Paard naar de slager....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:37

Een dier kan niet praten, en ook niet zeggen hoe die zich voelt, misschien is er wel een rede voor, dus ik vind dit wel een erg harde beslissing!!

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:40

ik weet heel goed wat het is om veel geld uit te geven aan je paard, maar daar gaat deze hele discussie toch niet over. Bij zieke paarden heeft het een geldige reden, maar wanneer na een klinisch onderzoek blijkt dat dit paard niets mankeert, dan vind ik dat er andere oplossingen zijn dan de dood

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:44

het is een merrie, dus je had er over kunnen denken om haar te laten dekken. misschien had er dan weer een vals paard uitgekomen (waarvan ik denk dat dat niet erfelijk is, maargoed) Als het paard echt zo gevaarlijk was, dan zitten hier erg grote risico's aan, maar het valt te proberen. Ik weet toch al wat voor een reacties hier op komen, maar het is beter dan dood.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 19:44

Een paard kan ook geestelijk iets mankeren, wie weet, misschien had ze wel een hersenafwijking? Is bij moordenaars e.d. ook aangetoond dat hun hersenen afwijken.
Ze is overigens niet alleen klinisch onderzocht, maar ook op de foto gezet.

En Pablolover, wat had er dan volgens jou met dit paard moeten gebeuren?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:47

Pablolover schreef:
het is een merrie, dus je had er over kunnen denken om haar te laten dekken. misschien had er dan weer een vals paard uitgekomen (waarvan ik denk dat dat niet erfelijk is, maargoed) Als het paard echt zo gevaarlijk was, dan zitten hier erg grote risico's aan, maar het valt te proberen. Ik weet toch al wat voor een reacties hier op komen, maar het is beter dan dood.

Dit is ook al eerder in het topic naar voren gekomen. Maar uit zo´n merrie kan ook zo´n veulen komen. Dat vertel je zelf al. Wat moet er met het veulen gebeuren Verward

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:47

Goed, ik wil jou wel eens in actie zien.
Wat zou jij doen bij een volkomen gezond paard dat als veulen al gericht aanvalt om het aanvallen?
Wat zou jij doen als je weet dat de moeder precies zo is?
Wat zou jij doen als het paard op rust staat, jij rustig de teugels wilt pakken en het paard je met de kont tegen de muur drukt en flink begint te bokken?
Wat zou jij doen met een paard dat een bedreiging is voore iedereen die ernaar KIJKT?

Bedenk hierbij wel; DE EIGENAAR IS ALTIJD VERANTWOORDELIJK, OOK WANNEER ER EEN PENNYMEISJE STOM GENOEG IS OM HET WEILAND IN TE KRUIPEN!!!!!

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:48

Ik vind het idee van Pablolover nog niet eens zo gek. Wie weet wat er nog van hem terecht komt als je hem een soort tweede kans geeft Lachen

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:49

Linardsje23 schreef:
Een dier kan niet praten, en ook niet zeggen hoe die zich voelt, misschien is er wel een rede voor, dus ik vind dit wel een erg harde beslissing!!

Hier ben ik het helemaal mee eens OK dan!
Ik ga nu niet oordelen of het het echt waard was of niet, want ik ken het paard niet. Maar ik wil wel even kwijt dat sommige mensen het weer te makkelijk (ik zeg niet dat dat in deze situatie het geval is) maar ik ben van mening dat geen enkel paard vals geboren word en veulens springen wel vaker in iemand zijn nek en halen wel vaker uit. En misschien dat het wel gewoon niet klikte tussen die twee en zou het paard het bij iemand anders heel anders doen. Ik vind gewoon de DOOD iets verschrikkelijks. En ga nou niet lopen zeggen dat ik een pennymeisje ben ofzo. En ook niet tegen Kelly (pablolover) want zij heeft als 11-jarig meisje haar vader verloren en die weet nu tenminste wel wat het is om andermans leven te waarderen, of het nu van een paard is, of van een mens. En daar zouden meer mensen een voorbeeld aan moeten nemen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:51

Pablolover schreef:

Gratis af te halen; gevaarlijk veulen van een moordlustige merrie.
Sommige mensen zijn gewoon blind voor de waarheid.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:52

Wat een getrut weer. Paard was niet goed. alles is ermee gedaan. heel simpel en net zoals er slechte mensen bestaan, bestaan er ook slechte paarden. PUNT! Dit was er een van.......... dit is de beste beslissing die de eigenaresse had kunnen nemen.........

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:54

P.S; Ja, voor de zoveelste keer; ook paarden kunnen vals geboren worden. Moeilijk te geloven, ik weet het. En als iemand het leven respecteerd, dan zou ze beter moeten weten, zulke paarden kunnen mensen doodtrappen, wil jij dat op je geweten hebben? Ik had dezelfde beslissing gemaakt als de eigenatresse!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:57

Misschien een beetje cru gezegd, maar aan dit paard is alles gedaan wat maar gedaan kon worden heb ik begrepen. Dit paard had blijkbaar een kronkel in haar kop en is nu afgemaakt. Ik zie het probleem niet, of wel, ja ik zie een eigenaar met een hoofd voor beurse plekken.

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:03

Ik ben nu 14, heb mjn vader verloren, zijn Twee paarden en een veulen daarvan. Hiermee wil ik absoluut niet zielig doen, maar dan kun je niet zeggen dat ik weinig ervaring heb en dat ik er makkelijk over denk. Ook ik weet hoe het is om een paard te hebben die je nooit kunt vertrouwen (al weet ik niet in hoeverre je deze 2 paarden met elkaar kunt vergelijken)
reactie op Juut: ik zou het niet op mijn geweten hoeveen hebben, ooit van maatregelen gehoord? prive terrein bijv.?

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:06

Dood, Dood, Dood....leest makkelijk he, en dan denk ja dat was het beste, maar wanneer je de eigenschap heb om daar uren over na te denken snachts, dan kom je tot een andere conclusie.

KiWiKo

Lief dat je paarden verloren hebt wil helemaal niks zeggen over je ervaring met paarden met een probleem........

araber

Pablolover schreef:
Ik ben nu 14, heb mjn vader verloren, zijn Twee paarden en een veulen daarvan. Hiermee wil ik absoluut niet zielig doen, maar dan kun je niet zeggen dat ik weinig ervaring heb en dat ik er makkelijk over denk. Ook ik weet hoe het is om een paard te hebben die je nooit kunt vertrouwen (al weet ik niet in hoeverre je deze 2 paarden met elkaar kunt vergelijken)
reactie op Juut: ik zou het niet op mijn geweten hoeveen hebben, ooit van maatregelen gehoord? prive terrein bijv.?

mensen dat paard was geestelijk niet in orde gekken gaan ook naar het gesticht en worden opgesloten, dus waarom zouden alle paarden geestelijk gezond zijn

Richtje

Heel vervelend allemaal, maar dit heeft niets met dit paard te maken......

Priveterrein moet je natuurlijk wel de mogelijkheid toe hebben. Bovendien blijf je de problemen houden met hoefsmid en dierenarts.... Die laten zich ook echt niet vrijwillig in elkaar trappen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:08

Vooral hoefsmeden kunnen daar nogal op reageren Haha!

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:11

het probleem is, dat wanneer het paard niet getrapt had (al dan niet gericht) dan had dat paard nu nog geleefd

Ik ben absoluut geen pennymeisje, wanneer je dat niet gelooft, kom je maar eens op bezoek, maar misschien zijn de ideeen en standpunten die pennymeisjes er op na houden wel beter dan zogenaamde 'vakmensen', die het over het zogenaamde welzijn van hun paard hebben

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:15

lars schreef:
--------------------------------------------------------------------------------

Pablolover schreef:

mensen dat paard was geestelijk niet in orde gekken gaan ook naar het gesticht en worden opgesloten, dus waarom zouden alle paarden geestelijk gezond zijn

kijk eens naar de achtergrond vna die mensen, en een gesticht is toch niet hetzelfde als de dood?!?!

Richtje

Maar het paard trapte wel, en trapte niet alleen maar zo maar. En leeft nu niet meer, ik zie het probleem niet helemaal.
En zogenaamde welzijn?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Ik denk dat vooral voor het welzijn van het paard het beter was om dit paard af te maken. Wat voor leven had dit paard.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:16

Pablolover schreef:
het probleem is, dat wanneer het paard niet getrapt had (al dan niet gericht) dan had dat paard nu nog geleefd

Heel raar, maar het paard trapte....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:18

Pablolover schreef:

Ik ben absoluut geen pennymeisje, wanneer je dat niet gelooft, kom je maar eens op bezoek, maar misschien zijn de ideeen en standpunten die pennymeisjes er op na houden wel beter dan zogenaamde 'vakmensen', die het over het zogenaamde welzijn van hun paard hebben

ik denk dat het om meer ging dan alleen het trappen , mensen laten echt niet een paard dat ze van veulen af aan al hebben inslapen omdat ie een keer getrapt heeft.

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:18

het paard had idd geen leven, maar ooit van verbetering gehoord. Ik snap dat wanneer er gezegd wordt wat het paard heeft aangericht dat mensen schrikken en hun oordeel klaarhebben, maar problemen hebben oplossingen en voor oplossingen kijk je naar het probleem!