Hoeveel was het inschrijfgeld per deelnemer ook al weer? Zo'n 17.000 dollar? Waar blijft de rest van dat geld? Er is nergens te vinden wat de paardeneigenaren krijgen. Lucratieve business hoor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_San87_ schreef:Ik denk dat we vooral niet hypocriet moeten doen en moeten toegeven dat het voor de pony's gewoon poedersuiker is, maar wij zo graag de derby willen rijden, dat we t goed praten met onze westerse zorg, gewichtslimieten en met de bevolking hebben ze het zwaarder.
Zeg dan gewoon dat die pony's je geen flikker boeien en je die race wil rijden. Klaar.
_San87_ schreef:prompter schreef:En ik neem aan dat dit nog de "beste" foto's zijn, de echt slechte zullen ze er wel uitgefilterd hebben?
Geen idee. Kan ook toeval zijn, maar ik betwijfel het als je bijvoorbeeld onderstaande filmpjes ziet:
https://x.com/mongolderbylive/status/18 ... 5389517127
https://x.com/mongolderbylive/status/18 ... 5468761228
(Ook door de organisatie geplaatst.)
Suliko schreef:San, ik hoop voor haar dat het zenuwen zijn, maar ik snap niet hoe je dit zo nonchalant en lachend kan vertellen. "Oh well, this happened, it's all fine now". Ik zou me echt kapot schamen als door mijn toedoen van gewicht en bepakking een paard spierbevangen zou raken.![]()
En ik durf te wedden dat zij bij verre niet de zwaarste ruiter is.
shadowstar schreef:Ik ben met bepaalde aspecten het echt niet eens wat hier gebeurt.
Echter is het niet zo dat er in Nederland nooit een paard spierbevangen is geraakt
Tieneke schreef:Vanuit onze Westerse cultuur, waarden en normen kunnen we toch niet anders concluderen dan dat de Mongol Derby niet meer past binnen onze standpunten rond dierenwelzijn? We zijn de laatste tientallen jaren hier toch wel significant gevoeliger aan geworden, dan met een gladgestreken gezicht dit goedpraten, nee...
Allicht gaat het nog een tijd blijven bestaan, maar dat wilt niet zeggen dat we vanuit de Westerse landen niet de keuze kunnen maken om niet meer te sponsoren/deel te nemen.
GDG schreef:Tieneke schreef:Vanuit onze Westerse cultuur, waarden en normen kunnen we toch niet anders concluderen dan dat de Mongol Derby niet meer past binnen onze standpunten rond dierenwelzijn? We zijn de laatste tientallen jaren hier toch wel significant gevoeliger aan geworden, dan met een gladgestreken gezicht dit goedpraten, nee...
Allicht gaat het nog een tijd blijven bestaan, maar dat wilt niet zeggen dat we vanuit de Westerse landen niet de keuze kunnen maken om niet meer te sponsoren/deel te nemen.
Ja maar ja, het is in Mongolië hè, dan hoef je je als westerling niet bezig te houden met je westerse waarden, die laat je gewoon thuis achter.
_San87_ schreef:prompter schreef:En ik neem aan dat dit nog de "beste" foto's zijn, de echt slechte zullen ze er wel uitgefilterd hebben?
Geen idee. Kan ook toeval zijn, maar ik betwijfel het als je bijvoorbeeld onderstaande filmpjes ziet:
https://x.com/mongolderbylive/status/18 ... 5389517127
https://x.com/mongolderbylive/status/18 ... 5468761228
(Ook door de organisatie geplaatst.)
GDG schreef:Tieneke schreef:Vanuit onze Westerse cultuur, waarden en normen kunnen we toch niet anders concluderen dan dat de Mongol Derby niet meer past binnen onze standpunten rond dierenwelzijn? We zijn de laatste tientallen jaren hier toch wel significant gevoeliger aan geworden, dan met een gladgestreken gezicht dit goedpraten, nee...
Ja maar ja, het is in Mongolië hè, dan hoef je je als westerling niet bezig te houden met je westerse waarden, die laat je gewoon thuis achter.
DuoPenotti schreef:Die zijn niet getraind.. Maar dat was toch al in vorige edities bekend dat het groene paarden zijn. De een wat groener dan de ander
Die locals zijn ook niet gek. Geven ook niet hun beste en betrouwbaarste paard mee. En daarmee duurste
monnette1 schreef:Ik vind t absoluut niet diervriendelijk. Waarom niet met iets grotere , sterkere en getrainde paarden die voorbereid zijn op t werk wat ze moeten doen. De meeste paarden hebben volgens mij nog nooit iemand op hun rug gehad. Desalniettemin lijkt t me een enorm mooi avontuur, maar ik denk dat de meeste mensen die mee doen best geld hebben, dus ook misschien een paar goed getrainde paarden kunnen betalen.