[VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 07:16

Het is ook wat met het arme kind :')

Hahaha ze heeft ook enorm talent voor drama gewoon. Schitterend dier :')
Maar het is een prachtig zadel, en heel fijn dat je er ook met korte beugels in kunt zitten. Sowieso vind ik die zadels met grote blokken vreselijk. Zo slecht voor je zit ook. En je wordt met die apparaten achterin het zadel gezet, wat echt heel beroerd is voor de rug.

Ik blijf grinniken om die blik van haar, hahahaha.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 07:41

Ik vind het mooi dat je je zo naar haar aanpast, maar wel eerlijke grenzen stelt. Ze heeft het maar getroffen met iemand die lekker de tijd voor haar neemt. <3

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:06

Avalanche schreef:

Maar het is een prachtig zadel, en heel fijn dat je er ook met korte beugels in kunt zitten. Sowieso vind ik die zadels met grote blokken vreselijk. Zo slecht voor je zit ook. En je wordt met die apparaten achterin het zadel gezet, wat echt heel beroerd is voor de rug.

Dramaqueen :j

In mijn optiek zijn die blokjes vooral nuttig als het paard opeens het anker uit gooit. Heb je nog iets van steun/houvast. Voor de rest moeten ze vooral Niet in de weg zitten (en dat is vaak het punt).

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:20

Is ook hoor. Ik heb in een ander topic deze foto's geplaatst:

Afbeelding
Hier kan je zien dat die blokken bijna de helft van je zweetblad in beslag nemen, de ruiter wordt dus echt op de lepel gezet, en we weten allemaal hoe slecht dat is voor de rug. Het zet je bekken ook in een onnatuurlijke positie, het kantelt je bekken naar voren, en dus moet je je rug overdreven hol trekken om nog rechtop te kunnen zitten. Al je flexibiliteit is dus weg, en dus is het echt onmogelijk om nog mee te gaan met de beweging van je paard (die je immers voor een groot deel in je bekken en onderrug opvangt). Ook je knieën en enkels zijn niet flexibel meer, dus alle vering in het lichaam van de ruiter is gewoon weg.

Afbeelding
Ter vergelijk met een normaal zadel: bij het normale zadel zie je hoe de ruiter netjes in het midden wordt gezet, er alle ruimte is voor het bovenbeen, en je dus niet in je beweging wordt beperkt. Veel beter voor je zit en de rug van je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 00:22

Avalanche schreef:

Ik vind het dramatische op zich wel meevallen, haha. Ze maakt zich echt zorgen om nieuwe dingen, maar ik vind haar wel heel eerlijk in haar reacties en ze blijft ook niet bezig. Als ze eenmaal ervaren heeft dat iets niet eng is, dan is het ook klaar. Ze is wie ze is, en het enige wat ik kan doen is haar aanmoedigen om toch nog dat ene stapje te zetten, haar leren dat ik haar niet in een situatie breng die echt niet veilig is, en vooral ook doen alsof het allemaal de normaalste zaak van de wereld is. Ze kan er niets aan doen dat dit is hoe haar brein werkt en ze probeert alles voor me (behalve springen, de trut. :') ) Er zit ook echt wel vooruitgang in. :j Vandaag hing er bijvoorbeeld een stuk plastic in de bosjes tijdens het wandelen en ze vond het wel spannend, dus ze stopte, maar nam zelf na een paar tellen het initiatief om het even van dichterbij te bekijken.

Ik vind een orthopedische-stoel-zadel ook hel. Ik heb er nooit in gezeten, maar ik kan zo al zien dat ik daar binnen drie tellen klaar mee ben. :)) Gelukkig is de zadelmaker die hier op stal komt er ook een van de oude stempel, dus er ligt gewoon een normaal zadel op waar we hopelijk de komende jaren lekker mee vooruit kunnen. *\o/*

ikke: Ik kan niks zeggen over blokken en steun; ik heb een paard uitgezeten die midden op de gallop (lees: met ca. 40km/u) ineens stopte en 180 graden omdraaide omdat hij de chute voorbij rende en ineens z'n vriendjes achter zich zag afslaan. _O- Het is echt dat die renzadels zo verrot slecht zijn voor je houding en ook niet echt een lekkere drukverdeling hebben, anders wist ik wel waar ik de rest van m'n leven in zou rijden. :))

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 09:52

Nou was ik benieuwd naar jouw 'echte' volbloed dus kwam ik hier maar even neuzen.
Jij schrijft al net zo lief over je paard!

Herken wel heel veel van wat je omschrijft van het karakter. Heb daar altijd veel over gehoord maar niet eerder ervaren. Tot nu. Maar waarom hebben we in vredesnaam niet nog veel meer bloedpaarden! Ze zijn geweldig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:10

pol013 schreef:
Nou was ik benieuwd naar jouw 'echte' volbloed dus kwam ik hier maar even neuzen.
Jij schrijft al net zo lief over je paard!

Herken wel heel veel van wat je omschrijft van het karakter. Heb daar altijd veel over gehoord maar niet eerder ervaren. Tot nu. Maar waarom hebben we in vredesnaam niet nog veel meer bloedpaarden! Ze zijn geweldig :D
Dank je! <3

Ze zijn echt top inderdaad! Ik snap ook wel dat ze niet voor iedereen zijn, maar als je een ruiter bent die houdt van een veelzijdig, actief, maar wel safe en eerlijk paard dat voor je door het vuur gaat, zijn ze echt fantastisch! :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:34

Ik vind bloedpaarden eigenlijk stiekem veel fijner dan koudbloeden. Ik hou van paarden met een mening :j en Auroch is super eerlijk. Ik denk wel dat je er het juiste baasje voor moet zijn, met veel begrip voor je paard en niet bang uitgevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:10

Ze kunnen inderdaad best wel quirky zijn, dus daar moet je tegen kunnen en dat kunnen accepteren zonder het teveel te willen overanalyseren en 'fixen', en zo te lezen heeft pol013 daar ook geen moeite mee! :D Gewoon blijven lachen en doen alsof er niets gebeurd is.

Wat kyrkelover ook regelmatig zegt: ze blijven mentaal een forever young, en veel van die 'quirks' krijg je er ook gewoon niet uit. Of je moet ze doodparelliën, maar als je zo'n soort robotpaard wilt, kun je beter gewoon een simulator kopen. Of een 25-jarige afgestompte ex-manegepony of zo. := Niets zo eng als een volbloed met een fried brain, want juist dan gaan ze domme, onverwachte dingen doen.

Ik reed er bij Balding eentje die gebruikt werd voor het begeleiden van de baby's en op dat moment 16 was. 15 van die 16 jaar heeft hij dus doorgebracht op Kingsclere en qua gedrag echt 0 verschil met de 3-, 4- en 5-jarigen. Als het waaide of geregend had, moesten de baby's hem langs het oefenstarthek leiden, en als er door de regen wat water naar beneden liep over het erf, stond hij ook helemaal op scherp. Voor hem waren dat soort dingen een groot ding, maar je kon er ook de klok op gelijk zetten dat hij er een groot ding van zou maken, dus het beste wat je kunt doen, is je neck strap vastpakken, erop voorbereid zijn dat hij ineens achterstevoren kan staan, en daarna doorrijden alsof er niets gebeurd is. :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:20

Vaak los je het nog zo op ook nog :')

Gewoon rustig blijven, niets aan de hand. Je eigen energie laag houden.
Maar dat is dé truc met veel probleempaarden ook: niet meegaan in de energie van het paard, maar paard meenemen in jouw energie. Een kalme assertieve kuddeleider worden :)

NH heeft zeker zijn nut, en tegenwoordig gebruik ik het weer liever dan clicker training, maar heeft ook met het temperament van de mijne te maken. Met clicker training kunnen ze echt wat hyper worden, maar die zottigheid is niet altijd wat je wilt in het werk. Door gewoon simpel je paard te werken in de richting waar je op wilt blijven ze kalm.

Clicker training is dan wel weer super leuk op moment dat je wilt spelen, want je zet het nadenk-systeem aan. Maar voor alles is een tijd en een plaats :)

Wat ik bij jou echt super vind is dat Auroch zichzelf mag zijn, mag aangeven dat ze dingen spannend vind (nieuw is stom) en jij daar gewoon rustig en geduldig mee omgaat en haar vriendelijk uitlegt dat ze niet straks doodgaat met een enorme explosie :') ik denk ook echt dat dat de beste manier is om ermee om te gaan.

Monster moet een keer per dag uit zijn stekker, en als hij dat niet doet maak ik me zorgen, want dan voelt hij zich niet lekker. Overigens is het lente en de dames beginnen hengstig te worden :):) dus, eh, tja. Het hoort erbij :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:43

Ik vind volbloeden qua karakter ook echt geweldig. Een van mijn eerste paarden was een volbloed x wpn, heerlijk dier.

Ik word alleen niet heel vrolijk van de bouw van de meeste volbloeden :o.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:44

Avalanche schreef:
Wat ik bij jou echt super vind is dat Auroch zichzelf mag zijn, mag aangeven dat ze dingen spannend vind (nieuw is stom) en jij daar gewoon rustig en geduldig mee omgaat en haar vriendelijk uitlegt dat ze niet straks doodgaat met een enorme explosie :') ik denk ook echt dat dat de beste manier is om ermee om te gaan.

Eens :j. Heel leuk om te zien/volgen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:35

Mkango schreef:
Ze kunnen inderdaad best wel quirky zijn, dus daar moet je tegen kunnen en dat kunnen accepteren zonder het teveel te willen overanalyseren en 'fixen', en zo te lezen heeft pol013 daar ook geen moeite mee! :D Gewoon blijven lachen en doen alsof er niets gebeurd is.

Wat kyrkelover ook regelmatig zegt: ze blijven mentaal een forever young, en veel van die 'quirks' krijg je er ook gewoon niet uit. Of je moet ze doodparelliën, maar als je zo'n soort robotpaard wilt, kun je beter gewoon een simulator kopen.

Ik had er eigenlijk nooit zo over nagedacht maar nu wel. Ik vind het een beetje als een border colly (in iets minder extreme mate). Je wéét wat de kwaliteiten van zo'n beest zijn. En je weet ook dat iedere kwaliteit zijn eigen valkuilen heeft.
Dus dat ze slim en handig zijn en zelfstandig iets voor me op kunnen lossen kán nu eenmaal betekenen dat de valkuil daar ook bij hoort: dat ze het soms even beter denken te weten.
je kunt niet de valkuil wegnemen zonder geweld te doen aan de kwaliteit (en iemand tot op het bot te beledigen). je kunt alleen de valkuil erkennen en managen en er niet vaker dan nodig in vallen.

Ik heb me dat heel goed beseft toen ik haar kocht. Dát dat drukke en heftige en die eigen mening er bij hoort en niet iets is wat je weg moet managen. Dat dat iets is wat je in een fijne richting kunt bewegen.
Want ik ben er ook blij mee dat ze het bij een sprong even overneemt als ze het beter weet en ons veilig naar de andere kant brengt. Dan móet ze die eigen mening hebben en zelf slim zijn en handelen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 16:20

pol013 schreef:
Mkango schreef:

Wat kyrkelover ook regelmatig zegt: ze blijven mentaal een forever young, en veel van die 'quirks' krijg je er ook gewoon niet uit. Of je moet ze doodparelliën, maar als je zo'n soort robotpaard wilt, kun je beter gewoon een simulator kopen.

Ik had er eigenlijk nooit zo over nagedacht maar nu wel. Ik vind het een beetje als een border colly (in iets minder extreme mate). Je wéét wat de kwaliteiten van zo'n beest zijn. En je weet ook dat iedere kwaliteit zijn eigen valkuilen heeft.
Dus dat ze slim en handig zijn en zelfstandig iets voor me op kunnen lossen kán nu eenmaal betekenen dat de valkuil daar ook bij hoort: dat ze het soms even beter denken te weten.
je kunt niet de valkuil wegnemen zonder geweld te doen aan de kwaliteit (en iemand tot op het bot te beledigen). je kunt alleen de valkuil erkennen en managen en er niet vaker dan nodig in vallen.

Ik heb me dat heel goed beseft toen ik haar kocht. Dát dat drukke en heftige en die eigen mening er bij hoort en niet iets is wat je weg moet managen. Dat dat iets is wat je in een fijne richting kunt bewegen.
Want ik ben er ook blij mee dat ze het bij een sprong even overneemt als ze het beter weet en ons veilig naar de andere kant brengt. Dan móet ze die eigen mening hebben en zelf slim zijn en handelen.

Dat is niet voorbehouden aan een specifiek ras. Elk paard heeft z'n eigen variatie op dat thema.

Het scheid paardenmensen van mensen-met-paarden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 17:09

Dat verschilt wel per ras IMO.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:49

Avalanche schreef:
Dat verschilt wel per ras IMO.

De wijze waarop dingen zichtbaar zijn verschilt maar het principe van het motiveren van gewenst gedrag geldt voor alle paarden.

Je hebt zelf het voorbeeld op stal staan dat het stimuleren van goed gedrag leidt tot goed gedrag, maar het paard niet op de juiste toon aanspreken tot grote problemen leidt!

Het principe is altijd hetzelfde, de kunst zit 'm in de correcte uitvoering en dus in het correct lezen van het paard. DAAR is het waar het mis gaat......

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:49

Zo bedoel je het, ja eens. Het principe blijft idd gelijk, hoe je het uitvoert verschilt per paard :)

En yep, ik heb er zelf een heel goed voorbeeld van op stal staan. En jij brengt het terug tot waar het een heel simpel iets lijkt, wat het ook is natuurlijk. De uitvoering, daar zit de uitdaging imo :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:58

Avalanche schreef:
Zo bedoel je het, ja eens. Het principe blijft idd gelijk, hoe je het uitvoert verschilt per paard :)

En yep, ik heb er zelf een heel goed voorbeeld van op stal staan. En jij brengt het terug tot waar het een heel simpel iets lijkt, wat het ook is natuurlijk. De uitvoering, daar zit de uitdaging imo :)

Ja en dan met name in het feit dat elk paard z'n eigen karakter heeft en daarmee ook elke aanpak net iets anders moet.
Dat kunnen lezen er correct op acteren maakt je een paardenmens, in deze context.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:03

Ja mee eens :) Met dat portret van mij blijft het een ding trouwens. Overigens is hij nu erg braaf. Maar wel alleen bij bepaalde mensen :D maar 't is echt een heerlijk paard geworden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 09:32

Wat mij dus opvalt aan mijn (60%)bloedpaard en wat ik dan hier lees en vaker hoor wat relatief meer voorkomt bij dit type paard.
Ze kunnen extreem koel zijn. En extreem energiek. De pendule zwaait relatief bezien (tov van het merendeel van paarden met minder bloed) wat verder uit naar beide kanten.
Dat is hun kwaliteit ook. En dat moet je dus niet te veel willen middelen want dan doe je ze sneller geweld aan.

Waar je een ander paard, wat meer gemiddeld is, prima kunt vragen om meer in het midden te blijven en daar niks verkeerds mee doet. En dat is geen diskwalificatie van die paarden he. Zo heb ik er 2 staan en die zijn ook geweldig.

Maar misschien is dat meer een vraag aan Mkango: is dat wat je bedoelt? Jij hebt veel meer ervaring met dit type paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 23:48

Ik had een paar weken terug een hele reactie gepost, maar Bokt besloot dwars te doen en daarna had ik niet echt meer de fut om hem opnieuw te typen, maar bij dezen.

pol013 schreef:
Wat mij dus opvalt aan mijn (60%)bloedpaard en wat ik dan hier lees en vaker hoor wat relatief meer voorkomt bij dit type paard.
Ze kunnen extreem koel zijn. En extreem energiek. De pendule zwaait relatief bezien (tov van het merendeel van paarden met minder bloed) wat verder uit naar beide kanten.
Dat is hun kwaliteit ook. En dat moet je dus niet te veel willen middelen want dan doe je ze sneller geweld aan.

Waar je een ander paard, wat meer gemiddeld is, prima kunt vragen om meer in het midden te blijven en daar niks verkeerds mee doet. En dat is geen diskwalificatie van die paarden he. Zo heb ik er 2 staan en die zijn ook geweldig.

Maar misschien is dat meer een vraag aan Mkango: is dat wat je bedoelt? Jij hebt veel meer ervaring met dit type paard.
Dat is inderdaad de spijker op z'n kop. :j Ze kunnen echt van 0 naar compleet over de kook gaan en weer terug naar 0 in enkele seconden, mits er iemand op zit of aan de andere kant van het touw staat die daarmee kan omgaan. Kun je dat niet, ben je zelf te gespannen of wil je het inderdaad teveel afdwingen of reguleren, dan heb je grote kans dat ze op standje kookpunt blijven en helemaal doorslaan. Je moet als ruiter in staat zijn om zelf meteen te vergeten wat ze net hebben uitgespookt.

Zo zat ik er ooit op eentje die onderaan de gallop standaard wat overstuur raakte en dat was te managen zolang ze in beweging bleef. Op een mooie zonnige dag liepen wat mensen vooraan in de string te mutsen en stonden we stil, toen stond zij dus ineens zo steil omhoog dat ik zelfs de veteraan achter me haar adem even in hoorde houden en ik me realiseerde dat als zelfs zij schrok, het er niet best uitzag. :+ Net op het moment dat ik m'n beugels uit wilde gooien en eraf wilde springen omdat ik dacht dat ze achterover zou gaan, kwam ze weer neer, en als ruiter moet je dat voorval direct los durven laten, anders kun je er vergif op innemen dat binnen een paar tellen wél achterover gaat.

Wat jij inderdaad ook eerder zei: je moet ze begeleiden en die energie die ze hebben in de juiste richting leiden zonder het teveel te willen afdwingen. En soms ook even je principes van het willen hebben en houden van controle overboord zetten, want daar zijn het gewoon de paarden niet naar, en voor mij is dat ook hun charme. Het overgrote merendeel van deze paarden is ontzettend mensgericht met een grote will to please, maar soms is dat 'thoroughbred brain' niet zo goed in impulscontrole en moet je ze even hun zin geven om ze daarna weer op het rechte pad te krijgen. :)) (Behalve als je alleen maar wilt vreten, Auroch. >;) ) En dat is iets wat veel mensen eng vinden, die controle even uit handen geven, terwijl dit type paard er zelden misbruik van maakt - en zo wel, dan zijn ze door hun gevoeligheid en will to please ook weer makkelijk te corrigeren.

--------

Op het gebied van Auroch is er de laatste weken niet bijzonder veel spannends gebeurd. Haar over de mentale drempel van het zadel heen krijgen was het hoofddoel, en daarnaast ben ik uiteraard ook lekker vanaf de grond bezig. Verder was ik ook vrij druk met werk en was ik een paar dagen in Nederland, dus ze heeft ook een minivakantie gehad in de tussentijd. Niet dat dat nou zo hard nodig was, want zo vreselijk hard hoeft ze nou ook weer niet aan het werk, maar ik merkte dat ik zelf ook een beetje inspiratieloos begon te worden, dus het was zinvoller voor mij om even een paar dagen te focussen op andere dingen dan voor haar. _O-

Inmiddels is ze goed gewend aan het zadel, en ik ook, dus we kunnen stukje bij beetje weer verder met waar we gebleven waren voor de Ergste Dag Ooit. (Geen zorgen, inmiddels zijn er alweer nieuwe Ergste. Dagen. Ooit. geweest) Afgelopen weekend heeft ze zelfs haar eerste pasjes geweken en is ze ook op de rechterhand - haar moeilijke kant - in de juiste galop aangesprongen bij de eerste poging. Mijn focus ligt vooral op de hulpen en de overgang zelf en de vorige paar keer sprong ze steevast aan in de linkergalop, maar nu dus ook in de rechtergalop. Blijkbaar helpen al die Heel. Erg. Stomme oefeningen aan de hand haar wel - van het weekend verbaasde ze me ook met hoe kort ze inmiddels kan wenden onder het zadel. :+

Uit Nederland heb ik ook een kaptoom meegenomen en daar reageert ze heel fijn op. De laatste tijd deed ik vanaf de grond eigenlijk steeds meer op m'n stalhalster en steeds minder op m'n touwhalster omdat ik daarmee voor m'n gevoel juist veel minder gerichte hulpen kon geven, dus besloten om het eens te proberen met een kaptoom en ik vind het megafijn werken. Het biedt ook meteen kansen om haar No.1 fan van de week even aan de longeerlijn te zetten met de teugels aan de kaptoom, zodat ze niet per ongeluk Auroch in de mond kan hangen en renpaardmodus activeert. :')

Inmiddels loopt ze ook weer wat meer over balken heen, nadat ze zichzelf vorige week weer eens het lazarus schrok door haar voorbenen er wel overheen te zetten, om daarna te stoppen, te proberen zich achterwaarts uit de voeten te maken en de halve balk mee te slepen. :') Dat was het moment waarop ik wel even heb doorgepakt en iets strenger ben geweest, want dit kunstje flikt ze regelmatig om daarna weer heel zielig voor elke balk stil te gaan staan, "want het is echt écht ECHT heel erg eng," en ik was er nu wel een klein beetje klaar mee. Ze had ook niet heel veel nodig: een kleine zwiep met het touw richting haar achterhand werd gevolgd door een diepe zucht, waarna ze keurig met alle vier de beentjes over de balk stapte.

Ze had daar wel gedachten bij, zeg maar:
Afbeelding

Daarnaast heeft ze ook model gestaan voor de eerste Saracen Horse Feeds Ex-Racehorse Challenge:

En werd ik heel gelukkig van onderstaande vergelijkingsfoto's. Ik maak elke maand even een standfoto om te zien hoe ze verandert en ik ben vooral heel blij om te zien dat die "hoek" achter haar schoft die er in januari en februari nog duidelijk zat, halverwege vorige maand al veel meer een welving was. Is voor mij ook een beetje bevestiging dat we de goede kant opgaan, aangezien ik nog geen instructie heb gevonden die aansluit bij mijn ideeën over rijden en ook op een beetje een doenbare afstand zit. :=

Januari
Afbeelding

Februari
Afbeelding

Maart
Afbeelding

In de tussentijd heb ik haar ook een keer gemeten met de meetstok van degene die haar al sinds haar geboorte kent:
"I wonder how she's going to respond to it."
"She should be used to it, she's been measured loads of times."
"I know, but she is a bit thpethial."

Auroch: WAT IS DAT? >;) :wow:
Afbeelding

HAAL HET WEG! >;)
Afbeelding

Maar ze is 1,70 ongeveer 1,59, dus prima maatje voor mij, ook al ben ik 1,85 1,73. :') IYKYK
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-04-23 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 23:55

Dat hoofdje <3 en ze ziet er mooi uit. Maar dat hoofdje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 23:58

Most kissable face on the yard. <3

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 00:18

Echt he :+:

Hahahahahahaha je aanvulling :') ik blijf lachen om jullie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 00:44

Lachen is ook het beste wat je kunt doen om kleine, gekke Cripples. :+: :D

Ik ging ook helemaal stuk een paar weken terug: ik dacht haar te slim af te zijn en haar liefde voor het in je gezicht duwen van haar neus geven van kusjes te misbruiken om haar toch over een balk te laten stappen door zelf een kusje te vragen en dan elke keer een stapje verder weg te zetten. Op een gegeven moment kon ze er dus niet meer bij, waarop ze tevergeefs haar hoofd kantelde, hem weer recht hield, even nadacht en gewoon in het luchtledige met haar bovenlip heen en weer stond te gaan. _O- Waarvoor ze uiteraard heel hippogogisch onverantwoord een snoepje en een knuffel kreeg, want ik vond het zo onwijs cute. <3 :')

(Zet wel even je geluid uit, want het waaide moerhard. :') )