[VOLG] Goud en Zilver - Aslan & Xanti

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 19:51

Rennie89 schreef:
Ik ga je ook volgen! Zie je foto’s op fb ook vaak voorbij komen en blijf het leuk vinden om te zien hoe je met paarden te werk gaat <3

Dankjewel, en leuk, welkom *\o/*

LvdO schreef:
zo zeg ik liep me een partij achter met je topic! wat zien ze er goed uit en die Halloween foto's! gaaf hoor!!

Ja alles gaat hier gewoon door hoor :+

Gisteren mest dienst dus zelf weinig met de paarden kunnen doen, wel Annemayke op pad gestuurd met Xanti om lekker naar buiten te gaan. Dus dit was mijn uitzicht;

Afbeelding

En dit het hare :')

Afbeelding

Daarnaast had ze Aslan voor het eerst zonder mij in de bak gereden, in stap en draf ging dat al heel aardig, met de galop wel even meegeholpen :j

Afbeelding

Vandaag met Muriel en Xanti naar het water gewandeld. Xanti kan zich geen houding geven als hij langer op dezelfde plek moet blijven en daar een rondje moet maken en maakt dan 360's en mini bok-steiger acties. Niet heel handig dus daar gingen we even mee aan de slag. Gewoon buitenrit is prima, maar ergens even blijven geeft error :(:)

Het water vind hij heel leuk, dus daar lekker even in gespetterd!

Afbeelding

Afbeelding

Aslan mocht vandaag even lekker makkelijk, stretches aan de longe, wat een body krijgt ie toch _/-\o_

Afbeelding

LvdO

Re: [VOLG] Goud en Zilver - Aslan & Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:20

oh wow knappe Aslan! <3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 21:07

Mocht je ooit weer een fotograaf zoeken…. O:) Silke blijft nog steeds een van de leukste modelletjes haha

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 18:59

LvdO schreef:
oh wow knappe Aslan! <3

Ja ventje wordt steeds knapper <3

Rennie89 schreef:
Mocht je ooit weer een fotograaf zoeken…. O:) Silke blijft nog steeds een van de leukste modelletjes haha

Helaas, ivm een burn out geen geld voor leuke extra dingen, ik mag al in mn handjes klappen als ik beide paarden kan aanhouden op t moment...

Afgelopen zaterdag heeft Annemayke foto's gemaakt van de mannen in kerstsfeer, dat wilde zo graag, ik was niet aanwezig :+

Afbeelding

En Xanti zn voetjes waren nog even nagelopen door Tessa :D

Afbeelding

Zondag kwam Sarah voor een stalshoot in kerst stijl langs dus was Aslan weer de sjaak :')

Afbeelding

(Goh, eerst aangeven dat ik geen centjes heb voor leuke dingen en dan 2 kerstshoots? Annemayke is verzorger en Sarah onze beste vriendin, 1+1=0 dus in deze := )

En vandaag wel gegaan, maar niet verder gekomen dan voeren en een happie boerenkool voor de mannen. Het gaat weer even helemaal niet goed helaas. Hoop dat ik morgen nog even kan gaan, maar ben bang van niet. Gelukkig gaat Muriel morgen sowieso dus komen de ventjes niks te kort :+:

Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 15:17

Nog 2 leuke fotos van manlief met Xanti afgelopen zondag, oefenen met liggen en zitten
Afbeelding
Afbeelding

Maandag zelf volledig ingestort en dus gisteren definitief niet naar stal geweest. Vandaag alleen voor mijn mestdienst (aka, greppels graven en drollen vissen...)

En een Xanti die liever terug wilde naar Spanje :')
Afbeelding

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 16:23

Mooie foto's! Sterkte!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 21:08

Vandaag weer even oprecht genoten bij de paardjes, ondanks het weer!
Lekker even wezen wandelen, voetjes spoelen, en daarna nog laten rauzen in de bak wat even nodig was :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-24 19:43

Afgelopen weekend helaas te druk geweest om naar stal te kunnen, manlief is wel geweest, maar vandaag weer lekker aan de gang geweest!

Niet te ingewikkeld aan de enkele lijn, na hun "vakantie" van afgelopen week :')

Afbeelding
Aslan is een superster aan de enkele longe en heeft echt een fijne houding, dus met hem wat extra gewerkt aan de galop!

Xanti loopt het liefst met onderhals, weggedrukte rug en achterbenen op een kilometer afstand, maar die gaf echt hele fijne stukken vandaag naar zijn kunnen :):)

Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 21:43

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 22:28

Pffff lang verhaal kort.
De paarden vandaag verhuist ivm gezondheid van hun en mij. Had ze liever niet weer verplaatst, maar de nieuwe locatie is geweldig :D

Gelukkig was het laden appeltje eitje, met 10 minuten stonden ze op de wagen en waren we vertrokken :D
Afbeelding

Heel blij met de schitterende omgeving en rust :+:
Op naar meer genieten en minder zorgen :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-24 16:56

Gisteren even lekker aan de longe gewerkt met Aslan en beide mannen hun parkje gegeven, heerlijk dat winterzonnetje, ik teken daarvoor!
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag even geoefend met de poetsplaats binnen! Aslan was zelfs relaxter dan Xanti, want die kreeg nog een beetje de kriebels van de geluidjes van de touwen :')

Afbeelding

Daarna het nieuwe bos verkend, genoten en verdwaald
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 14:11

Heerlijk zo met dat zonnetje!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 20:50

Gisteren en vandaag lekker aan de longe gewerkt met de mannen! Gisteren zelf gewerkt en vandaag mocht Aslan zijn "bonusmens" Muriel even oefenen met de dubbele lijn :D
Afbeelding
Afbeelding

Xanti begint EINDELIJK echt zijn lijf te ontspannen en los laten, zakt wellicht nog veel te diep en vergeet zijn achterhand, maar dit zie ik al zoveel liever dan zijn onder/herten hals, weggedrukte rug en benen in Nieuw Zeeland....
Gisteren zelf even gewerkt en vandaag mocht mijn stagiaire met hem aan de gang!
Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik gisteren nog HEERLIJK met beide mannen kunnen spelen, werken... Dat was echt heel lang geleden voor mij maar ik heb helemaal weer mijn vrijheidsdressuur feels terug <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 07:59

Wat fijn om weer zo te spelen!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 18:51

hannelot schreef:
Wat fijn om weer zo te spelen!

Ja dat heb ik zo gemist <3

Vandaag Xanti even in de dubbel gehad, hard werken voor ons allebei want hij is echt wat gecompliceerder dan Aslan daarin :+ veel stugger, stijver en heeft al veel dingen fout aangeleerd, waar ik Aslan zelf heb kunnen beleren in dit soort dingen :j

Uiteindelijk had ik m best aardig voor elkaar, heel benieuwd hoe hij blijft ontwikkelen!

Afbeelding

Aslan mocht even met mijn stagiaire aan de gang aan de enkel, het e.a. uitgelegd over lichaamstaal inzetten tijdens het longeren, Aslan is dan weer heel makkelijk :D

Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 20:34

Vrijdag heeft Annemayke weer met Xanti gereden, eerste keer sinds de verhuizing en dat ging echt heel fijn! Nog een hoop puzzelwerk, maar ook hierin laat hij steeds meer los :j

Afbeelding

Daarna zijn we met beide paarden lekker even gaan wandelen in het bos, heuveltje op, heuveltje af, lekker rommelen :D
Afbeelding
Afbeelding

Op zaterdag gingen we wederom wandelen, een mooie 6km vanaf stal en lekker verkend! Er zijn ook nog fotos gemaakt maar die moet ik nog krijgen :):)

Afbeelding

Zondag hadden de mannen vrij want moest ik de hele dag lesgeven, maar daar weer mega geïnspireerd geraakt om verder te gaan met de vrijheidsdressuur.

Vandaag dus echt gigantisch genoten van onze training, vrijheidsdressuur, met beide paarden tegelijk werken.... Echt weer helemaal mijn oldschool vibes :+:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Even kijken of dit werkt:

https://www.instagram.com/share/reel/BAJY8UP7u6

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 20:34

Dinsdag ben ik zelf even een dagje niet naar stal geweest, maar heb ik wel wat plaatjes van zaterdag snel geëdit :D
Afbeelding
Afbeelding

Ook heeft Muriel dinsdag heel fijn met Xanti kunnen rijden, ze rijd "daadkrachtig" en dat is voor hem echt wel fijn :j

Afbeelding

Op woensdag kwam Annemayke beide mannen weer rijden! Bij Xanti was het overduidelijk dat hij een stuk makkelijker en fijner losliet!

Afbeelding

Voor Aslan was het de eerste keer op de nieuwe locatie (en de 6e keer überhaupt met Annemayke als combinatie) en ze gingen echt mega lekker de bak door :D

Afbeelding

Op donderdag kreeg ik een heel lief vervroegd kerst cadeautje!
Afbeelding

En heeft Annemayke weer met Aslan gereden, hij krijgt zoveel meer balans al, echt heerlijk hoe hij ontwikkeld!

Afbeelding

Xanti had ik even zelf aan de dubbele longe gepakt, elke dag rijden wordt ook weer teveel natuurlijk, afwisseling is key! Ook hier weer een paard wat al zoveel lekkerder door zijn lijf begint te lopen :+:

Afbeelding

Vandaag kwam de hoefsmid voor de mannen! Na een flinke terugval met rotstraal en zachte hoeven op onze oude stal, gaan nu de voetjes enorm goed weer gelukkig! Helaas nog wat slechte stralen nu bij Aslan, maar weer opnieuw veel herstel bij Xanti na een dip :D

Afbeelding

En toen een grootst moment, beide mannen mee naar buiten! Muriel mee op Xanti en Annemayke op Aslan! Een klein uurtje rondgehobbeld in de bossen en door de velden en wat waren ze ONWIJS braaf!!! Ze hebben zelfs nog een heel eindje gedraafd :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:24

Wat gaaf dat het zo goed gaat!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 13:56

Op zaterdag de hele ochtend les staan geven dus in de middag even naar de paardjes. Vooral even gefreubeld, voetjes behandeld en uitgemest :D
Afbeelding
Afbeelding

Op zondag tussen de lessen door beide mannen aan de longe gewerkt! Met Aslan vooral de focus op de achterbenen meer onder plaatsen en schoudervoor meepakken, met Xanti het stukje lang en laag weer oppakken. Die begint nu ook mega te ontwikkelen :+:
Afbeelding
Afbeelding

En gisteren heeft Annemayke weer gereden! Beide mannen gingen FANTASTISCH fijn door de bak! Zeker Aslan begint een heus rijpaardje te worden en Xanti pakt EINDELIJK echt lengte zonder gelijk heel zijn balans kwijt te raken...

We waren al aan het grappen wanneer ze de B ging starten :+ volgend jaar... 8)
Afbeelding
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 13:57

Zo wat een verschil met Xanti! Alsof het knopje om is gegaan en hij het nu begrijpt. Fijn zeg! <3 +:)+

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 14:22

Wat vervelend van je burn out. heel veel sterkte <3

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 21:53

Captain schreef:
Zo wat een verschil met Xanti! Alsof het knopje om is gegaan en hij het nu begrijpt. Fijn zeg! <3 +:)+

Ja hij begint nu echt enorm bij te draaien!!
Afgelopen weekend was hij een half jaar bij ons en is ook fysiek zo mega veranderd *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

En afgelopen weekend:

Afbeelding

LvdO schreef:
Wat vervelend van je burn out. heel veel sterkte <3

Dankjewel! Gelukkig een steigende lijn en langzaam verbetering :j

We gaan hier op t gemakje door tussen het werk, de buien en het mindere weer :+ hobbelen in de bak, buitenrijden, vrijheidsdressuur... Lekker genieten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu het zo goed gaat....
Mogen beide mannen volgend jaar eens mee op wedstrijd!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 22:06

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 19:27

Vanwege de wind, regen en vuurwerk hebben de mannen wat meer prikkels in hun lijf en laten we moeilijke en spannende dingen gewoon even weg :D

Dus veel wandelen, vrijheidsdressuur, wat longeren, lekker chill :+:

Xanti heeft vast leren steigeren zodat als er sneeuw ligt, we coole fotos kunnen maken :')
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Blij als dit jaar voorbij is en we het nieuwe jaar in kunnen gaan :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 11:35