en wat minder snel andere mensen zult oordelen. En dat je in de tussentijd niet al te veel mensen tegenkomt die zo hard over jou oordelen als jij zo makkelijk over anderen doet!

Harriët*
die behalve caploos rijdend, ook al een ex-druggebruiker is.
[/quote]

Je was me net voor met een reactie Feufollet...
En ik kan niets anders zeggen: 100% mee eens en heel erg mooi verwoord. OK dan!
En zeker ook dapper dat je het laatste durft te zeggen/schrijven, omdat je zelf uit ervaring wel zult weten, dat je als (ex) druggebruiker/crimineel/oplichter etc etc. vaak met de nek aangekeken wordt en dus ook dat je heel vaak zonder respect wordt behandeld.
Mijn motto is altijd nog: hadden mensen respect voor elkaar, dan was er een stuk minder ellende op de wereld.
Jammer dat een topic, dat eigenlijk gaat over het al dan niet dragen van een cap, op een dergelijke wrange manier een wending krijgt. Aan de andere kant... het geeft weer stof tot nadenken...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:31

AlmostBlack"]
[quote="DePennyBitch"][quote="AlmostBlack"]
[quote="Desiree schreef:
Hm, dat wordt gezellig, als ze geen respect kunnen hebben voor elkaars keuze.....

(Net zo min heb ik respect voor drugsgebruikers.) Het is niet dat ik voor de persoon zelf niet respect heb en deze persoon niet mag. Maar ik heb zeker geen respect voor de handeling die ze op dat moment verrichten. Ik blijf rijden zonder cap dom vinden en zoals ik al vaker heb gezegt, wat mensen eens beter zouden moeten lezen, er is sprake van een zekere vorm van arrogantie
[/quote]

Nou, sorry hoor, maar hier valt mijn mond werkelijk van open! Hoe kun je nou zeggen dat je geen RESPECT kunt opbrengen voor mensen zonder cap? Je kunt het eens zijn of oneens met iemands keuze, maar geen respect hebben, dat gaat wel wat ver hoor.....
Ik heb toch ook respect voor een ander, ook al is zijn/haar keuze niet de mijne? We leven in een wereld met zoveel verschillende mensen en ieder met hun eigen overtuiging en levensmotto... om die dan allemaal maar niet te respecteren omdat het toevallig niet in jouw straatje past....
fout! erg fout! Zo ontstaan dus oorlogen..... Bloos
[/quote]

Ow, das het laatste wat ik wil hoor. Maar ik kan er gewoon niet inkomen dat je zo zonder besef op je paard kan stappen. Ik vind het meer dan dom...
[/quote]

Misschien moet je Feufollet's stukje maar eens lezen... en trek er je lering uit zou ik zeggen....

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:37

En die kerel in jouw avatar is dan ook wel bijzonder dom bezig en daar kun jij dus dan ook geen enkel respect voor opbrengen?

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:41

Desiree"]
[quote="pearl_tje"][quote="Desiree schreef:
Ik ben niet verantwoordelijk voor andermans jeugd Pearltje. Ik zal er derhalve dan ook niet voor opdraaien.m Als mensen willen dat hun kinderen met cap rijden, dan moeten ze ze dat maar zeggen en daartoe dwingen. MAar ja, tegenwoordig hebben mensen geen fluit meer in te brengen bij hun kinderen he. Maar dat is eigen schuld: moeten ze ze maar opvoeden. *LOL*

En als je later zelf kinderen krijgt, jij bent een mooi voorbeeld
[/quote]
Ik wil geen kinderen. En ik wil al helemaal niet opdraaien voor andermans addergebroed! En ik vind het belachelijk dat het als vanzelfsprekend wordt aangenomen dat ik later kinderen wil.
[/quote]

Vat het niet zo persoonlijk op Ik zei ook duiderlijk ALS je zit er wel erg hoog mee..

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:46

DePennyBitch schreef:
Djeeezzzz, onder welke steen ben JIJ vandaan gekomen???

Van al mijn vrienden en kennissen zijn er meerderen die geen kinderen wil!
Dus zo raar is het niet hoor!
(en dan praat ik over 5 stellen)
Ik vind het zelfs redelijk beledigend overkomen, alsof je alleen maar hier bent om voor nageslacht te zorgen... erg ouderwets en erg raar vind ik dat. Ik ben hier op aarde voor mezelf, niet voor het produceren van weer een kind waar er al te veel van zijn als je het mij vraagt....

Als je nou eens goed leest, begrijp je dat ik helemaal geen problemen heb met mensen die geen kinderen willen. Ik ken er zelf ook genoeg.
Maar het is wel zo dat de natuur ingesteld is op voortplanting. Als je geen kinderen wil is dat uiteraard prima, maar het is dus niet zo gek dat andere mensen daar verder niet bij nadenken. Dat is misschien inderdaad een beetje ouderwets, maar de meeste mensen willen nog steeds kinderen. Daarbij zijn er nog wel meer diepgaande vage posts geweest in dit topic (over dood enzo)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:01

caranthir"]
Prima als je geen kinderen wil, maar om ze nou meteen addergebroed te noemen. Ben je zelf toch ook geweest?
Daarbij is het zo gek nog niet dat mensen ervan uitgaan dat je kinderen krijgt. Dit is vaak bij zowel mannen als vrouwen het geval. Bijna het hele gedragsysteem van de natuur is gebaseerd op de voortplanting. Dit is in het dierenrijk ook het voornaamste doel. In leven blijven voor het nageslacht enzo. Wat dat betreft is het een soort van natuurlijke reactie dat mensen aannemen dat je kinderen krijgt.
[/quote]
VAak is LANG niet altijd. MAar dat is maatschappelijk helaas nog niet geaccepteerd en je moet die vragen blijven aanhoren en jezelf verantwoorden voor je keuze. En dat word je wel eens ooit kotsbeu. Dus mensen moeten echt afleren er glad vanuit te gaan dat iedereen maar kinderen wil.

[quote="caranthir schreef:
[Als je nou eens goed leest, begrijp je dat ik helemaal geen problemen heb met mensen die geen kinderen willen. Ik ken er zelf ook genoeg.
Maar het is wel zo dat de natuur ingesteld is op voortplanting. Als je geen kinderen wil is dat uiteraard prima, maar het is dus niet zo gek dat andere mensen daar verder niet bij nadenken. Dat is misschien inderdaad een beetje ouderwets, maar de meeste mensen willen nog steeds kinderen. Daarbij zijn er nog wel meer diepgaande vage posts geweest in dit topic (over dood enzo)

Raar, mensen beroepen zich er altijd op dat ze anders zijn dan dieren, dat ze VERSTAND hebben. MAar als het om voortplanting gaat, volgen ze botweg hun instinct! Nou, ik heb meer dan instinct. Ik heb ook nog verstand! Haha! MIjn verstand zegt me dat er te veel mensen komen en de ruimte niet toeneemt en dat het verstandiger zou zijn als de voortplanting van de mens afnam.

Het is mijn weloverwogen keuze om niet met cap te rijden. Het is niet uitgesloten echter dat ik toch ooit nog eens ga verkiezen om dat wel te doen. Als er prettigere caps in de omloop komen. Ik vind ook dat de ontwikkeling en innovatie van caps erg traag verloopt.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:05

Go jij zit er wel heel erg mee..
Anders reageer je niet op zo'n manier wat er wordt duidelijk door mij gezegt als.. Maar nu weer on-topic het gaat er namelijk niet om of mesne wel of geen kinderen nemen/krijgen..

(en trouwens je wil geen kind, je krijgt een kind en sommige mensen moeten maar blij zijn dat ze het geluk hebben dat ze er eentje kunnen krijgen)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:10

pearl_tje schreef:
Go jij zit er wel heel erg mee..
Anders reageer je niet op zo'n manier wat er wordt duidelijk door mij gezegt als.. Maar nu weer on-topic het gaat er namelijk niet om of mesne wel of geen kinderen nemen/krijgen..

(en trouwens je wil geen kind, je krijgt een kind en sommige mensen moeten maar blij zijn dat ze het geluk hebben dat ze er eentje kunnen krijgen)

Nou, in het tempo waarin de meeste mensen ondoordacht kinderen kweken, praat ik toch echt over NEMEN... en niet KRIJGEN!

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:14

Nee ze krijgen ze nog steeds..

Ik ken ook wel iemand en die wil een kind maar die krijgt ze toch echt niet.. Dus in die vorm kinderen krijg je, alleen denkt iedereen dat ze kinderen nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:34

En nog iets, de natuur laat het helemaal niet zomaar toe om kinderen te krijgen.
ik kan er zo geen krijgen, met medisch ingrijpen misschien wel.
voor mij is jaren geleden daardoor de keuze gemaakt dat ik dan liever helemaal geen kinderen wil.
Alleen bovenstaande zeg je niet altijd en zeg je kort ik wil geen kinderen, klaar makkelijk antwoord.
En dan word je door sommige in de nek aangekeken en komen ze idd uit de oertijd onder een grote steen vandaan gekropen en hebben ze nog nooit gehoord dat er mensen zijn zonder kinderwens, om wat voor reden ook.
Als we het dan over dom of arrogant gaan hebben Verward
Misschien toch maar beter die cap blijven dragen voor dat weinig verstand dat je hebt

Of beter stalen neuzen aan, want miscshien zat het verstand wel in de kleine teen bij die mensen.

Zo, lekker fel, daar niet over zeuren, want dat is wel genoeg gedaan in dit topic!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:47

Niet aan je pb te merken!
sorry kon het niet laten

Edit, hier stond een bericht van pearltje tussen, maar dat is in de tussentijd van posten verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-04 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:48

Citaat:
wat zullen jullie hiervan schrikken dan zeg........ moeder EN dochter Haha! Haha!

Afbeelding
Afbeelding

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:48

runningkawa schreef:
En nog iets, de natuur laat het helemaal niet zomaar toe om kinderen te krijgen.
ik kan er zo geen krijgen, met medisch ingrijpen misschien wel.
voor mij is jaren geleden daardoor de keuze gemaakt dat ik dan liever helemaal geen kinderen wil.
Alleen bovenstaande zeg je niet altijd en zeg je kort ik wil geen kinderen, klaar makkelijk antwoord.
En dan word je door sommige in de nek aangekeken en komen ze idd uit de oertijd onder een grote steen vandaan gekropen en hebben ze nog nooit gehoord dat er mensen zijn zonder kinderwens, om wat voor reden ook.
Als we het dan over dom of arrogant gaan hebben Verward
Misschien toch maar beter die cap blijven dragen voor dat weinig verstand dat je hebt

Of beter stalen neuzen aan, want miscshien zat het verstand wel in de kleine teen bij die mensen.

Zo, lekker fel, daar niet over zeuren, want dat is wel genoeg gedaan in dit topic!!!!

Ik wil daar toch ff op inhaken, voordat er de verkeerde conclusies getrokken worden van wat ik gezegd heb.

Ik doel er op dat er nog steeds heel veel mensen zijn die kinderen wel NEMEN... het als vanzelfsprekend zien en er niet bij stilstaan dat er mensen zijn die het niet willen of kunnen... En dan doel ik op diezelfde mensen die mij nu al ongeveer 10 jaar zwanger aan het praten zijn.

Ik vind dat je nooit er van mag uitgaan dat kinderen krijgen/nemen vanzelfsprekend is. en dus ook niet dat je dat zomaar even tegen iemand mag zeggen.
Want DAT zijn dus degenen, die kinderen krijgen als iets zien, wat iedereen doet en kan. Diezelfde mensen NEMEN kinderen, zonder erbij na te denken en vinden het dan vervolgens gek dat jij dat niet wil of kan.
Daarvoor is het hebben van één of meerdere kids een status, zoiets doe je om erbij te horen... en dan praat ik dus met een gerust hart over NEMEN, in plaats van KRIJGEN....

Ik hoop dat ik nu mijn standpunt duidelijk(er) heb gemaakt.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:51

KIM!!!!! Schaam je... ga in een hoek staan en kom daar de eerst komende tijd niet uit, hoor je me????? Haha!

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:55

oke wat hierboven staat klopt idd ook en dat soort mensen heb je ook.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:56

Dit peerd breekt nog liever zn poten dan dat Sanne eraf kukelt..... Sanne reed hier al op toen ze 3 was......... bij mij wil ie spoken, sterk maken en mannetjesputten en zodra Sanne erop zit gaat ie werkelijk waar op eieren lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:57

pearl_tje schreef:

Goh, echt Schijnheilig

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:57

pearl_tje schreef:

Maar pas dus nu eens op met wat je post en hoe je het brengt! Je kunt zoveel mensen daarmee verdriet aandoen, en boze reacties krijg je zo ook.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:58

gijsenkim schreef:
Dit peerd breekt nog liever zn poten dan dat Sanne eraf kukelt..... Sanne reed hier al op toen ze 3 was......... bij mij wil ie spoken, sterk maken en mannetjesputten en zodra Sanne erop zit gaat ie werkelijk waar op eieren lopen

Wat een rotknollen zijn dat soort types he? Knipoog Ik ken ze wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:59

DePennyBitch"]
[quote="pearl_tje schreef:

Maar pas dus nu eens op met wat je post en hoe je het brengt! Je kunt zoveel mensen daarmee verdriet aandoen, en boze reacties krijg je zo ook.
[/quote]

ja, want wij zijn dom en arrogant zonder cap en hun zijn slim een aardig met zo'n aardige , goed nagedachte, totaal geen arrogantie, domme opmerkingen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:00

runningkawa"]
[quote="DePennyBitch"][quote="pearl_tje schreef:

[/quote]

ja, want wij zijn dom en arrogant zonder cap en hun zijn slim een aardig met zo'n aardige , goed nagedachte, totaal geen arrogantie, domme opmerkingen
[/quote]

slik Scheve mond Haha! Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:01

@ Kim: idem..... Haha!

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:02

Oke dan heb de dingen dus idd iets verkeerd gebracht.. Excus..

En runningkawa: ja echt.

Ik heb idd heus wel begrip voor de mensen die die keuze maken, misschien klonkt het niet zo maar het is wel zo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:04

excuses aanvaard, maar er mogen er meer volgen in dit topic
Die zitten nog steeds onder die steen .

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:04

pearl_tje schreef:
Oke dan heb de dingen dus idd iets verkeerd gebracht.. Excus..

En runningkawa: ja echt.

Ik heb idd heus wel begrip voor de mensen die die keuze maken, misschien klonkt het niet zo maar het is wel zo..

Toch moet mij van het hart dat je al meerdere malen in dit topic mensen beledigd hebt en ten onrechte dingen zegt die later dan met excuses worden goedgemaakt.
Probeer (en dit geef ik je als tip mee) de volgende keer eerst eens na te denken voordat je reageert op een forum, daarmee voorkom je dat je later je excuses aan moet bieden.

Ditzelfde geldt voor Almost Black, maar die heb ik na Feufollet's stukje niet meer gehoord... vreemd.