Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Dat ze flegmatiek is wil niet perse direct zeggen dat ze het niet leuk vind toch? Volgens mij (correct me if i am wrong) staat het flegmatieke los van het aangespannen lopen maar komt het omdat ze op gang moet komen.
Elisa2 schreef:Nee dat klopt, maar de vraag is of dat erg is denk ik? Want als het wel belangrijk is voor haar om er doorheen te komen..
Het wil natuurlijk niet zeggen dat ze dit met wandelen en rijden niet heeft.
Ik ga er vanuit dat mensen die wat van PSSM weten en het dier kennen dat wel zouden moeten kunnen inschatten.
Zoolgangster schreef:Elisa2 schreef:Nee dat klopt, maar de vraag is of dat erg is denk ik? Want als het wel belangrijk is voor haar om er doorheen te komen..
Het wil natuurlijk niet zeggen dat ze dit met wandelen en rijden niet heeft.
Ik ga er vanuit dat mensen die wat van PSSM weten en het dier kennen dat wel zouden moeten kunnen inschatten.
Wie weet loopt ze bij de nieuwe eigenaar in tweespan. Dan hoeft ze dus niet alleen te lopen en een weidemaatje achter te laten en kan het gedrag aan het begin van de rit verbeteren.
Ninx schreef:Met andere woorden: ja, jij bent dan inderdaad verlost van deze situatie. Maar ja, het is heel goed denkbaar dat jouw paard van de regen in de drup komt.
Nala schreef:Nee... niet op die manier.Little_Gift schreef:Geen kritiek op de keuze haar te verkopen, wel een aandachtspuntje die ik niet zo goed begrijp...
Je aanvankelijke irritatie waarop je dit topic startte, ging namelijk over dat je het gevoel hebt dat je haar moet dwingen om te lopen voor de koets en dat wrong bij jou....
Hoezo is haar verkopen aan iemand die een Koetspony zoekt, dan een super plekje?
Ongeacht of die mens nu ervaring heeft met pssm... Nala heeft ondertussen toch al duidelijk gemaakt dat zij niet geniet van te moeten lopen?
Omdat ze, vanwege haar pssm, vanuit haarzelf niet genoeg beweegt en dus altijd door mensen beweging zal moeten krijgen.
nevica schreef:Dus dit topic loopt van 'je kan haar beter verkopen' naar dat ze haar te koop zet naar 'schande dat je haar verkoopt'. Hoe dan?!
nevica schreef:Ik vind het irrelevant om nog een trap naar te geven op een keuze die nota bene al is gemaakt. Zo vinden we allemaal wat.
nevica schreef:Nala is al verkocht dus dan heeft een heel verhaal ophangen geen zin toch? Daarom vind ik het een trap na. Je schrijft ook allemaal aannames over wat een nieuwe koper eventueel gaat doen maar dat weet je helemaal niet, want je kent de koper niet, dus ook die aannames en bangmakerij naar TS hebben geen zin.