Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 18:30

Momenteel is het rustig ja in Brabant.
Maar gw1625m
Heeft omgeving Someren/Nederweert al 172 dna geteste dieren op naam staan.
En zeker weten een boel meer waar dna ineens niet duidelijk van is maar wel precies in dat gebied valt.

Waar dat beest nu uithangt... Ik hoop maar 1 ding

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 18:31

Wat een bizar artikel heeft Animal Rights gisteren op hun website geplaatst.
Ik dacht even dat ik een artikel van de Speld aan het lezen was.

Animal Rights is woedend over de onwaarheden die de media in de krant heeft geplaatst mbt de wolf in Wapse. Het waren geen 103 maar slechts 101 gedode dieren. 2 minder dan dat er in de media is genoemd. (Wat een schandalige journalistieke blunder zeg)

Maar Animal Rights gaat verder. Want volgens hun heeft de wolf veel minder dan 101 dieren gedood. Het zijn er volgens Animal Rights slechts 46. De rest is namelijk helemaal niet door de wolf gedood maar door dierenartsen. Schandalig toch, dierenartsen hebben meer schapen gedood dan de wolf.

Dan nog even over de wolfwerende omheiningen die volgens Animal Rights stuk voor stuk niet wolfwerend waren. Hier en daar was er een centimeter te veel of te weinig.

Tot slot pleit Animal Rights voor het ophokken van dieren.
Ja, serieus. Animal Rights die voor het ophokken van dieren pleit.

Nou ja, lees het artikel zelf maar.

https://www.animalrights.nl/animal-righ ... gV3Mp-Efqk
Laatst bijgewerkt door Loretta op 16-09-23 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 18:32

Nee jou samenvatting is wel genoeg...

Er is maar 1 dier met Rights.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 18:35

sterregoud schreef:
@Wintu, het ging inderdaad over de door jou gequote posts.

Je zegt inderdaad niet of ik iets wel of niet mag zeggen. Wel betwijfel je of het klopt wat ik zei, namelijk dat dat kalfje zeer waarschijnlijk door de wolf gepakt is. En dat raakte me wel. Het doet mij pijn dat alle, of bijna alle reekalfjes nu gedood worden door de wolf. En ook dat dat blijkbaar geen nieuws is. Omdat dat betwist kan worden, of niet zo erg zou zijn ?

Waarom beweer je hier dan ronduit dat je iets niet van mij mag zeggen, want dat slaat dus nergens op.

Ja en ik blijf bij mijn standpunt, wanneer je een botje van een ree vindt, wil dat niet perse zeggen dat het gedood is door een wolf, dus dat kan idd betwist worden. Dat is het enige wat ik zei, als je daar al niet tegen kunt, ja dan is dat jammer. Ik vis al jaren botten uit het bos, ook al pre wolf. Reeen gaan op meerdere manieren dood, al jaren.
En reekalfjes worden gepakt door vossen en honden, ook al jaren, dat de wolf nu ook mee doet, wil niet zeggen dat het de enige dader kan zijn. Ik kan ook nergens vinden dat alle reekalveren hier sneuvelen. Als ik een onderzoek in Duitsland moet geloven, daalt de reeenpopulatie helemaal niet.

Maar mij hier beschuldigen van zaken die ik helemaal niet heb gezegd, is gewoon rondweg asociaal.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 18:51

Loretta schreef:
Wat een bizar artikel heeft Animal Rights gisteren op hun website geplaatst.
Ik dacht even dat ik een artikel van de Speld aan het lezen was.

Animal Rights is woedend over de onwaarheden die de media in de krant heeft geplaatst mbt de wolf in Wapse. Het waren geen 103 maar slechts 101 gedode dieren. 2 minder dan dat er in de media is genoemd. (Wat een schandalige journalistieke blunder zeg)

Maar Animal Rights gaat verder. Want volgens hun heeft de wolf veel minder dan 101 dieren gedood. Het zijn er volgens Animal Rights slechts 46. De rest is namelijk helemaal niet door de wolf gedood maar door dierenartsen. Schandalig toch, dierenartsen hebben meer schapen gedood dan de wolf.

Dan nog even over de wolfwerende omheiningen die volgens Animal Rights stuk voor stuk niet wolfwerend waren. Hier en daar was er een centimeter te veel of te weinig.

Tot slot pleit Animal Rights voor het ophokken van dieren.
Ja, serieus. Animal Rights die voor het ophokken van dieren pleit.

Nou ja, lees het artikel zelf maar.

https://www.animalrights.nl/animal-righ ... gV3Mp-Efqk

Weer die insinuatie dat ze "dieren uit hun lijden" verlossen. Dit soort mensen zou je toch met de haren hier naar toe slepen, want ik vraag me af of ze hier ooit wel zijn geweest en uberhaupt wel eens een hek van dichtbij hebben gezien. Het artikel is niet geschreven door iemand die ook maar enig verstand van zaken heeft, op meerdere fronten.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 18:54

@ wintu, zo ervaarde ik jouw reactie wel.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 18:56

Dit artikel spant toch echt wel de kroon van wat ik tot nu toe gelezen heb van deze lui.

Er atraalt ook totaal geen dierenliefde vanaf. Alleen maar boerenhaat. Als je een dierenliefhebber bent dan heb je grote moeite met het onbeschrijflijk lijden die deze ruim 50 dieren ondergaan moeten hebben voordat ze ingeslapen zijn.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 19:04

sterregoud schreef:

Omdat jij dingen zo ervaart, wil niet zeggen dat je maar onwaarheden over anderen mag spuien
Ik kan niet helpen hoe jij je voelt of hoe jij zaken ervaart, ik heb niets raars gezegd, enkel dat de ree vele vijanden heeft, als je daar niet tegen kan, tja.....
Maar eh, leugens over anderen ophangen is veel kwalijker en dat is wat jij doet.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 19:05

Loretta schreef:
Dit artikel spant toch echt wel de kroon van wat ik tot nu toe gelezen heb van deze lui.

Er atraalt ook totaal geen dierenliefde vanaf. Alleen maar boerenhaat. Als je een dierenliefhebber bent dan heb je grote moeite met het onbeschrijflijk lijden die deze ruim 50 dieren ondergaan moeten hebben voordat ze ingeslapen zijn.

Het is nog erger dat deze ploeg schijnbaar een aanzienlijke aanhang heeft.
Maar goed, laten we blij wezen dat door hun onkunde en hun kijk op veeartsen, ze geen punten oplevert in de rechtbank.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 19:24

Zijn ze zeker even vergeten waarom dierenartsen die schapen hebben doodgemaakt :+

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 19:26

Wintu schreef:
sterregoud schreef:

Omdat jij dingen zo ervaart, wil niet zeggen dat je maar onwaarheden over anderen mag spuien
Ik kan niet helpen hoe jij je voelt of hoe jij zaken ervaart, ik heb niets raars gezegd, enkel dat de ree vele vijanden heeft, als je daar niet tegen kan, tja.....
Maar eh, leugens over anderen ophangen is veel kwalijker en dat is wat jij doet.

Kunnen jullie dit a.u.b. prive uitvechten?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 19:36

SusanH schreef:
Zijn ze zeker even vergeten waarom dierenartsen die schapen hebben doodgemaakt :+

De wolf polariseert zo of zo al enorm. Maar hun doen er graag met alle plezier nog een schepje bovenop.

Maar waar in dit artikel lees je ook maar 1 klein stukje van dierenliefde? Ik zie vooral heel veel boerenhaat in het artikel. En voor het gemak worden ook hobbydierhouders maar gelijk getrokken met boeren.
Maar dierenliefde lees ik er niet in terug. 101 dode schapen waarvan ruim 50 eerst nog afgrijselijk hebben geleden.

De wolf als middel om de "boer" dwars te zitten. Over de ruggen van dieren die een verschrikkelijke dood ondergaan. Het kan aan mij liggen, maar dat is wat ik eruit op maak.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:04

tienus63 schreef:
Op dit moment mag je de wolf niet verstoren, vangen, bejagen, verplaatsen.

Aanbod van prooi bepaalt de nest grootte.
Dat geldt voor de meeste dieren. Uilen en andere roofvogels leggen meer eieren als het een goed muizen jaar is.

Ja, maar wetenschappers hebben al bewezen dat dieren zich aanpassen als er op ze gejaagd wordt. Dus je blijft steeds opnieuw moeten afschieten als je op die manier wilt "beheren". De vraag rijst dan natuurlijk wie er dan de "moordenaar" is ;)

Als de wolf op je erf komt mag je hem volgens mij wel wegjagen? Met stem of lawaai of wapperende linten oid?

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:05

Loretta schreef:
SusanH schreef:

De wolf polariseert zo of zo al enorm. Maar hun doen er graag met alle plezier nog een schepje bovenop.

Maar waar in dit artikel lees je ook maar 1 klein stukje van dierenliefde? Ik zie vooral heel veel boerenhaat in het artikel. En voor het gemak worden ook hobbydierhouders maar gelijk getrokken met boeren.
Maar dierenliefde lees ik er niet in terug. 101 dode schapen waarvan ruim 50 eerst nog afgrijselijk hebben geleden.

De wolf als middel om de "boer" dwars te zitten. Over de ruggen van dieren die een verschrikkelijke dood ondergaan. Het kan aan mij liggen, maar dat is wat ik eruit op maak.

Ondanks dat ik het eens ben met hoe koud dit artikel is geschreven, is dit natuurlijk een enorme aanname. De "boer dwarszitten" kaart is inmiddels net iets te vaak getrokken, en juist de partij die je uiteindelijk mee moet hebben jaag je op deze manier alleen maar tegen je in het harnas.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:05

Jessix schreef:
Ik vind zelf de discussie totaal niet interessant. Ik probeer gewoon mijn dieren veilig te houden.

Hoe doe je dat dan?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:10

SusanH schreef:
Nikass ik ga mee in België, alleen grofwild. Alles gaat daar zeer proper zoals de Belgen zeggen.

Het zijn veel verschillende terreinbeheerders bij ons in het bos dus geen idee bij wie je zoiets kunt melden. En ik heb zelf wel een vermoeden.

Oh dan heb je er goed zicht op denk ik.
Maar heb je daar geen moeite mee dan? Omdat het "proper" gaat? Ik vind het juist meestal laf en achterbaks.
Ik vind het ook altijd wel bijzonder dat mensen denken te weten hoe een dier liever sterft. Alsof een dier die afweging maakt.

Het geruzie tussen jagers, verwijten dat ze elkaars prooi naar een ander perceel jagen zodat ze meer mogen schieten. En de prooi thuis in de vriezer stoppen, doen ze dat in België ook?
Laatst bijgewerkt door Nikass op 16-09-23 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:12

Nos journaal op 1 gezien? Eindelijk eens iets minder prettige beelden.. arme pony ook…

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:13

Nikass schreef:
tienus63 schreef:
Op dit moment mag je de wolf niet verstoren, vangen, bejagen, verplaatsen.

Aanbod van prooi bepaalt de nest grootte.
Dat geldt voor de meeste dieren. Uilen en andere roofvogels leggen meer eieren als het een goed muizen jaar is.

Ja, maar wetenschappers hebben al bewezen dat dieren zich aanpassen als er op ze gejaagd wordt. Dus je blijft steeds opnieuw moeten afschieten als je op die manier wilt "beheren". De vraag rijst dan natuurlijk wie er dan de "moordenaar" is ;)

Als de wolf op je erf komt mag je hem volgens mij wel wegjagen? Met stem of lawaai of wapperende linten oid?

Ga er maar van uit dat wolf op je erf komt om te jagen en dan mag je niet verstoren. Komt bij dat je het risico loopt op agressie retour bij wel herrie maken, etc. Actie ondernemen is niet zonder risico aangezien je geen dodelijk geweldsmiddel als backup hebt en de wolf die angst ook niet hoeft te hebben voor de mens. Je bent op zijn gunstigst gewoon niet relevant al is dat geen garantie op geen gegrom of tandjes in je omdat je in de weg staat voor je schapen, paarden of hond.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:14

@nikass, is dat wegjagen dan verstoren of niet.

Als ik wolf van mijn erf jaag met lawaai, een bos sleutel gooi om hem te laten schrikken, dan zijn er genoeg pro-wolvers die het verstoring vinden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:15

Nikass schreef:
Jessix schreef:
Ik vind zelf de discussie totaal niet interessant. Ik probeer gewoon mijn dieren veilig te houden.

Hoe doe je dat dan?

Dat heb ik inmiddels al 100 keer verteld. Staat volgens mij zelf nog een stukje over op blz. 1 van dit nieuwe topic.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:18

Die partij krijg je nooit mee soepblik.
Zijn ze tegen boeren. Ja 100%.
Is het niet linksom dan wel rechtsom.
Dat zie je ook wel. Altijd fel geweest tegen ophokken. Nu moet je ze iohokky. Zo tegenstrijdig kan niet.

Maar ze zijn ook tegen dieren van elke burger. Zullen ze dat altijd zo fel zeggen?
Nee want dan verliezen ze een hoop aanhang. Aanhang die wat zitten te slapen en denken dat het allemaal boer gericht is.
Maar die partij vinden geen enkel gehouden dier oké. Alleen maar wild en daar mag je geen vinger naar uitsteken.

En ja die ware ideologie laten ze nu een beetje zien. Want ze weten dondersgoed dat veel dieren nu van particulieren zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:22

Soepblik schreef:
Loretta schreef:

Ondanks dat ik het eens ben met hoe koud dit artikel is geschreven, is dit natuurlijk een enorme aanname. De "boer dwarszitten" kaart is inmiddels net iets te vaak getrokken, en juist de partij die je uiteindelijk mee moet hebben jaag je op deze manier alleen maar tegen je in het harnas.

Welke partij bedoel je die je mee moet hebben?

Animal Rights heeft nog nooit blijk gegeven van 1 punt van redelijkheid.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:28

Loretta schreef:
SusanH schreef:

Ik ben het met je eens wat betreft het artikel. Dat polariseert, en ontkent de problemen en het verdriet waar mensen mee te maken hebben.
Het artikel hè, het is niet de wolf die polariseert. Of krijgt hij dat nu ook al in zijn schoenen geschoven? :=
Maar heel eerlijk, in dit topic lees ik ook weinig dierenliefde? Ja, liefde voor de éigen dieren, sommige mensen die oprecht van hun dieren houden en sommige mensen die het oprecht een financiële rompslomp vinden (ga niet zeggen dat dat niet zo is, meerdere boeren zeggen dat zelf zo)
Dat is natuurlijk wat AR in dat artikel ook doet: selectieve dierenliefde. Dus ja, mee eens, maar ook een beetje de pot verwijt de ketel..

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:44

Volgens mij lees ik hier alleen maar dierenliefde, en niet selectief.
Ja een schaap gaat uiteindelijk naar de slacht. Maar is wel in 1 keer dood. De wolf maakt op een gruwelijke manier vele slachtoffers met een verschrikkelijke dood. Levend verscheurd worden, soms niet eens met de dood tot gevolg.

Volgens mij reageren mensen hier juist uit liefde.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:50

Mellow schreef:
Volgens mij lees ik hier alleen maar dierenliefde, en niet selectief.
Ja een schaap gaat uiteindelijk naar de slacht. Maar is wel in 1 keer dood. De wolf maakt op een gruwelijke manier vele slachtoffers met een verschrikkelijke dood. Levend verscheurd worden, soms niet eens met de dood tot gevolg.

Volgens mij reageren mensen hier juist uit liefde.

Ik heb nog geen liefde richting de wolf kunnen bespeuren. Excuses als ik daar overheen gelezen heb.

En de slacht goedpraten, en scharen onder dierenliefde?