Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 09:29

Lijkt mij ook leuk om hier mee te lezen/ mee te praten.
Hier is het de bedoeling dit jaar mijn verzorgpaard zadelmak te maken.
Het gaat om een halflingermerrie die in april 5 jaar wordt.
Door tijdgebrek (maar ook omdat ze in de omgang nog wat onvolwassen was.) gaan we nu pas echt beginnen. Van de week begonnen met longeren met bitje. dat vind ze nog een beetje raar maar ze pakt het goed op.

Foto houden jullie nog even te goed

boedjang

Re: Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 12:42

Welkom hier en spannend

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 12:54

Nouvel, jammer dat je jonkie spanning heeft in de paddock, lijkt mij ook erg lastig. Thomasso ook naar pension gehaald omdat hij met een maatje kon staan. Dus snap je dilemma erg goed, maar zo te lezen doe je uiterste best en hopelijk ook gewoon kwestie van wennen. Leuk dat ze iig samen lekker kunnen spelen! En je Lusitano is inderdaad erg knap!

Boedjang, weer mooie stappen gemaakt met Mithras in de les!

Dee_es, klopt! Maar hij geeft tempo aan, vind belangrijkste dat ik straks een makkelijk en stabiel paard heb dus focus eerst op horsemanship en als hij bv pas 6 is als we L starten ook prima. Nu graag echt goed en voor de lange termijn en dan hopelijk naar de LT

SandraWierda, super dat met singel en dekje nu goed ging!

ninaphilo magisch die eerste keer op je paard!

Welkom RianneH met je knappe merrie!

Furst, je Fjord is echt cute!

Waidida, leuk zo bezig bent met los longeren!

Haf_woezel, denk alles staat/valt met niet te zwaar belasten tm uitgegroeid, maar lichaam heeft ook 1,5 jaar nodig om te wennen aan dragen van gewicht. Zie meerdere mensen dergelijke onderbouwde opmerkingen geven dus sluit me daar helemaal bij aan en ik ga gewoon heel rustig beginnen na z'n 3e verjaardag. Denk dat overal wat voor is te zeggen, belangrijkste goed naar je paard te kijken ook bij jezelf te blijven.

Sanso, fijn dat eerste keer hoofdstel en bitje zo goed ging!

Amado, gaaf en mooie foto!

palousa_boy ik heb een zwak voor trekpaarden!

Ook welkom hier kiki1976!

Zaterdag trailerlaad training gehad met Thomasso en hij heeft erop gestaan *\o/* nu zelf oefenen en volgende les gaan we bezig met de stang/iets erachter. Verder ons opgegeven voor een horsemanship weekend in de paardenspeeltuin 15/16 mei, kijk er erg naar uit!

Afbeelding
Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 17:37

Hier vandaag weer lekker gelongeerd!

Daarna nog een beetje gehangen, ik zit er dan ook wel al op maar mijn grondpersoon is heel drukbezet en dan zit er vaak toch wel weer wat tijd tussen. Het hangen kan ik prima alleen doen thuis.

Meneer vond alles een beetje spannend met de mist, maar hij ging wel lekker lopen. Hij had het even nodig denk ik haha.

Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 22:45

Leuk vooruitzicht urosa.
Ik heb vorig jaar een weekendje parelli met toen net 3 jarige mithras gedaan , super spannend Leuk en leerzaam.
Waidida ook fijn bezig
Ik vandaag niet erop, want de bak bevroren
Dus dan maar even wandelen met hondjes erbij Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:08

Wat leuk zo’n weekend boedjang!

Waidida, goed bezig, fijn dat het hangen ook alleen lukt, zo kun je rustig door oefenen.

Urosa, wat een knapperd zeg!

Hier vanmiddag de jonkies even samen laten spelen in de bagger, ging goed tot de Fries wel erg heftig werd, toen ze er maar uit gehaald want de ander vond het niet zo leuk meer en dan dat geglij in die bagger, dan mis ik echt wel een grote fijne zandpaddock waar ze even lekker in kunnen rennen…

Vanavond op stal voor het eerst even dekje opgelegd met een los elektrisch singeltje, heel braaf.

Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:16

@nouvel: ja si ds wij de grond in onze paddock/bak hebben omgekeerd is het bij ons een stuk beter. Ervoor was het bij het minste beetje regen een gladde slijkboel. De kruiwagen mest naar binnen rijden was drama :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:23

Ja dat geloof ik, daar ben ik wel jaloers op , dat mis ik hier echt nu met jonge paarden …

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:16

Nouvel, wat braaf .en snap dat je het zand mist dan

Hier is t elke dag wel een paar x speeluur, wel nat maar geen glijblubber Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding