Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sterregoud schreef:@Wintu, het ging inderdaad over de door jou gequote posts.
Je zegt inderdaad niet of ik iets wel of niet mag zeggen. Wel betwijfel je of het klopt wat ik zei, namelijk dat dat kalfje zeer waarschijnlijk door de wolf gepakt is. En dat raakte me wel. Het doet mij pijn dat alle, of bijna alle reekalfjes nu gedood worden door de wolf. En ook dat dat blijkbaar geen nieuws is. Omdat dat betwist kan worden, of niet zo erg zou zijn ?
Loretta schreef:Wat een bizar artikel heeft Animal Rights gisteren op hun website geplaatst.
Ik dacht even dat ik een artikel van de Speld aan het lezen was.
Animal Rights is woedend over de onwaarheden die de media in de krant heeft geplaatst mbt de wolf in Wapse. Het waren geen 103 maar slechts 101 gedode dieren. 2 minder dan dat er in de media is genoemd. (Wat een schandalige journalistieke blunder zeg)
Maar Animal Rights gaat verder. Want volgens hun heeft de wolf veel minder dan 101 dieren gedood. Het zijn er volgens Animal Rights slechts 46. De rest is namelijk helemaal niet door de wolf gedood maar door dierenartsen. Schandalig toch, dierenartsen hebben meer schapen gedood dan de wolf.
Dan nog even over de wolfwerende omheiningen die volgens Animal Rights stuk voor stuk niet wolfwerend waren. Hier en daar was er een centimeter te veel of te weinig.
Tot slot pleit Animal Rights voor het ophokken van dieren.
Ja, serieus. Animal Rights die voor het ophokken van dieren pleit.
Nou ja, lees het artikel zelf maar.
https://www.animalrights.nl/animal-righ ... gV3Mp-Efqk
sterregoud schreef:@ wintu, zo ervaarde ik jouw reactie wel.
Loretta schreef:Dit artikel spant toch echt wel de kroon van wat ik tot nu toe gelezen heb van deze lui.
Er atraalt ook totaal geen dierenliefde vanaf. Alleen maar boerenhaat. Als je een dierenliefhebber bent dan heb je grote moeite met het onbeschrijflijk lijden die deze ruim 50 dieren ondergaan moeten hebben voordat ze ingeslapen zijn.
Wintu schreef:sterregoud schreef:@ wintu, zo ervaarde ik jouw reactie wel.
Omdat jij dingen zo ervaart, wil niet zeggen dat je maar onwaarheden over anderen mag spuien
Ik kan niet helpen hoe jij je voelt of hoe jij zaken ervaart, ik heb niets raars gezegd, enkel dat de ree vele vijanden heeft, als je daar niet tegen kan, tja.....
Maar eh, leugens over anderen ophangen is veel kwalijker en dat is wat jij doet.
SusanH schreef:Zijn ze zeker even vergeten waarom dierenartsen die schapen hebben doodgemaakt
tienus63 schreef:Op dit moment mag je de wolf niet verstoren, vangen, bejagen, verplaatsen.
Aanbod van prooi bepaalt de nest grootte.
Dat geldt voor de meeste dieren. Uilen en andere roofvogels leggen meer eieren als het een goed muizen jaar is.
Loretta schreef:SusanH schreef:Zijn ze zeker even vergeten waarom dierenartsen die schapen hebben doodgemaakt
De wolf polariseert zo of zo al enorm. Maar hun doen er graag met alle plezier nog een schepje bovenop.
Maar waar in dit artikel lees je ook maar 1 klein stukje van dierenliefde? Ik zie vooral heel veel boerenhaat in het artikel. En voor het gemak worden ook hobbydierhouders maar gelijk getrokken met boeren.
Maar dierenliefde lees ik er niet in terug. 101 dode schapen waarvan ruim 50 eerst nog afgrijselijk hebben geleden.
De wolf als middel om de "boer" dwars te zitten. Over de ruggen van dieren die een verschrikkelijke dood ondergaan. Het kan aan mij liggen, maar dat is wat ik eruit op maak.
SusanH schreef:Nikass ik ga mee in België, alleen grofwild. Alles gaat daar zeer proper zoals de Belgen zeggen.
Het zijn veel verschillende terreinbeheerders bij ons in het bos dus geen idee bij wie je zoiets kunt melden. En ik heb zelf wel een vermoeden.
Nikass schreef:tienus63 schreef:Op dit moment mag je de wolf niet verstoren, vangen, bejagen, verplaatsen.
Aanbod van prooi bepaalt de nest grootte.
Dat geldt voor de meeste dieren. Uilen en andere roofvogels leggen meer eieren als het een goed muizen jaar is.
Ja, maar wetenschappers hebben al bewezen dat dieren zich aanpassen als er op ze gejaagd wordt. Dus je blijft steeds opnieuw moeten afschieten als je op die manier wilt "beheren". De vraag rijst dan natuurlijk wie er dan de "moordenaar" is![]()
Als de wolf op je erf komt mag je hem volgens mij wel wegjagen? Met stem of lawaai of wapperende linten oid?
Soepblik schreef:Loretta schreef:
De wolf polariseert zo of zo al enorm. Maar hun doen er graag met alle plezier nog een schepje bovenop.
Maar waar in dit artikel lees je ook maar 1 klein stukje van dierenliefde? Ik zie vooral heel veel boerenhaat in het artikel. En voor het gemak worden ook hobbydierhouders maar gelijk getrokken met boeren.
Maar dierenliefde lees ik er niet in terug. 101 dode schapen waarvan ruim 50 eerst nog afgrijselijk hebben geleden.
De wolf als middel om de "boer" dwars te zitten. Over de ruggen van dieren die een verschrikkelijke dood ondergaan. Het kan aan mij liggen, maar dat is wat ik eruit op maak.
Ondanks dat ik het eens ben met hoe koud dit artikel is geschreven, is dit natuurlijk een enorme aanname. De "boer dwarszitten" kaart is inmiddels net iets te vaak getrokken, en juist de partij die je uiteindelijk mee moet hebben jaag je op deze manier alleen maar tegen je in het harnas.
Loretta schreef:SusanH schreef:Zijn ze zeker even vergeten waarom dierenartsen die schapen hebben doodgemaakt
Mellow schreef:Volgens mij lees ik hier alleen maar dierenliefde, en niet selectief.
Ja een schaap gaat uiteindelijk naar de slacht. Maar is wel in 1 keer dood. De wolf maakt op een gruwelijke manier vele slachtoffers met een verschrikkelijke dood. Levend verscheurd worden, soms niet eens met de dood tot gevolg.
Volgens mij reageren mensen hier juist uit liefde.