Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 18:10

N0a schreef:
upendo schreef:
:')

Jammer is dat hé... Moet je het hele weekeind werken?

Ja helaas, vrijdag tm zondag. Kwam net een leuke voorbij bij E.j Equine. Eerste handelaar ook die uitgebreide filmpjes maakt met op en afstappen etc. Kan zondag eind vd middag kijken, dus hopelijk is hij er dan nog. Het is geen haflinger, maar wel braaf.

Doordeweeks kan ik tegenwoordig makkelijk weg, werk in een hotel waar doordeweeks geen bal te doen is. In het weekend ook niet, maar dan wil niemand werken :')

Pinda of niet? Leuk dier!
Of morgen overdag kijken?

N0a

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:15

Ja Pinda idd. Die naam alleen al :')
Morgen had ze helaas al kijkers.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:25

elinedeau95 schreef:
Ik heb dat juist vaak doordeweeks op dagen dat ik afspraken heb staan en niet kan wegsneaken op het werk :+

Heb ik ook! Als ik nu gewoon vlug vrij kon pakken was ik allang gauw wezen kijken bij waar ik zaterdag naar toe ga.

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:26

ivy_power89 schreef:
Die eerste heb ik contact gehad, maar die hebben niet wat in mijn prijs klasse (en die is toch best redelijk....)

Wat mag een geschikt paard kosten?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:30

Ik meld me ook.

Ik ben rustig op zoek naar een lieve, zachtaardige Shetlandpony als maatje voor mijn Tinker merrie, maar volgens mij is heel Nederland en België daar naar op zoek. :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 18:32

Steentje schreef:
Ik meld me ook.

Ik ben rustig op zoek naar een lieve, zachtaardige Shetlandpony als maatje voor mijn Tinker merrie, maar volgens mij is heel Nederland en België daar naar op zoek. :')

Het loont soms om buiten de ponyrubriek van marktplaats te zoeken (bij overige dieren of bij paarden en pony's overige toebehoren etc). Mensen gaan geen 30 euro advertentiekosten betalen voor het adverteren van een shetje. :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:41

upendo schreef:
Steentje schreef:
Ik meld me ook.

Het loont soms om buiten de ponyrubriek van marktplaats te zoeken (bij overige dieren of bij paarden en pony's overige toebehoren etc). Mensen gaan geen 30 euro advertentiekosten betalen voor het adverteren van een shetje. :)

Dankjewel voor de tip, dat deed ik inderdaad al, zoeken in alle groepen. :j

Ik had vandaag een hele leuke pony gezien. Eerst gezegd wat we zoeken en te bieden hebben, dat we heel graag wil komen kijken en aangegeven dat ik binnen een uurtje liet weten wanneer dat voor ons zou lukken (vergt wat planning, gezien de afstand). Dat was goed.

Letterlijk 5 minuten later zie ik dat de advertentie is verwijderd en ik een bericht heb; 'pony is verkocht'. -O-

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 19:56

Vraag me dan altijd af hoe het kan dat het zo snel gaat..

Jadetjexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:07

Ik kan me misschien nog niet helemaal officieel melden haha maar ik hoop dat ik eind deze zomer de zoektocht echt terug kan starten.

Had in de zomer van 2019 bijna een paardje gekocht maar durfde het dan toch niet aan ivm starten met universitaire studie. Ondertussen voldoe ik aan al m'n eigen eisen: stabiel bijbaantje (al anderhalf jaar), stabiel in m'n studies & genoeg tijd over voor een paardje. Ik hoop dat als ik deze zomer nog es goed 2 maanden een vakantiejob kan doen dat ik dan ook m'n eigen doel van 2jaar aan (hypothetische) onderhoudskosten + budget paard bijeen heb gespaard om met een gerust hart te kunnen zoeken :))

ik zou op zoek gaan naar:
-merrie of ruin
-min 1,60
-tussen de 6 & 9 jaar oud
-leuk allround paardje maar eigenlijk vooral recreatief: lange wandeltochten, grondwerk en vrijheidsdressuur en hier en daar een dressuurles/sprongetje

laten we hopen dat het deze zomer ook echt gaat gebeuren XD

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:10

Ik zou 2 weken geleden bij een haflinger gaan kijken. Kwam online 's avonds, gelijk gebeld. Was de 1e die de volgende dag zou komen kijken, ik had stiekem al hoop. Volgende ochtend, 10 minuten voor ik onderweg moest gebeld dat die telefonisch verkocht was. Dan zakt m'n broek echt af hoor, wie koopt er nou een paard van 5000 ongezien. En welke verkoper gaat daar nou mee akkoord. Echt bizar.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:14

N0a schreef:
Ik zou 2 weken geleden bij een haflinger gaan kijken. Kwam online 's avonds, gelijk gebeld. Was de 1e die de volgende dag zou komen kijken, ik had stiekem al hoop. Volgende ochtend, 10 minuten voor ik onderweg moest gebeld dat die telefonisch verkocht was. Dan zakt m'n broek echt af hoor, wie koopt er nou een paard van 5000 ongezien. En welke verkoper gaat daar nou mee akkoord. Echt bizar.

Had je nog geluk dat je nog niet onderweg was..
Je zou maar bijv 2 uur hebben gereden en dan daar aankomen en dan is 'ie verkocht.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:14

upendo schreef:
Vraag me dan altijd af hoe het kan dat het zo snel gaat..

Ik ook..

Ik vind het kopen van een paard vaak echt op een competitiestrijd lijken en ik merk dat ik daar heel veel moeite mee heb, hoe je er haast bovenop moet springen en moet 'vechten'. Dat is echt niet wat ik wil. :n Soms word ik er wel moedeloos van..

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:16

N0a schreef:

Nou, dan. -O- Inderdaad!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:17

N0a schreef:

Er gaan vliegtuigen vol de oceaan over; beide kanten op, zonder dat de koper het paard van dichtbij gezien heeft.

Maar als je goed oplet, zie je toch ook wel langs komen: vanwege niet nakomen afspraak opnieuw te koop.
Dat kan vanalles betekenen maar ook dat een telefonisch toegezegde verkoop niet gecontinueerd is.

xmaluxmalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:18

Ik ga zaterdag bij de eerste twee paardjes kijken en heb er super veel zin in! Heb bij beide paardjes al te horen gekregen dat er heel veel reacties waren dus de druk zal wel hoog liggen :( Ik was benieuwd of jullie normaal gesproken wanneer jullie een bod doen altijd onder bieden of de vraagprijs bieden?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 20:18

Nouja, het is ook wel de markt waar je in wordt gedwongen.

Onze Fries waren wij ook de eerste kijkers en we hebben meteen gezegd dat we haar wilden kopen. De volgende kijker zat al in de auto en moest afgebeld worden. Was ze ook niet blij mee. Snap ik, maar wij wilden niet afwachten.

Telefonisch zou ik nooit kopen. Daar is mijn gevoel als ik erop zit te belangrijk voor.
Laatst bijgewerkt door upendo op 07-01-21 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 20:22

xmaluxmalu schreef:
Ik ga zaterdag bij de eerste twee paardjes kijken en heb er super veel zin in! Heb bij beide paardjes al te horen gekregen dat er heel veel reacties waren dus de druk zal wel hoog liggen :( Ik was benieuwd of jullie normaal gesproken wanneer jullie een bod doen altijd onder bieden of de vraagprijs bieden?

Ik meld dat ik hem wil hebben en dan kijk ik daarna verder hoe het zich ontwikkelt. Ik denk dat je snel genoeg aanvoelt hoe de verkoper erin staat.

Als ik naar een paard ga kijken bedenk ik of ik het geld er voor over heb, daarna of de prijs "marktconform" is. Als dat niet zo is bedenk ik wat ik eraan uit wil geven en eventueel bel ik dan met de vraag 'mijn budget is zoveel, zou ik mogen komen kijken?'

Dan weten beide partijen waar ze aan toe zijn.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:25

Hier zijn er ook wel eens paarden (die bij mij stonden voor een verkooptraject) ongezien verkocht. Zo raar vind ik dat niet. Overigens wel onder voorbehoud van keuring / check foto's en/of in een enkel geval de gezondheidstesten voor bijv. vertrek naar Amerika. En als het een goedkoop paard is (5.000 euro of minder), dan snap ik ook wel dat er een keer iemand is die de gok waagt in deze markt.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:07

Misschien ben ik daar dan te onervaren voor in kopen. Heb nog maar 2x in m'n leven een paard gekocht. Maar ik zou altijd zelf willen zien en voelen onder het zadel.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:14

Ik ga volgende week zondag kijken! Wel bij een veulen :+ was eigenlijk op zoek naar een iets ouder paard maar ach, voor een paard voor de komende 20 jaar kan ik best nog even geduld hebben!

Ik zou t zelf ook niet gauw durven hoor, een paard kopen zonder te kijken. Maar dat komt ook omdat ik echt 1 paard wil wat mijn (waarschijnlijk enige) paard wordt zolang hij leeft. Ik kan me voorstellen dat als je handelt, een fokstal hebt oid het een heel ander verhaal is.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:12

Ongezien kopen vind ik ook niet heel gek, vaak wel inderdaad onder voorbehoud van keuring en/of bloedtesten. Wij verkopen wel eens een paard naar China, dat gaat allemaal via video's en foto's.

Ik volg ook dit topic weer mee trouwens, dit keer om zelf te kopen. Hopelijk kunnen we dit jaar onze stallen en weide wat uit gaan breiden, dan zou ik een rijpaard erbij willen. Belangrijkste is vooral een ongecompliceerd paard, gewoon braaf onder het zadel met de basisgangen erop. Verder hoeft hij niks geks te kunnen. Minimaal 1.45m, liever niet groter dan +- 1.70m, voorkeur voor een ruin (zodat die bij de jonge hengstjes gezet kan worden), maar een rustige merrie is ook prima. Ik hoef geen bewegingswonder, hoeft niet geklasseerd te zijn en hoeft zelfs niet uitzonderlijk knap te zijn (die heb ik hier al allemaal staan, maar zijn voor de fok, dus rijden is dan niet handig). Dus de prijs hoeft ook niet hoog te zijn :+

Ik kijk graag wat er allemaal op de verschillende sites staat, al zal er de eerstkomende maanden toch nog niks gekocht worden. Idealiter gaan er hier eerst nog een aantal paarden weg hier.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:57

Maar hoe is jullie ervaring met kopen onder voorbehoud van keuring? Doe je dan een aanbetaling?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 23:00

Hebben wij niet gedaan.

Wel een koopcontract gemaakt en ondertekend met daarin verkoop ovv keuring.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:04

upendo schreef:
Hebben wij niet gedaan.

Wel een koopcontract gemaakt en ondertekend met daarin verkoop ovv keuring.

Oke duidelijk. Bedankt! :)

Eva_de_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:06

Ik lees ook even mee! Merk wel dat de markt erg veranderd is. De eerste (en enige) keer dat ik een eigen paard heb gekocht was in 2016. Ben nu helaas paardloos en zal dat i.v.m. studie ook nog best een tijd zijn. Maar het is alsnog leuk om af en toe eens te kijken.

Het valt me wel op dat paarden echt astronomisch duur zijn geworden, zeker sinds de vraag tijdens corona echt geëxplodeerd is. Paarden die je vroeger aan de straatstenen niet kwijt kon gaan nu alsnog voor duizenden euro's weg, en ook nog eens in rap tempo.