ElCid schreef:Nee, het is geen WE. Je kan er van alles aan "fixen" maar dat maakt niet dat stuntelend door een poortje rijden zonder de juiste hulpen WE is.....heel simpel. Dan ben je aan het oefenen en leren.
Maar ik laat het hierbij, als jullie met obstakels willen stoeien is dat jullie keuze en als jullie WE willen gaan rijden ( wat iets meer is dan door een obstakel heen zien te komen!) is dat ook prima.
Western ruiters rijden ook trailwedstrijden, dus met obstakels, maar dat is ook geen WE. Dat is dus western trail. Binnen de WE bestaan de stijl en speed trail + de dressuur proef + ( soms) met koeien werken. Dus enkel trail rijden/ met obstakels stoeien is geen WE...........
Succes en ik hoop dat de WE in Nederland nog lang bestaat, want zoals gezegd, is het een prachtige sport die het beoefenen waard is.
Ik snap wel wat je bedoeld, denk ik.
Hier hebben we meer dat mensen denken de WE bijna hetzelfde is als TREC want er staan obstakels.
Nu bestaat de TREC ook uit meerdere onderdelen..
Een WE-trail les is naast de obstakels ook vooral dressuurmatig.
Althans bij de lessen die ik heb gevolgd. Eerst kijken hoe het paard reageert op het obstakel an sich,dat kan al een obstakel zijn. Daarna de dressuurmatige aanpak, hoe hoor je de oefening te rijden.