Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cheytjuh schreef:[VN] Cheyenne Nieuwenhuis: "Gelderse paarden in positief daglicht zetten"
Staan we weer in de spotlight
Rocamor schreef:Wat een leuk stukje zeg!
Mijn volgende paard wordt echt een Gelders paard. Ik hoop dat het nog lang duurt, aangezien mijn eigen merries 13 en 5 zijn.
Stomme vraag wellicht, maar kun je vanuit een tuigpaard (met redelijk wat hackney) ook weer richting gelders fokken?
pillow schreef:De oude geldersen zijn verdwenen door de inzet van dat bloed om te moderniseren. De huidige Geldersen zijn al (te) modern dus wil je het type behouden lijkt me dat je die aanparingen niet moet willen. Bovendien speelt het karakter ook een grote rol en Hackneys zijn bepaald niet gemakkelijk. De huidige hengstenstapel bevat nog nauwelijks echte geldersen dus zou ik met een halve Hackney niet voor gelders gaan, maar gewoon tuigpaarden fokken.
pillow schreef:Waarom moet ik hier iedere uitspraak verantwoorden. Dus... iedereen weet dat Hackneys heethoofden zijn en different 1 jij mag er anders over denken, dat is mij mening.
Tijn8 schreef:Ik vind de verschillende meningen ook interessant!
Ik vind het niet erg dat ze wat luxer worden (heb een Gelders x Volbloed x Gelders) mits het karakter maar goed blijft.
Het gaat in dit topic over de paarden van TS en ik ben echt fan van Ralph.