Mel en ik in Denemarken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 19:24

Mooi gelukt de vloer! En Ik heb er ook eentje die wel eens wil gaan liggen bij het bekappen. Dan zetten we haar even weg en daarna weer verder.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 22:14

Wat mooi! Leuk hoor.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 22:52

Monique1963 schreef:
Mooi gelukt de vloer! En Ik heb er ook eentje die wel eens wil gaan liggen bij het bekappen. Dan zetten we haar even weg en daarna weer verder.

Ja mel ging niet liggen omdat het haar te zwaar werd hoor, dan vraagt ze haar voet wel terug. Maar ze is erg handig met dat soort dingen, ze heeft een erg goed evenwicht en bewustzijn van haar eigen lichaam.

We hebben heerlijk buiten rondjes gereden de laatste tijd *\o/* ik denk niet dat ze ooit een heel stabiel buiten paard wordt in haar eentje, maar ik ben al erg blij dat ik nu met de goede weersomstandigheden zo kleine ritjes kan maken. En zelfs geen een keer meer hoef af te stappen :).

Nou scheelt het wel dat het hier zo lekker overzichtelijk is voor haar.

Op stal hebben we kittens, zo cute <3 ze zijn al een paar weken maar sinds gisteren zijn ze echt aan de wandel.

Deze is het dapperste:
Afbeelding
En bij deze twee kan ik nog niet echt in de buurt komen:
Afbeelding

Mijn stalbaas heeft bedacht dat wij zijn trailer wel kunnen opknappen, en dan mogen we hem gratis gebruiken wanneer we maar willen. Ik heb gezegd dat we er best naar willen kijken :Y) geen idee in wat voor staat hij is, maar het zou wel fijn zijn. Al is het maar om uiteindelijk mn vriend zijn toekomstige paard mee op te halen, of noodgevallen bv.

En we zijn in ons eigen huis bezig met de tegels in de bijkeuken/entree, het zijn dezelfde tegels als in de badkamer. We vinden het brons zo mooi :) het is alleen niet goed te zien op de foto..
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:16

Die tegels ken ik, die zijn prachtig. Geeft een hele mooie rustieke sfeer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:44

Jullie zijn lekker bezig zeg. Het begint op een af huis te lijken. Gaat snel.

Leuke fotos van Mel :D en trailer duimen dat deze in redelijke staat is. Mooie deal wel

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 10:01

Cute die kittens! Heerlijk dat je af en toe lekker kunt rijden zonder grote zorgen. Top. En die tegels ken ik ook, heel erg mooi, lijkt op travertin. Gaaf joh dat jullie zo lekker doorgaan met klussen!

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 18:10

Dat wordt nog een paar huisdieren erbij straks. Zo leuk kittens, hier nu ook een tweetal, geen tv meer nodig.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 20:02

Haha nou ik ben geen katten fan, maar als we straks een boerderij hebben gaan we er waarschijnlijk wel een of twee meenemen :P het zijn erg goede muizen vangers hier

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 08:48

Daar zijn ze hier ook voor aangenomen dat ze straks de muizen en ratten bestrijden. Huidige heer is nu bejaard, en ligt liever een dutje te doen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-24 11:28

Ja en de kittens krijgen nu al les in de jacht zag ik.
De katten krijgen van ons wel water, maar al met al eten ze 1 handje brokjes per dag en ze zijn toch netjes op gewicht. Als we meer kattenvoer geven laten ze het staan. Goede jagers :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 10:52

Heeft een van jullie toevallig verstand van kittens? Ik moet deze week voor de katten zorgen en ik zag dat twee van de drie gewoon al brokken mee eten. Is dat wel goed?
Groetjes van, zoals ik ze voor mezelf heb genoemd, Dapper en Doetje (Druif is een beetje gek en oprecht wild)
Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 11:02

Als je dat bakje maar niet in de oven zet, waar ze inzitten, met hun erin ;-)

tussen de maand oud en twee maanden gaan ze vaster voedsel eten. De hardheid van brokjes is niet erg, maar er zijn kittenbrokjes, die zijn kleiner en zit meer in wat ze nodig hebben.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 12:08

Haha ja de voerbakjes zijn gerecycled zullen we maar zeggen :P _O-
Ik weet niet zeker of ze al een maand oud zijn, maar fijn te horen dat het niet perse kwaad kan dat ze volwassen voer eten. Moederpoes jaagt ook met ze :) vooral op al driekwart dode dieren en naaktslakken, maar je moet ergens beginnen..

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 12:10

het kan niet per se kwaad, maar het is wel veel beter om kittenbrokjes aan te bieden. je hebt ook kittn paté

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 13:51

Sintara schreef:
Haha ja de voerbakjes zijn gerecycled zullen we maar zeggen :P _O-
Ik weet niet zeker of ze al een maand oud zijn, maar fijn te horen dat het niet perse kwaad kan dat ze volwassen voer eten. Moederpoes jaagt ook met ze :) vooral op al driekwart dode dieren en naaktslakken, maar je moet ergens beginnen..

Vooral belangrijk in dat geval is straks ontwormen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:24

Ik heb geen verstand van katten. Helaas :+ wat is de bedoeling met dit stel? Voorlopig op stal als muizenvanger. Naaktslakken is voor honden een grote bron van wormenbesmetting trouwens %)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:40

Voor katten ook Karuna

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 16:27

Mijn katten krijgen wormen van hagedissen. Ik heb ze nog nooit naaktslakken zien eten? Trouwens vind het maar suf van je katten, wat is daar nu voor jacht aan? Jagen op een slak, hahaha

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 16:52

Hahaha nou ze zijn niet van mij, ik ben oppas dus voor mij is het vooral belangrijk dat ze deze week overleven :Y) verder is het aan de eigenaar vind ik.

Het is vrij lastig om puur de kittens iets anders aan te bieden, vooral Druif had ik echt met een val moeten vangen ofzo :+ dus als het niet echt erg is, ga ik daar niet aan beginnen eerlijk gezegd..

Wat betreft de jacht, ik denk niet dat ze de naaktslakken echt eten maar ik heb Dapper ernaar zien slaan enzo. Het is nog op peuterspeelzaal niveau zullen we maar zeggen

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:00

Ze zien er uit als ouder dan een maand hoor, minstens 6 weken. Hebben ze nog blauwe ogen? Of zijn de ogen al verkleurd?
Ze mogen gewoon brokjes eten trouwens.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 22:38

Ja ze zijn nog blauwig. Ik heb de kittens zelf pas een week of drie in de gaten maar dat zegt weinig, zoals gezegd heb ik niks met katten en vind ik het juist prettig dat ik deze volwassen katten amper zie, omdat ze niet tam zijn

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 22:52

Dan denk ik een week of 6. Met 4 weken lopen ze nog niet echt goed, meer waggelen

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 18:00

Nog een kitten foto voor de liefhebbers
Afbeelding
Ze lagen lekker buiten en bleven nog liggen ook toen ik dichtbij kwam.

Deze tuttebel en ik waren het vandaag niet eens _O- ze was mega druk aan de longe, de hele tijd bangig en dan proberen heel snel van oefeningen te wisselen. Ze heeft denk ik te weinig gedaan de laatste tijd :+ oh en nog het ergste, nadat ik haar weer terug had gezet liep ze heel relaxed en op dr dooie gemakje terug naar het andere paard :')
Afbeelding
Wij zijn thuis weer onder de pannen *\o/*

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:14

Oei gaaf je huis onder de pannen. Dat is wel een hele grote stap! Proficiat. Je paard had er dus duidelijk geen zin in. Kan gebeuren.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:47

Schetig die kittens en maar snel dat dak dicht!