xmarliez schreef:Idd. Bij Anky op stal stonden ze op de poetsplaats en sloegen ze de bamboestokken er op kapot. Het verdient geen schoonheidsprijs maar dit is dus zo een moment waarop emotie de overhand kan nemen. Wellicht was het paard zo traag als dikke stront en stond er een bepaalde druk op waardoor ze het maximale uit het paard moesten halen waardoor zij haar grenzen daarin verlegd heeft. Het is niet netjes wat we zien en niet zoals het zou moeten maar zij is zich daar van bewust. Er lopen talloze trainers die de paarden van hun leerlingen zo even ‘aanpakken en bijtikken’. En er zijn nog meer stallen waarbij de paarden geen kant op kunnen.
Nogmaals ik ben tegen dierenmishandeling maar ik ben wel voor mensen die over het algemeen goed en kritisch naar zichzelf, de sport en hun paarden kijken en ik denk echt wel dat CD daar een van is. En dat de meeste ellende gebeurd bij amateurs of stallen waar ze aan snelle handel doen.
Ik zie op het filmpje iemand die doelbewust met een longeerzweep over de benen slaat. Welke emotie die de overhand neemt?