Daar heb ik ook wat moeite mee

Behalve bos hebben wij dat gelukkig ook allemaal. Bos zit op een half uur stappen. Vooral een bak met licht is zeker in de winter wel heel dijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Melewel94 schreef:Wou mijn jonkie ook weer op de luzerne zetten, handig dat die ook in brok vorm zijn.
Vandaag tot 2x toe zand kunnen happen... Pfoe seg...
Meneer schrikt dan ergens van, prima, maar ik vlieg uit balans en dan schrikt hij ook nog eens van mij die langs z'n lijf bengelt
Weet er iemand handige oefeningen om dit vertrouwd te krijgen op een speelse manier?
Daphara schreef:Melewel94 schreef:Wou mijn jonkie ook weer op de luzerne zetten, handig dat die ook in brok vorm zijn.
Vandaag tot 2x toe zand kunnen happen... Pfoe seg...
Meneer schrikt dan ergens van, prima, maar ik vlieg uit balans en dan schrikt hij ook nog eens van mij die langs z'n lijf bengelt
Weet er iemand handige oefeningen om dit vertrouwd te krijgen op een speelse manier?
Die van jou is pas 3 jaar toch?
Ik zou echt overwegen een pauze in te lassen, geef het dier de tijd om lekker even paard te zijn op een grote wei in een kudde. Dan kan die al het geleerde even op een rijtje zetten. Gewoon een pauze van minimaal 6 weken niets doen en niets moeten doen. Dan rustig weer oppakken, beginnend met grondwerk een paar weken en bijvoorbeeld schriktraining vanaf de grond. Als het vanaf de grond goed gaat met spannende dingen, dan pas weer opstappen.
Zeker bij zulke jonge paarden is het belangrijk echte pauzes in te lassen om alles te verwerken, anders kunnen ze mentaal overbelast/overprikkeld raken.
Daihyo schreef:Dat overvragen merk ik ook wel. Noura is een ontzettende pleaser en heel graag bij me. Maar ook snel ‘vol’. Aan mij om die grens te bewaken. Maar door haar karakter betekent het wel dat ik haar continu in de gaten moet houden. En ik zal daar ook best wel eens te laat in zijn.
Maar goed, ze is een jaarling en ons ‘werken’ gaat nog niet veel verder dan een wandeling (wereld verkennen), beetje grondwerk (stappen, stilstaan, pasje achteruit, pasje opzij en rondje om mij heen stappen) en kennismaken met nieuwe dingen.
Afgelopen week de vliegenspray maar weer eens gepakt. Eigenlijk moeten we dit vaker oefenen, dus maar even een spuitfles met water maken. Ze vond het okee als ik het op mijn hand spoot en dan op haar smeerde. Maar spuiten zelf liever niet. En niet eens het geluid, maar ze leek heel gevoelig op haar huid. Dat heeft ze overigens ook met regen. Meteen de kont in de wind. Daar is de huid wat minder gevoelig en mocht ik ook gewoon sprayen.
[ [url=m/59Z9V7.jpg]Afbeelding[/url] ]