[Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hahahatsjoe

Berichten: 2423
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 09:53

Heb je een berichtje gestuurd via je website, ben helemaal enthousiast.

Kasmir

Berichten: 5464
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 19:25

Bekapping van Gloí vandaag. Het begint langzaam een beetje op een hoef te lijken. Hij is er nog lang niet maar hij loopt zuiver in de wei en met boots onder het zadel en dat is het aller belangrijkste :).

Afbeelding

vikawiek

Berichten: 1555
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 20:05

Dat ziet er al stukken netter uit :j

Kasmir

Berichten: 5464
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 23:53

Ja soms is het goed de voor foto's te zien want heb nogal de neiging te mopperen omdat het mij niet snel genoeg vooruit gaat en dat ligt dan aan m'n bekapwerk. Als ik dan zie waar we vandaan kwamen helpt dat m'n werk een beetje in perspectief te stellen. De zool was volledig plat toen ik ermee begon en nu begint het weer te normaliseren. Bij de teen is er nog steeds een seperatie van de wand maar lang niet zo erg als in het begin. De bovenkant groeit goed in dus nog een half hoefje en dan hoop ik dat de wittelijn weer netjes aan de wand vast zit.

Kasmir

Berichten: 5464
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-23 23:58

Gloí gaat morgen voor het eerst 5 uur lopen. Hij heeft al eens 2x 2uur gedaan en morgen dus 3uur in de ochtend en 2uur in de middag. Zit uiteraard een goede pauze tussen. Pluspunt voor hem is dat hij altijd mag grazen als hij twee tours doet. Tot nu toe doet hij het heel goed dus hopelijk morgen ook geen probleem. Als dat goed gaat dan gaan we hem wellicht meenemen voor een tweedaagse tour.

Riel

Berichten: 2143
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:43

Fijn te horen dat Gloi het zo goed doet! Het lijkt mij een toptrekpaardje <3

Hoe deed Gloi het vandaag?

Kasmir

Berichten: 5464
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 22:21

Hij deed het zo goed <3 . Totaal geen probleem met de twee ritten, de laatste was met een beginner dus voornamelijk stap en dan kachelt hij vrolijk verder. We zijn heel blij met hem, en dubbel zo fijn dat het zo goed gaat met hun pootjes. Ze lopen allebei comfortabel.

Vind het soms wel lastig ze zo schraal te voeren. Mijn hart wil altijd paarden vol proppen met voer maar mijn hoofd weet wel beter gelukkig :') . Ze krijgen ieder een hooinet van zo'n 8 kilo per dag. Voor de rest kunnen ze wat grasjes plukken op de schrale wei en geef ik wat berken takken etc. Maar het is voor hun eigen gezondheid en ze hebben wel de hele dag door wat te doen. Gloí krijgt op dagen dat hij veel werkt ook een uurtje grastijd.

belle_boef

Berichten: 10782
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:42

Maar 8 kilo voor een IJslander is niet perse weinig. Qua kilo’s krijgen ze dan hun hoeveelheid passend bij hun gewicht.

Schraal zit meer in de samenstelling van je hooi.

Neon

Berichten: 4974
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:45

Hartstikke goed joh :D geweldig toch dat dit dier zo vooruit gaat en zelfs 5 uur functioneel ingezet kan worden :D die tochten zal hij toch ook prachtig vinden :D

Kasmir

Berichten: 5464
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 09:42

belle_boef: klopt het is ook niet te weinig, ik ben gewoon dol op goed voeren :'). Maar heb gelukkig ervaring genoeg om te weten dat volproppen alleen maar voor ellende zorgt.

Neon: Ja echt zo blij mee! Hij lijkt het idd fijn te vinden zo maar de rest van de kudde mee te gaan. Hij blijft erg gespannen maar poetsen en zadelen etc maar eenmaal onderweg is hij heerlijk ontspannen en doet hij gewoon lekker zn ding. Bitloos is ook geen probleem voor hem dus dat is top. Het enige is dat zijn tölt meer werk nodig heeft maar dat trainen we wel in het najaar als we minder tochten hebben.

We zijn trouwens ook erg blij dat Embla is verkocht aan een top huisje. Het zijn gasten die hier al zo'n 7jaar komen voor ritten en verliefd zijn geworden op Embla. Ze is afgelopen vrijdag goedgekeurd door de dierenarts en gisteren is ze op de trailer naar haar nieuwe plekje gegaan. Ze staat slechts een uurtje verderop (wat heel dichtbij is hier) dus we kunnen haar nog af en toe eens bezoeken.

Foto delen we met toestemming
Afbeelding

Kasmir

Berichten: 5464
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 09:13

Wij hebben zeer agressieve bomen hier in het bos >;) . Beter in de schoen dan in het paard..

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7522
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:29

Maf wat ze afentoe in hun schoenen weten te krijgen he %) gelukkig kan het meestal geen kwaad :P

Kasmir

Berichten: 5464
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 10:24

Ja echt bizar wat ze voor elkaar krijgen, toen ik het zag dacht ik echt "hoe dan?"

Gloí en Ofeigur mochten even op een groter stukje land toen ik bezig was met hun landje. Ze zijn vooral bezig geweest met heen en weer galopperen hihi.


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37455
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:34

A wat lopen ze goed. En grappig om te zien dat telgang ook gewoon ins freie gebeurd. Wat een verschil met hoe ze er eerst uitzagen

Sharani
Berichten: 4679
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:53

Wat een heerlijk filmpje en wat zien ze er goed uit inderdaad!

Riel

Berichten: 2143
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 15:28

Wat zien die twee er prachtig uit! Zo vol leven! Het is echt heerlijk om naar te kijken... Wat een lol hebben ze <3

Fijn dat Embla een fijn thuis heeft gevonden. Ze is een mooi ijsje. Super dat ze toch nog een beetje in je leven blijft.

Kasmir

Berichten: 5464
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 00:29

Ja het is heel dankbaar hoe ze er nu bijlopen, vind het nog altijd zuur dat er 5 andere paarden wel zijn ingeslapen terwijl Gloí en Ofeigur de zwaarste gevallen waren. Maar goed gelukkig hebben we deze twee kunnen helpen. Zat nog eens terug te denken hoe ze aankwamen, ze wilde toen amper lopen en wat ze liepen was belabberd. Heb toen helaas nooit echt een goede video gemaakt maar dit korte filmpje zegt opzich al wel wat.

Kasmir

Berichten: 5464
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 22:25

Soms he... Soms lijkt me een kantoor baantje ook best lekker :')

Riel

Berichten: 2143
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 22:45

Ze zijn inderdaad knap opgeknapt. Het is een plezier om ze nu te zien <3

Hihi, dat begrijp ik! Heerlijk regenweertje daar! Dappere klanten ook :-)

Kasmir

Berichten: 5464
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 17:14

Momenteel heeft onze de oudste wat meer TLC nodig dan Gloí en Ofeigur. Hij heeft duidelijk een dip in de weerstand (ook wel een natte zomer gehad). Hij had eerst een wondje in zn Koot die maar niet wilde helen, toen begon hij ineens als een malle te schuren, nu haalde ik m uit de wei met een nat en gezwollen oogje.

Haal hem nu iedere dag naar voren voor tlc en vitamine brokjes, daarna gaat hij nog extra op het gras.

Afbeelding

Afbeelding

Het is vrij vochtig maar wel 20-22 graden dus knutjes walhalla, even goed ingepakt tegen de jeuk.
Afbeelding

Afbeelding

Neon

Berichten: 4974
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 20:40

Ahhh arm oudje ook die moet inderdaad liefde krijgen <3 het is wel echt een dotje

Riel

Berichten: 2143
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:40

Oh, wat vind ik je oudste een mooie en liefdevolle uitstraling hebben. <3 Verzorg hem maar goed, hij verdient het!

Kasmir

Berichten: 5464
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 22:43

Skutte is echt zooo'n lief dier, de uitstraling die hij heeft zo is hij ook echt. Super zachtaardig en 100% betrouwbaar voor de beginners maar als hij voelt dat het kan doet hij wel gewoon lekker zn eigen ding :+ (gelijk heeft hij, we hoeven geen robots hihi) .

onpaard

Berichten: 2980
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 19:45

Kasmir schreef:
Soms he... Soms lijkt me een kantoor baantje ook best lekker :')
[ Video ]


Ahhh je paardje vindt het ook niet alles die regen :')

T ruikt altijd wel lekker in het bos als het regent.

Kasmir

Berichten: 5464
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 22:56

Hahaha ja precies Saedis had zoiets van die rivier die stroomt hier normaal niet >;)

Ik ga haar waarschijnlijk volgend jaar laten dekken en ben nu al aan het wegdromen over een veulentje van mijn once in a lifetime paardje <3. Dat het in totaal nog twee jaar duurt laat ik voor het gemak maar even achterwegen _O- . Heb de hengst al uitgekozen (alhoewel we hier in het Noorden niet suuper veel keuze hebben).