Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Waidida schreef:Ik dacht deze namiddag even wat schriktraining te gaan doen, ik heb een vlag vanop zolder getoverd en wil kijken of ik hier wat mee kan.
Hebben jullie hier nog leuke ideetjes om spelenderwijs met een jong paard bezig te zijn? ik wil ook niet te veel focussen op longeren want dan verveelt hij zich snel en dat laat hij ook duidelijk merken. Ik dacht eventueel met een target oid aan de slag te gaan om zo het grondwerken en loswerken ook in onze training op te nemen.
Ikheb ook nog enkele balkjes liggen en dacht misschien aan een behendigheidsparcoursje zodat hij goed leert waar hij zijn voeten moet neerzetten. Hoe doen jullie dit?
DDDara schreef:Saaams
wat leuk zo over die balk, hoe leer je ze zo iets aan heb je leuke instructie filmpjes die je kan aanraden?
denisesilver schreef:Wij hebben vandaag mijn neefje van 1 op Amy gezet met het van de wei halen. Mijn zus had hem vast hoor geen zorgen. Amy geeft er geen bal om, zoals verwacht. Kind helemaal door het dolle![]()
Jullie gaan allemaal zo snel. Ik ga op z'n vroegst van het voorjaar/begin zomer aan de slag. Leuk om jullie vorderingen te volgen.
Waidida schreef:Hier hebben we vandaag met onze kleine niet perse veel gedaan maar ik denk dat het leerrijk voor hem was. Hij zag namelijk voor de eerste keer iemand op zijn maatje zijn rug zitten. En dat was toch wel heeuuul vreemd en spannend! De poort tussen de wei stond open zodat hij wel een soort van safe space had waar hij heen kon. Gelukkig is ons andere paard intussen echt bomproof, die vond het allemaal maar gek dat die kleine zo uit zijn stekker ging![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Saaams schreef:Ik heb poosje terug een L van balkjes gemaakt zoals in de WE en daarover zijwaarts stappen en dan ook het bochtje maken waardoor ze eerst de voorhand moet verplaatsen en dan de achterhand pas.
Ze snapte het vrij vlot maar is ook een goede oefening voor de schouderplaatsing.
https://www.instagram.com/reel/DFP3hLqo ... gyYzJweWIx
Wij hebben gister geoefend met trailer laden. Want ze werd steeds moeilijker te laden en echt door de spanning. Gister dus zo afgesloten dat ze achter me aan (maar wel los) er doorheen liep. Ik heb een iforwilliams met voorlader dus ideaal.
[ Afbeelding ]
Vandaag hadden we dressuurles. Kan ik het al zo noemen? Want zadelmak maak les is het inmiddels niet meer![]()
Ze was weer opperstbraaf en we kregen gratis schriktraining. 3 volle dagen van 9-16u doen ze hier militaire oefeneningen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
DDDara schreef:Wat leuk hoe je zo met hem bezig bent geweest. Ik doe met de vlag altijd ontspanningsoefeningen dan zwaai ik met de vlag tot hij ontspant eerst op afstand, als hij dan zijn hoofd laat zakken dan laat ik de vlag ook zakken.
Vervolgens het zelfde dichter bij dus zwaaien tot hij stilstaat en zijn hoofd laat zakken (kleinste beetje zakken is dan al genoeg) dan laat ik de vlag weer zakken.
En uiteindelijk als hij dat kent zwaar ik de vlag echt over hem heen tot hij zijn hoofd laat zakken.
Maar ik heb vandaag dus mijn goede voornemen uitgevoerd.
Met dressuur aan de hand heb ik hem ingestapt over het hele terrein. Vervolgens in het longeerrondje een kort gedraafd en gegalopeerd en daarna ben ik opgestapt. En ben ik zelf even in stap en draf het rondje door gereden.
Ik wist zeker dat mijn voorbereiding goed was dus ging er vanuit dat het stuur en de stop er wel opzitten onder het zadel en we waren in het longeerrondje dus heel ver kon hij toch niet komen. Maar het ging echt perfect. Ik heb zelfs heel even overwogen de deur open te gooien en het hele terrein over te gaan, maar ik hecht meer waarde aan een goede afsluiting dan alles in 1 keer willen. Dus we zijn gestopt en hij mocht nog even lekker grazen.
DDDara schreef:Voor iedereen die nog niet zover is, laat je vooral niet opjagen door iedereen die hier zo snel gaat. Dat had ik vorige jaar in het 2024 topic toen ben ik te snel gegaan, met als gevolg een paard dat ECHT niet meer wilde. En ik had toen ook steeds spanning als ik iets wilde doen.
Nu was de voorbereiding gewoon echt goed, ik wist zeker dat hij er oke mee zou zijn waardoor ik zelf ook volledig ontspannen op kon stappen.
Cioccolato schreef:Mijne wordt juni pas 3 dus heb ook weinig haast. De planning is dekken, zadelmak maken en wat onderhoudsrijden om zadelmak te houden en t najaar zwangerschapsverlof. En dan ben je alweer 3kwart jaar verder voordat ie opgepakt wordt en zal ze goed 4 zijn. Als t allemaal loopt zoals de planning iig