Feufollet"]
[quote="AlmostBlack"][quote="Desiree schreef:Hm, dat wordt gezellig, als ze geen respect kunnen hebben voor elkaars keuze.....
(Net zo min heb ik respect voor drugsgebruikers.) Het is niet dat ik voor de persoon zelf niet respect heb en deze persoon niet mag. Maar ik heb zeker geen respect voor de handeling die ze op dat moment verrichten. Ik blijf rijden zonder cap dom vinden en zoals ik al vaker heb gezegt, wat mensen eens beter zouden moeten lezen, er is sprake van een zekere vorm van arrogantie
[/quote]
Dat je het dom vind heb je onderhand wel duidelijk gemaakt, net zoals het feit dat je geen respect voor andermans handelingen kunt opbrengen.
Ik zou dus ook niet weten wat ik hier verder nog over moet zeggen, behalve dat ik jouw mening (hoe kortzichtig ik die ook vind, maar dat is slechts mijn mening) maar zal respecteren.
Daarbij wens ik je toe dat als je wat ouder bent en wat meer levenservaring hebt opgedaan, je wat milder wordt en wat minder snel andere mensen zult oordelen. En dat je in de tussentijd niet al te veel mensen tegenkomt die zo hard over jou oordelen als jij zo makkelijk over anderen doet!
Harriët*
die behalve caploos rijdend, ook al een ex-druggebruiker is.
[/quote]
Je was me net voor met een reactie Feufollet...
En ik kan niets anders zeggen: 100% mee eens en heel erg mooi verwoord.

En zeker ook dapper dat je het laatste durft te zeggen/schrijven, omdat je zelf uit ervaring wel zult weten, dat je als (ex) druggebruiker/crimineel/oplichter etc etc. vaak met de nek aangekeken wordt en dus ook dat je heel vaak zonder respect wordt behandeld.
Mijn motto is altijd nog: hadden mensen respect voor elkaar, dan was er een stuk minder ellende op de wereld.
Jammer dat een topic, dat eigenlijk gaat over het al dan niet dragen van een cap, op een dergelijke wrange manier een wending krijgt. Aan de andere kant... het geeft weer stof tot nadenken...