Dreamboy schreef:Ik begrijp niet dat dit soort mensen (handelaren) zichzelf nog in de spiegel aan kunnen kijken. Een gevaarlijke of pony met gebrek verkopen als zijnde een brave kinderpony met het risico dat zo'n kind ermee verongelukt. Ik ken ook iemand die een prachtig spaans paard daar had gekocht. Echt zo een uit een sprookje. Paard bleek levensgevaarlijk ( of zo ontzettend bang waarschijnlijk) dat het met goed fatsoen niet uit de box te halen was. Laat staan er mee rijden. Dit soort paarden worden bij het kijken hoogst waarschijnlijk gewoon verdoofd zodat ze braaf lijken. Als mensen verongelukken door jouw handelen en het kan je niets schelen, dan ben je toch geen knip voor de neus waard?
Over de spaanse paarden heb ik vaker het woord levensgevaarlijk horen vallen. En inderdaad waarschijnlijk plat gespoten zodat ze verkocht kunnen worden. Mijn spanjaard was gelukkig onder het zadel niet levens gevaarlijk. Maar werd verkocht onder het mom l klaar en gezond. Bleek niks te kunnen en ook nog eens behoorlijk wat bemerkingen te hebben. Ik wist vooraf niet dat dit een handelaar was. Ik dacht dat dit een trainingsstal was waar ik kocht. Omdat het zo deed overkomen. Degene die mee was met mij was ervaren in de paarden en ook in aankopen van paarden en pony's. Ook deze persoon vertrouwde het voldoende.
ik heb hem overigens nog steeds en hij gaat niet weg. Maar voor de volgende denk ik wel 100x na voordat ik overstag ga. Besluit tot kopen gebeurt niet meer onder druk in iedergeval. Bij mij werd een zielig verhaal opgedaan dat ik wel moest kopen want er was en beperkt meisje geweest waarvoor hij helemaal niet geschikt was maar die wouden hem kopen etc. Dus ik moest wel meteen beslissen en keuren mocht absoluut niet. Achteraf gezien is het wel duidelijk waarom.